Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 191

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 191 av 252 FørsteFørste ... 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 187 188 189 190 191 192 193 194 195 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste
Viser resultater 3,801 til 3,820 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Har ikke du trøkk nok hjemme til å drepe et lite virus eller noen bakterier, hehe...
    joda, men ørebetennelse er nok noe heftig lydtrøkk ikke hjelper sånn veldig imot
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøve igjen med eksen. Ja ja, samme forhold til damer som med ht.
    Vil ønske lykke til.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hahahaha. for å oppklare litt:

svensk babe: en fin start, men ikke aktuelt i lengden.
    eksen: fra eks til veldig god veninne, prøver mest trolig igjen.
    sengeliggende: lå jo med nesa til værs når det var demo hos deg, og nå er det på'n igjen. det positive er at forkjølelsen begynner å slippe taket for denne gangen. det negative er at jeg må ringe legen imorgo og få en time asap. Virker som om jeg har pådratt meg en satans ørebetennelse. Slike ting merkes jo veldig godt med dotter i øra som reduserer hørselen samtidig som det gjør litt vondt. Ifølge "boka" skal sånt gå over av seg selv om det ikke er alvorlig, men det har jeg ikke tid til å vente på. nå har 501 stått her ganske så lenge uten å bli testet grunnet sosial årsaker og forkjølelse, vil helst ikke utsette morroa ytterligere pga noe så banalt (og ytterst plagsomt) som en ørebetennelse

Vel...

Du hadde jo mulighet til en A+B test mellom Duo og Array.
    A+B test med eks OG svensk babe høres ikke feil ut da! ;-) Hehe...

Nei, kjenner til den forkjølelsen her ja. Slipper taket nå, og det er jobb igjen i morgen. Høyttalerkablene mine er på vei til ny eier nå. Jeg håper jeg har de nye til helgen, så å være hjemme nå er ikke et alternativ.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Prøve igjen med eksen. Ja ja, samme forhold til damer som med ht.
    Vil ønske lykke til.
    hehe, sånn i lys av at jeg ble fjorårets rundbrenner tror jeg muligens at jeg skal holde litt mer kjeft om sivilt status fremmover
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, sånn i lys av at jeg ble fjorårets rundbrenner tror jeg muligens at jeg skal holde litt mer kjeft om sivilt status fremmover

Holde kjeft, hvertfall til damene!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare få le litt...
    ha, ha, ha...
    :-D Gliser stort som et fåret barn...
    Når "sykdommen" gir seg litt regner jeg med litt tilbakemeldinger. Mentor er ikke værst de heller skal jeg si de skrotnisse... Jeg digger div Blu-ray konserter på disse i alle fall

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse, løp & kjøp:

Ny råtass fra JBL - Lyd og Bilde

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Skrotnisse, løp & kjøp:

Heeeeeeey, ikke kom med flere tilbud til han der nissen nå, ellers får han ikke sova før om 10år.

Den der var jo skikkelig sprek til å være en Everest, den forrige modellen er ikke så pen men den er nok velspillende.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Skrotnisse, løp & kjøp:

hehe. har lest litt om den tidligere. hadde ikke vært meg imot. Men jeg må nok ta en tur innom verdalen før jeg kan kjøpe meg et sånt par

Men det er kanskje lov å håpe på at noen av dagens k2 eiere bare må oppgradere og dermed selger sine par til en hyggelig pris
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mange vil nok denne oppdateringen komme som en skuffelse siden mc501 har stått og spilt i ett par uker uten at jeg har skrevet noe om dette. Årsaken er enkel: i starten var veldig mye sosialt som skjedde og når dette endelig tok slutt gikk jeg i bakken med full forkjølelse og ørebetennelse. Forkjølelsen er ferdig og ørebetennelsen er på vei til å gi seg.

Som mange har registrert vant jeg ett par KEF C1 og i går fikk jeg låne meg ett høytalerkabler på 8m pr stk. Riktignok av den billigste typen, men med tanke på at hele ideen ganske enkelt går ut på å teste ut c1 bak for å se om det kan forsvares med bakhøytalere i min nåværende stue så får de duge i ett par dager. Og for stativ? ja da snakker vi to høye pappesker som en provisorisk løsning. Jeg føler det blir litt feil å investere i lange og dyre høytalerkabler, og ett par stativer til ett par lapper kun for å teste ut dette.

Så i går ble dette koblet opp og til tross for en midlertidlig lettere redusert hørsel så jeg igjennom Body of Lies, en film hvor det ikke skjer sånn altfor mye der bak. Men noe skjer der til tider. Det hersker ingen tvil om surround er morro, men jeg har også mye jobb i forhold til plassering og justering.

Dette blir uten tvil interresant, for om jeg får til dette på en ok måte med c1 er det en overhegende fare for at jeg må se meg etter noe bedre til å servere den bakre delen av lydbildet; c1 er blir liksom litt puslete i forhold til arrayene som står i front
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har ikke vært ung og testet ut hva anlegget har vært godt for? Selv hadde jeg et ”kompakt”anlegg fra Sony i min tidlige ungdom og som seg hør og bør for en lydinterressert snørrvalp måtte det jo prøves ut med å kjøre to høytalere pr utgang og dermed oppnå et slags surroundbilde. Men det er mange år, mange komponenter og mange kroner siden. Så langt har jeg holdt meg til 2.0 og 3.0, jeg har ikke helt klart å forsvare bakhøytalere ovenfor meg selv. Men når jeg vant disse C1 fra KEF kunne jeg jo ikke la de være uprøvd der bak.

Som sagt som gjort.

I og med at dette var kun en liten test for å se om det kunne forsvares med bakhøytalere ble det hele gjort meget provisorisk. Høytalerkablene var av typen Svinesund og stativene ble ett par gedigene pappesker som ble stilt på høykant. Dette resulterte selvfølgelig i at jeg ikke fikk perfekt høyde på bakhøytalerne og det skapte også store problemer med tanke på justeringen av disse. Men det er var – og er – underordnet i dette tilfellet.
    Etter å ha fått jobbet litt med vinklingen og justeringen av høyden (utrolig hva man kan oppnå med en stabel hjemmekinoblader) sto høytalerne tilfredsstillende og det var på tide å kjøre yamahaens romkorreksjon. YESS! Det var lyd i alle høytalere og alt var koblet riktig.

Første film ut var Body of Lies med Leonardo DiCaprio i hovedrollen. En overraskende god film men den store surroundopplevelsen uteble. Det skjedde liksom så lite der bak og det som skjedde var ikke direkte overveldende. Første teori var at KEF C1 rett og slett ble for små i forhold til array1400 som holder fronten i anlegget. Den andre teorien var at jeg ikke fikk nok avstand til bakhøytalerne slik at lydbildet ikke ble i nærheten av å være optimalt.

På dette tidspunktet hellet jeg mer og mer imot å beholde frontrekka og skite i hele surremegrundtideen; passer ikke rommet så passer ikke rommet. Verre enn det var det ikke og med mc501 på array1400 var det uansett ikke akkurat kjedelig å se film.

Ettersom jeg muligens lå ”litt” bak skjemaet for innleveringen av en filmomtale fikk jeg en gylden mulighet til å foreta nok en test av bakhøytalerne i går kveld. Filmen var den knallsterke Tropa de Elite på BluRay og med beina på på bordet og cola i glasset lå alt til rette for en god filmopplevelse. Skjedde det noe der bak så var det jo hyggelig det liksom, men forventet var det ikke.
    Det tok ikke mer enn 2min før jeg befant meg midt i et satans inferno av kuler, død og fordervelse når filmen nærmest eksploderte både på lerretet og i høytalerne rundt meg. Noe satt ut var det bare å konsentrere seg videre om filmen. Fuglekvitter, kuler som fløy over hodet på meg, bikkjeskrål, kvinnehyl og en hel drøss med andre lyder kom bakfra og tok meg nesten på senga.

OH YEAH BABY!!

Til tross for at rommet egentlig er litt lite og det faktum at ett par bakhøytalere vil stjele enda mer plass i stua er konklusjonen klar: jeg SKAL ha meg bakhøytalere etter hvert. Nå er bare spørsmålet hvilke det blir.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til surrerundt"*******" Det er jo bare å begynne og tenkte på sub også vet du, hehe.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle filmer som har noe fart i bakhøyttalerene. Oppgraderte til Focal Dôme bak for et par uker siden og har først nå i helga/rett før helga hatt muligheten til å teste dem sikkelig. Satte på noe jeg mente å huske hadde bra med effekter bak - ble sikkelig skuffa. Satte på 3:10 to Yuma som jeg vet 100 % sikkert at det skjer noe bak ganske ofte. Var litt tamt - justerte vinklingen litt og plutselig var alt mye mer "med". "Kuler og krutt" fløy rundt hodet på meg. Etter dette ble det mye mer fart. Jeg har en ganske så ugunstig plassering med 4 stik i taket vinklet ned på plassen jeg sitter på, men har uansett fått til noe som etter min mening er blitt ganske så bra.

Uansett - jeg tror du vil få glede av et sett høyttalere bak. Poenget med det alt for lange jeg har skrevet er nettopp det du har funnet ut - man må forske litt på vinkler osv på surr. høyttalere også. Hva har du av plass bak?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med senter da?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Velkommen til surrerundt"*******" Det er jo bare å begynne og tenkte på sub også vet du, hehe.
    nei er du gærn Arrayene dundrer ut nok bass til å få regelmessige stygge blikk fra naboene og med tanke på dagens finansmarked vil jeg helst ikke bli kastet ut akkurat nå så sub får vente
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva med senter da?
    joa, bare jeg begynner å skite penger igjen Alt handler om penger desverre og de er det ikke akkurat ubegrenset av. slik jeg har ser det har jeg ett par muligheter:

1: Kjøpe inn en center og la kef c1 stå bak.

2: Bytte ut kef c1 bak og klare meg uten center i ei stund til.

I og med at kef c1 er virkelig pinglete i forhold til arrayene - og at arrayene disker opp med et stoooort og vell-plassert lydbilde i front - frister det mer å gå for mulighet nr 2 og heller investere i en real center når feriepenga kommer.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er ikke alle filmer som har noe fart i bakhøyttalerene. Oppgraderte til Focal Dôme bak for et par uker siden og har først nå i helga/rett før helga hatt muligheten til å teste dem sikkelig. Satte på noe jeg mente å huske hadde bra med effekter bak - ble sikkelig skuffa. Satte på 3:10 to Yuma som jeg vet 100 % sikkert at det skjer noe bak ganske ofte. Var litt tamt - justerte vinklingen litt og plutselig var alt mye mer "med". "Kuler og krutt" fløy rundt hodet på meg. Etter dette ble det mye mer fart. Jeg har en ganske så ugunstig plassering med 4 stik i taket vinklet ned på plassen jeg sitter på, men har uansett fått til noe som etter min mening er blitt ganske så bra.

Uansett - jeg tror du vil få glede av et sett høyttalere bak. Poenget med det alt for lange jeg har skrevet er nettopp det du har funnet ut - man må forske litt på vinkler osv på surr. høyttalere også. Hva har du av plass bak?
    hehe, det kan aldri bli for langt så lenge kvaliteten er god

Leilligheta mi har desverre en litt lei layout slik det er idag. Bak sofaen er det vegge halvveis før det går inn mot kjøkkenet så jeg får ikke hengt opp to høytalere. Kan eventuelt ta taket, men vil helst unngå å borre noe mer i taket. Slik det er nå er det vel 70cm bak sofaen til den veggen som står der. Men det er ikke noe problem å dra sofaen frem rent plasseringsmessig, men da blir det fort litt vell stort med 100tommer stort bilde. Så det er endel å tenke på her...
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Welcome - to the real world.

Har du sett film uten bakhøyttalere, forstår jeg godt AAAAAAHHHHHHAAAAAAAAAAA-opplevelsen. Neste skritt er naturligvis et par sidehøyttalere og en sub eller ni (samt en senterhøyttaler igjen=) for en komplett 7.1-opplevelse

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Har du sett film uten bakhøyttalere, forstår jeg godt AAAAAAHHHHHHAAAAAAAAAAA-opplevelsen. Neste skritt er naturligvis et par sidehøyttalere og en sub eller ni (samt en senterhøyttaler igjen=) for en komplett 7.1-opplevelse
    Men først: et egnet rom i et hus på landet et hagleskudd fra alt som minner om naboer!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en betongkjeller = Hellnoob.

Side 191 av 252 FørsteFørste ... 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 187 188 189 190 191 192 193 194 195 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •