Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 2 av 252 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 5026
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    WOW. Gratulerer med ny pj. Tenker det blir godt å komme seg over i egen leilighet:-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det skal jeg love det! halvarten av morroa er jo å handle inn til den også... hjemmekinostoler er bestilt og betalt, i garasjen står nye gamle klipsch, projector er bestilt, mangler bare et lerret, og få prøvd rør. Har lyst til å få prøvd tre komboer:

1: Rørforforsterker + oberon 6.1
    2: Integrert rørforsterker
    3: RørforForsterker + røreffektforsterker.

Slik det ligger ann nå skal jeg ialelfall få testet copland sin integerete, og noe saker fra cayin (selv om visse eksperter mener de ikke funker på de klipschene). Og en audio valve eklipse og en ming da preamp skal testes. Må bare få masa litt på håvar på planetsnapa om å få teste rogue! fremtiden bør bli morsom!!

Tenkte å be deg opp på en liten demo når alt er på plass om du har lyst til å se forskjellen mellom 8720 og w9000. invitasjon kommer senere )
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Rogue Tempest II burde være spennede på Klipsch. Jeg er selv utrolig sugen på å få prøvd denne ut på Trianglene mine. En av fordelene med å bytte ut Usherne er at hifioppsettet mitt nå ikke krever like mye effekt. Siden Volantene har en følsomhet på 93 db kan jeg teste ut litt røroppsett uten at disse koster en årslønn :-D
    Audio Valve Eklipse/Balder 70 kunne jeg også ha tenkt meg å få testet.

Gleder meg til å få anledning til å se den nye leiligheten og oppsettet ditt.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm.. tempesten er uten tvil en interesant forsterker om man skal tro på buzzen på nettet iallfall. Men det vel også vært endel snakk om at effektdelen i tempest2 fortjener enn bedre forforsterker enn hva som sitter i tempest2. En mulighet kan jo være å teste tempest2 opp mot en kombo bestående av en annen forforsterker og stereo 90 fra rogue. Det er det her som er problemet i vår hobby, det er så gudsforlatt mange veier til rom for å si det sånn...

og det verste er at man er ikke i mål før dagen man har mistet mesteparten av hørselen, for da bryr man seg ikke lenger om det er en tivoliradio eller et burmesteroppsett man hører på...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er klipsch rf7 endelig solgt, til en meget trivelig herremann fra askim, merkelig hvordan mesteparten av utstyret mitt havner i den lille avsideliggenes kroken ;o)
    iløpet av kvelden forhåpentlivis, eller seinest iløpet av de førstkommende dagene skal jeg sette inn de nye klipsch'ene i anlegget. Planen var å drøye å koble opp de til leilligheta var klar, men søttern heller, jeg lare meg uten lyd i to uker? i really don't think so!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Da er klipsch rf7 endelig solgt, til en meget trivelig herremann fra askim, merkelig hvordan mesteparten av utstyret mitt havner i den lille avsideliggenes kroken ;o)
    He he. Er det til noen få forumet??
    Og forresten. Hvor f.... ligger egentlig trøgstad :wink:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke han er på forummet, jeg la ut ei annonse på finn og iløpet av tre timer var de solgt. Var mer av typen rørfrelst. hehe.

Hvor Trøxas ligger hen? Jo, la oss si du befinner deg i Askim, og hvis du ser på kompasset, så vil nålen trekke i en bestemt retning, hvis du kjører ca 1 mil i samme retning vil du snart ankomme verdas navle. Askim blir på en måte en slags for-stad til trøxas, men med tanke på avstandene er det få som er klar over dette!!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke nye gamle klipsch er det som skal inn i kinoen nå da ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde kanskje nevne at sentrum i Trøxas heter Harbour Hill.

Hvilke Klipsch skal inn?

Noe sier meg at du ikke blir fornøyd med røreffekt om du ikke velger en diger en. For eksempel en Jadis 500/800 eller liknende.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harbour Hill? hehe, verste er at jeg har ette hørt det navnet i trøxas før! hehe.

Tenkte å ta et bilde og legga ut enten seint på fredags kveld eller tidlig på lørdag siden jeg skal flytta kontorene på jobben ikveld. Frem til da holder jeg korta tett til brystet.. dog aner jeg at noen av dere har fått det med dere fra andre steder enn avforum

Snickers-is: Ligger ikke jadis500 på rund $15k eller noe? hehe. da må jeg pantsette svigermor og katta til syrraen i tilegg til endel annet. For min del er det hovedsakelig nysgjerrigheten som pirrer mest. det mest ideelle vil selvfølgelig være å finne en rørpreamp som funker ypperlig sammen med oberon og ht - de små blokkene dine har sjukt med krefter og det er seff noe jeg vil ta vare. Jeg har jo fått testet de med en og annen forforsterker, og slik jeg ser de har fint lite egenlyd, de bare forsterker det signalet de får fra forforsterkeren og signalkilden (det hører med til historien at jeg ikke er født med så sterke gullører som visse skribenter i visse fagmagasiner som tydeligvis er i stand til å huske hele lydsignaturen på hundreogørten produkter mens de har ett såpass blomstrende språk at visse diktere snur seg i grava), så jeg håper jo å kunne få inn en rørpreamp. Men, som sagt er nysgjerrigheten på detta med rør ganske så stor om dagen, så jeg må jo bare få prøvd rørbaserte effektrinn. Må jo sammenligne litt!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
    Gleder meg veldig til jeg får anledning til å høre det nye oppsettet ditt da jeg aldri tidligere fått mulighet til å teste disse høyttalerene.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke fått mer enn noen få timer med de så langt, i et alt for lite rom, men førstinntrykket er følgende:

hvor RF7 prøver å gjenskape konsertstemmningen mens du sitter i sofaen din, så tar disse deg med rett på konserten og lar deg glemme at du er sofasliter. f**n jeg gleder meg til å flytta og spelle på dem!!!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, devilej, jeg har allerede en avtale med en hos NHFC om at han skal ta seg en tur med en audio valve eklipse, jeg skal bare gi han beskjed når jeg får flytta, så kommer han. Jeg tenkte å ringe å høre om han kan ta med et par baldur70 samtidig. Med tanke på at de har ett meget bra pakketilbud på eklipse+baldur+triangel "ett eller annet" er jo dette prismessig et meget interresant tilbud. Man kan jo selge triangelene og komme enda bedre ut av det. Så om han tar med seg baldur også, så kan vi jo prøve å få til at du tar deg en tur den dagen? mener å huske at dette var utstyr du gjerne ville prøve hjemme.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jo, devilej, jeg har allerede en avtale med en hos NHFC om at han skal ta seg en tur med en audio valve eklipse, jeg skal bare gi han beskjed når jeg får flytta, så kommer han. Jeg tenkte å ringe å høre om han kan ta med et par baldur70 samtidig. Med tanke på at de har ett meget bra pakketilbud på eklipse+baldur+triangel "ett eller annet" er jo dette prismessig et meget interresant tilbud. Man kan jo selge triangelene og komme enda bedre ut av det. Så om han tar med seg baldur også, så kan vi jo prøve å få til at du tar deg en tur den dagen? mener å huske at dette var utstyr du gjerne ville prøve hjemme.
    Det hadde vært veldig gøy om vi fikk til det:-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVILKE HØYTTALER ER DET SNAKK OM????

Ja, Jadis 500 er dyyyyyyr. Syntes 15k USD hørtes lite ut også jeg men. Uansett er poenget mitt at for eksempel Copland som du foreslo vil du neppe ha tilstrekkelig effekt i til at du blir fornøyd.

Harbour Hill, det er jo Trøgstads svar på beverly hills. Enkelte velger å kalle det for Havnås da...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, havnås? harbour hill? havnås er jo farmers country så det synger etter hehe. og båstad er ghettoen.. tosebygda er jo som en liten ubetydelig fiskelandsby å regne. hehe. Den interne borgerkrigen i trøxas raser fortsatt for fult!! hehehehehe

Her er det som sagt veldig viktig å presisere at jeg så langt er på stadiet "lese, lære og prøve ut" og i og med at erfaringen enn å lenge er såpass lav er gode forslag selvfølelig velkommene.

Den coplanden skal ifølge selger fungere siden vedkommende, en butikk, har testet den på de samme høytalera. Men etter litt tid i tenkeboksen blir en integrert løsning uaktuelt. Er avhengig av en løsning med separat effektforsterker om det en dag skulle bli hjemmekino.
    Har leika litt med tanken på rogue stereo 90 (frykter den kan bli litt svak selv om mange mener den holder), men har vel leika enda mer tanken på en mc275 nå og så en litt senere når når råa blir bedre, da i brokobla utgave. Også har jeg fått endel anbefallinger på rogue m150. Men når man først beveger seg i denne prisklassen har man også Rogue zeus som kan fåes for 55k for øyeblikket, demoeksemplar fra en butikk. Men som sagt, alle forslag mottaes med takk. Og husk at det i utgangspunktet dreier seg om at jeg vil få testet det opp mot oberon blokkene. Jeg er daunysgjerrig på flere aspekter:

- er rør en såpass god match til ht min
    - Hvorfor faller så mange for rørene?
    - Kan prisforskjellen mellom oberon og dyrere rørforsterkere forsvares?

Man lærer jo ikke noe hvis man ikke er nysgjerrig. hehe.

Hvordan ht? Det ville kanskje ha vært en fordel å nevnt det før jeg begynte å skrive om potensielle kandidater til resten av anlegget. hehe. Men jeg skal være drittsekk litt til. Nå ble det ette noe flytting av kontorer på jobben ikveld, så da kommer det nok et bilde etterpå. For å si det sånn, jeg skjønner hva en anmelder påpekte at dette virkelig var høytalere som man enten elsket eller hatet. Og ja, til tross for at jeg har et altfor lite rom nå, og langt fra optimalt kringutstyr, så elsker jeg de!!! så om jeg gleder meg til et større rom og teste annet utstyr?`oh yeah baby!!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En følsomhet på 105 db burde gi deg litt å gå på med forsterkeren
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer et lite bilde av de nye høytalera mine. Av estetiske årsaker legger jeg ikke ut flere bilder av hverken de eller oppsettet generelt før jeg får flytta.

Med "ikke optimalt" kringutstyr og for lite rom låter de forsatt langt mer livlig enn f7!! På RF7 ga jeg meg aldri med volumhjulet, det gjør jeg nå!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er veldig enkelt å se hva slags klipscher dette er for en som ikke er så kjent i de kretser. Ihvertfall utifra frontgitter og logo, + en trekant

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Klipsch La Scala!!

off, må jeg bryte det eneste ene prinsippet jeg hadde her altså, vel, her kommer ett bilde til:

Klipsch La Scala!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Side 2 av 252 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •