Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 207

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 207 av 252 FørsteFørste ... 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 203 204 205 206 207 208 209 210 211 217 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 4,121 til 4,140 av 5026
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva skal du med så dyre saker sier jeg bare, er det for å imponere bygda eller få deg en ny opplevelse?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ...jeg tror ikke budsjettet rekker til 1.2kw i år desverre

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Vi får nå vente å se tror jeg
    nå hvorfor tror alle at jeg driter penger????
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva skal du med så dyre saker sier jeg bare, er det for å imponere bygda eller få deg en ny opplevelse?
    du har selvfølgelig helt rett; her i bygda snakker vi ofte om "penisforlenger", men vi har gått vekk fra biler, klær og telefoner, nå er det hifiutstyr som gjelder!

sorry mac, men jeg synes kanskje sprm ditt faller litt på sin egen urimelighet; alle har vel den samme grunnen til å oppgradere?
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    skjer ikke. Kreditt er en uting. for all del er det praktisk å få kjøpt det man vil når man vil, men de hersens rentene er noe forbanna tull. Så jeg lar nok mc1.2kw forbli en drøm til eventuelt neste anledning. 501 er uansett en rimelig god forsterker og jeg lider ingen nød
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har selvfølgelig helt rett; her i bygda snakker vi ofte om "penisforlenger", men vi har gått vekk fra biler, klær og telefoner, nå er det hifiutstyr som gjelder!

sorry mac, men jeg synes kanskje sprm ditt faller litt på sin egen urimelighet; alle har vel den samme grunnen til å oppgradere?
    Jeg bare kødder meg deg mann og ikke ta det så ille opp, synes anlegget ditt virker veldig bra bare det du har dratt inn i hus nå. Dette må spille UBER mener jeg, du er jo en av kongene på oppgradering her inne så vi er vant til det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du ikke gjør det... så er iallefall jeg LAAANGT unna for å gjøre det :S :P. hehe.. kødda

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du driter penger.

Det jeg derimot tror er at du nok en gang prøver å villede oss

edit: Så forresten en annonse på Sentralen om en som var på jakt etter Array 1400.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig spent på Thor erfaringene . Syns slikt høres spennende ut jeg.. .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare kødder meg deg mann og ikke ta det så ille opp, synes anlegget ditt virker veldig bra bare det du har dratt inn i hus nå. Dette må spille UBER mener jeg, du er jo en av kongene på oppgradering her inne så vi er vant til det.
    Det spiller ikke ûber riktig enda, men jeg kommer vel dit når hørselen begynner å svikte om noen tiår

Hadde jeg hatt mulighet nå, så hadde jeg slått til på mc1.2kw nå, det legger jeg ikke skjul på siden dette er den ultimate drømmeforsterkeren for min del, men det lar seg bare ikke gjøre i år....

Nordost Thor er steg 1 i en liten periode med testing av div tweaks og kabler. I og med at resten av komponentene (minus dac, men har ikke råd til mcd500 i år heller) så har jeg tid og mulighet til å erfare litt mer rundt dette med kabler og tweaks. Siden dette er temaer som deler lyd&bilde fantastene i to leiere vil jeg gjerne få plassert beina i en av de
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg tror ikke du driter penger.

Det jeg derimot tror er at du nok en gang prøver å villede oss

edit: Så forresten en annonse på Sentralen om en som var på jakt etter Array 1400.

arrayene mine har fått seg en kjøper, ellers takk for tipset

Det er faktisk ikke villeding Kent Ove. Budsjettet strekker faktisk ikke til ett par mc1.2kw i år selv om det der var svinbillig. Nå er Thor i hus og komplett swans surround sett kommer jo fremmover, så nå er det faktisk nok for min del. Kabler og tweaks skal testes ut etterhvert, men dette er ikke store summer.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er veldig spent på Thor erfaringene . Syns slikt høres spennende ut jeg.. .
    Det er jeg også. I og med at madammen skal opp tidlig imorgen skal jeg ikke sette igang noe testing ikveld (er så uheldig å ha soverommet vegg i vegg med stua), men jeg håper å få koblet den opp imorgen.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller ikke ûber riktig enda, men jeg kommer vel dit når hørselen begynner å svikte om noen tiår

Hadde jeg hatt mulighet nå, så hadde jeg slått til på mc1.2kw nå, det legger jeg ikke skjul på siden dette er den ultimate drømmeforsterkeren for min del, men det lar seg bare ikke gjøre i år....

Nordost Thor er steg 1 i en liten periode med testing av div tweaks og kabler. I og med at resten av komponentene (minus dac, men har ikke råd til mcd500 i år heller) så har jeg tid og mulighet til å erfare litt mer rundt dette med kabler og tweaks. Siden dette er temaer som deler lyd&bilde fantastene i to leiere vil jeg gjerne få plassert beina i en av de
    Hørselen faller fort med 1.2kw i hus og det er nok til å drive en konsert omtrent det jo, men det er vel slik det er i Casa Del Trøgstad.

Jeg er veldig spent om han Thor kommer til å tweake det du ønsker, men ser frem til en test av dette opplegget så dette er noe jeg er veldig int i få med meg mer info om. Stoler mer på en test som er utført av en privatperson enn en raring fra Lyd & Bilde. Har du andre strømkabler til dette også eller? Det var stiv nypris på den Thor strømrense saken. Men vi ser ser frem til brukererfaringer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørselen faller fort med 1.2kw i hus og det er nok til å drive en konsert omtrent det jo, men det er vel slik det er i Casa Del Trøgstad.
    nja, det handler mer om ha kontroll på høytalerne enn å spille grisehøyt, men det er selvfølgelig en hyggelig bi-effekt om man virkelig kan guffe på når man holder fest

Jeg er veldig spent om han Thor kommer til å tweake det du ønsker, men ser frem til en test av dette opplegget så dette er noe jeg er veldig int i få med meg mer info om. Stoler mer på en test som er utført av en privatperson enn en raring fra Lyd & Bilde. Har du andre strømkabler til dette også eller? Det var stiv nypris på den Thor strømrense saken. Men vi ser ser frem til brukererfaringer.
    Jeg vurderte å kjøpe med en vishnu eller shiva kabel, men i og med at jeg har ett par Ecosse The Big Orange (kosta ett par høvdinger hver seg for noen år sida) så skal jeg først prøve med en slik en, så får jeg se om jeg tester ut andre strømkabler etterhvert, vel, det kommer jeg garantert til å gjøre om Thor gjør noe positivt med lyden
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, det handler mer om ha kontroll på høytalerne enn å spille grisehøyt, men det er selvfølgelig en hyggelig bi-effekt om man virkelig kan guffe på når man holder fest

Jeg vurderte å kjøpe med en vishnu eller shiva kabel, men i og med at jeg har ett par Ecosse The Big Orange (kosta ett par høvdinger hver seg for noen år sida) så skal jeg først prøve med en slik en, så får jeg se om jeg tester ut andre strømkabler etterhvert, vel, det kommer jeg garantert til å gjøre om Thor gjør noe positivt med lyden
    Riktig, men det blir moro å se hva utfallet på lyden din, regner med den vil komme med et lite løft nå men den i hus. Jeg ser den kosta 20k ny og kan jeg være så "frekk" å spørre hva den kostet ? De selger noen fine Isotek saker der også men det er ikke noe som er på lager, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe slikt før at du "test meister" tar denne og lager lovord.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, men det blir moro å se hva utfallet på lyden din, regner med den vil komme med et lite løft nå men den i hus. Jeg ser den kosta 20k ny og kan jeg være så "frekk" å spørre hva den kostet ? De selger noen fine Isotek saker der også men det er ikke noe som er på lager, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe slikt før at du "test meister" tar denne og lager lovord.
    Jeg har som prinsipp å ikke oppgi prisene jeg får. Desverre..

Jeg prøvde først å få tak i isotek sigmas til 8k, koster egentlig 13k, men det tilbudet var over siden de ikke hadde flere demomodeller.

Testen kommer etterhvert, men grunnet litt ferie tørr jeg ikke å love når..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1200w er 10db større dynamisk headroom enn 120w, og bare 3db mer enn 600w. Dynamisk headroom er alltid kjekt å ha for å unngå at transienter på skikkelige dynamiske innspillinger skal ende opp med å klippe og forsterkeren skal gå inn i forvrengning. Også en stor fordel med headroom om den audiofile hjernen på et tidspunkt velger å satse på EQ/romkorreksjon.

Liker man å spille høyt er plutselig flere hundre watt ikke så mye om man vil unngå klipping. Følsomhet på høyttalerne er et vesentlig faktor å ta med i regnestykket, men med 1,2kW har en stakkar full frihet til å velge de høyttalerne man foretrekker - og samtidig vite at en har full kontroll når man spiller høyt.

Skal man opp i konsert volum kan en gange med 10 og oppover om man snakker om større lokaler enn den lokale pub`en.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    1200w er 10db større dynamisk headroom enn 120w, og bare 3db mer enn 600w. Dynamisk headroom er alltid kjekt å ha for å unngå at transienter på skikkelige dynamiske innspillinger skal ende opp med å klippe og forsterkeren skal gå inn i forvrengning. Også en stor fordel med headroom om den audiofile hjernen på et tidspunkt velger å satse på EQ/romkorreksjon.

Liker man å spille høyt er plutselig flere hundre watt ikke så mye om man vil unngå klipping. Følsomhet på høyttalerne er et vesentlig faktor å ta med i regnestykket, men med 1,2kW har en stakkar full frihet til å velge de høyttalerne man foretrekker - og samtidig vite at en har full kontroll når man spiller høyt.

Skal man opp i konsert volum kan en gange med 10 og oppover om man snakker om større lokaler enn den lokale pub`en.
    Det er en flott teori du har her og det er mye jeg ikke har satt meg inni i denne lydverden, noen hører på musikk og andre finner feil i lydbilde og flisespikker på det. Audiofile folk er gale og det er det ingen tvil om, når man på evighet skal søke på denne "naturtro" lyden kan man blakke seg til evig og alltid. Jeg synes det er synd at folk aldri kan bli fornøyd med det de har i hus, er mange som kunne drept for noe slikt desverre. Prøv heller å gled dere over utstyret dere har, det er luksus folkens....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en flott teori du har her og det er mye jeg ikke har satt meg inni i denne lydverden, noen hører på musikk og andre finner feil i lydbilde og flisespikker på det.
    Det er desverre ikke min teori, den logaritmiske skalaen er ganske grunnleggende innen audio og teknikk.

Vil man bare høre på musikk så kan man kjøpe seg en iPod. Vil en ha konsert i stua koster det litt mer. Spørsmålet er hvor langt man vil gå i jakten på å reprodusere musikken mest mulig realistisk.... noen ønsker å gå all the way og har dollar å bruke på det, andre slår seg til ro med at de har bedre lyd en kompaktanleggene på Elkjøp.

Det er forøvrig mulig å ha både musikken og lyden som hobby, det MÅ ikke være to ikke-forenlige motsetninger.....

Audiofile folk er gale og det er det ingen tvil om, når man på evighet skal søke på denne "naturtro" lyden kan man blakke seg til evig og alltid. Jeg synes det er synd at folk aldri kan bli fornøyd med det de har i hus, er mange som kunne drept for noe slikt desverre. Prøv heller å gled dere over utstyret dere har, det er luksus folkens....
    Bilfolk er gale, frimerkesamlere er gale, folk som bruker store resurser på oppussing er gale og båtfolket er i hvertfall gale.......er det egentlig så mange normale igjen i den vestlige verden? Ikke så ille å være gal egentlig, det står det i allefall på mine pilleglass....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er vel gale alle mann men når man bruker så mye penger burde man være litt fornøyd også. Men det er da meg men synes at det burde vært litt fornuft i dette også, men alle er forskjellige men det er slik vi er.

Side 207 av 252 FørsteFørste ... 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 203 204 205 206 207 208 209 210 211 217 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •