Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 194

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 194 av 252 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 3,861 til 3,880 av 5026
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ja jeg tror jeg og resten av avforum gleder seg like mye til du begyner å dra ting i hus for å teste med tanke på alt du er fristet av og har lyst til å teste ut :smile:
    Godt å høre
    Ja, det stemmer, noen må jo ta over showet hvis jeg og nissen klarer å roe ned sirkuset

Skrotnisse: Du får gi full rapport når den er i hus, blir spennende om målet er "nådd" for ei stund....

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Vet du levetiden på rørene i en C220 evt om den må inn til resetting osv?

Er forresten utgangsimpedansen justerbar?
    Veldig usikker på disse to punktene. Utgangsimpedansen skal være fixed mener jeg å ha hørt. Levetiden på rørene er jeg derimot totalt usikker på. Har prøvd å søke litt rundt etter det, men finner stort sett bare innlegg fra mcintosh-fanboys og da har man den typiske "det er jo mcintosh, så disse lever evig"-mentaliteten.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Hvordan i alle dager kan Nissen vite det ??? Det blir jo byttet ut før den blir varm
    takker og bukker for den ja

Min neste pre kommer nok til å stå ganske så lenge før jeg bytter den ut. Dette er nok et steg i "planen" som ble igangsatt når duoene ble solgt; å finne seg sjæl i anlegget. Nå fikk jeg jo arrayene relativt billig denne gangen og vurderte å selge til fordel for swans f1.1f, men etter å ha fått leika meg litt med 501 på arrayene hersker det ingen tvil; arrayene blir stående, det gjelder 501 også. Nå er det en seriøs pre som skal finnes og leves lenge med. Det her går utrolig nok riktig vei
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å høre hvordan du tolker fullt forsterkersett fra McIntosh, men ser ikke bort fra at det faller deg rett i hjerte. Som du selv sier, "du har jo som kjent en liten ting for McIntosh" ..

Uansett så hadde vel kanskje en test av AR blitt vanskelig for deg, i og med at Acoustic Tuning som er importøren, holder til i Trondheim. Meeen, det finnes mye morsomt på markedet idag, så alt kan vel skje i Skrotnissens stue
    Om AR er noe jeg virkelig vil få i hus så skal det nok la seg gjøre. Finnes jo en og annen eier her nede på østlandet også Men nå blir det mc220 først, og så får jeg se hva som skjer videre.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hva med en MCD500 som pre?
    Jeg har vurdert dette produktet. Men etter å ha tenkt grundig igjennom det har jeg kommet frem til følgende:

Fordeler
    • En universalboks fremfor separert dac og pre.
    • Man slipper kablene imellom dac og pre.
    • Man sparer penger på kjøpe et kombiprodukt rent prismessig.
    • MCD500 sin dac sammenlignes med mda1000, noe som er et ganske så greit kompliment til dette produktet.

Ulemper
    • Denne er langt dyrere enn f.eks. c220 selv om man får "mer" igjen for penga.
    • For meg som er meget glad i rør vil jeg gå glipp av dette om jeg ikke legger enda mer penger på bordet for en separert pre.
    • Jeg har snakket med endel mcintosh eiere hvor flertallet er enige om at en dedikert pre låter langt bedre enn mcd500 sin integrerte.

på bakgrunn av dette føler at jeg en dedikert pre vil være et bedre kjøp for meg slik situasjonen er nå. En helt grei dac har jeg og hovedårsaken til at jeg nå midlertidelig forkaster surround til fordel for stereo er nettopp det at jeg savner rørklangen i lydbildet. Men for all del, får jeg en dag råd så kommer mcd500 til å stå meget høyt på ønskelista takket være dens annerkjente dac.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,546
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MCD500 får utrolig mye skryt i siste nummeret av Lyd & Bilde. En av de beste CD-spillerne de noen gang har testet.

McIntosh | MCD500
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    MCD500 får utrolig mye skryt i siste nummeret av Lyd & Bilde. En av de beste CD-spillerne de noen gang har testet.

McIntosh | MCD500
    Forundrer meg ikke. Lyd&Bilde har alltid vært særdeles glade i McIntosh og de blir mer og mer ekstatiske for hvert produkt de tester. Men for all del; de er jo ikke helt på bærtur.

Hvis penger ikke var noe tema så ville jeg selvfølgelig ha sett på produkter godt over c220 i pris, men noen rik mann er jeg ikke og jeg har et budsjett jeg må forholde meg til. Dog blir ikke denne forforsterkeren det siste produktet jeg kommer til å kjøpe og en mcd500 står som sagt øverst på ønskelista etter at en pre er i hus
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg lest testen av MCD500 i siste L&B og samtidig fikk jeg meg en påminnelse om hvorfor jeg vanligvis ikke leser L&B og Hjemmekino (eller hva det nå heter) fast. Både L&B og sistnevnte er rett og slett fryktelig dårlige

Det er tydelig av Lasse Svendsen har sett det blå McIntosh lyset for det lille som stod i siste nummer var jo svært så positivt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Nå fikk jeg lest testen av MCD500 i siste L&B og samtidig fikk jeg meg en påminnelse om hvorfor jeg vanligvis ikke leser L&B og Hjemmekino (eller hva det nå heter) fast. Både L&B og sistnevnte er rett og slett fryktelig dårlige

Det er tydelig av Lasse Svendsen har sett det blå McIntosh lyset for det lille som stod i siste nummer var jo svært så positivt.
    Hehe, i know. Lyd og bilde er ei blekke jeg stort sett blar igjennom når jeg venter på shellburgern. Så nå er det bare å vente på at den lokale burgerflippersjappa får inn lyd&bilde, så blir det nok å kjøpe seg litt mat ja.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla

Hvordan går det med Array 1400 og MC-501? Ble det like vellykket som Parasound JC1 og Array 1400?

Kanskje du vil dra en McIntosh vs Parasound?

Og, har du fått C220 i hus?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nissen, det du må gjøre er å ringe Anders hos Hifistället i Göteborg. Skal du handle tror jeg fort du kan få det billigst der. Samtidig, og det som er viktigst, han er meget dyktig på MC. Han har også alle produktene i butikk omtrent + at han kjenner hvert enkelt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla

Hvordan går det med Array 1400 og MC-501? Ble det like vellykket som Parasound JC1 og Array 1400?

Kanskje du vil dra en McIntosh vs Parasound?
    Jeg er i utgangspunktet meget skeptisk til å dra en slik sammenligning fordi det begynner å bli noen måneder siden jc1 spilte på arrayene hos meg og i mellomtiden har jeg hatt duo på mc275r. Det å huske lyd nøyaktig nok til å dra en sammenligning mellom produkter man tester med flere måneders mellomrom, vel, det er noe jeg lar de "profesjonelle" skribentene ta seg av (hehe).

Men på en litt mer generell basis og ut fra hukommelsen så blir 501 stående frem til jeg en dag vinner i lotto og kan kjøpe meg 1.2kw eller mc2301 Det som iallefall slo meg veldig med jc1 var det ekstra skyvet man fikk i bassområdet. Det var som å få en liten sub på kjøpet. Men med dette fokuset på nettopp bassområdet synes jeg jc1 er litt mer tilbakeholden når det kommer til diskant og mellomtone. Grunnen til at dette har bitt seg fast i hukommelsen er at jeg på den tiden foretrakk å spille musikk som allerede hadde et skyv i bassen, rett og slett fordi det var det som låt best. Mcintosh mc501 er i mine ører en mer "komplett" forsterker uten ekstreme tendenser i spesifikke frekvensområder. De har ikke det spinnville skyvet i bassområdet som jc1 hadde, men til gjengjeld har de et langt mer balansert lydbilde som gjør at man nyter musikken for musikken, og ikke for spesifikke frekvensområder. Det blir på mange måter en mer total opplevelse for å si det sånn. Dette igjen har iallefall for meg resultert i at jeg de siste ukene har spilt langt mer forskjellig type musikk enn hva jeg gjorde med jc1. Det er ikke lenger en desperat jakt for å finne de tøffeste spora, nå handler det mer om å sette på ei plate jeg liker uavhengig av sjanger.

Men fortsatt er ikke lyden der jeg ønsker, til det har jeg en diger flaskehals iform av yamaha 1800 som til tross for å være en forbasket god surremegrundtboks ikke er noen dirigent i high end klassen når det kommer til musikk. Jeg satser på, vel, HÅPER på at dette vil bedre seg "en del" med c220 i kjeden

Og, har du fått C220 i hus?
    jupz, denne lille lekkerbiskenen er i hus. Men det har vært litt snaut med tid de siste dagene, så den ble ikke pakket ut før nå for ca 20min sida. Skal koble den opp om få strakser. Men noe seriøs finlytting tror jeg neppe jeg rekker før påska er slutt faktisk. Alt for mye som står på skjemaet for de neste dagene.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nissen, det du må gjøre er å ringe Anders hos Hifistället i Göteborg. Skal du handle tror jeg fort du kan få det billigst der. Samtidig, og det som er viktigst, han er meget dyktig på MC. Han har også alle produktene i butikk omtrent + at han kjenner hvert enkelt.
    Hei du. Takker for tipset

c220 har akkurat blitt satt inn i racket og skal snart kobles opp. Noe seriøs finlytting vil nok ikke ta sted før etter påske, men om jeg faller like mye for denne boksen nå som tidligere, så regner jeg nok med at den blir stående en stund. Det som er så greit med McIntosh er det samme som med Apple. Produktene henvender seg til vidt forskjellige brukergrupper, det er ikke slik at man får et lite bedre produkt om man betaler 1000kr mer og så enda 1k osv.. Med tanke på mitt budsjett så vil det ikke være mulg å gå opp ett steg, iallefall ikke nå. Men den dagen kuppongen går inn har jeg og en lydfrelst kamerat av meg snakket på å besøke hifistället netopp for å høre flere mc produkter opp imot hverandre... Så var det bare å få kryssa av de riktige talla da!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Skrotnisse] Dette igjen har iallefall for meg resultert i at jeg de siste ukene har spilt langt mer forskjellig type musikk enn hva jeg gjorde med jc1. Det er ikke lenger en desperat jakt for å finne de tøffeste spora, nå handler det mer om å sette på ei plate jeg liker uavhengig av sjanger. [QUOTE]

Dette høres ut som en nyforelsket mann, som har lagt fortidens rockefanatisme bak seg.
    Går det litt mere i James Ingram om dagen?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du den inne til test eller har du deponert? I såfall hva må du gi for den? PM hvis du ikke vil skrive? Sjekket du pris hos Anders?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Dette igjen har iallefall for meg resultert i at jeg de siste ukene har spilt langt mer forskjellig type musikk enn hva jeg gjorde med jc1. Det er ikke lenger en desperat jakt for å finne de tøffeste spora, nå handler det mer om å sette på ei plate jeg liker uavhengig av sjanger.
    Dette høres ut som en nyforelsket mann, som har lagt fortidens rockefanatisme bak seg.
    Hehe, nyforelskelsen la seg nok etter ett par dager med 501 og nå er giftemålet et faktum. For all del, jeg tviler ikke et sekund på at det finnes likeprisede produkter som hadde falt meg i smak, og kanskje overgått 501. Men med tanke på prisen og hvor godt jeg synes 501 låter, så er jeg rett og slett dritfornøyd om dagen

Men rockefanatismen er så absolutt tilstedeværende enda. Nå er det bare enda mer røten rock som låter engasjerende enn tidligere

Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Går det litt mere i James Ingram om dagen?
    eh, beklager om sprm er dumt men hva i huleste heite er james ingram for noe???.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du den inne til test eller har du deponert? I såfall hva må du gi for den? PM hvis du ikke vil skrive? Sjekket du pris hos Anders?
    Jeg har som prinsipp å ikke oppgi priser som avviker fra listeprisen. desverre.

Har ikke sjekket prisen hos Anders.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i utgangspunktet meget skeptisk til å dra en slik sammenligning fordi det begynner å bli noen måneder siden jc1 spilte på arrayene hos meg og i mellomtiden har jeg hatt duo på mc275r. Det å huske lyd nøyaktig nok til å dra en sammenligning mellom produkter man tester med flere måneders mellomrom, vel, det er noe jeg lar de "profesjonelle" skribentene ta seg av (hehe).

Men på en litt mer generell basis og ut fra hukommelsen så blir 501 stående frem til jeg en dag vinner i lotto og kan kjøpe meg 1.2kw eller mc2301 Det som iallefall slo meg veldig med jc1 var det ekstra skyvet man fikk i bassområdet. Det var som å få en liten sub på kjøpet. Men med dette fokuset på nettopp bassområdet synes jeg jc1 er litt mer tilbakeholden når det kommer til diskant og mellomtone. Grunnen til at dette har bitt seg fast i hukommelsen er at jeg på den tiden foretrakk å spille musikk som allerede hadde et skyv i bassen, rett og slett fordi det var det som låt best. Mcintosh mc501 er i mine ører en mer "komplett" forsterker uten ekstreme tendenser i spesifikke frekvensområder. De har ikke det spinnville skyvet i bassområdet som jc1 hadde, men til gjengjeld har de et langt mer balansert lydbilde som gjør at man nyter musikken for musikken, og ikke for spesifikke frekvensområder. Det blir på mange måter en mer total opplevelse for å si det sånn. Dette igjen har iallefall for meg resultert i at jeg de siste ukene har spilt langt mer forskjellig type musikk enn hva jeg gjorde med jc1. Det er ikke lenger en desperat jakt for å finne de tøffeste spora, nå handler det mer om å sette på ei plate jeg liker uavhengig av sjanger.
    Dette du beskriver her, kunne jeg nesten tenke meg selv ut i fra det jeg har testet av Parasound og McIntosh. Jeg har dog ikke teste JC1, men de mindre Halo modellene. Det er hvertfall godt du har funnet høyttalere, effekt, (og snart pre), som du forhåpentligvis vil leve en stund med.

Må si jeg skvatt litt i slutten av innlegget ditt her, der du sier noe om å finne de tøffeste spora. Akkurat det "irriterer" meg også noen dager. Som nevnt både i min egen, og andre tråder blir det litt slitsom i toppen på noen innspillinger, og da blir det automatisk til at jeg velger ut album og låter som høres best ut, slik anlegget står nå. Men, håper at om 2-3 mnd tid så har jeg igjen gjort ett bytte og to i anlegget, og "det lille problemet" mitt er løst. Spiller det da som jeg håper på, så føler jeg at jeg har kommet veldig langt på vei i min søken på godlyden

Men fortsatt er ikke lyden der jeg ønsker, til det har jeg en diger flaskehals iform av yamaha 1800 som til tross for å være en forbasket god surremegrundtboks ikke er noen dirigent i high end klassen når det kommer til musikk. Jeg satser på, vel, HÅPER på at dette vil bedre seg "en del" med c220 i kjeden

jupz, denne lille lekkerbiskenen er i hus. Men det har vært litt snaut med tid de siste dagene, så den ble ikke pakket ut før nå for ca 20min sida. Skal koble den opp om få strakser. Men noe seriøs finlytting tror jeg neppe jeg rekker før påska er slutt faktisk. Alt for mye som står på skjemaet for de neste dagene.
    Tviler ikke ett sekund på at C220, vil gjøre en betraktelig bedre jobb enn Yamahaen på pre siden. Jeg krysser fingren for at ett komplett McIntosh sett er veien til nirvana sålangt for deg

Forresten, har du kjøpt C220? Jeg ser at Stavangerbuen har endret statusen på annonsen sin til "solgt"

Meeen..

Det er nok heller det at eierne krever menn hva 501 og 602 kan gi. Selv har jeg ikke hørt 602, men 501 driver mine arrayer meget godt. Men på en annen side har jeg et behov for å guffe på mer enn hva som kanskje er normalt og da bånner jeg fint disse blokkene. Men en ting skal sies; de har steinkontroll frem til de tømmes og da er det rimelig greit sjukt høyt
    Betyr det at JC1 hadde bedre kontroll? Mener bestemt på at du sa at uansett hvor hardt du prøvde, så klarte du ikke å tømme Parasound blokkene :twisted:

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr det at JC1 hadde bedre kontroll? Mener bestemt på at du sa at uansett hvor hardt du prøvde, så klarte du ikke å tømme Parasound blokkene :twisted:
    For og si det på en annen måte, JC1 er ganske skummel, jeg kan underskrive på at den ikke gir seg, jeg har ALDRI klart og tømme dem for effekt, ALDRI !
    Og jeg er ikke typen som bremser noe særlig 8)

Jeg har derimot klart og brenne noen nok så dyre delefilter med JC1 :evil:

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som prinsipp å ikke oppgi priser som avviker fra listeprisen. desverre.

Har ikke sjekket prisen hos Anders.
    Du handlet vel den som stod på Array 1400 hos SG i Vika?

Side 194 av 252 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •