Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 213

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 213 av 252 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 4,241 til 4,260 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tross en stor last så hadde jeg kjørt pent i svingene med det på lasset altså, har en fæl sving ved Mønsterbrua vet du.
    Litt tungvint å kjøre om mønsterbrua når man kommer fra Nittedalen egentlig. Tok "og så humper vi opp og ned"veien om lillestrøm.

Det er godt du fikk alt i hus trygt og kanskje en vond rygg på kjøpet, men alt i alt så tror jeg dette utstyret vil bli bra. Sier Tjeien til dette da? Er det nok WAF?
    Hun har ikke sett det enda, men med tanke på tanke på hun kaller arrayene for (underlivet på ei dame)høytalere så tror jeg hun faller ganske pladask for f2.2f og resten av swans settet. Emotiva er derimot en annen sak.

Hadde vært rart om du valgte Emotiva fremfor McIntosh, at den lave prisen på Emotiva kan spille kanskje bedre enn et sett til 100k. Da er det som en god spillemaskin, 1krone inn og 1000 ut og da da snakker vi god butikk dvs mye for penga.
    Teoretisk: hvis emotiva hadde vært "i nærheten" av mc501 så ville det ha vært helt genialt. Selge mc501, kjøpe xpa1, bytte ut c220 med c2300. Og sitta igjen med cash. Selv om jeg ikke kan si noe om det før jeg har testet ut xpa3 nå tror jeg vel ikke at dette skjer

Emotiva har blitt en stor hype her inne nå for tiden. nesten det samme som det var med SVS egentlig når det kom hit til lands.
    Spørsmålet er om dette er elektronikkens svar på SVS eller om det er keiserens nye klær....
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger min emotiva xpa-3 på bruktbørsen
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vi høre hvorfor? 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Får vi høre hvorfor? 8)
    Jupz.

Til prisen er dette en ganske rå forsterker.

Jeg kjøpte den primært for å la den drive center og bakhøytalere til tross for at jeg var klar over at jeg har plassproblem nå. Etter å ha testet ut denne har det blitt veldig tydelig at stua mi er for liten til å kunne forsvare så mye effekt på bakhøytalerne. Forskjellen mellom denne og yamahaen viser seg først når man virkelig skrur opp, og siden jeg har ganske kort avstand til bakhøytalerne så ser jeg aldri film på dette nivået siden frontrekka da blir så dominerende at bakrekka drukner ørlite grann. Så istedet for å ha emtotiva xpa3 stående uten at jeg får utnytta den så selger jeg den heller videre til noen som kan gi den de arbeidsvilkårne den trenger
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å justere volumet på bakkanalene?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva med å justere volumet på bakkanalene?
    Har leika meg litt med det også.

Men jeg klarer fortsatt ikke helt å forsvare xpa3 i racket desverre. På en annen side er det jo ganske greit; om den blir solgt er det helt topp, om den ikke blir det så har jeg iallefall nok krefter rund baut
    -------
    Mvh
    Rune

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så... er det lenge til det står Doxa å spiller på swansene da tro...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Så... er det lenge til det står Doxa å spiller på swansene da tro...
    Doxa har jeg aldri hørt ordentlig på faktisk. Har heller ingen planer om å dra de i hus.
    -------
    Mvh
    Rune

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Doxa har jeg aldri hørt ordentlig på faktisk. Har heller ingen planer om å dra de i hus.
    Det går vel... helt til du får en demo på kombinasjonen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å kritisere dine valg, men selv opplever jeg det annerledes etter at jeg fikk såpass mye mer effekt inn i annlegget mitt. Jeg spiller heller ikke så veldig høyt når jeg ser film, men nå spiller det mye "større" og mindre anstengt. Dette gjør at jeg opplever lydbildet som mer detaljert og med mer dynamikk.
    Uansett så må du få gjøre som du vil.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ikke for å kritisere dine valg, men selv opplever jeg det annerledes etter at jeg fikk såpass mye mer effekt inn i annlegget mitt. Jeg spiller heller ikke så veldig høyt når jeg ser film, men nå spiller det mye "større" og mindre anstengt. Dette gjør at jeg opplever lydbildet som mer detaljert og med mer dynamikk.
    Uansett så må du få gjøre som du vil.
    Det er bare å kritisere

Opplevelsen av mer dynamikk, større lydbilde osv.. kommer an på både rommet, matchen mellom elektronikk og høytaler, avstanden fra sitteposisjon til høytalerne og ikke minst eierens tanker rundt det hele.

Jeg klarer ikke å forsvare xpa3 i racket mitt. Det betyr dog ikke at det på et senere tidspunkt ikke vil komme inn mer effekt til f5r, men det er i så fall ikke første-pri.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som du sier så har du lite å utsette på forsterkeren?

Har nå lest flere i mine øyne audiofile som sier de har lite å utsette på Emotiva forsterkerne. I mine øyne betyr dette at de er veldig gode. En forsterker skal ikke gjøre mye fra eller til med lyden, bortsett fra å forsterke signalet og dermed øker ofte dynamikken også.
    Oppfatter til dels at folk ikke tørr å være veldig positive fordi de er så billige, man er rett og slett redd for å mene at billig Hi-fi kan gjøre knockout på mye til doble,triple og fire ganger prisen.

Man hører ofte når en forsterker gjør noe dårlig, men det har jeg egentlig ikke hørt noen si om Emotivane enda.

Men men, nå får jeg min egen i morgen så får vi se hva jeg syntes selv. (XPA-2)

Forøvrig kan det hende min XPA-2 også går rett på brukten splitter ny fordi jeg ikke trenger effekten om jeg går over til Klipsch stativhøyttalere og aktive subber :P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo et kort møte med ny forsterker da, men åssen spiller denne på svære saker som Swans og slike ting ? Åssen klang tilhører denne forsterkeren ?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et anlegg bestående av Swans, Emotiva og et par SVS-suber kunne jo like gjerne blitt kåret til Avforum-anlegget!

Det er vel også ganske vanskelig å si noe om Emotivas lydmessige kvaliteter i stereo dersom den kun ble testet på bakhøyttalere?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Et anlegg bestående av Swans, Emotiva og et par SVS-suber kunne jo like gjerne blitt kåret til Avforum-anlegget!
    Ja, det blir vervepremien fremover: F2.2-serien i 7 kanaler, 3x XPA-1, 2x XPA-2 og 2x PC13 Ultra.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Men som du sier så har du lite å utsette på forsterkeren?
    Dette er nok enkelte Emotiva-eieres store frykt: at noen velrenommerte lyttere/kritikere skal avsløre produktene som keiserens nye klær Personlig tror jeg - uten å ha hørt dem - at de faktisk er verdt pengene og mer til. Men jeg har selv valgt å ikke gå for Emotiva. Skal det skje noe på effektsiden hos meg, blir det klasse D.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen klang tilhører denne forsterkeren ?
    Har du ikke fått svar på dette mange ganger nå Raymond??
    Hva spør du egentlig etter når du skriver klang???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det er vel også ganske vanskelig å si noe om Emotivas lydmessige kvaliteter i stereo dersom den kun ble testet på bakhøyttalere?
    Den har også fått kjørt seg på swans f2.2f og array1400

Har skrevet et litt mer omfattende referat med mine tanker om den, men må få godt igjennom skriveleifer og sånt. Desverre har det blitt lit hektisk de siste timene nå jeg legger nok ikke ut dette idag. desverre.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Dette er nok enkelte Emotiva-eieres store frykt: at noen velrenommerte lyttere/kritikere skal avsløre produktene som keiserens nye klær
    Ser ikke helt hva du er sikter til her Hellnoob. Selv har jeg tenkt å sette disse forsterkerene på prøve så fort jeg får tid og anledning, men trenger da noe fornuftig å teste imot da Ayon Typhon ikke kan brukes som referanse her.
    At Emotiva leverer bra iforhold til tilsvarende prisede produkter solgt over disk i norge er det ingen tvil om, men det er ikke noe high-end produkt av den grunn.
    Til nå er den eneste fornuftige testen gjengitt her på forumet som jeg har lest den jeg selv deltok i hvor vi testet den på Dali Helicon settet til HifiPlumber, og der konkluderte vi med at i dette oppsettet og rommet fungerte XPA-3 bedre enn EC AW250R. I et annet oppsett kunne det like gjerne endt omvendt.
    Det har blitt skrevet endel om Emotivas produkter på AVF i det siste, men det er kun en liten gruppe mennesker på et lite forum i norge som har handlet disse. Av disse har de fleste veldig liten erfaring innen hifi/hjemmekino og handler fordi det er mye for pengene, og at det leverer til prisen er udiskutabelt.
    Likevel er det greit å være klar over et enkelt fakta. Dette er IKKE high-end produkter, men fornuftig priset mid-range.
    Mange som har handlet til nå har gått rett fra receiverdrift, og har derfor ikke testet noe annet av virkelig kvalitet alà Skrotnisses MC501
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ikke min store frykt da jeg er en skeptiker og skeptisk til mer enn kabel fanatisme for å si det slik. Jeg ser ikke på audiofile som troverdige da veldig mange av dem er blendet av merkevarebygging og dessuten er smak en avgjørende faktor.
    Derfor er den reaksjonen jeg har sett på Emotiva forsterkere noe av det mer troverdige. De har stort sett kommentert kort at de er bra men at selvfølgelig high end utstyr vil danke dem ut i direkte sammenlikning.

Dette er en generell oppfatning jeg har, tenker ikke på Skrotnisse spessielt.

Er jo ingen som forventer at det skal danke ut f.eks Mc501? Men f.eks Parasound NC serien er jo en kandidat det er naturlig å sammenlikne med. Emotivaene leverer på papiret mer til under halve prisen (en xpa-2 koster litt over 5000kr). Om lydkvaliteten bedre eller ikke tror jeg er stort sett en smakssak, men jeg skal vente med å uttale meg for skråsikkert til jeg har testet dem selv.

Side 213 av 252 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •