Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 192

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 192 av 252 FørsteFørste ... 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 188 189 190 191 192 193 194 195 196 202 212 222 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 3,821 til 3,840 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Welcome - to the real world.

Har du sett film uten bakhøyttalere, forstår jeg godt AAAAAAHHHHHHAAAAAAAAAAA-opplevelsen. Neste skritt er naturligvis et par sidehøyttalere og en sub eller ni (samt en senterhøyttaler igjen=) for en komplett 7.1-opplevelse
    hehe, er ikke helt ukjent med surround for å si det sånn, men det har hovedsakelig vært 2.0 eller 3.0 som har vært gjeldene i stua mi.

Sidehøytalere og en skokk subber og en center er selvfølgelig en økonomisk ruinerende og hyggelig tanke, men med tanke på plassen og naboene vil nok ikke dette skje i dagens leillighet...

Nå blir det bare å finne ett par passende bakhøytalere, den jakten kan også bli interresant
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Til dundas med surround – for nå i alle fall

Noen ganger blir man rett og slett sliten i skallen. Når kalenderen tilsa 2007 satt jeg med et rimelig greit anlegg bestående av jbl array 1400, mcintosh c220, nordost frey ht kabler og oberon 6.1 (sistnevnte skulle byttes ut). Det var rett og slett moro å se film selv i stereo. Lyden var hva vi kan kalle meget engasjerende. Men som et dedikert filmnerd kom denne hersens oppgraderingssjukdommen over meg og vips, så var min kjære Frey og min minst like kjære c220 solgt til fordel for Array senteren og en onkyo surremegrundtboks.

Fra dette innfallet og frem til nå har det vært testet ut så mangt her i heimen, og da også bakhøytalere i form av KEF C1 (total underdimensjonert i forhold til arrayene) som har gjort en helt ok jobb. Jo da, film i surround er moro. Men det overskygger ikke det faktummet at jeg savner så mye i musikken. Selv med mcintosh mc501 på array1400 er det noe som mangler. Alle har hørt flokselen ”det er noe som mangler men jeg klarer ikke å sette fingeren på det”? Vel, glem det tullet. Jeg savner rett og slett musikkgleden og sjelen som jeg en gang hadde. Derfor er det ikke helt uten en tåre i øyekroken mitt lille surroundforsøk nå sees på som avsluttet frem til sommeren. Min yamaha 1800 vil bli lagt ut for salg og jakten på en god 2kanals pre kan så vidt begynne.

Surround? Jo da, det kommer det kommer, men neppe før feriepenga kommer. Jeg vil heller ha meget bra stereolyd enn en kombinasjon mellom passelig bra stereolyd og helt ok surround. Hørte jeg noen si "kravstor nissefjomp"?
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kravstor nissefjomp!

Men siden det fører til mer artig lesing: GOD JAKT!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Kravstor nissefjomp!

Men siden det fører til mer artig lesing: GOD JAKT!
    hehe, er jo ikke direkte kravstor, vil bare være fornøyd. Og jeg skal love deg det er en merkelig irriterende følelse å sitte med ett par 501 på array1400 og være 110% sikker på at kunne ha vært så mye bedre om yammisen fikk seg ett nytt hjem. For all del, yamaha 1800 er helt kongerå på film, men nå som vi går mot lysere tider blir det mindre tid til film og etter en stressende arb.dag er det musikk som er det essensielle (hvis man ser bort fra slike "har du identifikasjon"flasker)

Hvor mye artig lesning det blir er jeg litt usikker på, har erfart at planlagte jaktturer ofte blir meget korte grunnet gode tilbud rundt omkring. Men vi får se. Litt spennende blir det garantert...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvorfor, men jeg har av en eller annen grunn visst at denne dagen skulle komme.

Har du allerede bestemt deg for noen forforsterkere som skal inn til test? Gjerne noen favoritter? Og hvor mye penger skal du legge i dette?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Vet ikke helt hvorfor, men jeg har av en eller annen grunn visst at denne dagen skulle komme.

Har du allerede bestemt deg for noen forforsterkere som skal inn til test? Gjerne noen favoritter? Og hvor mye penger skal du legge i dette?
    hehe, jeg hadde en følelse av at denne dagen skulle komme selv, men jeg hadde håpa den skulle la vente på seg til feriepenga kom, noe som ville ha gjort alt mye enklere.

Det er mye snasent ute på markedet; Mcintosh, hegel, ec, audio research, pass labs, Rogue osv.. Har ikke bestemt meg for noe spesifikt riktig enda, men jeg skal nok prøve å få lånt meg en c220 og se hvordan synergien i anlegget blir med den. Får håpe på litt velvillighet fra soundgarden sin side

Vil også påpeke at dette ikke betyr at jeg forkaster surround for all fremtid; det vil nok bli en ny surremegrundtboks når feriepenga kommer
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en god dac med volumkontroll, spill fra hardisk og selg lite dac´en og hopp over rør pre?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Kjøp en god dac med volumkontroll, spill fra hardisk og selg lite dac´en og hopp over rør pre?
    har tenkt tanken men har kommet frem til jeg gjerne vil ha dac og pre separert. Det gjør det litt lettere om noen skal oppgraderes. Er ikke umulig at lite dac også havner på bruktmarkedet etter at jeg finner meg en pre.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne sangen er dedikert til Skrotnisse.

[youtube]buElOjx2T7w[/youtube]

You know I'm bad, the times I've had,
    I've got a bad reputation,
    I don't care, I get my share,
    Don't feel no deprivation,
    The more I get the better it is,
    I like it fine, I like a little whizz,
    Treat 'em like ladies, that's a fact,
    You know The Chase Is Better Than The Catch

The silver tongued devil, demon lynch,
    You know just what I'm doing,
    I like a little innocent bitch,
    You know I ain't just screwing,
    I ain't.

I love you baby, know you're too much,
    I like it fine, I feel your touch,
    But your appearance don't hold no class,

A little beauty, I love you madly,
    Come on home with me,
    I know you're hot, I know what you've got,
    You know I want to shake your tree,
    Come on honey, touch me right there,
    Come on honey, don't you get scared,
    Come on honey, let me get you in the sack,

All right! Let me hear ya!
    I can't hear ya!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoob: ja hva kan man gi som et svar på det innlegget foruten stående applaus og ydmykke bukk?

Verste var at ikke var så halvgæli heller...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    har tenkt tanken men har kommet frem til jeg gjerne vil ha dac og pre separert. Det gjør det litt lettere om noen skal oppgraderes. Er ikke umulig at lite dac også havner på bruktmarkedet etter at jeg finner meg en pre.
    Jeg mener det er fordelaktig med færre ledd. Færre kabler. Min erfaring er at en god dac med volumstyring slipper farging av lyden som en pre tilfører.

Har sett en Stello 200 dac du kan få kjøpt billig, hvis du absolutt vil ha separat dac-pre.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg hadde en følelse av at denne dagen skulle komme selv, men jeg hadde håpa den skulle la vente på seg til feriepenga kom, noe som ville ha gjort alt mye enklere.
    Det blir straks mye enklere når feriepenger og skattepenger tikker inn ja Visa kortet har i det siste hyyyylt som bare det, men i og med at det bare er 2-3 mnd til pengene er på konto, biter jeg tennene sammen og venter litt til :twisted:

Det er mye snasent ute på markedet; Mcintosh, hegel, ec, audio research, pass labs, Rogue osv.. Har ikke bestemt meg for noe spesifikt riktig enda, men jeg skal nok prøve å få lånt meg en c220 og se hvordan synergien i anlegget blir med den. Får håpe på litt velvillighet fra soundgarden sin side
    Ooooff! Du må ikke begynne en gang. Det er så mye sikle utstyr på markedet at jeg blir helt gal. Audio Research har jeg lest veldig mye bra om, så en rør pre fra den produsenten kunne vært spennende. Hadde en C220 på hånd som sto i Haugesund, men denne ble solgt for en uke og to siden, så da kan jeg bare glemme den, visst det hadde vist seg at jeg skulle ha falt for McIntosh som pre.

Nevnte vel også at jeg skulle få EC 4.8 pre og EC NEMO inn til test, men Soundgarden Haugesund har bare 4.8 og NADA inne, så får nøye meg med det. Noe sier meg at det kan bli riktig så kult også :-D

Kanskje du kunne fått lånt deg en Hegel P10 pre? Veil pris er 40k, og den har mer varme i seg enn mye annet fra Hegel. Kanskje du hadde likt den, viss du syns H4SE ikke var så gæli?

Vil også påpeke at dette ikke betyr at jeg forkaster surround for all fremtid; det vil nok bli en ny surremegrundtboks når feriepenga kommer
    Betyr det at du både skal ha en dedikert stereo pre og surround receiver stående i løpet av sommeren? :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet ut litt det samme. Jeg vil heller legge pengene i 2 kanaler og komme i "mål", enn å være halvveis happy i 5 kanaler. Så får heller kino-lyden komme i oppsett nr 2 på sikt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg har funnet ut litt det samme. Jeg vil heller legge pengene i 2 kanaler og komme i "mål", enn å være halvveis happy i 5 kanaler. Så får heller kino-lyden komme i oppsett nr 2 på sikt.
    Endelig er det flere som hiver surrounden på dør til fordel for god stereo, fornuftlig valg av dere folkens.

Føler med dere........ Do the right thing!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det enkelt. Kjør 2 oppsett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    My point exactly. Men når økonomien rekker til ett så prioriterer jeg stereoen.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du har vel snart 4-5 oppsett i huset nå vel?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er jo å finne et to-kanals som fungerer, og da er det en svært smal sak å henge på surround i etterkant. Føler ikke at surround er noen som helst begrensning så lenge jeg lar 2-kanals være den primære førende faktor.

Unntaket er selvfølgelig om man ikke klarer å leve med at surroundbiten er av lavere kvalitet enn 2-kanalsbiten av anlegget da, og centeren blir dyr uansett om man skal ha noe brukbart som matcher frontene i de mer "åpne" prisklasser.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Jeg mener det er fordelaktig med færre ledd. Færre kabler. Min erfaring er at en god dac med volumstyring slipper farging av lyden som en pre tilfører.

Har sett en Stello 200 dac du kan få kjøpt billig, hvis du absolutt vil ha separat dac-pre.
    Er så absolutt enig med deg i at det det er enklere å opprettholde et visst kvalitetsnivå med færrest mulig ledd i kjeden og dermed unngå farginga. Men etter å ha drevet med dette i ett par år nå så har det også blitt klart for meg at litt farging av lyden er noe som tiltaler meg i stor grad. Og ikke minst får jeg muligheten til styre graden av farging i større grad enn hva jeg hadde gjort med kun en dac med volumkontroll.

Når det gjelder dac vil jeg vente litt før jeg bytter ut lite dac. Først skal jeg ha på en plass en stereo pre, så skal jeg lære anleggets "nye" lydsignatur å kjenne og så blir det teste ut en og annen dac
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    jupz, det var også min opprinnelige plan tilbake i 2007, men det skeit seg jo. På tide å få gjennomført den planen vel
    -------
    Mvh
    Rune

Side 192 av 252 FørsteFørste ... 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 188 189 190 191 192 193 194 195 196 202 212 222 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •