Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 214

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 214 av 252 FørsteFørste ... 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 210 211 212 213 214 215 216 217 218 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 4,261 til 4,280 av 5026
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @Skrotnisse:
    Den nye senterkanalen vil vel uansett ha mer kraft enn hva receiveren klarer å gi, selv om bakkanalene klarer seg uten.
    Har du noen plan der, eller venter du litt?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du ikke fått svar på dette mange ganger nå Raymond??
    Hva spør du egentlig etter når du skriver klang???
    Mulig, om det er varm, nøytral osv...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Mulig, om det er varm, nøytral osv...
    ..og hva er varm klang....?

http://www.avforum.no/forum/hoyttalere/87544-hva-mener-du-varm-klang.html

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    ..og hva er varm klang....?

http://www.avforum.no/forum/hoyttalere/87544-hva-mener-du-varm-klang.html
    Nøytal er jo så normalt som mulig uten farging, varmklang har mer bass og fyldighet. Noe i den duren.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke sant..?8)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Absolutt ikke min store frykt da jeg er en skeptiker og skeptisk til mer enn kabel fanatisme for å si det slik. Jeg ser ikke på audiofile som troverdige da veldig mange av dem er blendet av merkevarebygging og dessuten er smak en avgjørende faktor.
    Derfor er den reaksjonen jeg har sett på Emotiva forsterkere noe av det mer troverdige. De har stort sett kommentert kort at de er bra men at selvfølgelig high end utstyr vil danke dem ut i direkte sammenlikning.

Dette er en generell oppfatning jeg har, tenker ikke på Skrotnisse spessielt.

Er jo ingen som forventer at det skal danke ut f.eks Mc501? Men f.eks Parasound NC serien er jo en kandidat det er naturlig å sammenlikne med. Emotivaene leverer på papiret mer til under halve prisen (en xpa-2 koster litt over 5000kr). Om lydkvaliteten bedre eller ikke tror jeg er stort sett en smakssak, men jeg skal vente med å uttale meg for skråsikkert til jeg har testet dem selv.
    En god regel er at man får det man betaler for..
    Så lenge det er snakk om kvalitetsprodukter opplever jeg at dette dessverre er tilfellet i praksis, selv om det selvfølgelig finnes enkelte kjøp som er bedre enn andre der ute.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis er jeg enig i det, i Hi-fi verden er jeg mindre enig i det enn ellers.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som du sier så har du lite å utsette på forsterkeren?
    Jeg har lite å utsette på forsterkeren... til prisen. For ca kr 6000 får man meget mye for penga.

Har nå lest flere i mine øyne audiofile som sier de har lite å utsette på Emotiva forsterkerne. I mine øyne betyr dette at de er veldig gode. En forsterker skal ikke gjøre mye fra eller til med lyden, bortsett fra å forsterke signalet og dermed øker ofte dynamikken også.
    Den har sine negative sider. Kommer mer om det i totalinntrykket som kommer "en gang i fremtiden".

Sitat Opprinnelig postet av Freddie
    @Skrotnisse:
    Den nye senterkanalen vil vel uansett ha mer kraft enn hva receiveren klarer å gi, selv om bakkanalene klarer seg uten.
    Har du noen plan der, eller venter du litt?
    F1.1C fortjener så absolutt mere krefter enn hva yamaha 1800 har å tilby. Jeg titter litt på saken, men jeg har ganske mye å henge fingra i om dagen så det vil ikke bli noe kjøp av en dedikert effektforsterker til centeren i nærmeste fremtid.

Absolutt ikke min store frykt da jeg er en skeptiker og skeptisk til mer enn kabel fanatisme for å si det slik. Jeg ser ikke på audiofile som troverdige da veldig mange av dem er blendet av merkevarebygging og dessuten er smak en avgjørende faktor.
    Den der ser jeg på som litt søkt. Hvem i alle dager er da troverdige i dine øyne? Det finnes ingen offentlig godkjent skala for graderingen av lydkvaliteten. Alt er faktisk i bunn og grunn subjektivt. Og alle subjektive meninger er farget siden vi alle har våre referanser, ideer og oppfatninger.

Derfor er den reaksjonen jeg har sett på Emotiva forsterkere noe av det mer troverdige.
    Jeg synes vel at den kommentaren i forhold til det andre du skriver blir som å kaste stein i glasshus. Mange (IKKE alle) som har kjøpt seg svindyrt high end utstyr vil selvfølgelig ikke innrømme at billig utstyr også kan låte forbasket bra i et godt sammensatt oppsett. Men blandt eierne av billigere utstyr har man også den delen som går aktivt inn for å disse dyre high end komponenter.

Mange av reaksjonene jeg har lest om Emotiva synes jeg er fullstendig bak mål! "Jeg hadde tidligere 501, nå bruker jeg xpa1 og er like fornøyd", "man må opp på jc1 sitt nivå for å få litt bedre lyd" osv...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan i all verden kan man komme med ett totalintrykk uten engang å ha spillt inn forsterkeren?
    Det sies jo at disse trenger rundt 150-200 timer for å komme til sin rett og du la din ut for salg etter 2 dager.Ifølge deg selv så stod den uåpnet i stua iallfall over natta etter at du fikk den så den kan umulig ha fått mange timene på seg.
    En XPA-3 kan jo ikke forventes å danke ut MC 501,men den fortjener jo i det minste å bli testet på likt grunnlag og da må den i det minste være godt innspillt før sammenligningen.
    Misforstå meg rett her altså.Dette er ikke ment som krass kritikk,men jeg syns grunnlaget for å komme med ett slikt totalintrykk virker ganske tynt.

Uansett så er det veldig spennende å følge utviklingen i Skrot-teateret altså og jeg håper virkelig det kan by seg en anledning til å få komme å se nærmere på godsakene en gang

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Men hvordan i all verden kan man komme med ett totalintrykk uten engang å ha spillt inn forsterkeren?
    Det sies jo at disse trenger rundt 150-200 timer for å komme til sin rett og du la din ut for salg etter 2 dager.Ifølge deg selv så stod den uåpnet i stua iallfall over natta etter at du fikk den så den kan umulig ha fått mange timene på seg.
    En XPA-3 kan jo ikke forventes å danke ut MC 501,men den fortjener jo i det minste å bli testet på likt grunnlag og da må den i det minste være godt innspillt før sammenligningen.
    Misforstå meg rett her altså.Dette er ikke ment som krass kritikk,men jeg syns grunnlaget for å komme med ett slikt totalintrykk virker ganske tynt
    Som jeg har skrevet tidligere her på forumet så ble denne forsterkeren kjøpt brukt og den har ett par hundre timer på baken. Dermed vil jeg nok si at din skepsis imot akkurat dette er meget ubegrunnet. Når den ble fyrt opp hadde den stått i nesten ett døgn for å bli varm etter reisen hos posten.

Jeg har ei heller noen gang sagt at jeg har forventet at xpa3 skulle danke ut MC501 selv om jeg har registrert at flere ymter innpå at jeg har ytret noe slikt vås

Denne forsterkeren ble heller aldri kjøpt inn i håpet om å finne et levelig og billigere alternativ for mc501, xpa3 ble kjøpt inn hovedsakelig for å testes ut på center og bak, og der synes jeg ikke gevinsten kontra å bruke yamahaen kunne forsvares på bakhøytalera. På centeren er det sevlfølgelig en helt annen sak, men da legger jeg heller de penga i et effektrinn dedikert for centeren.

Uansett så er det veldig spennende å følge utviklingen i Skrot-teateret altså og jeg håper virkelig det kan by seg en anledning til å få komme å se nærmere på godsakene en gang [/QUOTE]
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det egentlig ikke bare å innse at Emotiva leverer bra for den summen de koster, men ikke er noe high end? Jeg har selv kjøpt en XPA-5, men ikke i den troen av at jeg kjøpte meg ett high-end produkt. Derimot tror jeg at det tilfredstiller mine krav til ett effekttrinn. Jeg har rett og slett ikke plass/rom hjemme som er godt nok til high end og min tids bruk forsvarer faktisk ikke at jeg legger mer ned i det (har ikke all verden tid og mulighet til å sette meg ned og lytte til musikk/se film).

Og uansett hvordan jeg leser "teste"/omtalen til Trøgstads egen skrotnisse, så synes jeg den var som man kan forvente av produktet. Glem ikke denne kommentaren:
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Til prisen er dette en ganske rå forsterker.
    Man skal heller ikke forvente att alle skryter den opp i luften. Og de som ikke gjør det - hvorfor skal man bry seg om det? Det er ikke dem jeg kjøper utstyr for - det er meg selv. Dette er ett produkt jeg helt sikkert kan leve med, selv om ikke alle mener den er helt topp.

Skrotnisse synes heller ikke Onkyo 875 (eller var det 805?) var noe god match for seg selv, men det bryr da ikke jeg meg om - den passer fint hjemme hos meg for det :!:

Heldigvis er vi mennesker som for lov til å ha egne meninger om "ting og tang"

BTW: Nisse - du for en mail av meg snart. Jobben har dessverre måtte gå foran

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Man skal heller ikke forvente att alle skryter den opp i luften. Og de som ikke gjør det - hvorfor skal man bry seg om det? Det er ikke dem jeg kjøper utstyr for - det er meg selv. Dette er ett produkt jeg helt sikkert kan leve med, selv om ikke alle mener den er helt topp.

Skrotnisse synes heller ikke Onkyo 875 (eller var det 805?) var noe god match for seg selv, men det bryr da ikke jeg meg om - den passer fint hjemme hos meg for det :!:

Heldigvis er vi mennesker som for lov til å ha egne meninger om "ting og tang"
    Du treffer huet på spikeren her. Som jeg har prøvd å "forsvare" mine uttalelser i noen år nå så er lyd subjektivt og vi har alle en lang rekke kriterier vi legger til grunn når vi tar et valg om hva som skal stå i anlegget. En manns drøm kan være en annens mareritt. Det er jo nettopp derfor det finnes så høgande mange forskjellige produkter.
    Derfor forundrer det meg litt at det har blitt så mange krasse innlegg i denne tråden etter at jeg annonserte salget av denne forsterkeren etter to dagers eie.

BTW: Nisse - du for en mail av meg snart. Jobben har dessverre måtte gå foran
    Ikke noe stress vet du. Jeg har hatt endel å henge fingra i den siste tida selv så jeg har egentlig ikke hatt tid til å savne den mailen. Men jeg skal love deg blir meget velkommen
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor forundrer det meg litt at det har blitt så mange krasse innlegg i denne tråden etter at jeg annonserte salget av denne forsterkeren etter to dagers eie.
    Ikke noe kritikk til de som har vært ute med kommentarer, men en som har noen få vekttall i markedsføring vet at noe av det vi nordmenn gjør etter at vi har kjøpt ett produkt er å overbevise seg selv om at kjøpet var bra. Man vil også gjerne ha en bekreftelse for at det valget man gjorde var riktig. Ikke noe galt i det, men slik er det faktisk - det ligger automatisk i oss. Feks leter vi etter lavere priser de neste to månedene for å banne over at prisen har gått ned eller at det har kommet ett produkt som ett hakk bedre.

Feks er det viktig for mange at kompisen synes man har skaffet seg ei sprek dame, men det er da ikke dem som skal dele postkasse med hu? Jeg synes kona til naboen er sprek, men vet ikke om hun passer inn sammen med meg? Når jeg kjørte billøp, er det ikke sikkert setup'en jeg hadde passet en annen fører. Søkt eksempeler, men slik er det.... Vi er (heldigvis) bygd forskjellige.

Ikke noe stress vet du. Jeg har hatt endel å henge fingra i den siste tida selv så jeg har egentlig ikke hatt tid til å savne den mailen. Men jeg skal love deg blir meget velkommen
    Har fått svart deg nå. Også skal du få ett tips av meg. Ei perle av ett tips:Bjørkelangen musikkfestival 27 til 30 august 2009 Du er hjertelig velkommen - jeg skal garantert ditt ett par dager

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krasse innlegg? Hvor?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og uansett hvordan jeg leser "teste"/omtalen til Trøgstads egen skrotnisse, så synes jeg den var som man kan forvente av produktet.
    Hvor leser du den??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har skrevet tidligere her på forumet så ble denne forsterkeren kjøpt brukt og den har ett par hundre timer på baken. Dermed vil jeg nok si at din skepsis imot akkurat dette er meget ubegrunnet. Når den ble fyrt opp hadde den stått i nesten ett døgn for å bli varm etter reisen hos posten.

Jeg har ei heller noen gang sagt at jeg har forventet at xpa3 skulle danke ut MC501 selv om jeg har registrert at flere ymter innpå at jeg har ytret noe slikt vås

Denne forsterkeren ble heller aldri kjøpt inn i håpet om å finne et levelig og billigere alternativ for mc501, xpa3 ble kjøpt inn hovedsakelig for å testes ut på center og bak, og der synes jeg ikke gevinsten kontra å bruke yamahaen kunne forsvares på bakhøytalera. På centeren er det sevlfølgelig en helt annen sak, men da legger jeg heller de penga i et effektrinn dedikert for centeren.

Uansett så er det veldig spennende å følge utviklingen i Skrot-teateret altså og jeg håper virkelig det kan by seg en anledning til å få komme å se nærmere på godsakene en gang
    [/QUOTE]
    Da legger jeg meg flat og beklager at jeg ikke har fått med meg at den er kjøpt brukt ops:

Jeg trodde heller ikke at du skulle erstatte 501 med XPA-3,men forstod det slik at den var blitt testet opp mot denne i stereo og i og med at jeg ikke hadde fått med meg at den var kjøpt brukt så syntes jeg det så litt rart ut med tanke på det korte tidsrommet den hadde vært inne til vurdering.
    Innlegget var uansett ikke ment som noe angrep og jeg beklager om det ble oppfattet sånn.Neimen ikke lett å formulere seg riktig på ett forum gitt:???:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Krasse innlegg? Hvor?
    Når jeg leser innlegget mitt nå så forstår jeg at det blir oppfattet som krast,men pokker heller...jeg er ingen akademiker så dere får lese det i beste mening

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvor leser du den??
    Den er enn så lenge ikke publisert. Msport har nok bare ordlagt seg litt uheldig når han mente på bakgrunn av det jeg har skrevet så langt i denne tråden.

La ikke merke til denne formuleringen før du påpekte det nå, så jeg håper ingen har leita seg grønn etter "testen"
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Da legger jeg meg flat og beklager at jeg ikke har fått med meg at den er kjøpt brukt ops:
    Slike misforståelser kan fort oppstå på i en tråd hvis det blir veldig mange innlegg på kort tid, så no hard feelings fra min side
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av reaksjonene jeg har lest om Emotiva synes jeg er fullstendig bak mål! "Jeg hadde tidligere 501, nå bruker jeg xpa1 og er like fornøyd", "man må opp på jc1 sitt nivå for å få litt bedre lyd" osv...

Kan du forklare det nærmere? Etter min forstand må vel slike uttalelser være helt greie. Alle har sin egen smak som flere poengterer i denne tråden eller hva?

Og en annen ting, hvorfor ikke utdype litt mer om din mening om dette produktet, må alt være så "hemmelig"? At du ikke vil legge ut en lang artikkel uten å gå over formuleringer etc, er jo forståelig.

Likevel, når du legger ut et produkt som mange er opptatt av, for salg etter så kort tid, uten å si noe særlig om produktet, vil jo flere begynne å lure. Eller er det gjort med overlegg for å få folk til å følge tråden din, og få oppmerksomhet?

Side 214 av 252 FørsteFørste ... 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 210 211 212 213 214 215 216 217 218 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •