Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 209

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 209 av 252 FørsteFørste ... 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 205 206 207 208 209 210 211 212 213 219 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 4,161 til 4,180 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Edruelig innkjøp betyr at den henger fornuftig sammen med husholdningens totale inntekter og utgifter. Ihvertfall anser jeg det på den måten.
    Så hvorfor i alle dager prøver du og RW å gi ett inntrykk av at "vi lever i to forskjellige verdener"? Jeg er helt enig i sitatet ovenfor og det stemmer også for meg.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så/ser bare ikke hvordan dette i min og din verden henger sammen med sånn påstanden er bygget opp.

Men samme kan det være, dette er egentlig bare tullete å diskutere og jeg har på følelsen at vi er enig i prinsippet om at man må ha penger til å kjøpe det man har lyst på. Jeg er bare uenig i at det kommer noe positivt ut av å diskutere/komme med påstander om hva som er økonomisk fornuftig i tråder der folk diskuterer sine egne innkjøp. Kanskje spesielt når man ikke har den fjerneste aning om personens privatøkonomi eller funksjonsmåten til produktet.

Om Skrotnisse mener at Thor gir han ingen/litt/noe/mye bedre lydopplevelse er kanskje mer interessant...i allefall for min del.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Så hvorfor i alle dager prøver du og RW å gi ett inntrykk av at "vi lever i to forskjellige verdener"? Jeg er helt enig i sitatet ovenfor og det stemmer også for meg.
    Da er vi enige. Folk har forskjellige prioriteringer, det var poenget mitt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg så/ser bare ikke hvordan dette i min og din verden henger sammen med sånn påstanden er bygget opp.

Men samme kan det være, dette er egentlig bare tullete å diskutere og jeg har på følelsen at vi er enig i prinsippet om at man må ha penger til å kjøpe det man har lyst på. Jeg er bare uenig i at det kommer noe positivt ut av å diskutere/komme med påstander om hva som er økonomisk fornuftig i tråder der folk diskuterer sine egne innkjøp. Kanskje spesielt når man ikke har den fjerneste aning om personens privatøkonomi eller funksjonsmåten til produktet.

Om Skrotnisse mener at Thor gir han ingen/litt/noe/mye bedre lydopplevelse er kanskje mer interessant...i allefall for min del.
    Les igjen - jeg skriver ikke at person xx er ufornuftig i kjøp av vare Y. Jeg skriver at det er den enkeltes ansvar å handle edruelig. Om xx ønsker å kjøpe vare Y til 50.000, så er jo det helt supert.

La meg få eksemplifisere med eget nytt eksempel:
    Vi brukte nylig mye på ny, stor markise. Pengene kunne vært brukt på nye DALI HELICON 300 MK2 + LCD tv m/veggfeste, men prioriteringen vår gikk i favør av markisen. Jeg hadde råd til en av delene, men anlegget i huset er bra nok og markisen var mye viktigere enn å tilfredsstille oppgraderingsspøkeslet.

I et ikke-edruelig-eksempel ville jeg har overkjørt familien og kjøpt Dali+LCD.
    Evt. kjøpt begge deler og da lånt penger til det ene.
    Capische?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en som ikke eier restriksjoner når det gjelder pengebruk på hi-fi så lurer jeg mer på om Thor hadde noen positiv effekt enn den andre diskusjonen her!
    Så skrotnisse, har du noen kommentarer?

Har tenkt på noe slikt lenge, siden jeg VET jeg har jordproblemer.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få se pån!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er denne vi snakker om?

Nordost Thor | Soundgarden

til 20k - sett i lys av at denne har en positiv innvirkning på lyden, så er jo dette bare atter en komponent i det hele. Om dette er billig eller dyrt må vel også sees i lys av totalverdien til anlegget.

Nordost ODIN synes jeg uansett er galskap...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Få se pån!
    Der jeg kommer fra (og høyst sannsynlig der Skrotnisse bor) vil man med et slik spørsmål få se/antas at du ønsker å se noen helt annet enn et hifi produkt..... Spørsmålet skal også ideelt stilles av en kvinne

Men jeg lurer litt på om det er kommet noen tanker om hvordan han Thor fungerer?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Der jeg kommer fra (og høyst sannsynlig der Skrotnisse bor) vil man med et slik spørsmål få se/antas at du ønsker å se noen helt annet enn et hifi produkt..... Spørsmålet skal også ideelt stilles av en kvinne
    Vi vil ha nakenbilder!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke hverken fått tatt bilder, hørt på eller koblet opp produktet. Noe som i seg selv er ganske så uvant for min del når det gjelder duppeditter til anlegget. Dagen har rett og slett flydd avgårde. Og nå som det virkelig nærmer seg ferie med stormskritt tørr jeg bare ikke å love noe på ei stund heller. Beklager den, neste år skal jeg heller avlyse ferien om jeg kjøper inn noe snasent rett før
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Vi vil ha nakenbilder!!
    Jeg må ærlig talt innrømme at jeg helst takker nei..... Hvis så skal forekomme tror jeg at jeg holder meg unna tråden på en stund - i rent sjokk

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg har desverre ikke hverken fått tatt bilder, hørt på eller koblet opp produktet. Noe som i seg selv er ganske så uvant for min del når det gjelder duppeditter til anlegget. Dagen har rett og slett flydd avgårde. Og nå som det virkelig nærmer seg ferie med stormskritt tørr jeg bare ikke å love noe på ei stund heller. Beklager den, neste år skal jeg heller avlyse ferien om jeg kjøper inn noe snasent rett før
    Du er faktisk ikke alene! Kjøpte meg ny senter på mandag og den har jeg faktisk ikke offret en tanke enda. Nå er det ferie og oppussing som rår. For god nok tid til å teste den senere i sommer/høst. Det er jo relativt greit med en tur ut av huset nå om sommeren også.

Eneste AV relaterte jeg har gjort denne uken, er at jeg har rigga opp nye 8,5" NextBase bærbare DVD spilleren til Msport Jr. bak i bilen i dag. Han er helt i ekstase 8)

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med Thor i hus. De hadde denne i et oppsett jeg kom borti i 2007. Han fra Nordost (en danske) mente denne hadde bedre innvirkning en noe av de beste powercables de har. Ser frem til dine komentarer.

Vedlegg 51742

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mot min hellige overbevisning så har jeg nå klart å ha et produkt som Nordost Thor i hus i flere uker uten å ha fått koblet den opp. Uvant og skammelig. Men igår kveld bøy det seg endelig en mulighet og den ble utnyttet til det fulle.

Klokken tippet så vidt 21.00 og det gjensto en time med høytspilling før volummet måtte ned pga naboene. Den første halvtimen ble brukt til å spille igjennom noen få utvalgte spor og så var det på tide å koble om. MC501 fikk de to første kontaktene og videre ble c200, dac og htpc koblet opp. Det var ikke helt uten spenning at jeg trykket Play i Itunes.

What the biip???

En ting var sikkert, ingen skal påstå at denne boksen ikke påvirker lyden! Det var som om noen hadde brukt en klut og gnikka og gnudd på lydbildet.

Etter en kort halvtime var det slutt for kvelden og dette er således bare et (ekstatisk) førsteinntrykk. Ikveld skal det imidlertid testes mer, for om førsteinntrykket stemmer, så blir dette djevelsk morro fremmover!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg spørre deg om en ting.... Kjørte gjennom Trøgstad for ett par dager siden. På vei hjem kom vi over noe ganske så egendommelig. Jeg trodde vi hadde det meste av bygde-rariteter hjemme i bygda, men der tok jeg nok skammelig feil! En rød Ford Transit minibuss stod parkert på siden av veien med flere mennesker rundt... "Nei og nei - dem har kjørt på elg" sa kona. Dem hadde ikke kjørt på elg, men dem var på (trommsolo passer inn her) - Elgsafari! Er elgsafari ett produkt fra Trøgstad? Det er ikke her du finansiere HiFi innkjøpet?

Spøk til side - gøy å se at Thor slo til! Det er ett produkt jeg ville vært skeptisk til å spytte penger inn i, men jeg er visst nok uvanlig skeptisk i følge kona

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Msport: jeg beklager seint svar, jeg har rett og slett ikke registrert at det har kommet et svar i denne tråden.

Elgsafari er en Trøxas-spesialitet vi er meget stolte av å kunne servere alle de tusner på tusner med turister som årlig avlegger denne flotte bygden et ærverdig besøk.

Løst oversatt: på campingplasse i båstad har'em detta tilbudet mynta på tyskere som aldri har sett en ælj før.

Thor: jeg var også meget skeptisk til å spytte penger inn i den boksen, men jeg kan ikke si jeg angrer. Dog står jeg på mitt: Thor er den investeringen man eventuelt foretar til slutt når man er ferdig med resten av anlegget. Hos meg er forskjellene ganske så hørbare, selv for naboen en etasje opp og to leilligheter bort som lurte på om jeg hadde bytta høytalere siden Lene Marlin hørtes mye bedre ut nå enn før.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva xpa-3 er bestilt

-------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal den jobbe parallelt med MC1.2KW?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, enda en som hopper på Emotiva-bølgen.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Skal den jobbe parallelt med MC1.2KW?
    hehe, mc1.2kw er ikke bestilt.

Årsaken til dette kjøpet er 2delt:

1: I og med at f5r og f1.1c er rett rundt hjørnet vil jeg gjerne ha litt mer krefter til å drive disse. Når jeg testet f1.1c en gang i fortiden ble det klart at yammisen gjorde en god jobb, men den hadde altfor lite krefter til å få det beste ut av f1.1c. Noe sier meg at ved å drifte både f1.1c og f5r så ville dette behovet for mer krefter bli enda mer markant.

2: Emotiva har fått sjukt mye god omtale i det siste og sånt pirrer nysgjerrigheten. Ved å kjøpe xpa-3 får jeg gjort meg opp en formening om lydsignaturen på emotiva sine produkter. Hvis denne signaturen er likande, så kan det hende jeg selger mc501, kjøper xpa-1 og lar resten av penga - i tillegg til det som allerede står der - stå på konto frem til jeg får tak i ett par mc1.2kw. Men dette er veldig avhengig av hvordan emotiva faller i smak.
    -------
    Mvh
    Rune

Side 209 av 252 FørsteFørste ... 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 205 206 207 208 209 210 211 212 213 219 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •