Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 20 av 252 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 5026
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Får bare håpe gutta på HFCK er i det gode humøret så jeg får med meg en hjem au, rommet deres (vis a vis guinerius) er jo ette all verda å skryte av.
    HFCK har ingen 275 til til demo på østlands området. Den eneste de har er i Haugesund. Ringte forrige uke om å få prøve en slik skjønner du. Dessuten er de veldig kjipe med å låne ut ting...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har så absolutt tenkt tanken. Det er jo ikke direkte sjelden at man finner en a21 på børsen for */- 15k, tenkte litt på to slike i brokobla modus, det burde kunne kontrollere disse vrange 14 tommerne. Og kanskje rør til toppen. Man skulle jaggu meg hat vært millionær gett! Det er tre ting som stopper meg:

1: Det blir rett og slett for dyrt å kjøpe inn alt med en gang. i tillegg til forsterkerne kommer også kabelkostnaden.

2: Jeg er litt fan av å ha ikke fler enn strengt tatt nødvendig bokser i stua.

3: Litt fan av å ha mest mulig av samme produsent.

Det som kanskje overrasket meg mest ved rogue stereo 90 var at selv om den ikke akkurat har ubegrenset med krefter, så punchet den ut herlig og farlig deilig bass fra arrayene. Jeg har faktisk aldri hatt noe å utsette på bassen til oberon, men jeg skal ærlig innrømme at bassgjengivelsen jeg fikk på et moderat volum med stereo 90 var sjukt mer forførende enn oberon sin som plutselig ikke gikk helt ned i kjelleren. Ikke misforstå, med sine 90 (overpotente) watt klarte ikke stereo 90 å sende arrayene helt ned til kjelleren, men faktisk dypere enn oberon. Ergo jeg vil ha mer!!
    Har du noen målinger som kan verifisere dette? Stereo 90 spillte ikke direkte dypere enn nåværende forsterker(Rotel RB-1092), men den spillte bass på en helt annen måte. Så da jeg først koblet til 1092 opplevdes det laaaaangt strammere og mer definert, men akkurat det mistenker jeg kan ha noe med den multiple effekten og dempefaktoren det ICE-baserte effekttrinnet tok med seg til festen...Den feitere klangen Stereo 90 kan fort gi en opplevelse av mer dypbass, men det vil overraske meg stort om en konvensjonell rørforsterker gir mer trøkk og respons i den absolutt laveste bassen.

Skal imidlertid sies at frekvenskurven med RB-1092 tilkoblet stuper enda brattere enn hva den gjorde med Stereo 90, men vi snakker marginer her, og Stereo 90 gav uansett ikke noen nevneverdig utstrekning av brukbar frekvensrespons. Slik har vi da uansett subwoofere til

Nå har jeg selv fått erfare at mine RF-7 på ingen måte er så lettdrevne som spesifikasjonene kan lede en til å tro, men Array 1400 skulle jeg da mene er en enda tyngre last på alle måter, og således burde etter alle solemerker hundrevis av "ICE-watt" være totalt overlegne i bassområdet. Men da snakker jeg kun om kontroll, at fabelaktige Stereo 90 vel kan låte bedre er jeg helt med på

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer Array serien selv, da det er den beste høytaleren jeg har hørt til dags dato.

Jeg har kun hørt 800 serien, med Mcintosh forsterker.

Hva fikk deg til å velge 14 tommeren? Var det stor forskjell?

Er litt overasket over at ikke Oberon klarer å drive høytaleren godt nok. Det skulle da være nok kraft i denne krabaten. Er det 6.1 modellen du kjører? Tror du den vil klare 800 serien bedre?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg vurderer Array serien selv, da det er den beste høytaleren jeg har hørt til dags dato.
    Ikke direkte uenig med deg her gitt, råeste live opplevelsen med tool er på array 1400 og mc elektronikk Er sykt misunnelig på deg nå Skrotnisse.

Hvilke nordost kabler er det, Balder?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er litt overasket over at ikke Everest hørtes bedre ut når man tenker på prisen, men det er mulig den ikke var innspilt, og at ikke forsterken var oppvarmet. Den er uansett ikke innen min rekkevidde.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kun hørt 800 serien, med Mcintosh forsterker.

Hva fikk deg til å velge 14 tommeren? Var det stor forskjell?

Er litt overasket over at ikke Oberon klarer å drive høytaleren godt nok. Det skulle da være nok kraft i denne krabaten. Er det 6.1 modellen du kjører? Tror du den vil klare 800 serien bedre?

årsaken til valg av 14 tommeren fremfor de mindre var enkel: mere trøkk!

Jeg tror dog noen har misforstått litt her, jeg har prøvd å presisere mer enn en gang at oberon klarer å drive array1400 mer enn godt nok, og selvfølgelig har de blokkene langt mer kontroll på array1400 enn hva rogue stereo 90 har. det er tross alt 2x600 watt vi snakker om!!!! Som jeg har skrevet tidligere i tråden; jeg kom meg lenger opp på volum kontrollen med oberon 6.1 enn mc402 Det som er litt viktig her, som jeg også har prøvd å poengtere, er at rogue stereo 90 har en begrensning med tanke på de relativt få watta, når man spiller på et til dels lavt volu (les: et volum som ikke presser stereo 90 for mye) så har den en "i mine ører bedre lydkvalitet" enn oberon 6.1. Derfor er det UAKTUELT med en stereo 90 i mitt oppsett!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt overasket over at ikke Everest hørtes bedre ut når man tenker på prisen, men det er mulig den ikke var innspilt, og at ikke forsterken var oppvarmet. Den er uansett ikke innen min rekkevidde.
    Everest er vel ett av de produktene som står øverst på ønskelista mi når det kommer til å få hørt produkter. men som for deg, så er denne høytaleren LAAAAANGT utenfor min økonomiske rekkevidde. kan eventuelt selge leilligheta, svigermor og leie ut dama som callgirl, men så var det denna moralen
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ikke direkte uenig med deg her gitt, råeste live opplevelsen med tool er på array 1400 og mc elektronikk Er sykt misunnelig på deg nå Skrotnisse.

Hvilke nordost kabler er det, Balder?
    Hehehehehe, det gir egentlig en litt varm følelse innvendig å kunne gjøre andre misunnelig hehe

For øyeblikket er det vel Baldur jeg har som ht kabler, er det ikke de som koster rundt 8 a? Uansett er dette bare ett par jeg har på lån mens jeg venter på nordost frey ht kabler
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    HFCK har ingen 275 til til demo på østlands området. Den eneste de har er i Haugesund. Ringte forrige uke om å få prøve en slik skjønner du. Dessuten er de veldig kjipe med å låne ut ting...
    her synes jeg det blir litt feil av deg å gre alle selgerne over en kam. Det er faktisk utrolig mange hyggeig og behjelpelige selgere på HFCK!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tool +jbl Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Har du noen målinger som kan verifisere dette? Stereo 90 spillte ikke direkte dypere enn nåværende forsterker(Rotel RB-1092), men den spillte bass på en helt annen måte. Så da jeg først koblet til 1092 opplevdes det laaaaangt strammere og mer definert, men akkurat det mistenker jeg kan ha noe med den multiple effekten og dempefaktoren det ICE-baserte effekttrinnet tok med seg til festen...Den feitere klangen Stereo 90 kan fort gi en opplevelse av mer dypbass, men det vil overraske meg stort om en konvensjonell rørforsterker gir mer trøkk og respons i den absolutt laveste bassen.
    Nope, ingen målinger. Bare ørene, og de kan jo så saktens diskuteres. Det som slo meg med oberon på array1400 etter å ha spilt endel på rogue stereo 90 var at, for all del, oberon byr på bass så det holder, men det høres ikke ut som om den går like langt ned som stereo 90, kan godt hende at det er et hørsels-bedrag. Jeg har vel også prøvd å poengtere at når det kommer til trøkk og punch er oberon totalt overlegen!!

Skal imidlertid sies at frekvenskurven med RB-1092 tilkoblet stuper enda brattere enn hva den gjorde med Stereo 90, men vi snakker marginer her, og Stereo 90 gav uansett ikke noen nevneverdig utstrekning av brukbar frekvensrespons. Slik har vi da uansett subwoofere til
    Har leika litt med tanken på subb, men ette rektig enda. Begynner å få ei vellfylt mappe på tlf med såkalte naboklagesms allerede!

Nå har jeg selv fått erfare at mine RF-7 på ingen måte er så lettdrevne som spesifikasjonene kan lede en til å tro, men Array 1400 skulle jeg da mene er en enda tyngre last på alle måter, og således burde etter alle solemerker hundrevis av "ICE-watt" være totalt overlegne i bassområdet. Men da snakker jeg kun om kontroll, at fabelaktige Stereo 90 vel kan låte bedre er jeg helt med på
    det er jo nettopp det jeg har prøvd å poengtere! stereo 90 låter bedre så lenge man lar den jobbe innenfor et volum den har krefter til, men når det kommer til trøkk og kontroll er oberon totalt overlegen.

Det at rf7 er en langt større last enn hva man først skulle tro har jeg også prøvd å si ifra om her på forummet ganske lenge. Men når jeg ropte litt høyt om at de faktisk hadde godt av oberon sine 600 watt ble det stemplet som reint svada av noen forumbrukere!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Tool +jbl Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    jeg skjønner jo at jeg tydeligvis MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sjekke ut Tool! hehe. noe annet som funker utrolig godt på disse er DeathStars! Sjekk gjerne ut deres siste album og den første låten "Tongue" og gjerne "Blitzkrieg", hvis ette gliset brer seg utover trynet da er det noe rart!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehehehe, det gir egentlig en litt varm følelse innvendig å kunne gjøre andre misunnelig hehe

For øyeblikket er det vel Baldur jeg har som ht kabler, er det ikke de som koster rundt 8 a? Uansett er dette bare ett par jeg har på lån mens jeg venter på nordost frey ht kabler

Kabler til 16k mann? ? ? ? !

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler til 16k mann? ? ? ? !
    hehe, så du var klar over prisen? hehe.

Jeg har en liten teori. Den vil neppe bli godkjent som lærebokmaterial, men når man først kjøper seg en god komponent, så er det kjekt at denne gode komponenten blir linket til de andre gode komponentene med gode kabler.

Når det kommer til kabler er det omtrent like mye å velge imellom som løgnene til politikerne, eller løgnene i bibelen, fritt valg, vi har alle våre preferanser, men jeg syntes nordost var en rimelig god match med array. Men det vil selvfølgelig komme en aldri så liten rapport når disse er i hus. HFCK skal også ta seg av innbrenningen av kablene, om det har noe å si vites ei fra min side, men en hyggelig gesture var det uten tvil

Når de ankommer skal jeg innover en tur, med oberon i lasten, og så skal vi teste ut de direkte mot f.eks. mc042, forhåpentligvis en mc275 om jeg får vilja mi, og vi skal leike oss litt med div. strøm og signalkabler.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja den prisen husker jeg ja. Er vel til dels enig med deg, men ikke i en så stor grad. Sålenge kablene har et bra tversnitt og godt skjermet og ser noenlunde grei ut så mener jeg det holder.

Men du skal selfølgelig få lov til å prøve skikkelige kabler, er jo morro å lese om du får et ønsket resultat

[ironi]
    Men den innbrenningen fra HFC ville jeg tatt med en klype salt, er jo bare å smøre de inn i olje å steike de i ovnen et lite døgn
    [/ironi]

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja den prisen husker jeg ja. Er vel til dels enig med deg, men ikke i en så stor grad. Sålenge kablene har et bra tversnitt og godt skjermet og ser noenlunde grei ut så mener jeg det holder.

Men du skal selfølgelig få lov til å prøve skikkelige kabler, er jo morro å lese om du får et ønsket resultat
    For å si det slik, jeg kommer aldri til å stå hardnakket på at "du må bruke xxxx kr på kabler når anlegget ditt koster xxxx. Om de frey kabla er verdt så mye penger? det kan sikkert diskuteres opp, ned og sideveis, men morro kan det bli. Overgangen fra noen monster ht kabler, ikke bare lettere korpulente men direkte bælfeite, til baldur var som natt og dag. Den prisforskjellen kan jeg fint forsvare på det sterkeste, men nå er det jo endel mer penger opp til frey, om forskjellen mellom frey og baldur er like fremtredende har jeg vel egentlig vanskelig for å tru, men som sagt, morro blir det lell!

[ironi]
    Men den innbrenningen fra HFC ville jeg tatt med en klype salt, er jo bare å smøre de inn i olje å steike de i ovnen et lite døgn
    [/ironi]
    Jeg er mer fan av å stresse; fire timer i mikroen på full guffe før gjøre susen. Om det da er noe mer dritt og unødvendig lufte inne i kablene skal jeg spise i meg mine ord blandet med zalo og glasskår!
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her synes jeg det blir litt feil av deg å gre alle selgerne over en kam. Det er faktisk utrolig mange hyggeig og behjelpelige selgere på HFCK!!!
    Det er godt mulig, men det har ingen ting med det faktum at de ikke kan fremskaffe en 275 for prøve lytting her i oslo og omeng

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig, men det har ingen ting med det faktum at de ikke kan fremskaffe en 275 for prøve lytting her i oslo og omeng
    Dessuten er de veldig kjipe med å låne ut ting...
    Det var sistnevnte sitat jeg hintet til; en ting er at de burde ha klart å fremskaffe et eksemplar til prøvelytting her på østlandet, en annen ting er om de er generelt kjipe til å låne ut ting. For all del, de har sikkert hatt sine kjipe dager de også, men jeg synes det er viktig å pressisere at man ette skal gre de alle over samme lusekam. Jeg har aldri opplevd noe annet høflig, behjelpelighet og godt humør på HFCK, iallefall den ved guinerius
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik, jeg kommer aldri til å stå hardnakket på at "du må bruke xxxx kr på kabler når anlegget ditt koster xxxx. Om de frey kabla er verdt så mye penger? det kan sikkert diskuteres opp, ned og sideveis, men morro kan det bli. Overgangen fra noen monster ht kabler, ikke bare lettere korpulente men direkte bælfeite, til baldur var som natt og dag. Den prisforskjellen kan jeg fint forsvare på det sterkeste, men nå er det jo endel mer penger opp til frey, om forskjellen mellom frey og baldur er like fremtredende har jeg vel egentlig vanskelig for å tru, men som sagt, morro blir det lell!

Jeg er mer fan av å stresse; fire timer i mikroen på full guffe før gjøre susen. Om det da er noe mer dritt og unødvendig lufte inne i kablene skal jeg spise i meg mine ord blandet med zalo og glasskår!
    hehe, men blir morro å høre om det blir noen forskjeller da

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, men blir morro å høre om det blir noen forskjeller da
    mm, en annen ting jeg gleder meg vilt til, eller, gruer meg tilsvarende vilt til er dette med strømkabler. Bruker en Eccosse strømkabel til ca 2k nå, tenkte å få testet opp mot en vishnu fra nordost. Håper inderlig at jeg ette hører det spøtt forskjell! for å det å kunne forsvare en strømkabel til 5k kan bli litt vanskelig om samvittigheten skal være helt rein! ehhe
    -------
    Mvh
    Rune

Side 20 av 252 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •