Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 210

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 210 av 252 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 250 ... SisteSiste
Viser resultater 4,181 til 4,200 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Se her ja, enda en som hopper på Emotiva-bølgen.
    hehe, les svaret jeg ga Hellnoob, "It's all part of the plan"
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    2: Emotiva har fått sjukt mye god omtale i det siste
    Har de egentlig det?

Mitt inntrykk er at nye og gamle eiere er euforiske på grensen til det latterlige, men få om noen har gitt gode, objektive anmeldelser/sammenligninger/beskrivelser av dem.

Vi vet fra devilej at XPA-5 i hans rom med hans oppsett danket ut Thule, men det stopper på en måte der også.

Så min bestilling av 3x XPA-1 og 4x XPA-2 er lagt på is foreløpig.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Mitt inntrykk er at nye og gamle eiere er euforiske på grensen til det latterlige
    På samme måte som når SVS ble oppdaget? Folk var ganske i ekstase den gang, og det er vi ennå

Du kommer nok til å få hjem Emotiva

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de egentlig det?

Mitt inntrykk er at nye og gamle eiere er euforiske på grensen til det latterlige, men få om noen har gitt gode, objektive anmeldelser/sammenligninger/beskrivelser av dem.

Vi vet fra devilej at XPA-5 i hans rom med hans oppsett danket ut Thule, men det stopper på en måte der også.

Vi kjørte en uhøytidelig test hjemme hos meg for noen uker tilbake hvor bl.a XPA-3 var med.
    Å påstå at det er gode,objektive sammenligninger er å dra strikken altfor langt all den tid vi bare er entusiastiske amatører,men noe kan man nok få ut av å lese litt nedover på denne siden her:

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-solgt-10.html

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste faktisk den testen, og synes den var god i den forstand at folk gjorde seg opp egne meninger :-)

Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Du kommer nok til å få hjem Emotiva
    Ikke før jeg har testet UFPD i løsvekt!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har et par tips som jeg tror du vil like. Må passe perfekt til anlegget ditt.
    Frankie Goes to Hollywood - Welcome to the pleasure dome
    Marillion - Assasin

Introene på begge låtene er noe av det ypperste som er lagt.

Disse koster deg 16 spenn på itunes og liker du dem ikke skal jeg spandere dem på deg.8)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de egentlig det?

Ser poenget ditt her.
    Når det gjelder mitt eget anlegg ble jeg veldig imponert over Emotiva i den første testen vi gjennomførte, men det er viktig å huske at dette var på et ukjent oppsett i et ukjent rom. Grunnen til at jeg har valgt å ta sjansen på disse forsterkerene nesten uprøvd er at de ikke står i high-end anlegget mitt. Av det jeg har testet til nå blir Emotiva lydmessig banket av både Rouge og Ayon, men slo disse på krefter i begge tester.
    Med andre ord finner jeg ikke at kvalitetene til Emotiva på noen måte kan konkurrere med gode og sterke nok rørforsterkere i stereo.
    Foruten dette har jeg testet XPA-3 mot EC AW-250 og XPA-5 mot Thule PA350B. I begge disse tilfellene kom Emotiva klart best ut uavhengig av pris.
    Utover dette er jeg litt forsiktig med å uttale meg da subjektive meninger betyr lite så lenge komponenter ikke settes opp til en direkte sammenligning.
    Jeg får låne et par XPA-1 av nb1 ganske snart, og håper å få lånt et sett JC-1 samtidig for å teste disse sammen med Ayon Typhon på AP Avanti5. Vet JC1 settet ligger til salgs, så det forutsetter at det fortsatt er tilgjengelig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg får låne et par XPA-1 av nb1 ganske snart, og håper å få lånt et sett JC-1 samtidig for å teste disse sammen med Ayon Typhon på AP Avanti5. Vet JC1 settet ligger til salgs, så det forutsetter at det fortsatt er tilgjengelig
    Det kunne jeg tenkt meg å være med på også.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten fristende å ta med Triton

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de egentlig det?

Vi ser nok ganske likt på saken. Jeg vurderte også å slenge inn en bestilling på xpa-1 tvert, men jeg tok ikke risikoen.

Ved å få inn xpa-3 i hus så får jeg stilt nysgjerrigheten vedrørende disse produktene. Hvis lyden ligger langt over det normale i denne prisklassen er det jo flott, om den holder seg på et normalt nivå har jeg iallefall nok krefter til bak og center, hvis det ikke faller i smak så havner den på brukt'n fortere enn svint.

Viktigst av alt er at jeg får tatt drepen på nysgjerrigheten som kommer så altfor ofte
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei. Har et par tips som jeg tror du vil like. Må passe perfekt til anlegget ditt.
    Frankie Goes to Hollywood - Welcome to the pleasure dome
    Marillion - Assasin

Introene på begge låtene er noe av det ypperste som er lagt.

Disse koster deg 16 spenn på itunes og liker du dem ikke skal jeg spandere dem på deg.8)
    Etter at jeg falt pladask for ett par av låtene dine tidligere skal jeg mer enn gjerne sjekke ut disse to anbefallingene. Dog skjer det ikke imorgen siden jeg og madammen snart får en 1.5år gammel hybelkaning på besøk som skal være over hos oss til imorgen.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg falt pladask for ett par av låtene dine tidligere skal jeg mer enn gjerne sjekke ut disse to anbefallingene. Dog skjer det ikke imorgen siden jeg og madammen snart får en 1.5år gammel hybelkaning på besøk som skal være over hos oss til imorgen.
    Flott. Vær alene i stua, og sett deg i sweetspot med volumet på max av hva du tåler.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...får en 1.5år gammel hybelkanin på besøk som skal være over hos oss til imorgen.
    Slik leste jeg den posten...

Ser frem til dine erfaringer med Emotiva!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er emotiva xpa3 i hus og iløpet av kvelden ankommer også f5r og f1.1c. This is going to be a looooooooooong night
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Flott. Vær alene i stua, og sett deg i sweetspot med volumet på max av hva du tåler.
    disse låtene var kun å få kjøpt som en del av de komplette albummene, så da skippet jeg den ideen. Men nå som DevilEJ sitt surroundanlegg virkelig begynner å ta form ser jeg vel ikke bort fra at vi møtes der etterhvert, så om du får brent de ut hadde det vært supert
    -------
    Mvh
    Rune

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom gjerne med litt inntrykk rundt XPA-3, så blir ventetiden kortere.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kom gjerne med litt inntrykk rundt XPA-3, så blir ventetiden kortere.
    haha. lytteinntrykk kommer. Men jeg må få kobla den opp først

Er ikke lenge til jeg må ut av døra for å hente swansene, så jeg orker nok ikke å stresse med å koble opp xpa3 nå bare for noen få minutter med lyd. Men iløpet av sen-kvelden/natta er det ikke umulig at det kommer noen ord om den
    -------
    Mvh
    Rune

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra!

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått henta og pakka de ut? :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Fått henta og pakka de ut? :-D
    både og...

henta de har jeg, også bært de opp (fxxn jeg er dårlig trent ). Har fått ut center og bakhøytalere, skal gå igang med resten nå
    -------
    Mvh
    Rune

Side 210 av 252 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •