Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 204

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 204 av 252 FørsteFørste ... 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 200 201 202 203 204 205 206 207 208 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 4,061 til 4,080 av 5026
    Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    mm, og 1x501 pr høytaler, lov å drømme er det ikke

Dog er sparegrisen småglad for at leilligheta ikke tillater så dype høytalere bak et lerret. Men en gang blir det garantert et hus og som madammen sa; "vi kjøper ikke hus uten en romløsning hvor vi kan bygge en ordentlig hjemmekino etterhvert". Når den tid kommer er har jeg litt flere muligheter, men 3xArray1400 i front blir for dyrt... garantert!

Hehe ja må alltid drømme litt :-D Er ikke sikker på hva et sånt oppsett som Swans ligger på jeg, men synes bare ht dine går så billig på brukten. Det er vel det samme hornet regner jeg med som sitter i JBL SAM1HF og det alene koster jo rundt 2000 dollar pr stk :shock: Bare synd som du sier at du ikke får pressa det inn bak et lerret :cry:

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det bare å gratulere(igjen) Blir spennende å høre hva tilbakemeldinger du kommer med når herlighetene er på plass. Da tenker jeg hvordan de takler litt aggresiv musikk(metal). Å kunne gjengi metalmusikk uten at det høres ut som å sleppe en fis i en blikkboks, er en drøm jeg håper å nå en vakker dag.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke du hatt slike høytalere før Herr. Skrotnisse? Du har hatt noe Swans på et av bildene på tråden din her, hva fikk deg til å trekke tilbake gamle trakter?

Veldig fine høytalere så vi ser frem til en godt skrevet lytteartikkel fra deg igjen, du har en del flotte ord om dine tildligere komponenter så dette blir bare gull.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Har ikke du hatt slike høytalere før Herr. Skrotnisse? Du har hatt noe Swans på et av bildene på tråden din her, hva fikk deg til å trekke tilbake gamle trakter?

Veldig fine høytalere så vi ser frem til en godt skrevet lytteartikkel fra deg igjen, du har en del flotte ord om dine tildligere komponenter så dette blir bare gull.
    Tror det var et par F1.1 med aktiv deling som han hadde på demo.
    Men blir spennende å se om du får dette til å sitte.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Aha, sånn og forstå men disse Svanene er fine som Svanen selv, aldri hørt en full range med dem. Jeg hørte på de på Roko sitt rom på Hifimessa men det var ikke helt optimalt, dessuten var det altfor mye bass på Eric Clapton konsert sakene som ble vist. Centern var sprengt også, ble litt frem og tilbake den dagen der.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Hehe ja må alltid drømme litt :-D Er ikke sikker på hva et sånt oppsett som Swans ligger på jeg, men synes bare ht dine går så billig på brukten. Det er vel det samme hornet regner jeg med som sitter i JBL SAM1HF og det alene koster jo rundt 2000 dollar pr stk :shock: Bare synd som du sier at du ikke får pressa det inn bak et lerret :cry:
    Sjekk soundwave sine sider for prisen på dette swans settet

Jeg tviler ikke på at jeg kunne fått litt mer for arrayene, men slik markedet og den generelle landsøkonomien betyr det mye venting om jeg skal satse på noe sånt. Dog har budene kommer godt over 35k for å si det sånn
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Da var det bare å gratulere(igjen) Blir spennende å høre hva tilbakemeldinger du kommer med når herlighetene er på plass. Da tenker jeg hvordan de takler litt aggresiv musikk(metal). Å kunne gjengi metalmusikk uten at det høres ut som å sleppe en fis i en blikkboks, er en drøm jeg håper å nå en vakker dag.
    Da har vi mye av det samme målet, men jeg har også erfart at det er et sabla dyrt mål siden de fleste produsenter ikke akkurat prioriterer Metal. Jeg tror nok ikke at F1.1F tar meg helt til himmelen akkurat på det punktet, men jeg håper de ligger på omtrent samme nivå som array1400. De har uansett et par andre essensielle kvaliteter som jeg lenge har savnet.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som AJSELJ skriver så hadde jeg en aktiv variant på test. Jeg tviler ikke på at det systemet kan skreddersys til både det ene og det andre, men når mannen bak systemet var hos meg regelmessig i godt over ei uke og justerte frekvenser uten at det noen gang ble bra på noe annet enn techno falt hele poenget bort for min del.

Takker for komplimentet for "testene" mine, det kommer tester av både mc275r, ayon settet til devilej og kef c1 etterhvert. Også swans komponentene skal under lupen etterhvert.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, sånn og forstå men disse Svanene er fine som Svanen selv, aldri hørt en full range med dem. Jeg hørte på de på Roko sitt rom på Hifimessa men det var ikke helt optimalt, dessuten var det altfor mye bass på Eric Clapton konsert sakene som ble vist. Centern var sprengt også, ble litt frem og tilbake den dagen der.
    Messedemoer er generelt sett ikke mye å bry seg om. Jeg har også hørt f1.1f i et svindyrt oppsett hvor de låt så utrolig flatt og kjedelig. Men hos Holst med mc1000, vel, det var en opplevelse som jeg håper å gjenskape daglig hjemme hos meg selv etterhvert
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    mm, hvis jeg ikke får de til å sitte så åker de ut, men jeg har en meget god følelse, så detta går nok fint
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Swans Skrotnisse!

I mitt hifi og hjemmekinoloft står Swans (F2.2F) fjellstøtt både musikalsk og fysisk Håper du får samme opplevelsen hjemme hos deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl L-100

Bilde av en av mine to kjære JBL L-100

Koser seg sammen med NAD 208, NAD 116, NAD C542 å Masse Van Den Hul

OG mine gamle Yamaha NS-10M Som er solgt til "IsakAleksander" her på forumet

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HånesHiFi
    Bilde av en av mine to kjære JBL L-100
    Hvorfor i Skrotnisse sin tråd?

@Skrotnisse
    Ser frem til dine synspunkter på F1.1 i original tilstand hjemme hos deg selv i forhold til den aktivt delte - synd det er så fryktelig lang leveringstid...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er listeprisen på Mac 1.2kw 105k per stykk, eller per par?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Gratulerer med Swans Skrotnisse!

I mitt hifi og hjemmekinoloft står Swans (F2.2F) fjellstøtt både musikalsk og fysisk Håper du får samme opplevelsen hjemme hos deg!
    hehe, det håper jeg også er nesten så jeg teller dager nå for å være ærlig. Center og bakhøytalere blir morro i juli, men rosinen i pølsa kommer ikke før i sept og akkurat nå føles dagene sinnssvakt lange! hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Hvorfor i Skrotnisse sin tråd?
    jeg har kontaktet moderator med et ønske om å slette denne posten. Den ble egentlig litt i overkant urelevant selv om jeg har sansen for jbl

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    @Skrotnisse
    Ser frem til dine synspunkter på F1.1 i original tilstand hjemme hos deg selv i forhold til den aktivt delte - synd det er så fryktelig lang leveringstid...
    Mm, jeg er ganske spent selv. En ting jeg er 100% sikker på er at dette paret overgår aktiv-fadesen uten et snev av problemer. Men hvordan det er å integrere disse i stua og om mc501 holder er jeg mer spent på.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er listeprisen på Mac 1.2kw 105k per stykk, eller per par?
    Pr stk. Ingen billig forsterker og til nypris kommer jeg neppe til å kjøpe disse noen gang. Jeg har desverre ikke ei lønn hvor 210k på en forsterker, men om jeg finnner de brukt så kan det fort bli andre boller.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ..., men om jeg finnner de brukt så kan det fort bli andre boller.
    AudiogoN ForSale: Mcintosh MC1.2kW monoblock

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    hehe, er klar over den der. Om man sjekker litt rundt i statene finner man lett ett par 1.2kw til langt under norsk pris, selv inkl frakt, toll og konvertering. Målet er å finne ett par kjøpt i Norge og siden jeg ikke har hastverk skal jeg iallefall få inn f1.1f først og så får jeg se hvordan 501 gjør jobben før jeg bestiller fra statene. Dog skal jeg love deg en ting; jeg håper virkelig 501 gjør en tilfredstillende jobb, eller så blir detta et forbasket dyrt halvår
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikker på at det blir helt kanon med 501 (selv om det alltid kan bli bedre :twisted: )

Side 204 av 252 FørsteFørste ... 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 200 201 202 203 204 205 206 207 208 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •