Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 208

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 208 av 252 FørsteFørste ... 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 204 205 206 207 208 209 210 211 212 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 4,141 til 4,160 av 5026
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi er vel gale alle mann men når man bruker så mye penger burde man være litt fornøyd også.
    Det heter vel egentlig 3-fots syken. Man er fornøyd med den båten man har, men det varmer hjertet når man tenker på alt man kunne gjort med bare 3-fot til.....

Men det er da meg men synes at det burde vært litt fornuft i dette også, men alle er forskjellige men det er slik vi er.
    For min far er du svært ufornuftig som har brukt mer enn 3000kr på et stereoanlegg. De fleste audiofile/musikkelskere/filmelskere driver vel heller ikke med lyd fordi det er så forbannet fornuftig, men fordi de har et tungt ønske om å gjenskape realistisk musikk/konsert/film i sin egen stue.

Beklager OT skrotnisse - jeg prøver på harde livet å forsvare galskapen her!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det heter vel egentlig 3-fots syken. Man er fornøyd med den båten man har, men det varmer hjertet når man tenker på alt man kunne gjort med bare 3-fot til.....

For min far er du svært ufornuftig som har brukt mer enn 3000kr på et stereoanlegg. De fleste audiofile/musikkelskere/filmelskere driver vel heller ikke med lyd fordi det er så forbannet fornuftig, men fordi de har et tungt ønske om å gjenskape realistisk musikk/konsert/film i sin egen stue.

Hehe, folk må gjerne kjøpe det de har lyst på, men vis litt glede med det de har kjøpt også. Her invisteres det i en forsterker til 100k eller hva dem ligger på, men det mangler fortsatt noe i lydbilde og da er det en ting som slår meg ? Hvorfor ikke spare seg opp 500k og kjøpe det beste av det beste der og da, synd at folk ikke kan glede seg over disse tingene og selv har jeg seff lyst på noe nytt men trenger jeg det? Jeg er veldig opptatt av musikk og lyd men synes alt fortjener sin ros, noen synes det er flott med anlegg til 3k og noen til 100++++++. Ville bare si hva er vits med denne utskiftningen når neste oppgradering ligger 3mnd frem i tid, kjøp det beste og bli glad.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som prima vera så fint sang det, De gærne har'e godt! ;D
    Neida, det handler da bare om prioriteringer og valg av hobby..

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT er det så absolutt ikke. Svarene dine er så å si perfekte så jeg sitter bare å nyter det
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, folk må gjerne kjøpe det de har lyst på, men vis litt glede med det de har kjøpt også.
    Hvem har sagt at vi ikke viser litt glede over det?? Anlegget brukes fra jeg kommer hjem fra jobb til jeg legger meg. Ja, det er mye bakgrunnsmusikk, men det brukes også flittig til film og ikke minst nyting av musikk. Dog ser jeg ingen grunn til å skrive ett innlegg hver gang jeg nyter en låt. Her på avforum er folk mest interessert i å lese om utstyret, ikke at man har hatt en tung dag, satt på en viss låt og nøyt det

Her invisteres det i en forsterker til 100k eller hva dem ligger på, men det mangler fortsatt noe i lydbilde og da er det en ting som slår meg ?
    Mangler? I denne prisklassen handler det ikke om mangler. Det handler om å kanskje forbedre det enda mer.

Hvorfor ikke spare seg opp 500k og kjøpe det beste av det beste der og da
    Jo, men om man skal ha en forsterker til 500k bør man ha kringutstyr i samme prisklasse. For all del, det er fult mulig å kjøpe seg en tivoliradio og spare til man har disse summene. Men for mange av oss vil det aldri la seg gjøre å bruke 500k på en forsterker og det samme på annet utstyr. Det handler om å gripe muligheten når man får den.

synd at folk ikke kan glede seg over disse tingene og selv har jeg seff lyst på noe nytt men trenger jeg det? Jeg er veldig opptatt av musikk og lyd men synes alt fortjener sin ros, noen synes det er flott med anlegg til 3k og noen til 100++++++. Ville bare si hva er vits med denne utskiftningen når neste oppgradering ligger 3mnd frem i tid, kjøp det beste og bli glad.
    Hvem har sagt at vi ikke gleder oss over anlegget????

Som Håkon har nevnt ett par ganger handler det om prioriteringer. Mens noen kjøper seg en større båt en gang i året investerer andre i anlegg mens andre igjen investerer i bil, eller hytte, eller klær, eller....

For mange av oss ligger litt av gleden med hifi i lærekurven. Joda, man kan ta opp et smellfeit banklån, cresco og ett par andre, kjøpe det dyreste man kan og være ferdig med det. Men gleden ved å faktisk kunne tune lyden etterhvert som man selv utvikler seg, lære om plasseringer, romtuning, tweaks osv.. er ubetalelig om man har denne interessen. Jeg sier ikke at dette er motivasjonen for å oppgradere, men det er en heldig bi-effekt.

Madammen har et anlegg til rundt 3k i leilligheta si. Jeg er endel der og når hun er borte setter jeg ofte på en cd der og nyter musikken som strømmer ut av høytalera selv om lydkvaliten ikke ligger på nivået til mitt anlegg.

DET HANDLER OM MUSIKKGLEDE OG PRIORITERINGER, IKKE PRIS OG STATUS!!

Det er ikke meningen å virke som en gretten gammal gubbe RogerWaters, men de av oss som bruker endel penger på denne hobbyen gjør det fordi vi synes det er verdt det, og jeg ser ikke helt poenget med de krasse kommentarene dine som dukker opp litt vell ofte når det er snakk om dyre oppgraderinger. Hva med å heller akseptere at folk prioriterer annerledes enn deg, og dra lærdom av deres erfaringer? La oss si at Thor gjør underverker for lyden min i mine ører. Nå betyr ikke det at du må legge 20laken på bordet, men det kan gi en indikasjon om at noen strømfiltere har en positiv effekt på lyden. Er ikke det bedre enn å bli oppgitt over andres prioriteringer og pengebruk?
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I rest my case..... Old man

I mine innlegg er det ikke meningen å være krass, men synes bare noen tar helt av desverre. Ok ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine innlegg er det ikke meningen å være krass, men synes bare noen tar helt av desverre. Ok ?
    Kan du med hånda på hjerte si at du ikke hadde gjort det samme om du hadde muligheten, eller at du ikke har tatt av på noe annet noen gang i livet?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Kan du med hånda på hjerte si at du ikke hadde gjort det samme om du hadde muligheten, eller at du ikke har tatt av på noe annet noen gang i livet?
    Jeg hadde nok som andre gjort det samme, skal ikke se meg som noen dårligere eksempel. Det er så rart at man ikke kan slå seg litt med ro, higet etter no nytt er der alltid. Men det handler om å sette en grense, er bare det jeg skal frem til at det er litt sunn fornuft også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok som andre gjort det samme, skal ikke se meg som noen dårligere eksempel. Det er så rart at man ikke kan slå seg litt med ro, higet etter no nytt er der alltid. Men det handler om å sette en grense, er bare det jeg skal frem til at det er litt sunn fornuft også.
    Hva er sunn fornuft?

Svaret kan være så mangt men for å holde oss til hifi så mener jeg på at det hele koker ned til det økonomiske og min definisjon av sunn fornuft i dette tilfellet går som følger:

Vi har alle vår inviduelle økonomi og våre inviduelle liv. Økonomi er og forblir grunnstenen i etthvert liv hvor det eneste felles målet alle har er å ikke slite økonomisk. Så lenge man betaler sine regninger og unner seg det man selv føler at gjør livet bedre uten at dette overskygger prioriteringer som f.eks. familie må vel dette kalles inviduell sunn fornuft?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hentet hjem Thor nå? Står tirsdag

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Har du hentet hjem Thor nå? Står tirsdag
    Den er i hus, men desverre har ikke tiden strukket til å få testet den så foreløpig står den som (svindyr) pynt på toppen av racket.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilfolk er gale, frimerkesamlere er gale, folk som bruker store resurser på oppussing er gale og båtfolket er i hvertfall gale.......er det egentlig så mange normale igjen i den vestlige verden? Ikke så ille å være gal egentlig, det står det i allefall på mine pilleglass....
    Jeg får komme med en middelaldrende kommentar til dette

Utfordringen ligger i at de aller fleste, de gjennomnsnittelige, ikke bare har ønske om å oppgradere AV utstyr for så å sitte i en nedslitt sofa fra 70 tallet i en stue som ikke er pusset opp siden 60 tallet osv......

De aller fleste har en bedre halvdel (eller etter eget ønske) som vil ha sin del av "oppgraderingskaka". Og da gjerne 2-3 (eller flere) av følgende:

- båt og/eller større båt
    - ny eller nyere bil
    - nye møbler
    - up-to-date oppusset stue/kjøkken/bad (gjerne med utbygging)
    - hytte ved sjøen
    - hytte på fjellet
    - 2 sydenturer i året
    - all tenkelige (betalte) aktiviteter for barna
    - nye, flotte og dyre hagemøbler og passende gassgrill
    - osv

De som da ikke har et edruelig forhold til sin økonomi (nei, jeg sier IKKE at Skrot IKKE har et edruelig forhold til SIN økonomi) kan fort komme ut å kjøre.

Og de som HAR et edruelig forhold til sin økonomi, ser da at innkjøp ala Thor i sin verden da er å betrakte som "over alle støvleskaft".
    Men alle har heldigvis rett til å gjøre som de vil og jeg ønsker Skrot alt det beste med sin Thor og andre oppgraderinger - i sin søken etter enda bedre lyd. Bare så synd at hørselen din definitivt har en omvendt proposjonell utvikling - det kan du desserre ikke gjøre noe med, Skrot

RogerWaters: ja, det er viktig å nyte det man har; glede seg over anlegget slik det er nå og med den musikken/filmene man har i hylla.
    Pussig nok så hender det at vi ønsker oss flere CD/DVD'er eller sågar tenker at "hvordan ville lyden/bildet bli om jeg hadde en ............" :???:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ja, det er viktig å nyte det man har; glede seg over anlegget slik det er nå og med den musikken/filmene man har i hylla.
    Pussig nok så hender det at vi ønsker oss flere CD/DVD'er eller sågar tenker at "hvordan ville lyden/bildet bli om jeg hadde en ............" :???:
    Ganske så riktig men folk kjøper seff det de ønsker selv, men jeg synes denne oppgraderingsmonsteret som går her på forumet er farlig. Tenk her kjøper man en høytaler som man digger, selger den rimelig kort tid etterpå og kjøper det samme paret enda engang. Etter en stund igjen så skal det paret selges igjen til noe annet, sånt må bli slitsomt mener jeg. Da er det bedre og glede seg over det man har og tenke, det er faktisk ikke mange som har et slikt anlegg som meg. Han er nok stolt av det han har men det blir så lite tid å glede seg over ting, siden det skal oppgraderer i det ene og andre hele tiden. No offence Rune, du er nok en klok kar som vet hva du vil men vi "dødlige" synes ting blir litt rart når et par høytalere til 80k ikke spiller bra nok.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Tenk her kjøper man en høytaler som man digger, selger den og med tid og stunder kjøper enda engang. Etter en stund igjen så skal det paret selges igjen til noe annet, sånt må bli slitsomt mener jeg.
    Du sikter selvfølgelig til arrayene mine. Ser den. Og da kan jeg jo nok en gang gjenta hva som har vært saken med disse:

Arra1400; jeg simpelheten rådigger disse høytalerene. Dog tok jeg et litt merkelig valg når jeg gikk over til duo og nå i ettertid kan jeg vel si det sånn at livet ikke hadde vært noe dårlige om jeg hadde skippet hele den ideen. Men, rent økonomisk tapte jeg ikke ei krone på å gå fra jc1/array1400 til mc275r/duo til array1400/mc501 og dermed ser jeg på duo-perioden som en nyttig erfaring fremfor noe å angre på. Jeg fikk jo stilt nysgjerrigheten fikk jeg ikke?

Når valget om å selge duo/mc275r ble tatt var det egentlig ikke planen å kjøpe inn array1400, jeg ville heller bruke litt tid på å teste ut forskjellige høytalere. Men når de dukket opp til en så svinaktig god pris var det ingenting å tape. Rakkern heller, det er jo en fantastisk høytaler. Og jeg utelukker ikke at jeg kommer til å eie de enda en gang iløpet av livet. Så hvorfor ikke beholde de nå? Jeg elsker bass! Og arrayene med sine 14tommere har plenty, og ja de er kjappe. Men denne fjortentommeren har ikke det sinnsyke punchet som klipsch rf7 med sine 10tommere hadde. Ved å gå til swans f1.1f håper jeg å få tilbake noe av dette hurtige punchet som jeg er så glad i. Jeg er dog forberedt på at det vil bli et lite savn etter hva alle kaller "den typiske hornlyden". Det hører også med til historien at jeg glatt hadde kjøpt f1.1f for ett par år tilbake om jeg hadde fått en god demo på de. Men når jeg først ble sendt på en særdeles kjedelig demo for så å få den aktive fadese-varianten i hus var det liksom ikke håp. Men når Holst fikk seg mc1000 og holdt en liten demo skjønte jeg med en gang at dette var noe for meg. Det store spørsmålet er om de funker i rommet mitt, men jeg er ikke sånn altfor nervøs.

Da er det bedre og glede seg over det man har og tenke, det er faktisk ikke mange som har et slikt anlegg som meg. Han burde være stolt av det han har og det er han sikkert også, men oppgradering hele tiden kan vel ikke være sunt ?

Det er bare å innrømme det Rune, du er besatt.......
    Hva andre har er for meg totalt likegyldig. Ja jeg synes det er kjempehyggelig å besøke andre likesinnede og høre på annet utstyr men om jeg har bedre eller dårligere enn andre skiter jeg en lang marsj i. Når jeg velger å putte penger inn i anlegget er det for å forbedre lyden hos meg selv etter min smak, ikke å overgå andre.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så synd at hørselen din definitivt har en omvendt proposjonell utvikling - det kan du desserre ikke gjøre noe med, Skrot
    det er et udiskutabelt poeng ingen kan gjøre noe med.

Men poenget er fortsatt det samme; det oppgradere handler om å forbedre det lydbildet man er i stand til å høre.

Når swans settet er i hus iløpet av september blir de ganske så rolig i Casa Del Skrot. Noen kabler skal testes, men utover det kommer det garantert ikke noen flere dyre oppgraderinger før eventuelt neste sommer.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sikter selvfølgelig til arrayene mine. Ser den. Og da kan jeg jo nok en gang gjenta hva som har vært saken med disse:

Arra1400; jeg simpelheten rådigger disse høytalerene. Dog tok jeg et litt merkelig valg når jeg gikk over til duo og nå i ettertid kan jeg vel si det sånn at livet ikke hadde vært noe dårlige om jeg hadde skippet hele den ideen. Men, rent økonomisk tapte jeg ikke ei krone på å gå fra jc1/array1400 til mc275r/duo til array1400/mc501 og dermed ser jeg på duo-perioden som en nyttig erfaring fremfor noe å angre på. Jeg fikk jo stilt nysgjerrigheten fikk jeg ikke?

Når valget om å selge duo/mc275r ble tatt var det egentlig ikke planen å kjøpe inn array1400, jeg ville heller bruke litt tid på å teste ut forskjellige høytalere. Men når de dukket opp til en så svinaktig god pris var det ingenting å tape. Rakkern heller, det er jo en fantastisk høytaler. Og jeg utelukker ikke at jeg kommer til å eie de enda en gang iløpet av livet. Så hvorfor ikke beholde de nå? Jeg elsker bass! Og arrayene med sine 14tommere har plenty, og ja de er kjappe. Men denne fjortentommeren har ikke det sinnsyke punchet som klipsch rf7 med sine 10tommere hadde. Ved å gå til swans f1.1f håper jeg å få tilbake noe av dette hurtige punchet som jeg er så glad i. Jeg er dog forberedt på at det vil bli et lite savn etter hva alle kaller "den typiske hornlyden". Det hører også med til historien at jeg glatt hadde kjøpt f1.1f for ett par år tilbake om jeg hadde fått en god demo på de. Men når jeg først ble sendt på en særdeles kjedelig demo for så å få den aktive fadese-varianten i hus var det liksom ikke håp. Men når Holst fikk seg mc1000 og holdt en liten demo skjønte jeg med en gang at dette var noe for meg. Det store spørsmålet er om de funker i rommet mitt, men jeg er ikke sånn altfor nervøs.

Hva andre har er for meg totalt likegyldig. Ja jeg synes det er kjempehyggelig å besøke andre likesinnede og høre på annet utstyr men om jeg har bedre eller dårligere enn andre skiter jeg en lang marsj i. Når jeg velger å putte penger inn i anlegget er det for å forbedre lyden hos meg selv etter min smak, ikke å overgå andre.
    Du må ikke se på dette som noe negativt og har intet i mot deg eller dine oppgraderinger, som sagt så velger du dette selv men vi som følger tråden din lurer på hva som ikke fenger siden du har et drømmeanlegg mener jeg da. Dette er ikke for å kritisere eller noe så det må du ikke tro, men si feks jeg drømmer om den komboen du har. Du selger denne rimelig fort etter innkjøp, da tenker vi som følger med ? Er ikke dette bra nok ? Skjønner du?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel si at jeg har glede av tråder som blant andre Skrotnisse, devilej og cybervision har hatt, med tester av litt forskjellig utstyr og håper at ikke nissen tar seg nær av "mas" og "hvorfor i alle dager?" og ikke lenger gidder oppdatere tråden sin!

De fleste på AVForum er nok mer interessert i lyd/bilde/elekronikk/musikk/film (stryk det som ikke passer) enn gjennomsnittet, og bruker dermed også sin tilmålte del av husholdningsbudsjettet på dette - i stedet for på andre hobbyer som noen tidligere har nevnt.

Ser frem til bilder og skriblerier om Thor!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som da ikke har et edruelig forhold til sin økonomi (nei, jeg sier IKKE at Skrot IKKE har et edruelig forhold til SIN økonomi) kan fort komme ut å kjøre.
    Definitivt. Men for å være ærlig syntes jeg det blir mye gjentagende og unødvendig informasjon når folk til stadighet skal gjenta hva som er edruelig/fornuftig økonomisk når andre skal bruke penger på noe de har lyst til. Den er ikke rettet mot noen spesielle i denne tråden, men er noe jeg til stadighet ser på forum (ikke bare på de som omhandler lyd). Noen ganger har det rot i janteloven og andre ganger er det kanskje et reelt ønske om å hjelpe et ukjent medmenneske man av en eller annen grunn tror har problemer og noen ganger er det kanskje bare et velment råd. Uansett bakgrunn er det derimot sjelden jeg ser den som skal kjøpe noe tolker det som "hjelp" og et positivt bidrag til det han faktisk prøver å oppnå med å dele sine kjøp.

Og de som HAR et edruelig forhold til sin økonomi, ser da at innkjøp ala Thor i sin verden da er å betrakte som "over alle støvleskaft".
    Som om man er en potensiell kunde av slike produkter må man belage seg på at man sannsynligvis ikke har et edruelig forhold til sin økonomi?

Hvem/hva bestemmer hva som er grensen for edruelig? Wikipedia? Du? Lønningsposen (som er vi ikke vet noe om)? Type produkt? Eller kjøperen selv?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er et udiskutabelt poeng ingen kan gjøre noe med.
    Fallende hørsel i øvre hørbare frekvensområde kan faktisk til en viss grad kompanseres for ved bruk av EQ når den tid kommer.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev:

Som om man er en potensiell kunde av slike produkter må man belage seg på at man sannsynligvis ikke har et edruelig forhold til sin økonomi?

Hvem/hva bestemmer hva som er grensen for edruelig? Wikipedia? Du? Lønningsposen (som er vi ikke vet noe om)? Type produkt? Eller kjøperen selv?
    Nei, Håkon, du får ikke vri den slik du prøver på nå

"i sin verden", er da myntet på f.eks meg eller RogerWaters (FOR EKSMPEL).
    Vi føler, ihvertfall gjør jeg det, at slike innkjøp (i min verden) ville være over-alle-støvleskaft av hensyn til fellesøkonomien.

Ære være Skrot og Cyber for deres innkjøp; jeg forsvarer deres rett til det selvfølgelig.

Edruelig innkjøp betyr at den henger fornuftig sammen med husholdningens totale inntekter og utgifter. Ihvertfall anser jeg det på den måten.

Side 208 av 252 FørsteFørste ... 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 204 205 206 207 208 209 210 211 212 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •