Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 200

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 200 av 252 FørsteFørste ... 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 196 197 198 199 200 201 202 203 204 210 220 230 240 250 ... SisteSiste
Viser resultater 3,981 til 4,000 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Disse blokkene gikk for "litt" mer enn 80k for paret, noen videre diskusjon rundt prisen ser jeg ingen grunn til å bedrive
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Skal vi kjøpe hver vår KentOve ? :-D Kunne jo vært ok amp til center dette i fremtiden
    Høres ut som en OK plan.

Jeg er med

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Skal vi kjøpe hver vår KentOve ? :-D Kunne jo vært ok amp til center dette i fremtiden
    Neste gang disse dukkker opp brukt så er i allefall jeg med på den
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig var det avgjort!

Det er ikke alltid like lett å drive med hifi, det er virkelig ikke det. Man hører noe man liker, kjøper det og er fornøyd. Så hører man noe annet man liker og man må jo bare bytte.
    Når jeg kjøpte arrayene for andre gang hadde jeg forbannet meg på at disse ville stå lenge, k2 ble for dyrt og everest er bare en våt pubertetsfantasi. Dette stemmer enda. Men en ting som ikke stemmer at jeg ska leven med arrayene lenge. Iløpet av juli/august blir arrayene mine lagt ut for salgs og ikke lenge etter bør det stå ett par andre småtasser og spiller forførende toner.

Så om noen har lyst på array1400 i sommer er det bare å ta kontakt.

(kentove: bakhøytalera? )
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er en stk. syk mann :twisted:

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Ja takk, jeg trenger lyd på soverommet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Du er en stk. syk mann :twisted:
    Egentlig ikke. Jeg tror dog ikke akkurat alle her inne kommer til å nikke direkte annerkjennende når arrayene byttes ut nå. Men, morro blir'e lell og gjennomtenkt er det til gangs med tanke på at jeg har hatt regelmessig kontakt med importør, butikk og andre eiere siden mars
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke. Jeg tror dog ikke akkurat alle her inne kommer til å nikke direkte annerkjennende når arrayene byttes ut nå. Men, morro blir'e lell og gjennomtenkt er det til gangs med tanke på at jeg har hatt regelmessig kontakt med importør, butikk og andre eiere siden mars
    Hehe, det var på ingen måte stygt ment

Jeg gleder meg uansett, det er alltid morsomt når det skjer noe hos deg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hehe, det var på ingen måte stygt ment

...det er alltid morsomt når det skjer noe hos deg.
    jeg kunne ikke ha vært mer enig!

Ser ikke bort fra at jeg må ha meg en center og ett par bakhøytalere før jul heller. Men det er så mye som frister nå, så jeg får se. Det eneste som er 100% sikker nå er at arrayene blir bytta ut.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig var det avgjort!

Det er ikke alltid like lett å drive med hifi, det er virkelig ikke det. Man hører noe man liker, kjøper det og er fornøyd. Så hører man noe annet man liker og man må jo bare bytte.
    Når jeg kjøpte arrayene for andre gang hadde jeg forbannet meg på at disse ville stå lenge, k2 ble for dyrt og everest er bare en våt pubertetsfantasi. Dette stemmer enda. Men en ting som ikke stemmer at jeg ska leven med arrayene lenge. Iløpet av juli/august blir arrayene mine lagt ut for salgs og ikke lenge etter bør det stå ett par andre småtasser og spiller forførende toner.

Så om noen har lyst på array1400 i sommer er det bare å ta kontakt.

Småtasser. Snakker vi Adam Audio Tensor Delta da kanskje?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Småtasser. Snakker vi Adam Audio Tensor Delta da kanskje?
    Nope.

Etter at Atle kjøpte seg Adam har Adam blitt det "nye avantgarde duo" og det har ikke manglet med mail og pm fra personer som anbefaller adam over alt annet. Selv har jeg ikke fått hørt Adam selv om jeg håper det skjer. Dermed hverken kan jeg eller skal jeg uttale meg om disse produktene, men Adam eller ikke Adam; jeg har falt pære pladask for mcintosh sin lydsignatur og hverken c220 eller 501 skal forlate trøgstad på en goooood stund.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...jeg har falt pære pladask for mcintosh sin lydsignatur og hverken c220 eller 501 skal forlate trøgstad på en goooood stund.
    Da utelukkes iallefall en del aktive høyttalere ;-) (for dem som vil gjette)

Kunne godt tenkt meg å teste Array i kinoen selv, men er veldig usikker på om rommet mitt rett og slett er for lite til å gi 1400 gode arbeidsforhold.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Da utelukkes iallefall en del aktive høyttalere ;-) (for dem som vil gjette)
    helt korrekt

Kunne godt tenkt meg å teste Array i kinoen selv, men er veldig usikker på om rommet mitt rett og slett er for lite til å gi 1400 gode arbeidsforhold.
    jeg tviler på at rommet ditt er for lite. Arrayene liker seg desto mer desto støre rommet blir, men de fungerer overraskende godt i stua mi som er av typen "normal leillighets stue".
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope.

Etter at Atle kjøpte seg Adam har Adam blitt det "nye avantgarde duo" og det har ikke manglet med mail og pm fra personer som anbefaller adam over alt annet. Selv har jeg ikke fått hørt Adam selv om jeg håper det skjer. Dermed hverken kan jeg eller skal jeg uttale meg om disse produktene, men Adam eller ikke Adam; jeg har falt pære pladask for mcintosh sin lydsignatur og hverken c220 eller 501 skal forlate trøgstad på en goooood stund.
    Jeg vet hvertfall at det ikke dreier seg om mine Delta i dette tilfellet
    Adam leverer forrøvrig ikke bare full aktive høytalere så sånnsett så hadde det ikke blitt utelukket, men skjønner at du har andre planer foreløpig.

At McIntosh blir stående en "goooood stund" gjennstår vel å se, og det du kaller en god stunn er kanskje litt kortere enn for noen andre her på forumet

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert det er noe problem. Store høyttalere gir gjerne en utvidet bassrespons, og litt færre plasseringsmuligheter. Har man mulighet til å jobbe med dette kan det gå helt fint med store høyttalere i mindre rom. Selv har jeg hørt Burmester B100, JBL Everest ++ i små rom og det har vært svært gode opplevelser.

1400 er vel ikke av de aller største heller.

GO LARGE!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ikke sikkert det er noe problem. Store høyttalere gir gjerne en utvidet bassrespons, og litt færre plasseringsmuligheter. Har man mulighet til å jobbe med dette kan det gå helt fint med store høyttalere i mindre rom. Selv har jeg hørt Burmester B100, JBL Everest ++ i små rom og det har vært svært gode opplevelser.

1400 er vel ikke av de aller største heller.

GO LARGE!
    "GO LARGE!" sier du, har du røpt noe om hva du selv har tenkt å gå for da HåkoN ?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med ørene dine Rune? Har man høytalere til 80k så er vel ikke det saker som må ut på noen få mnd. Dere har en rar holdning her inne, skryter opp ting og tang, selger det like fort igjen og dette gir glede?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva er det med ørene dine Rune? Har man høytalere til 80k så er vel ikke det saker som må ut på noen få mnd. Dere har en rar holdning her inne, skryter opp ting og tang, selger det like fort igjen og dette gir glede?

Nja, de er vel ihjælspilt de derre vel

Jeg tror du kanskje kobler litt for hardt her. Hvor mange av oss er det som kjøper produkter vi ikke er sikre på at vi liker? Neppe du, og så absolutt ikke meg. Så det er vel ganske naturlig at man "skryter ting og tang opp i været" når man har kjøpt det. Alt handler om tilfredstille ens lydmessige smak. Denne smaken er imidlertid ikke noe som holder seg konstant iløpet av en mannsalder; dette er noe som er i konstant forandring og i tilleg må man ta hensyn til at man faktisk kan kjøpe en produkt man faller pladask for for så å høre et annet som er enda bedre i ens egne ører.

Og om det gir glede?

JA EN ENORM EN FAKTISK! Hva kan være bedre enn følelsen av å hele tiden kunne forbedre aspekter ved anlegget?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Problemet er nok som med meg. Mye vil ha mer. Man blir jo helt bitt av basillen. Har det likt selv. Kjøper noe, er kjempefornøyd men må alikevel prøve noe annet etter en stund. Galskap av den gode slag kaller jeg det

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope.

Ha, ha dette med Goooood stund ser ut til å være et relativt begrep. 8)
    Men, men hva slags prisklasse snakker vi om på de nye herlighetene som skal få stå for musikken framover?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Men, men hva slags prisklasse snakker vi om på de nye herlighetene som skal få stå for musikken framover?
    Lavere enn Array1400 enn så lenge, men jeg forventer nærmest at denne høytaleren øker i pris etterhvert.. og dermed tror vel alle at jeg er sprøyte gærn som bytter meg nedover i prisklasser
    -------
    Mvh
    Rune

Side 200 av 252 FørsteFørste ... 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 196 197 198 199 200 201 202 203 204 210 220 230 240 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •