Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 215

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 215 av 252 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 219 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 4,281 til 4,300 av 5026
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvor leser du den??
    Stemmer nok veldig med hva nisse sier selv:
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Den er enn så lenge ikke publisert. Msport har nok bare ordlagt seg litt uheldig når han mente på bakgrunn av det jeg har skrevet så langt i denne tråden.

La ikke merke til denne formuleringen før du påpekte det nå, så jeg håper ingen har leita seg grønn etter "testen"
    Tok vel hans korte settning:
    Til prisen er dette en ganske rå forsterker.
    som en konklusjon. Beklager misforståelsen.....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare. Ga opp fort
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ingen fare. Ga opp fort
    Det er bra

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Likevel, når du legger ut et produkt som mange er opptatt av, for salg etter så kort tid, uten å si noe særlig om produktet, vil jo flere begynne å lure. Eller er det gjort med overlegg for å få folk til å følge tråden din, og få oppmerksomhet?
    Det ville overaske meg stort om Rune så noen grunn til det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du forklare det nærmere? Etter min forstand må vel slike uttalelser være helt greie. Alle har sin egen smak som flere poengterer i denne tråden eller hva?
    Slike uttalelser er selvfølgelig helt greie, folk har lov til å mene hva de vil. Det har vel jeg også? Løst oversatt er jeg vel egentlig i mine fulle rett til å mene at slike påstander er bak mål i mine ører mens folket bak disse meningene er i sin fulle rett til å mene at jeg er bak mål?

Og en annen ting, hvorfor ikke utdype litt mer om din mening om dette produktet, må alt være så "hemmelig"? At du ikke vil legge ut en lang artikkel uten å gå over formuleringer etc, er jo forståelig.

Likevel, når du legger ut et produkt som mange er opptatt av, for salg etter så kort tid, uten å si noe særlig om produktet, vil jo flere begynne å lure. Eller er det gjort med overlegg for å få folk til å følge tråden din, og få oppmerksomhet?
    Jaha ja...

La oss først få en ting på det rene; den tråden har aldri handlet som sidevisninger eller antall innlegg. Et slikt sprm med en syrlig underliggende eim av beskyldninger synes jeg er noe så der høl i huet.

De som har fulgt denne tråden (og mine skriblerier i andre tråder og på andre nettsteder) har for lengst erfart at jeg sjelden uttaler meg om et produkt før jeg er fornøyd med presentasjonen. Dette er noe som har gått bra lenge. Helt frem til jeg la ut emotiva xpa3 for salgs. Like etter poengterte jeg hvorfor jeg la den ut til salgs etter så kort tid, og jeg opplyste også om at jeg ikke ville gi min konklusjon om dens prestasjoner i stereo før riktig enda. I og med at forsterkeren står her enda har jeg fortsatt muligheten til å teste og finlytte på den.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha ja...

La oss først få en ting på det rene; den tråden har aldri handlet som sidevisninger eller antall innlegg. Et slikt sprm med en syrlig underliggende eim av beskyldninger synes jeg er noe så der høl i huet.
    Veldig saklig. Jeg har til din opplysning ikke høl i huet. Men jeg tillater meg å stille kritiske spørsmål når du "kunngjør" at du går til innkjøp av Emotiva i den offisielle tråden.

Dine meninger er av interesse for mange, i alle fall meg, med bakgrunn i den mengde med bra utstyr som har vært innom dine fire vegger. Du har dermed referanser som mange her inne ikke har.

Når da emnetittel på din tråd endres til "Emotiva xpa3 selges", og du ikke legger ut særlig mye info om hvorfor, så kan man jo stille spørsmål. Det er vel ingen tvil om at akkurat det er skrevet for å provosere.

De som har fulgt denne tråden (og mine skriblerier i andre tråder og på andre nettsteder) har for lengst erfart at jeg sjelden uttaler meg om et produkt før jeg er fornøyd med presentasjonen. Dette er noe som har gått bra lenge. Helt frem til jeg la ut emotiva xpa3 for salgs. Like etter poengterte jeg hvorfor jeg la den ut til salgs etter så kort tid, og jeg opplyste også om at jeg ikke ville gi min konklusjon om dens prestasjoner i stereo før riktig enda. I og med at forsterkeren står her enda har jeg fortsatt muligheten til å teste og finlytte på den.
    Det var jo en grei forklaring som nok hadde vært god på egenhånd, uten del 1 av svaret. Alle kan vel ikke vite alt om dine arbeidsmetoder, selv om vi har fått med oss fra dine innlegg at du har testet Emotiva. Dette er et offentlig forum, og det er ikke bare dine bekjente som ser innom.

Jeg har ikke ment å ta fra deg gleden med å skrive på forum, eller å tirre deg. Men det må være litt høyt under taket på et forum. Jeg har fulgt tråden tidvis og synes du skriver mye bra. Fortsett med det.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene tidligere i tråden Skrotnisse.
    Skjønner at min kommentar virker provoserende da den genraliserer en del, ta det med en klype salt.
    Jeg er selvfølgelig enig at de som ikke kjøper high end og gjerne disser dyr hi-fi ikke er troverdige de heller. Jeg er helt enig med deg, veldig mye innen hi-fi er svært subjektivt. Når jeg skriver audiofile betyr ikke det bare de som pøser ut enorme summer på dette, men også de som bruker mindre.

Det jeg mener med at en del av kommentarene rundt Emotiva virker troverdige, er at de er stort sett ganske nøkterne. Ikke voldsomt hallelujah og avsnitt etter avsnitt om hvor utrolig enkelte detaljer i lydbildet virker på dem.
    Så hvem er troverdige for meg?
    Alene er det vel egentlig ingen, siden jeg mener at hi-fi er svært subjektivt.
    Alikevel er det noen man hører mer på enn andre, og det er de som virker å ha et åpent sinn til flere prisklasser, teknologier og merker, og i tilegg skriver på en fornuftig måte uten å ta helt av med sine egne preferanser. Her stiller du ganske sterkt. Så håper du fortsetter.

Msport skrev også mye fornuftig her, stiller meg helt bak det.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig saklig. Jeg har til din opplysning ikke høl i huet. Men jeg tillater meg å stille kritiske spørsmål når du "kunngjør" at du går til innkjøp av Emotiva i den offisielle tråden.
    Nå har jeg vel ikke påstått at du har høl i huet???

Det er selvfølgelig lov å stille kritiske sprm, men når du spørr om det er pga sidevisninger synes jeg vel det kanskje vitner om at du ikke har lest igjennom alle innleggene etter at jeg annonserte salget. Dog ser jeg ingen grun til å lage en episk diskusjon ut av dette

Dine meninger er av interesse for mange, i alle fall meg, med bakgrunn i den mengde med bra utstyr som har vært innom dine fire vegger. Du har dermed referanser som mange her inne ikke har.

Når da emnetittel på din tråd endres til "Emotiva xpa3 selges", og du ikke legger ut særlig mye info om hvorfor, så kan man jo stille spørsmål. Det er vel ingen tvil om at akkurat det er skrevet for å provosere.
    Jeg er forsåvidt enig i at det første innlegget vedrørende salget kunne ha vært litt forklarende, så den tar jeg på min kappe. Dog ble det ikke skrevet for å provosere. Men forklaringa kom ganske så kjapt etter!!

Alle kan vel ikke vite alt om dine arbeidsmetoder, selv om vi har fått med oss fra dine innlegg at du har testet Emotiva. Dette er et offentlig forum, og det er ikke bare dine bekjente som ser innom.
    Lenge leve syrligheten? Nei, det er ytterst få av mine bekjente som er innom denne tråden, eller avforum generelt. Jeg forventer heller ikke at alle medlemmene på avforum skal kjenne til mine arb.metoder og synspunkter. Men jeg synes nok at folk faktisk bør lese iallefall noen innlegg bakover før de serverer den ene syrligheten etter den andre....

Jeg har ikke ment å ta fra deg gleden med å skrive på forum, eller å tirre deg. Men det må være litt høyt under taket på et forum. Jeg har fulgt tråden tidvis og synes du skriver mye bra. Fortsett med det.
    Tror nok ikke at denne saken får meg til å forlate avforum med halen mellom beina
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner det jeg, Nissen, og jeg synes ikke man er i en posisjon til å peke med finger før man har testet det samme selv.

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noterer meg at akusjonen på din 3.hånds forsterker, Skrotnisse har passert nypris (i alle fall med den $50 rabatten som har vært) . Gee...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Noterer meg at akusjonen på din 3.hånds forsterker, Skrotnisse har passert nypris (i alle fall med den $50 rabatten som har vært) . Gee...
    He, he.. uansett en intresang sak.
    Debattene blir fort opphetet her på AVforum. Håper alle blir forlikte og ikke legger seg vondbråtne når PC'en slås av for natten. Bortsett for oss som må jobbe på natta da8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Emotiva xpa3 forlatt mitt eie og tiden går med til å nyte Swans f2.2f:

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-f22f-jpg

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var en smule forhåndsdømmende imot disse høytalera. De hadde jo så små basselementer i forhold til mine array1400. Hvor planen var å putte disse på et gjesterom for å spille de inn ble planen raskt forandret etter ca 3min med musikk. F2.2F står på i stua og spiller for fulle mugger mens arrayene står borti kroken og ser stygt på meg
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snasent oppsett dette her altså og du har gjemt bort McIntoshen i skapet, de skulle jo ligget oppå bordet der og blomstret. Det er macho forsterkere ut av vildens sky.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Snasent oppsett dette her altså og du har gjemt bort McIntoshen i skapet, de skulle jo ligget oppå bordet der og blomstret. Det er macho forsterkere ut av vildens sky.

hehe. ja de er ett par macho juletrær

Personlig liker jeg å ha minst mulig forstyrrelser i synsområdet når jeg skal se film og det herkser ingen tvil om at mc501 drar litt oppmerksomhet. For øyeblikket er anlegget i en litt kaotisk stand. Kabelskjulere til hdmi fra yamaha til benq og ht-kabler til f5r er bestilt. Nordost Thor skal selvfølelig inn i racket, og den hvite posten under centeren skal vekk til fordel for et ordentlig centerstativ. Presentasjonsbilder kommer når dette og f1.1f er på plass. Og ikke minst når formen er bedre og stativt til kameraet er på plass. Var jaggu meg lettere sagt en gjort å ta bilder når man har liggi brakk i et par uker og stativet er på utlån
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jaggu meg lettere sagt en gjort å ta bilder når man har liggi brakk i et par uker og stativet er på utlån
    Derfor du lå på gulvet og tok bilder?
    Du får knipse et med åpne skapdører også etterhvert da...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jaggu meg lettere sagt en gjort å ta bilder når man har liggi brakk i et par uker og stativet er på utlån
    Men det ble et meget bra bilde.

Så Array blir bortgjemt og Swans blir brukt. Er alt blitt opp ned her i verden?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Derfor du lå på gulvet og tok bilder?
    Du får knipse et med åpne skapdører også etterhvert da...
    helt korrekt.

Det er utrolig hvordan en heftig forkjølelse nesten kan tappe kroppen for krefter på to uker egentlig...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det ble et meget bra bilde.

Så Array blir bortgjemt og Swans blir brukt. Er alt blitt opp ned her i verden?
    Neida, verda er som den alltid har vært.

Arrayene og Swansene har to ganske forskjellige ideologier rent lydmessig. Hvor den ene kan sammenlignes med Mike Tyson (glansdagene hvor mannen var steintøff og klinket til motstanderne med en ubeskrivelig kraft) er Swans mer som Ali (elegant dansing rundt i ringen før det smalt med en enorm styrke). Jeg sier ikke at f2.2f er en uomtvistelig bedre høytaler enn array1400, men f2.2f er en utrolig bra og likandes høytaler som for øyeblikket gir meg ganske så mye musikkglede
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør man når en kamerat ringer og forteller at han må flytte fra leilligheta si grunent en forandret jobbsituasjon og at han ikke har funnet seg ett nytt sted å bo pga bikkja si? Jo man kan jo alltids stille opp med garasjeplass til tinga hans. Men når han attpåtil spørr om ikke høytalera hans kan stå der siden foreldra hans nødig vil ha de i finstua si må man jo vise seg som den barmhjertige samaritanen man er og tilby seg å ta vare på disse høytalerne.

Så står det ett par Dali Mentor 6 og ett par Dali Ikon sub’s i stua mi. Om det skal testes ut? ja så absolutt :P
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør man når en kamerat ringer og forteller at han må flytte fra leilligheta si grunent en forandret jobbsituasjon og at han ikke har funnet seg ett nytt sted å bo pga bikkja si? Jo man kan jo alltids stille opp med garasjeplass til tinga hans. Men når han attpåtil spørr om ikke høytalera hans kan stå der siden foreldra hans nødig vil ha de i finstua si må man jo vise seg som den barmhjertige samaritanen man er og tilby seg å ta vare på disse høytalerne.

Så står det ett par Dali Mentor 6 og ett par Dali Ikon sub’s i stua mi. Om det skal testes ut? ja så absolutt :P
    Det er finnes ingen god grunn til å si nei til en gratis test i egen stue:wink:

Side 215 av 252 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 219 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •