Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 193

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 193 av 252 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 3,841 til 3,860 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gjør det enkelt. Kjør 2 oppsett
    hahahaha, du har jo vært hos meg; mid-end stereo i stua og "1999kr-komplett-surround" på elkjøp?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Endelig er det flere som hiver surrounden på dør til fordel for god stereo, fornuftlig valg av dere folkens.

Føler med dere........ Do the right thing!
    hehe, nå er det ikke sånn at jeg hiver surrounden på dør en gang for alle, blir mer midlertidelig, for surround vil det bli igjen, men ikke før jeg føler at stereobiten sitter litt bedre.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det blir straks mye enklere når feriepenger og skattepenger tikker inn ja Visa kortet har i det siste hyyyylt som bare det, men i og med at det bare er 2-3 mnd til pengene er på konto, biter jeg tennene sammen og venter litt til :twisted:
    hehe, der har jeg nok en "fordel" kontra deg; jeg har ikke det suget etter de største oppgraderingene selv om det er noe som frister. Så både feriepenger og skattepenger skal saltes godt ned. Kjekt å ha litt på spar i tilfellet man kommer over et satans godt tilbud en gang i fremtiden

Ooooff! Du må ikke begynne en gang. Det er så mye sikle utstyr på markedet at jeg blir helt gal. Audio Research har jeg lest veldig mye bra om, så en rør pre fra den produsenten kunne vært spennende. Hadde en C220 på hånd som sto i Haugesund, men denne ble solgt for en uke og to siden, så da kan jeg bare glemme den, visst det hadde vist seg at jeg skulle ha falt for McIntosh som pre.
    jeg blei tipsa om den selv, kr 20k for denne er ikke noe gæli pris. Men jeg satser på at jeg får lånt en fra soundgarden i oslo for å teste ut, og så har jeg kommet i kontakt med en fyr i stavanger som mest trolig skal selge sin ganske billig. Kjekt å ha muligheten om det viser seg at denne funker helt greit

Nevnte vel også at jeg skulle få EC 4.8 pre og EC NEMO inn til test, men Soundgarden Haugesund har bare 4.8 og NADA inne, så får nøye meg med det. Noe sier meg at det kan bli riktig så kult også :-D
    Hehe, NADA er ingen dum forsterker nei. Håper du får det i hus, hadde vært interresant å hørt dine betraktninger rundt de lydmessige forskjellene på de to norske mastodontene Hegel og EC.

[QUOTE=KentOve]Kanskje du kunne fått lånt deg en Hegel P10 pre? Veil pris er 40k, og den har mer varme i seg enn mye annet fra Hegel. Kanskje du hadde likt den, viss du syns H4SE ikke var så gæli?[/qoute]

40k på en pre er nok litt i overkant av hva jeg har lyst til å legge ut akkurat nå. H4SE er ikke så verst, men jeg har ikke så sterke følelser for disse produktene at suget etter å teste de er sånn gigantisk.

Betyr det at du både skal ha en dedikert stereo pre og surround receiver stående i løpet av sommeren? :-D
    En dedikert stereopre håper jeg å få inn i god tid før sommeren og om ferien ikke blir for minneverdig så blir det nok en surroundreciever også ja. Er jo tross alt rimelig glad i film hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en Mc 220 du går for, eller leter du etter en god pre med prosessorinngang?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Er det en Mc 220 du går for, eller leter du etter en god pre med prosessorinngang?
    Slik det ligger an nå får jeg mest trolig inn en mc220 til test. Det frister veldig å gå for en pre med prosessorinngang, men 501 har både rca og xlr innganger med en bryter for å velge, så selv om det blir litt mer tungvint er også dette en løsning som kan fungere for en periode.

Med tanke hvor mye godt mc220 gjorde for lyden sist gang jeg eide den er jeg rimelig spent på hva den gjør med 501 på arrayene. Og gir det ikke en umidellbar "wiiiiiiiiii-følelse" finnes det jo godt med andre interesante og vellydene produkter der ute.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jiiiiha! da var iallefall første steg i planen "ut med surround og inn med en god stereopre" i boks. Med ypperlig kundeservice fra soundgarden sin side får jeg nå en c220 inn til test bare de får den inn i sjappa. Om jeg gleder meg? la oss bare si det slik at jeg har angra som en tulling etter at jeg solgte mitt eget eksemplar for ett års tid tilbake. Om kjærligheten nok en gang blusser opp eller om jeg kan legge savnet dødt får tiden vise, men interresant blir det uten tvil.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli morsomt å høre hva du synes. At det blir en oppgradering er jo klart, men skal du teste mot noe? Hvis ikke får du vel ingen referansepunkter? I den sammenheng, er det rør-pre som er aktuelt?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, artig, har aldri hørt MC på JBL før, men vil absolutt tro det spiller meget godt. Har du egentlig lagt ut noen bilder av sakene?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Skal bli morsomt å høre hva du synes. At det blir en oppgradering er jo klart, men skal du teste mot noe? Hvis ikke får du vel ingen referansepunkter? I den sammenheng, er det rør-pre som er aktuelt?
    Det ideelle ville jo ha vært å hanke inn flere stereoforforsterkere og kjøre en ordentlig test, men det blir det nok ikke noe av nå i første omgang. C220 er en pre jeg kjenner ganske godt og som jeg har brukt opp mot flere effekttrinn på array1400. Ved andre ord er det ikke helt uten grunn at dette blir den første som blir hanket inn. Jeg er rett og slett bikkjenysgjerrig på samspillet med 501 på array1400.

Når det kommer til rør kotra transistor er det en rørbasert pre som står høyest på ønskelista. Etter mine erfaringer å dømme er den velkjente "rørklangen" noe jeg vil ha i anelegget samtidig som jeg trenger transistorens styrker, så rør i pre og transistor i effekt bør være et fornuftig kompromiss...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hmm, artig, har aldri hørt MC på JBL før, men vil absolutt tro det spiller meget godt. Har du egentlig lagt ut noen bilder av sakene?
    Det spiller ikke verst slik det er idag. Men bedre skal det bli. Er du nedenom østlandet en gang får du ta en indre østfold tur og stikke innom devilej og meg om du vil

Noen seriøse bilder har det ikke blitt enda. Har vært altfor sosial i det siste (noe jeg aldri trodde at jeg skulle si). Men bilder kommer garantert etterhvert. Har jo noe ferie i år
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det ideelle ville jo ha vært å hanke inn flere stereoforforsterkere og kjøre en ordentlig test, men det blir det nok ikke noe av nå i første omgang. C220 er en pre jeg kjenner ganske godt og som jeg har brukt opp mot flere effekttrinn på array1400. Ved andre ord er det ikke helt uten grunn at dette blir den første som blir hanket inn. Jeg er rett og slett bikkjenysgjerrig på samspillet med 501 på array1400.

Når det kommer til rør kotra transistor er det en rørbasert pre som står høyest på ønskelista. Etter mine erfaringer å dømme er den velkjente "rørklangen" noe jeg vil ha i anelegget samtidig som jeg trenger transistorens styrker, så rør i pre og transistor i effekt bør være et fornuftig kompromiss...
    Samtidig så skal man ikke kimse av synergi-effekter. Med det mener jeg samme merke over hele linja. De er voicet sammen og estetisk matching er jo også viktig. Derfor kan jeg forstå valget ditt. Samtidig er jeg av den oppfattning at Dac´en legger grunnlaget for musikken og derfor er en avgjørende komponent. Når det er sagt mener jeg derfor at suksessen og kombinasjonen avhenger av denne.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller ikke verst slik det er idag. Men bedre skal det bli. Er du nedenom østlandet en gang får du ta en indre østfold tur og stikke innom devilej og meg om du vil

Noen seriøse bilder har det ikke blitt enda. Har vært altfor sosial i det siste (noe jeg aldri trodde at jeg skulle si). Men bilder kommer garantert etterhvert. Har jo noe ferie i år
    Hadde vært moro det, har jo bedre halvdel som kommer i fra høgget. Oppom Østfold må det jo bli da

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg blei tipsa om den selv, kr 20k for denne er ikke noe gæli pris. Men jeg satser på at jeg får lånt en fra soundgarden i oslo for å teste ut, og så har jeg kommet i kontakt med en fyr i stavanger som mest trolig skal selge sin ganske billig. Kjekt å ha muligheten om det viser seg at denne funker helt greit
    Jeg var også i kontakt med en fyr fra Stavanger som skulle selge en C220 (sikkert han samme), men vi kom ikke til enighet

Hehe, NADA er ingen dum forsterker nei. Håper du får det i hus, hadde vært interresant å hørt dine betraktninger rundt de lydmessige forskjellene på de to norske mastodontene Hegel og EC.
    EC kommer nesten 100% sikkert i hus, er bare ett spørsmål om når.

40k på en pre er nok litt i overkant av hva jeg har lyst til å legge ut akkurat nå. H4SE er ikke så verst, men jeg har ikke så sterke følelser for disse produktene at suget etter å teste de er sånn gigantisk.
    Okååå. Derfor jeg spurte hvor mye du så for deg å legge i en ny pre. Nå leser jeg jo også at du mest sannsynlig går for en pre med rør, så da syns jeg du absolutt bør vurdere noe fra Audio Research

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig så skal man ikke kimse av synergi-effekter. Med det mener jeg samme merke over hele linja. De er voicet sammen og estetisk matching er jo også viktig. Derfor kan jeg forstå valget ditt. Samtidig er jeg av den oppfattning at Dac´en legger grunnlaget for musikken og derfor er en avgjørende komponent. Når det er sagt mener jeg derfor at suksessen og kombinasjonen avhenger av denne.
    Jeg holdt på å skrive "du har mange gode poenger her", men faktum er at du har kun gode poenger. Og i mitt tilfellet skal man ikke kimse av det estetiske; mcintosh har et meget særegent design som det ikke er bare bare å matche med annet, så jeg håper jo at dette blir en liten "denne kan jeg leve med ei stund" følelse når jeg får c220 i hus
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hadde vært moro det, har jo bedre halvdel som kommer i fra høgget. Oppom Østfold må det jo bli da
    jupz, bare si ifra i litt god tid så skal vi nok fikse noe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også i kontakt med en fyr fra Stavanger som skulle selge en C220 (sikkert han samme), men vi kom ikke til enighet
    Sikkert han samme, men med tanke på prisen så stiller jeg meg skeptisk til at dere ikke kom overens, men det er ikke min sak

EC kommer nesten 100% sikkert i hus, er bare ett spørsmål om når.
    ja jeg tror jeg og resten av avforum gleder seg like mye til du begyner å dra ting i hus for å teste med tanke på alt du er fristet av og har lyst til å teste ut

Okååå. Derfor jeg spurte hvor mye du så for deg å legge i en ny pre. Nå leser jeg jo også at du mest sannsynlig går for en pre med rør, så da syns jeg du absolutt bør vurdere noe fra Audio Research
    AR er absolutt noe som frister å prøves ut, men første pri nå er c220. Jeg har som kjent en liten ting for mcintosh og med tanke på tidligere eierskapet må jo detta bli bra

Når det gjelder pris så ser jeg an markedet og får ta en vurdering på hva som dukker opp til hvilken pris. Men noen super-pre til 60++++ blir ikke aktuelt på dette tidspunktet. I så fall hadde jeg nok bestilt en c2300 fort som rakkern. hehe.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du levetiden på rørene i en C220 evt om den må inn til resetting osv?

Er forresten utgangsimpedansen justerbar?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du levetiden på rørene i en C220 evt om den må inn til resetting osv?

Er forresten utgangsimpedansen justerbar?
    Hvordan i alle dager kan Nissen vite det ??? Det blir jo byttet ut før den blir varm

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert han samme, men med tanke på prisen så stiller jeg meg skeptisk til at dere ikke kom overens, men det er ikke min sak
    Hehe, nei det er jo ikke din sak. Men er jo lov å spørre :-D

Ser ingen vits i å gå noe nærmere innpå det her i tråden din heller, men send meg en PM viss du ønsker, så forklarer jeg gjerne.

ja jeg tror jeg og resten av avforum gleder seg like mye til du begyner å dra ting i hus for å teste med tanke på alt du er fristet av og har lyst til å teste ut
    Godt å høre

AR er absolutt noe som frister å prøves ut, men første pri nå er c220. Jeg har som kjent en liten ting for mcintosh og med tanke på tidligere eierskapet må jo detta bli bra

Når det gjelder pris så ser jeg an markedet og får ta en vurdering på hva som dukker opp til hvilken pris. Men noen super-pre til 60++++ blir ikke aktuelt på dette tidspunktet. I så fall hadde jeg nok bestilt en c2300 fort som rakkern. hehe.
    Gleder meg til å høre hvordan du tolker fullt forsterkersett fra McIntosh, men ser ikke bort fra at det faller deg rett i hjerte. Som du selv sier, "du har jo som kjent en liten ting for McIntosh" ..

Uansett så hadde vel kanskje en test av AR blitt vanskelig for deg, i og med at Acoustic Tuning som er importøren, holder til i Trondheim. Meeen, det finnes mye morsomt på markedet idag, så alt kan vel skje i Skrotnissens stue

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en MCD500 som pre?

Side 193 av 252 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •