Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 212

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 212 av 252 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 4,221 til 4,240 av 5026
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Helt korrekt. De står å spiller nå
    Men F1.1 Waschera?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Men F1.1 Waschera?
    Hehe. F1.1F skulle ankomme mellom tidlig og medio sept. Desverre har leveringsdatoen blitt litt mer difus i det siste. I og med arrayene har en kjøper som gjerne vil ha de kunne jeg fort risikere å bli sittende uten fronthøyalere i en periode. Så når Roger foreslo at jeg kunne låne ett par f2.2f mens jeg ventet på f1.1f var jeg ikke vond å be.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I C.

Og i verste fall risikerer du å bli sittende med dem, fordi de er så utrolig gode :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    I C.

Og i verste fall risikerer du å bli sittende med dem, fordi de er så utrolig gode :-)
    hehe, neppe noe fare for det. Med tanke på hvordan de har forandra seg etter 13timer med konstant spilling tviler jeg ikke på at de etter rundt 100t virkelig begynner å låte bra. Men de er ikke F1.1F for å si det sånn.

Jeg vurderte dog å bruke de bak, men rommet er altfor lite til å utnytte de så dette blir nok bare et hyggelig lån
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke filla snøring faktisk. Fikk den igår, men det blei litt dårlig med tid før jeg skulle hente swans, så jeg lot den stå. Planen var å teste ut emotiva natt til idag, og så swans imorgen. Men når jeg først fikk pakket ut f2.2f ble emotiva mer eller mindre glemt. Så den står pent plassert ved siden av sofaen nesten urørt. Men jeg skal prøve å få sjekka den på søndag.
    Vi ser frem til litt lytterfaringer med denne Emotiva saken, sykt mange folk som kjøper dette merket her til lands nå om dagen. Det er ingen tvil på at det er meget populært, men du må gjerne si litt om byggekvaliteten på dette produktet. Det er Kina saker men det er jo nesten alt annet for tiden også, men så lenge det spiller fett så er det ikke noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Og hvordan du opplever F2.2 iforhold til Arrayene...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor solgte du Arrayene dine egentlig? Hvis jeg ikke husker feil så var jo det drømmehøyttalerne dine for en kort tid siden

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvorfor solgte du Arrayene dine egentlig? Hvis jeg ikke husker feil så var jo det drømmehøyttalerne dine for en kort tid siden
    En pleier jo ikke å ha samme drømmen natten etter.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Ja. Og hvordan du opplever F2.2 iforhold til Arrayene...
    Nå har ikke f2.2f hatt mer enn 24timer innspilling og selvfølgelig danner man seg et inntrykk, men jeg synes også at det blir urettferdig ovenfor høytaleren å uttale seg om den før den viser sitt virkelig potensial. Derfor skal jeg unngå å si så mye om de før de er ferdig innspilte.

Men et hint kan jeg alltids komme med: disse kunne fint ha kostet mer!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    En pleier jo ikke å ha samme drømmen natten etter.
    Jeg har faktisk ikke noe bedre svar enn hva Kriller kom med

Om man skal gå litt grundigere til verks kan jeg si det sånn:

HiFi er en hobby som skrider fremmover av hovedsakelig to årsaker: Menneskets smak som er under en stadig utvikling og ikke minst produsentenes evne til å stadig lage "bedre" produkter.

Jeg vil også komme med en liten korrigering angående påstanden din Vincent Vega: jeg sa aldri at Array var drømmehøytaleren min, jeg sa at det var drømmehøytaleren min der og da på bakgrunn av det jeg hadde hørt. For de som har fulgt med på skribleriene mine noen år nå så har det kommet meget tydelig frem at jeg har hatt flere møter med f1.1f og samtlige har vært mislykka. Første gangen ble høytaleren nærmest drept av en dårlig match med utstyret og ikke minst rommet som var ihjældempet. Andre gangen hadde de for små effektforsterkere selv om lydsignaturen var likande. Tredje gangen var med den aktive varianten som var en fullstendig katastrofe i mitt rom (selv om systemet hadde et enormt potensial og jeg tviler ikke på at det kunne ha blitt perfekt i et annet rom). Når jeg dog fikk hørt f1.1f på mc1000w fikk jeg endelig høre hva som virkelig bodde i disse høytalera. Selvfølgelig har det vært litt tvil inne i bildet. Men etter at jeg har hatt f2.2f i hus siden fredag blir jeg daglig mer sikker i min sak: jeg gleder meg som en unge
    -------
    Mvh
    Rune

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Men et hint kan jeg alltids komme med: disse kunne fint ha kostet mer!

Hysj.. må ikke si sånt

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er feil vinkling, 30 laken er mer enn nok, men andre høytalere gir nok derimot lite for pengene i sammenlikningen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper vi kan se bilde av disse "monsterne", det er i hvertfall flotte saker uten tvil.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg synes det er feil vinkling, 30 laken er mer enn nok, men andre høytalere gir nok derimot lite for pengene i sammenlikningen.
    Det er selvfølgelig en bedre måte å si det på
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Håper vi kan se bilde av disse "monsterne", det er i hvertfall flotte saker uten tvil.
    Bilder kommer.... en gang i fremtiden...

Nå har swansene stått og spilt siden fredag, så nå har de blitt tatt ned, så skal dagen og kvelden idag brukes til å teste ut emotiva xpa3 i stereo på array1400, så skal den til pers på f5r og f1.1c. Når den testen er unnagjort skal f2.2f tilbake i frontposisjon og da bør det komme noen bilder.. forhåpentligvis
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer.... en gang i fremtiden...

Nå har swansene stått og spilt siden fredag, så nå har de blitt tatt ned, så skal dagen og kvelden idag brukes til å teste ut emotiva xpa3 i stereo på array1400, så skal den til pers på f5r og f1.1c. Når den testen er unnagjort skal f2.2f tilbake i frontposisjon og da bør det komme noen bilder.. forhåpentligvis
    Da venter vi i åndeløs spenning her, du er flink til å handle inn varer men å legge ut bilder er du mindre flink til. Er folk her inne som liker å se litt også. du skriver veldig bra men vi ønsker bilder og det får vi nok nå. Å ja, praise the lord.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter vi i åndeløs spenning her, du er flink til å handle inn varer men å legge ut bilder er du mindre flink til. Er folk her inne som liker å se litt også. du skriver veldig bra men vi ønsker bilder og det får vi nok nå. Å ja, praise the lord.
    I know, var mye flinkere til å legge ut bilder tidligere. Men tidene har forandra seg litt og det har blitt mindre tid til hifihobbyen de siste månedene. Skal jeg først ta bilder av oppsettet og da vil jeg selvfølgelig at resultatet skal bli best mulig. Men sånt tar tid siden jeg føler meg som en amatør hver gang jeg skrur på kameraet.

Til mitt forslag fikk dere jo et bilde av hengerlasset om ikke annet
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I know, var mye flinkere til å legge ut bilder tidligere. Men tidene har forandra seg litt og det har blitt mindre tid til hifihobbyen de siste månedene. Skal jeg først ta bilder av oppsettet og da vil jeg selvfølgelig at resultatet skal bli best mulig. Men sånt tar tid siden jeg føler meg som en amatør hver gang jeg skrur på kameraet.

Til mitt forslag fikk dere jo et bilde av hengerlasset om ikke annet
    Ja, hengerlasset var et artig syn og der trodde jeg nesten hengern ville knekke sammen, var ikke akkurat en billig last heller for å si det sånn. Det er er vel 3-4 esker pr høytaler eller? Har du fått kjøpere på dine Array enda? Håper disse nye herlighetene gir deg litt glede og moro, skal du kjøre Emotiva eller McIntosh på dette ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hengerlasset var et artig syn og der trodde jeg nesten hengern ville knekke sammen, var ikke akkurat en billig last heller for å si det sånn. Det er er vel 3-4 esker pr høytaler eller? Har du fått kjøpere på dine Array enda? Håper disse nye herlighetene gir deg litt glede og moro, skal du kjøre Emotiva eller McIntosh på dette ?
    Må innrømme at jeg var litt skeptisk til lasten selv, men både sjåføren (som også er yrkessjåfør) var sikker på at den var sikker nok og Roger på Soundwave fortalte at det var langt bedre sikra enn i mange andre tilfeller han hadde opplevd.

Kjøpere på arrayene har jeg. De forsvinner om to uker. For andre gang så langt i "karrieren"

Om det blir Emotiva eller McIntosh. Det er det jeg tenkte å finne ut av nå idag og utover. Om Emotiva er så bra som både den norske og amerikanske hypen skal ikke prisforskjellen mellom xpa1 og mc501 kunne forsvares. Men som den skeptikeren jeg er så velger jeg ta dette med et hengerlass med salt frem til jeg får testet det ut selv.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg var litt skeptisk til lasten selv, men både sjåføren (som også er yrkessjåfør) var sikker på at den var sikker nok og Roger på Soundwave fortalte at det var langt bedre sikra enn i mange andre tilfeller han hadde opplevd.

Kjøpere på arrayene har jeg. De forsvinner om to uker. For andre gang så langt i "karrieren"

Om det blir Emotiva eller McIntosh. Det er det jeg tenkte å finne ut av nå idag og utover. Om Emotiva er så bra som både den norske og amerikanske hypen skal ikke prisforskjellen mellom xpa1 og mc501 kunne forsvares. Men som den skeptikeren jeg er så velger jeg ta dette med et hengerlass med salt frem til jeg får testet det ut selv.
    Tross en stor last så hadde jeg kjørt pent i svingene med det på lasset altså, har en fæl sving ved Mønsterbrua vet du.

Det er godt du fikk alt i hus trygt og kanskje en vond rygg på kjøpet, men alt i alt så tror jeg dette utstyret vil bli bra. Sier Tjeien til dette da? Er det nok WAF?

Hadde vært rart om du valgte Emotiva fremfor McIntosh, at den lave prisen på Emotiva kan spille kanskje bedre enn et sett til 100k. Da er det som en god spillemaskin, 1krone inn og 1000 ut og da da snakker vi god butikk dvs mye for penga.

Emotiva har blitt en stor hype her inne nå for tiden. nesten det samme som det var med SVS egentlig når det kom hit til lands.

Side 212 av 252 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •