Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 195

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 195 av 252 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 3,881 til 3,900 av 5026
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og ja, jeg har brukt dem på Array 1400 :-D

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    For og si det på en annen måte, JC1 er ganske skummel, jeg kan underskrive på at den ikke gir seg, jeg har ALDRI klart og tømme dem for effekt, ALDRI !
    Og jeg er ikke typen som bremser noe særlig 8)

Jeg har derimot klart og brenne noen nok så dyre delefilter med JC1 :evil:
    Hmm.. Høres r i m e l i g heftig ut :twisted:

Og ja, jeg har brukt dem på Array 1400 :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hmm.. Høres r i m e l i g heftig ut :twisted:

Du får heftigere saker, men ikke til hva du må gi for ett par med JC1 :-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Du handlet vel den som stod på Array 1400 hos SG i Vika?
    Nei.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg helt enig. De gir utrolig mye for penga. Når jeg kjøpte mitt par straks også budsjettet til en mcintosh 402 om jeg absolutt ville, men jc1 var bedre i mine ører.
    ---------

KentOve: svarer deg utover dagen imorgen. er stuptrøtt og sjefshøna roper noe om å være usosial nå.. aner'nta hva hu preiker om men...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg ikke enig 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg ikke enig 8)
    Helt greit, men du burde vel komme med ett eksempel :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet pga. trøtt-i-trynet-innlegg.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greit, men du burde vel komme med ett eksempel :-D
    Det jeg har bestillt vel 8)

Edit: Sorry O.T

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har bestillt vel 8)

Edit: Sorry O.T
    Akkurat, det var ett seriøst svar fra en som ikke har hørt JC1

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette du beskriver her, kunne jeg nesten tenke meg selv ut i fra det jeg har testet av Parasound og McIntosh. Jeg har dog ikke teste JC1, men de mindre Halo modellene. Det er hvertfall godt du har funnet høyttalere, effekt, (og snart pre), som du forhåpentligvis vil leve en stund med.
    De mindre Halo modellene og JC1 kan rett og slett ikke sammenlignes lydmessig. Både A23 og A21 gir utrolig mye for penga i sine respektive prisklasser, men lydmessig ligger jc1 i en helt annen liga. A21 blir rett og slett for ordinær i forhold.

Må si jeg skvatt litt i slutten av innlegget ditt her, der du sier noe om å finne de tøffeste spora. Akkurat det "irriterer" meg også noen dager. Som nevnt både i min egen, og andre tråder blir det litt slitsom i toppen på noen innspillinger, og da blir det automatisk til at jeg velger ut album og låter som høres best ut, slik anlegget står nå. Men, håper at om 2-3 mnd tid så har jeg igjen gjort ett bytte og to i anlegget, og "det lille problemet" mitt er løst. Spiller det da som jeg håper på, så føler jeg at jeg har kommet veldig langt på vei i min søken på godlyden
    Hehe, her må du nok komme med en liten digresjon; det er ikke godlyden du jakter på, du jakter på noe som er enda bedre Det er ikke ment negativt, men jeg har det på samme måte Når man sitter med en konf.anlegg er det bare å guffe på og ha det morro, men etterhvert som man forbedre anlegget blir man stadig mer kravstor og erfaren hva lytting angår. Man vil hele tiden prøve å forbedre lyden hjemme hos seg selv. Men jeg gleder meg til å følge deg utover sommeren. Med tanke på hvor mange altenativer du har presentert det siste halve året bør det bli nok av morro for deg fremmover. Og når sommerens oppgradering er på plass, så får du be oppover østfoldgjengen da vet du

Tviler ikke ett sekund på at C220, vil gjøre en betraktelig bedre jobb enn Yamahaen på pre siden. Jeg krysser fingren for at ett komplett McIntosh sett er veien til nirvana sålangt for deg
    hehe, jeg begynner også å få følelsen av at et komplett mcintoshsett er veien til mitt lille personlige nirvana. Kobla opp c220 igår kveld og hadde bare en halvtime til rådighet, men forskjellene mellom denne som akkurat ble koblet opp og en yamaha 1800 som hadde spilt i 11ttimer var helt overvelmende gigantiske. Gleder meg som en unge til påska er over så jeg får leika meg litt mer med den

Betyr det at JC1 hadde bedre kontroll? Mener bestemt på at du sa at uansett hvor hardt du prøvde, så klarte du ikke å tømme Parasound blokkene :twisted:
    Nei. Jeg vil ikke si at jeg opplevde at jc1 hadde bedre kontroll. Kontroll er ikke evnen til å kun spille høyt, men derimot evnen til å kontrollere elementene når man spiller høyt. På jc1 spilte jeg sjukt høyt for å teste de ut og de ga seg aldri. Men som jeg også har poengtert tidligere var det ikke da snakk om å spille så sjukt høyt lenge, til det blei det for mye energi i rommet. Med 501 stiller saken seg litt annerledes. 501 skal være på 500w, men som med alle andre forsterkere i denne prisklassen har også 501 endel å gå på. På displayet ser man både 1000 og 2000w powerbaren (noe som selvfølgelig er en gigantisk overdrivelse fra mc, disse blokkene peaker ikke på 2kw!!). Selv har jeg kun spilt til varsellampene har begynt å blinke. Ikke fordi lyden da har vrengt men fordi jeg gjerne vil ta vare på både 501 og array1400. Men på dette nivået går det faktisk ann å høre på musikken selv kroppen blir mørbanka etter noen minutter. 501 spiller med en så total steinkontroll innenfor sitt gitte område at det er intet mindre enn en fryd
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt har jeg jo ikke hørt JC1, og jeg har ikke aning om hvor heftige disse blokkene egentlig er. Men, til 75k får man faktisk ganske mye snadder?

Noen eks:

Electrocompaniet NADA - 66k (blokker)
    Jeff Rowland Continuum - 70k (intergrert)
    Jeff Rowland Model 501 - 76k (blokker)
    Bryston 7B SST mono - 66k (blokker)
    Bryston 14B SST - 68k (2-kanals)
    Mark Levinson 432 - 86k (2-kanals) Ja, koster noe mer ifølge prislistene. Men går sikkert å prute litt.

Finnes nok flere også, men det var disse jeg kom på i farten..

Jeg sier ikke at disse er bedre, men alternativene er hvertfall verdt å sjekke ut i denne prisklassen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hehe, her må du nok komme med en liten digresjon; det er ikke godlyden du jakter på, du jakter på noe som er enda bedre Det er ikke ment negativt, men jeg har det på samme måte Når man sitter med en konf.anlegg er det bare å guffe på og ha det morro, men etterhvert som man forbedre anlegget blir man stadig mer kravstor og erfaren hva lytting angår. Man vil hele tiden prøve å forbedre lyden hjemme hos seg selv. Men jeg gleder meg til å følge deg utover sommeren. Med tanke på hvor mange altenativer du har presentert det siste halve året bør det bli nok av morro for deg fremmover. Og når sommerens oppgradering er på plass, så får du be oppover østfoldgjengen da vet du
    På en måte kan jeg være enig med deg her. Men det handler nok ikke bare om noe som er "enda bedre". Tingen er den at på noen innspillinger blir det veldig pågående i toppen, og det skyldes nok at all min elektronikk kommer fra Hegel. Det er min mening da, så det er liksom det jeg skal prøve å finne utav i sommer. Arvtageren for det som blir byttet ut blir nok også noe bedre, så da går det opp i opp Jeg får noe som forhåpentligvis spiller bra på det meste av musikk, og jeg slipper å tenke på å være forsiktig med volumet på noen innspillinger, pluss at standarden på hele anlegget kanskje har økt ett hakk og to.

Jeg både gruer og gleder meg til sommeren. Jeg gruer meg for det er så mye jeg kunne ha tenkt meg og prøvd, og jeg bare sitter her og tenker " viss jeg kjøper det, og det så er det komplett, og det hele spiller nok meget godt " , men så kommer jeg plutselig på ett annet produkt jeg har siklet på, og så finner jeg et notat om at jeg skulle sjekke det ut og så........ Ja, du skjønner sikkert greia Og jeg gleder meg for å komme i mål, og nyte musikken enda mer enn det jeg gjør nå, med egen leilighet og forhåpentligvis en løsning med musikk på harddisk.

Men når jeg føler meg "i mål" sålangt, så er det bare for dere Østfoldinger å ta turen, hjertelig velkommen hele gjengen :-D

hehe, jeg begynner også å få følelsen av at et komplett mcintoshsett er veien til mitt lille personlige nirvana. Kobla opp c220 igår kveld og hadde bare en halvtime til rådighet, men forskjellene mellom denne som akkurat ble koblet opp og en yamaha 1800 som hadde spilt i 11ttimer var helt overvelmende gigantiske. Gleder meg som en unge til påska er over så jeg får leika meg litt mer med den
    Forelskelsen er ett faktum :-D

Men, jeg fikk ikke svar på om du hadde kjøpt Stavangerbuen sin C220? :twisted:

Nei. Jeg vil ikke si at jeg opplevde at jc1 hadde bedre kontroll. Kontroll er ikke evnen til å kun spille høyt, men derimot evnen til å kontrollere elementene når man spiller høyt. På jc1 spilte jeg sjukt høyt for å teste de ut og de ga seg aldri. Men som jeg også har poengtert tidligere var det ikke da snakk om å spille så sjukt høyt lenge, til det blei det for mye energi i rommet. Med 501 stiller saken seg litt annerledes. 501 skal være på 500w, men som med alle andre forsterkere i denne prisklassen har også 501 endel å gå på. På displayet ser man både 1000 og 2000w powerbaren (noe som selvfølgelig er en gigantisk overdrivelse fra mc, disse blokkene peaker ikke på 2kw!!). Selv har jeg kun spilt til varsellampene har begynt å blinke. Ikke fordi lyden da har vrengt men fordi jeg gjerne vil ta vare på både 501 og array1400. Men på dette nivået går det faktisk ann å høre på musikken selv kroppen blir mørbanka etter noen minutter. 501 spiller med en så total steinkontroll innenfor sitt gitte område at det er intet mindre enn en fryd
    Gledelig å høre. Jeg tror, eller jeg våger ikke å tippe noe som helst når det gjelder deg. Men, føler vel kanskje at du blir sittende med JBL og McIntosh en stund nå.. Lurer på hva som skulle tatt over, viss du finner det for godt å kaste deg på ett bytte igjen!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en måte kan jeg være enig med deg her. Men det handler nok ikke bare om noe som er "enda bedre". Tingen er den at på noen innspillinger blir det veldig pågående i toppen, og det skyldes nok at all min elektronikk kommer fra Hegel. Det er min mening da, så det er liksom det jeg skal prøve å finne utav i sommer. Arvtageren for det som blir byttet ut blir nok også noe bedre, så da går det opp i opp Jeg får noe som forhåpentligvis spiller bra på det meste av musikk, og jeg slipper å tenke på å være forsiktig med volumet på noen innspillinger, pluss at standarden på hele anlegget kanskje har økt ett hakk og to.

Jeg både gruer og gleder meg til sommeren. Jeg gruer meg for det er så mye jeg kunne ha tenkt meg og prøvd, og jeg bare sitter her og tenker " viss jeg kjøper det, og det så er det komplett, og det hele spiller nok meget godt " , men så kommer jeg plutselig på ett annet produkt jeg har siklet på, og så finner jeg et notat om at jeg skulle sjekke det ut og så........ Ja, du skjønner sikkert greia Og jeg gleder meg for å komme i mål, og nyte musikken enda mer enn det jeg gjør nå, med egen leilighet og forhåpentligvis en løsning med musikk på harddisk.
    Mm, trust me i know! hehe. har hatt det sånn de siste åra. Som du skriver så vil det nesten alltid være et eller annet produkt som kan forbedre ett eller flere parametere ved anlegget ditt enn "den" komponenten du eier idag. Når sommeren nå kommer over oss vil jeg nok anbefalle deg å huke inn så mye du kan til test, kjør seriøse tester med så mye forskjellig musikk sm mulig, skriv grundige notater og når du føler at du har testet ut "nok", så ta en vurdering og finn det produktet som du føler at har gitt deg den mest totale opplevelsen. Skal man hele tiden holde seg på bytte-karusellen får man aldri nytt anlegget slik det står. Jeg har hatt det sånn helt frem til nå, ikke uten grunn at duoene måtte pælmes ut

Forelskelsen er ett faktum :-D

Men, jeg fikk ikke svar på om du hadde kjøpt Stavangerbuen sin C220? :twisted:
    var ikke meningen å ikke svare. jeg overså det rett og slett. Jeg vet ikke om det er stavangersjappa sitt eksemplar som står hos meg, det eneste jeg er sikker på er at det ikke er fra vika.

Gledelig å høre. Jeg tror, eller jeg våger ikke å tippe noe som helst når det gjelder deg. Men, føler vel kanskje at du blir sittende med JBL og McIntosh en stund nå.. Lurer på hva som skulle tatt over, viss du finner det for godt å kaste deg på ett bytte igjen!
    Hvis jeg skulle kaste meg ut på et bytte igjen så håper jeg noen kakker meg i huet faktisk Joda, er mye jeg drømmer om. bytte ut dac'en med mcd500, bytte ut yamahaen med en pio reciever, bytte ut kef c1 med klipsch rs62, få inn en array center og kanskje en sub osv... Men dette er bare drømmer i motsetning til tidligere hvor det stort sett har vært besettelser. Men det jeg har nå skal nok få stå ganske så lenge (selv om absolutt ingen her på forumet tror på det hehe). Hvis jeg en gang i fremtiden bytter ut array eller mcintosh, så vil det nok mest trolig bli noe fra de samme produsentene, men dette blir bare spekulasjoner, er så mye som kan dukke opp i mellomtida.. Uansett blir det neppe noen oppgraderinger hos meg før om 2år grunnet andre økonomiske prioriteringer.. vel å merke om c220 blir stående eller om jeg må finne en annen pre...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man har brukt de siste to-tre årene på leite seg blakk etter ”det perfekte anlegget i forhold til lommeboka” utvikler man også et grandiost behov for å utforske upløyde jaktmarker; det finnes jo så mye lekkert der ute. Etter en karusell som har bydd på array1400 på parasound jc1 og en hel haug med andre forsterkere, og ikke minst kombinasjonen avantgarde duo/mcintosh c275r kom jeg opp i en situasjon hvor jeg måtte ta et valg: skulle jeg fortsette denne økonomisk fordervende karusellen eller skulle jeg se tilbake på på denne tiden og lære litt av den?

Jeg valgte å lære av fortiden.

Først kom jbl array 1400 tilbake etter noen måneders fravær. En suksess. Så fikk jeg endelig oppfylt drømmen om mcintosh 501. Det var bare en ting som manglet: en ordentlig stereoforforsterker. For all del, yamaha 1800 gjør en overraskende god jobb på stereo sett ut fra dens naturlige begrensninger, men noen high end stereopre som matcher 501 og array1400 er det så absolutt ikke. Når jakten på en stereopre begynte var det aldri noen tvil, til tross for mange lekre produkter som fantes der ute ville jeg gjerne gi mcintosh c220 en ny kjangse. Idiot som jeg var solgte jeg denne for å gå over til surround. Etter en tlf til den lokale soundgardensjappa var det i boks.

C220 skulle en tur til trøxas.

Slike evalueringsprosesser kan ofte ta tid. Masse tid. Man skal sjekke produktet opp mot det man har og gjerne på ørten løpemeter med plater for å finne ut hvor produktet har sine styrker og svakheter. Denne evalueringsprosessen fortonet seg imidlertid litt annerledes.

Etter en halvtime var valget tatt.

C220 forlater ikke Trøgstad!

Men nå får dere ha meg unnskyldt; nå er det ut på verandaen med en kald pils i sola mens musikken styres trådløst med en iphone. Livet er herlig!!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste bare trådtittelen og tenkte "Leave!", men der ble jeg jammen overrasket

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg leste bare trådtittelen og tenkte "Leave!", men der ble jeg jammen overrasket
    ja.. det er jo noen dager siden denne avgjørelsen egentlig ble tatt, men jeg har kviet meg i det lengste for å legge ut "nyheten" nettopp fordi at jeg ikke vile at altfor mange skulle få hjerteinfarkt pga den store overraskelsen. Men det er godt å se at sjokket ikke ble for stort for deg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mm, trust me i know! hehe. har hatt det sånn de siste åra. Som du skriver så vil det nesten alltid være et eller annet produkt som kan forbedre ett eller flere parametere ved anlegget ditt enn "den" komponenten du eier idag. Når sommeren nå kommer over oss vil jeg nok anbefalle deg å huke inn så mye du kan til test, kjør seriøse tester med så mye forskjellig musikk sm mulig, skriv grundige notater og når du føler at du har testet ut "nok", så ta en vurdering og finn det produktet som du føler at har gitt deg den mest totale opplevelsen. Skal man hele tiden holde seg på bytte-karusellen får man aldri nytt anlegget slik det står. Jeg har hatt det sånn helt frem til nå, ikke uten grunn at duoene måtte pælmes ut
    Takk for gode tips. Jeg legger meg dette på minnet, og etter at jeg har hatt forskjellige ting til test, vil jeg forhåpentligvis ta et valg jeg kan leve lenge med

edit: Gratulerer så mye med C220 forresten

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips. Jeg legger meg dette på minnet, og etter at jeg har hatt forskjellige ting til test, vil jeg forhåpentligvis ta et valg jeg kan leve lenge med

edit: Gratulerer så mye med C220 forresten
    takk takk skal prøve å få tatt noen bilder og skriblet ned noen velvalgte ord etter påsken en gang. Skulle ha gjort det når 501 var i hus, men det var så mye uløst potensial at jeg rett og slett følte at det blei litt feil å gi et slags ordentlig inntrykk. men med c220 here to stay skal nok dette gå greit

Og ikke for å glemme; med c220 på plass skal jeg prøve å skrive ned en test av både den og kef sine sardinbokser Endelig er lyd og bilde virkelig morro igjen
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvilken deal du har på 220, men denne dukket nettopp opp på sentralen 8)

McIntosh c220 Tube Preamplifier
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 195 av 252 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •