Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 202

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 202 av 252 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 4,021 til 4,040 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Da blir det med andre ord et merke som har tittet innom tidligere også?
    Det handler om noe som jeg har vært borti ved mang en anledning uten at jeg har eid det.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det handler om noe som jeg har vært borti ved mang en anledning uten at jeg har eid det.
    Dreier det seg om et par Swans F2.2 kanskje eller F1.1.....
    Mener vel du ikke har eid dem, men de har vert innom og de vender jo stadig tilbake i en del tråder her på forumet.

Du kommer vel til å svare nja og tja selvom jeg kanskje har rett, men

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Du kommer vel til å svare nja og tja selvom jeg kanskje har rett, men
    Jeg tenkte jeg skulle prøve å svare på en litt annerledes måte nå:

Og da gikk det som det måtte gå gjorde det ikke?

Disse små juvelene er bestilt og ankommer Trøgstad medio september:

-------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans? Det var veldig lenge å vente for kjøper helt til August med å hente Arrayene dine.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nok et nytt kjøp, at det ble Swans som ble den store kongen her ble litt overraskende. Trodde du skulle ha noe som rocka litt over i prisklassen til Array osv. Flotte høytalere uten tvil, håper de gir deg det du ønsker i lydbildet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Swans? Det var veldig lenge å vente for kjøper helt til August med å hente Arrayene dine.
    Det kommer litt an på hvilken måte man ser det på. Hvis man har penger nå er det selvfølgelig lenge å vente, men hvis man er avhengig av å selge unna noe så er det jo ganske praktisk for vedkommende. Dog er jeg ikke direkte urimelig og hvis det kommer en fyr med penga i hånda etter helga så er det ikke umulig de går tidligere. Så den saken ser jeg på som åpen enn så lenge..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis med nok et nytt kjøp, at det ble Swans som ble den store kongen her ble litt overraskende. Trodde du skulle ha noe som rocka litt over i prisklassen til Array osv. Flotte høytalere uten tvil, håper de gir deg det du ønsker i lydbildet.
    Takk takk.

Jeg regner med at de fleste regna med at det skulle bli noe villere enn Array. Joda, tanken var der. Både k2 og p39 har fristet for å si det sånn. Men p39 blir altfor store for rommet mitt; ca 4m til sitteavstand? ække kjangs! Og k2 ble litt dyrt med tanke på at jeg har endel andre planer for året.

Om f1.1f gir meg alt jeg ønsker i lydbildet tviler jeg sterkt på, jeg har vanskelig for å tro at et ht-par jeg kjøper når jeg er 28 holder i mange mange år. Men det er en del av en langsiktig plan for å si det sånn. Og det er garantert ikke det siste produktet jeg kjøper i år.

ps: ikke se deg blind på pris, og tenk også på at swans har vært meget aggressivt priset her til lands i en laaaaaaang periode nå. Jeg har vanskelig for å tro at disse prisene ikke skrus opp etterhvert.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Takk takk.

Jeg regner med at de fleste regna med at det skulle bli noe villere enn Array. Joda, tanken var der. Både k2 og p39 har fristet for å si det sånn. Men p39 blir altfor store for rommet mitt; ca 4m til sitteavstand? ække kjangs! Og k2 ble litt dyrt med tanke på at jeg har endel andre planer for året.

Om f1.1f gir meg alt jeg ønsker i lydbildet tviler jeg sterkt på, jeg har vanskelig for å tro at et ht-par jeg kjøper når jeg er 28 holder i mange mange år. Men det er en del av en langsiktig plan for å si det sånn. Og det er garantert ikke det siste produktet jeg kjøper i år.

ps: ikke se deg blind på pris, og tenk også på at swans har vært meget aggressivt priset her til lands i en laaaaaaang periode nå. Jeg har vanskelig for å tro at disse prisene ikke skrus opp etterhvert.
    Man betaler mye for design og alt sånn, hørte på et par spennende kandidater her om dagen jeg. Nye høytalerne til Tannoy på MBL elektronikk, de spilte faktisk veldig bra og synes det er kanskje noe for deg. De kostet 55k på Stereofil, synes de låt veldig bra for min del i hvertfall.

Tannoy - Residential

Når det kommer til pris så ser jeg i lommeboka før enn jeg ser på produktet, ganske logisk å gjøre det på den måten for min del. Det er i hvertfall kun her på Avforum disse Swans høytalerne blir godt representert, de får god reklame herfra uten tvil så de er nok bra. Hvordan er disse med tanke på plassering, luft og alt sånt da?

Jeg skal ikke bytte ut noe enda av mitt utstyr, det skal en LED tv inn her rundt første kvartal av neste år. Vi får se åssen det går der med den saken, Samsung er det som frister mest for øyeblikket.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere!

Jeg tror disse blir stående til over årsskiftet, ihvertfall. Det samme gjelder neppe dagens eller morgendagens elektronikk, så for å spare meg selv for tid resten av året:

Gratulerer med ny effektforsterker! (x3)

Gratulerer med ny forforsterker! (x2)

Gratulerer med ny DAC! (x4)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man betaler mye for design og alt sånn, hørte på et par spennende kandidater her om dagen jeg. Nye høytalerne til Tannoy på MBL elektronikk, de spilte faktisk veldig bra og synes det er kanskje noe for deg. De kostet 55k på Stereofil, synes de låt veldig bra for min del i hvertfall.

Tannoy - Residential
    Tviler ikke på at det var en bra kombo, og at det var en høytaler. Men jeg har desverre ikke hørt den samtidig som det er mye på markedet jeg ikke har hørt som sikkert hadde falt meg rett i hjerterota.

Jeg kan imidlertid love at penga for f1.1f går like mye til lyden som utseendet. Jeg har hørt de låte bøtte gørr kjedelig i et oppsett til noen hundre tusen og kongebra i et langt rimeligere oppsett. Dette er uten tvil høytalere som er meget kresne til matching, men fytti kattepusen å de låter om man får tema dem.

Når det kommer til pris så ser jeg i lommeboka før enn jeg ser på produktet, ganske logisk å gjøre det på den måten for min del.
    Jeg kjører nok en kombinasjon av de to punktene der. Første pri er lommeboka, så kommer lysten på noe nytt. Hvis det er produkt som koster en god del mer enn hva jeg har, og jeg faller pladask for det produktet så velger jeg heller å spare om det lar seg gjøre.

Det er i hvertfall kun her på Avforum disse Swans høytalerne blir godt representert, de får god reklame herfra uten tvil så de er nok bra. Hvordan er disse med tanke på plassering, luft og alt sånt da?
    Nå er vel kanskje litt vell overdrevent å si at det er "kun her på avforum disse swans høytalerne..." De er ikke akkurat lite representert i andre land og på andre fora heller. Selv om de kanskje har hatt størres uksess i Norge enn i andre land. Lyd er subjektivt og ta for eksempel Nordmenn kontra Asiaterne hvor den generelle smaken i lyd er ganske så forskjellig.

F1.1F er uten tvil en ruvende høytaler som trenger all den luft og plassering og "alt sånt" den kan få, men jeg har hørt den spille ganske så godt i et rom like stort som mitt, så det frykter jeg ikke. Som sagt så er dette endel av en langsiktig plan og jeg er dermed ikke sånn veldig nervøs for at disse ikke spiller optimalt hos meg idag

Jeg skal ikke bytte ut noe enda av mitt utstyr, det skal en LED tv inn her rundt første kvartal av neste år. Vi får se åssen det går der med den saken, Samsung er det som frister mest for øyeblikket.
    hehe, jeg og madammen sikler litt på å putte en LED tv inn på soverommet nærmere jul, men jeg velger å sitte på gjerdet en periode til.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Gratulerer med nye høyttalere!
    takker og bukker.

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg tror disse blir stående til over årsskiftet, ihvertfall. Det samme gjelder neppe dagens eller morgendagens elektronikk, så for å spare meg selv for tid resten av året:

Gratulerer med ny effektforsterker! (x3)

Gratulerer med ny forforsterker! (x2)

Gratulerer med ny DAC! (x4)

du er gærn eller??? men jeg får svare så godt jeg kan:

ny effekt x3: garantert IKKE! eneste jeg drømmer om over 501 er 1.2kw, og de koster 210k. Neste steg er vel 2kw til en halv million. jeg undrer fælt på hvordan jeg skal klare å skaffe de penga!

ny forforsterker x2: neppe 2, men jeg vurderer dette.

ny dac x4: ikke 4 ganger, men det er ingen hemmelighet at jeg vil bytte ut Lite Dac 60M til tross for at denne yter svinaktig bra med tanke på prisklassen.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja , hadde faktisk ikke trodd det ville bli Swans . Men det må jo være noe i denne sinsykt store interessen for merket i de siste .

Vurderte disse selv før jeg kjøpte KLS II , men de blir rett å slett for svære i mitt rom .

Rekner med det kommer til å bli hektisk her fremover når høyttalerene kommer hjem til deg , center bakht og kansje sub(er) :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Se der ja , hadde faktisk ikke trodd det ville bli Swans . Men det må jo være noe i denne sinsykt store interessen for merket i de siste .

Vurderte disse selv før jeg kjøpte KLS II , men de blir rett å slett for svære i mitt rom .
    Vi har jo snakket litt løst om KLS II på pm og den planen jeg la frem for deg der frister fortsatt å gjennomføre, men til det blir leilligheta altfor liten. Pluss at jeg må få hørt en slik en kombo før jeg eventuelt tørr å satse. En tur til karmøy frister mer og mer for å si det mildt.

Rekner med det kommer til å bli hektisk her fremover når høyttalerene kommer hjem til deg , center bakht og kansje sub(er) :-D
    center og bakhøytalere er noe jeg vurderer. Men sub er totalt uaktuelt. Det er et såpass trøkk i disse høytalera at en sub i denne leilligheta blir rimelig overkill. Men center og bakhøytalere frister så absolutt. I så fall blir det nok fra samme serie for å beholde synergien. Spennende tider blir det så absolutt
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KLS II spiller ganske greit hos meg på ca 20kvadrat , men skal ikke nekte for at jeg sitter å drømmer hva den kunne utretta på kansje 20kvadrat til . Jeg har ikke alverdens tak høyde pga skrå tak , så swans ble rett å slett litt for høye her hos meg , å krever vel også litt luft rundt seg .

Som jeg nevte for deg tideligere så fik jeg enn kanon bra demo på Array 1400 sist uke , å de me litt for lite krefter . Så swans må virkeligt ha imponert deg . Men kansje enn liten annerledes høyttaler der igjen ?

Det som også er morsomt er jo denne centeren og bakhøyttalerene til swans , å ekstra gøy blir det jo når du får alt i samme serie . Så det kommer nok til og sitte så ei kule etter hvert vill jeg tro .

Ja nå henter jeg Fahtom 113 i løpet av uka nede i Stavanger , da begynner nok oppsette mitt også og falle på plass . Satser på at dette vill bli eit lite "dynamikk ******* " (burde kansje sendt ut nabo varsel for helga ?) .

Litt morsomt når jeg var på AC/DC i går på Vallehovin og merke hvor likt dette var som det jeg har hjemme . Får bare håpe pipinga i ørene gir seg før jeg får henta suben :-D

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere! Det blir sikkert helt knall, sikler veldig på Arrayene dine. Og etter det du sier med Array og JC1 så er dette en knallkombo, hvordan tror du de vil matche med en Avantgarde Solo som senter??
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg være dønn ærlig, Skrotnisse?

Jeg visste med meg selv at Swans F1.1F kom inn

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Grattis med nye høyttalere! Det blir sikkert helt knall, sikler veldig på Arrayene dine. Og etter det du sier med Array og JC1 så er dette en knallkombo, hvordan tror du de vil matche med en Avantgarde Solo som senter??

takk takk.

Komboen med jc1 og array1400 var en heidundrande fest. En litt vel høy boogiefaktor til tider, men det bidro sterkt til engasjemtet.

jeg TROR nok at solo bør være en rimelig god match for disse. Dog har jeg aldri prøvd det, så dette er rein synsing fra min side. Array og Solo er ikke så langt fra hverandre i spillestil, men det eneste jeg kan se som et bittelite problem er volumet. Array1400 kobla til jc1 oppfordrer til å spille sjukt høyt og i dette tilfellet kan nok soloen komme litt til kort.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Skal jeg være dønn ærlig, Skrotnisse?

Jeg visste med meg selv at Swans F1.1F kom inn
    Er ikke alltid ærlighet varer lengst hehehe.

Tror nok det var to grupper hvor den ene forventet noe sjukt mye dyrere (f.eks. p39 eller k2) mens den andre regna med f1.1f

Med tanke på responsen på arrayene er det nesten så jeg får second thoughts her, men med demoen hos holst friskt i minne skal nok detta gå ganske så fint
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KLS II spiller ganske greit hos meg på ca 20kvadrat , men skal ikke nekte for at jeg sitter å drømmer hva den kunne utretta på kansje 20kvadrat til . Jeg har ikke alverdens tak høyde pga skrå tak , så swans ble rett å slett litt for høye her hos meg , å krever vel også litt luft rundt seg .
    Ingen tvil om at swansene krever litt plass rundt seg, gjerne langt mer enn hva jeg kan gi dem nå. Men jeg skal så absolutt ikke bo i leillighet resten av livet og nok plass vil de garantert få en gang. Om de varer så lenge da

Som jeg nevte for deg tideligere så fik jeg enn kanon bra demo på Array 1400 sist uke , å de me litt for lite krefter . Så swans må virkeligt ha imponert deg . Men kansje enn liten annerledes høyttaler der igjen ?
    Hvem som er "best" av disse to kommer helt an på hva man er ute etter i lydbildet. Jeg elsker arrayene for deres rocka og delikate spillestil, litt sånn larger than life til tider. Men swansene har 4x11tommere per kasse og fremsto som noe mer kontant i bassområdet, noe jeg har savnet siden rf7. Så får jeg bare håpe det funker like greit i rommet mitt som i Holst' sitt.

Ja nå henter jeg Fahtom 113 i løpet av uka nede i Stavanger , da begynner nok oppsette mitt også og falle på plass . Satser på at dette vill bli eit lite "dynamikk ******* " (burde kansje sendt ut nabo varsel for helga ?) .

Litt morsomt når jeg var på AC/DC i går på Vallehovin og merke hvor likt dette var som det jeg har hjemme . Får bare håpe pipinga i ørene gir seg før jeg får henta suben :-D
    hehe, ja når det kommer til live-faktor er det vel - om noen - som danker ut KLS. Muligens K-Horn. Men hvordan synes du høytalera er om man bedriver litt sjangerhopping, altså alt fra Nils Lofgren og Diana Krall til Infected Mushroom til Slipknot?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg elsker med KLS er at jeg ikke lenger trenger og leite etter spesiel musikk som høres bra ut akkurat på dette oppsette . Jeg har fått ein langt mer utvida musikk smak de siste måndene , det er ikke lenger bare power metal og rock n roll . De er mer fyldige og detaljrike kan du si på litt lavere volum . Flere at de andre høyttalerene jeg har hatt i de siste har virka litt tannløse ut på litt lavere volum(Kansje med LS80 som untak) . Å f.eks Jack Johnson gjør seg ikke på noe ekstremt lyd nivå i mine ører ivertfall .

Det er klart at de er ekstra tøffe på musikk med litt fart å tyngde , men gjør seg ikke akkurat bort på noen av de andre nevnte musikk sjengerene .

Det er jo klart at akkurat nå er det noe musikk som jeg ikke enn gang gidder og høre på , pga frekvens gangen . Men det skal nok løse seg når mr.fahtom dukker opp .

Nå stikker jeg til KentOve for første demo i nye leiligheten .

Side 202 av 252 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •