Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 19 av 252 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekk trådtittelen.

Årsaken til at jeg spørr er veldig enkel, de siste dagene har jeg fått leika meg med en rogue stereo 90 (en fullverdig test kommer bare jeg får lest korrekturen og tatt ett par bilder til). For å sleppe katta ut av sekken fortest mulig kan jeg bare si en ting: lydmessig er dette en utrolig forførende forsterker! Men den mangler krefter til å kunne drive jbl array 1400 når man virkelig guffer på litt. Dog på en annen side var disse 90 rørwatta langt mer eksplosive enn hva jeg noen gang ville ha trudd! Derfor lurer jeg litt her;

hva er råest\best av 2xMcIntosh MC 275 og et par Rogue M-150?

Monoblokkene fra rogue ligger på bruktbørsen nå til 30k, slettes ingen upris.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt Array eller roter jeg voldsomt nå igjen ? Uansett morro!

Har ikke hørt Rougue, men liker mc275 meget godt. Så jeg er vel innhabil.

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Skrotnisse!

Har aldrig hørt mc 275 så der kan jeg ikke hjelpe deg.
    Men har selv sendt mail til personen som selger M - 150 på HFS. Har ikke mottatt noen svar enda!

NB: Det ligger 3 sett M - 150 til salgs i Danmark for 18K, 18.9K og 27.5 K den siste er inkl. rimligste Rogue Preampen. Dette er priser i danske kr. i norske blir det ca 1K mer. Totalprisen er selvfølgelig avhengig om man husker å stoppe på grensen eller ikke.

Så budet jeg har gitt til han på HFS er ikke 30K, mener denne prisen bør justeres litt ned.
    Ellers så ligger det også en Zeus til salgs i Danmark for 33DK.
    mvh
    Nølle

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg hadde som sagt tenkt å skrive en liten sak om dette med høytalere, men rakkern, er jo så mye anent som skjer, så ja, array1400 er mine og om jeg angrer? not for a bloody second!

MC275 har jeg faktisk ikke fått hørt, men skal så absolutt snike til meg en test når jeg skal inn til oslo og hente nordost frey. Det som er et lite tankepunkt her er jo at 2xmc275 vil komme på ca 60k i fullpris, mens m-150 ligger på 43k i fullpris. Effektmessig skal de da yte omtrent det samme med 275 i brokobla tilstand. Og med tanke på at stereo 90 har fått så mye mer skryt enn 275 de siste mnd er jeg litt nysgjerrig. Skal ringe selgeren imorgo og smiske litt for at han skal ta de med så jeg får testet de på arrayene

Men det hadde vært kjekt å hørt forumbrukernes tanker om hva som er den beste løsningen!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nølle.

Har også sendt han mail, skal ringe imorgo og snakke litt om mulighetene for at han kan ta en tur med de så jeg får testet de ut på arrayene. De danske prisene var jo overkommelig mye lavere sånn sett. Hm. Har du noen linker?

har funnet ut en ting; den dagen hvor jeg ser på anlegget som til dels komplett har jeg vanskelig for å tro at dagens komponenter vil være til stede, bortsett fra McIntoshen og arrayene
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm datt av for noen innlegg siden..men da jeg fulgte tråden nøye, så mener jeg huske at du felte noen bitre tårer fordi du måtte selge alt og ikke kunne kjøpe det du skulle ha pga økonomi?? Og nå sitter du med Array 1400 ?
    :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hanspf: de tårene var virkelig bitre. tru du meg de var bitre! Men takk å pris er det et uttrykk som heter "times will change!". Joda, noe skjedd , du skulle bare ha visst hvor mange pensjonistfruer fra oslos beste vestkant som har blitt forført og svindlet i det siste
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Her kommer linker:HIFI4ALL.DK | Køb Salg Bytte | Det gratis hifi marked

og
    R-audio

Kanskje dumt å vise deg disse men.:-D

Ellers så må jeg gratulere deg med nye høytalere, du snakker om å nedgradere

nølle

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Hei igjen!

Her kommer linker:HIFI4ALL.DK | Køb Salg Bytte | Det gratis hifi marked

og
    R-audio

Kanskje dumt å vise deg disse men.:-D

Ellers så må jeg gratulere deg med nye høytalere, du snakker om å nedgradere

nølle

du, kutt ut den sarkasmen a! jeg har nedgradert som søttern jeg! nemlig bankkontoen!

takker for linkene! det er jo ette så himla dumt å vise meg de; var det ikke 3 m-150 på markedet der? du er vel ette så grådig?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var da hyggelig å høre. Prøver samme greiene nå jeg..går ut høyt, så får vi se hvor lenge det holder før jeg må nedgradere :-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Dette er priser i danske kr. i norske blir det ca 1K mer. Totalprisen er selvfølgelig avhengig om man husker å stoppe på grensen eller ikke.
    Er det MVA på brukte varer kjøpt av privatpersoner i utlandet, da?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å lese hvordan 275 klarer seg mot Rogue. Jeg ble også imponert over hvor langt Stereo90 klarte seg på en så voksen høyttaler som Array1400. Hadde ventet at den skulle gi seg mye tidligere enn den faktisk gjorde. Har du testet den på triodedrift enda?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Tror ikke vi slipper unna mva til staten, mulig det er spesielt med biler, men har selv betalt en formue i mva for biler kjøpt av privatpersoner i utlandet.
    Men det er tollfritt for hifi.
    mvh
    Nølle

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte 275 på de mindre Array800 i ett rent rør/vinyl-oppsett....
    Svingte noe så utrolig mye

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hørte 275 på de mindre Array800 i ett rent rør/vinyl-oppsett....
    Svingte noe så utrolig mye
    ..men det er jo en liten forskjell mellom 800 og 1400, hehe. å bruke bare en 275, eller en stereo 90 vil være uaktuelt for min del. Samme hvor godt det låter, jeg er avhengig av krefter med tanke for min udiskutable sans for høyt trøkk så naboene sender klage sms (utrolig nok fikk jeg det med stereo 90!! æ e så stolt atte!!). Derimot to stk 275 eller rogue m-150 kunne ha vært interresant å testet ut. Skal bli spennende å høre med selgeren av m-150 om han har lyst på en indre østfold tur om ikke så mange dagene!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Blir spennende å lese hvordan 275 klarer seg mot Rogue. Jeg ble også imponert over hvor langt Stereo90 klarte seg på en så voksen høyttaler som Array1400. Hadde ventet at den skulle gi seg mye tidligere enn den faktisk gjorde. Har du testet den på triodedrift enda?
    Får bare håpe gutta på HFCK er i det gode humøret så jeg får med meg en hjem au, rommet deres (vis a vis guinerius) er jo ette all verda å skryte av.

Det at stereo 90 hadde den kontrollen den faktisk hadde over array1400 hadde jeg aldri i mine villeste, og våteste, drømmer kunne ha forestilt meg. Har rukket å spilt en hel haug etter at du var her med den, og en test er selvfølgelig skrevet, må bare få lest litt korrektur og fått tid til å publisere den. Et lite hint: den var meget ødeleggende!! .... ikke for oberon.... ikke for rogue... men for meg...

Hvis jeg får han typen med m-150 til å ta seg en tur hit kan du jo prøve å ta deg en tur du au, sammenligne m-150 og stereo 90 på arrayene, om dette kan være av interresse. sender deg i så fall en mld om selgeren går med på det!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jepp. Så lenge det ikke er ført inn i landet fra før må du (dersom du skal følge loven) stoppe på grensa og fortolle disse. Da koster de jo brått litt mer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du testet den på triodedrift enda?
    ser jeg glemte å svare på det istad.

Tenkte å bruke kvelden imorgen på teste ut dette. Kan bli spennende å se, vel, høre om jeg hører noen forskjell

men nå er det natta og kroken å døra. Måtte en tur innom platesjappa i askim idag og handle inn ett par cd'er mens roguen er på besøk, blei visst ett par timer etter normal leggetid ja
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ..men det er jo en liten forskjell mellom 800 og 1400, hehe. å bruke bare en 275, eller en stereo 90 vil være uaktuelt for min del. Samme hvor godt det låter, jeg er avhengig av krefter med tanke for min udiskutable sans for høyt trøkk så naboene sender klage sms (utrolig nok fikk jeg det med stereo 90!! æ e så stolt atte!!). Derimot to stk 275 eller rogue m-150 kunne ha vært interresant å testet ut. Skal bli spennende å høre med selgeren av m-150 om han har lyst på en indre østfold tur om ikke så mange dagene!
    Ja, det skal nok noe mere krefter til for å styre den 14tommeren...
    Prøvd med Bi-amp med feks. Parasound som har gaincontrol?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, det skal nok noe mere krefter til for å styre den 14tommeren...
    Prøvd med Bi-amp med feks. Parasound som har gaincontrol?
    har så absolutt tenkt tanken. Det er jo ikke direkte sjelden at man finner en a21 på børsen for */- 15k, tenkte litt på to slike i brokobla modus, det burde kunne kontrollere disse vrange 14 tommerne. Og kanskje rør til toppen. Man skulle jaggu meg hat vært millionær gett! Det er tre ting som stopper meg:

1: Det blir rett og slett for dyrt å kjøpe inn alt med en gang. i tillegg til forsterkerne kommer også kabelkostnaden.

2: Jeg er litt fan av å ha ikke fler enn strengt tatt nødvendig bokser i stua.

3: Litt fan av å ha mest mulig av samme produsent.

Det som kanskje overrasket meg mest ved rogue stereo 90 var at selv om den ikke akkurat har ubegrenset med krefter, så punchet den ut herlig og farlig deilig bass fra arrayene. Jeg har faktisk aldri hatt noe å utsette på bassen til oberon, men jeg skal ærlig innrømme at bassgjengivelsen jeg fikk på et moderat volum med stereo 90 var sjukt mer forførende enn oberon sin som plutselig ikke gikk helt ned i kjelleren. Ikke misforstå, med sine 90 (overpotente) watt klarte ikke stereo 90 å sende arrayene helt ned til kjelleren, men faktisk dypere enn oberon. Ergo jeg vil ha mer!!
    -------
    Mvh
    Rune

Side 19 av 252 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •