Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 189

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 189 av 252 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 3,761 til 3,780 av 5026
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Blir også spennende om å se om det er kun førsteinntrykket som er så positivt eller om disse blokkene faktisk er så råe som legendene skal ha det til
    Håper ikke "the novelty value wears off to soon", men det er jo et kjent fenomen å være ekstrem fanboy fra første sekund når nye varer er kommet i hus. Gratulerer med ferdig utpakking & sånn, håper du koser deg fremover :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæggern...
    De gir utrykket "kraftblokk" en helt ny mening

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Håper ikke "the novelty value wears off to soon", men det er jo et kjent fenomen å være ekstrem fanboy fra første sekund når nye varer er kommet i hus. Gratulerer med ferdig utpakking & sånn, håper du koser deg fremover :-)
    hehe, ja, det tok jo ett par mnd før duo ikke lenger levde opp til førsteinntrykket Derfor skal jeg være forsiktig med å ta for store ord i min munn, men mc501 på array1400 har en lydsignatur jeg TROR jeg kan leve lenge(r med enn to mnd)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Dæggern...
    De gir utrykket "kraftblokk" en helt ny mening
    jupz. Undrer på om mcintosh har inngått en hemmelig sammarbeid med kiropraktorenes verdensforbund eller noe; for disse satte sine spor i en ikke helt 100% rygg, hva mc1.2kw gjør tørr jeg ikke å tenke på.

Småtesta litt istad med å skru opp volummet en smule, sånn ca halvveis. Disse blokkene har en funksjon hvor nåla kan "holdes", ved andre ord så flyr den da ikke frem og tilbake som en selvmordsterrorist med dårlig tid og dårlig stedssans. Litt stilig å se nåla stå rett opp; særlig med tanke på at det da er mye igjen før den prøver å vandre bort til naboen på høyre side av bygget
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet av de to ble alt annet en superbra, men dere få ha litt medfølelse her; akkurat nå vil jeg helst høre på de fremfor å leike fotograf
    Jeg er dypt uenig.. Nettopp at man ser at dette er en "amatørfotograf" som tar bildene i sitt eget hjem, gjør jo ting bare bedre..!

Interessert i å bytte dette mot noe som er 10x mindre verdt ?
    Kan legge mellom en tusenlapp også hvis du skal være vrang.. :-P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=amunds]Jeg er dypt uenig.. Nettopp at man ser at dette er en "amatørfotograf" som tar bildene i sitt eget hjem, gjør jo ting bare bedre..!/quote] hehe, takker, men disse bildene ble bare tatt i hui og hast siden jeg ville få kobla de opp

Får prøve å gjøre en bedre jobb en annen dag

Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Interessert i å bytte dette mot noe som er 10x mindre verdt ?
    Kan legge mellom en tusenlapp også hvis du skal være vrang.. :-P
    nja, når jeg skulle selge Duo fikk jeg sprm om jeg kunne ta klipsch rf82 i innbytte, 20k kontant og resta på avbetaling - i shit you not - så jeg føler vel at det hadde vært litt urettferdig ovenfor vedkommende om jeg inngikk en like "bra" deal med deg når jeg avfeide han.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja, det tok jo ett par mnd før duo ikke lenger levde opp til førsteinntrykket Derfor skal jeg være forsiktig med å ta for store ord i min munn, men mc501 på array1400 har en lydsignatur jeg TROR jeg kan leve lenge(r med enn to mnd)
    Har selv hatt min Array/Mc kombo i et halvt år nå, å det blir bare bedre å bedre

Noen her som har testet/hørt? Mc 501 på Array senteren?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Tror det var et kompliment, så jeg tar det sånn jeg

Ja, det burde ha stått en mcintosh cdspiller her også. Men jeg får se når feriepenga kommer om jeg fullfører ett par andre planer eller om det blir mer hifi. har sikla "litt" på mcd500. Den med digital inngang så man kan bruke den som en dac og volumkontroll så man kan bruke den som en pre frem til man får spart opp til en dedikert pre.. Men det er ganske mye penger vi snakker om her, så det kommer garantert ikke til å bli med det første..

Egentlig litt synd å tenke på om man tenker fremmover. Nå har jeg hatt et par år med muligheten til å bruke endel penger på anlegget og nå står det ett par mc501 her. De neste årene kommer garantert ikke til å bli så ville og om noen år sitter jeg her med ett par utdaterte 501.. fæl tanke.. men frem til da skal det nytes
    Kan jo ikke sitte med den tanken der om at de skal bli utdaterte og slikt da mann, dette er jo toppen av kransekaken og tviler du vil få noe stort bedre lyd enn du har nå. Dette er jo bare helt rå produkter som spiller fletta av det meste, du har i hvertfall veldig god smak på dette her. Åssen blir Yamaha som pre på dette oppsettet?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kan jo ikke sitte med den tanken der om at de skal bli utdaterte og slikt da mann, dette er jo toppen av kransekaken og tviler du vil få noe stort bedre lyd enn du har nå. Dette er jo bare helt rå produkter som spiller fletta av det meste, du har i hvertfall veldig god smak på dette her. Åssen blir Yamaha som pre på dette oppsettet?
    nei, skal man tenke sånn så vil man jo egentlig aldri få kjøpt noe som helst. Men det er ikke til å unngå at dagens state of the art produkter vil en dag bli utdaterte.. desverre..

Yammaha som pre, vel, det er ikke optimalt. Men yammisen har tidligere vist seg å kunne bite fra seg, så det blir spennende å høre hva den gjør nå. Det å sammenligne med noe man hadde tidligere er en farlig ting siden man ta må ty til hukommelsen; hvordan huske lyd nøyaktig liksom, og spesielt med tanke på hvor mye jeg har hatt i hus det siste året. men jeg husker sånn nogenlunde yammis/jc1, så helt uten sammenligningsgrunnlag er jeg ikke

Skal teste ut dette utover, og ikke minst skal jeg jobbe litt med plasseringen av høytalerne kontra sitteposisjonen. Etter det får du si ifra om du er på disse kanter og har lyst på en liten demo
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, skal man tenke sånn så vil man jo egentlig aldri få kjøpt noe som helst. Men det er ikke til å unngå at dagens state of the art produkter vil en dag bli utdaterte.. desverre..

Yammaha som pre, vel, det er ikke optimalt. Men yammisen har tidligere vist seg å kunne bite fra seg, så det blir spennende å høre hva den gjør nå. Det å sammenligne med noe man hadde tidligere er en farlig ting siden man ta må ty til hukommelsen; hvordan huske lyd nøyaktig liksom, og spesielt med tanke på hvor mye jeg har hatt i hus det siste året. men jeg husker sånn nogenlunde yammis/jc1, så helt uten sammenligningsgrunnlag er jeg ikke

Skal teste ut dette utover, og ikke minst skal jeg jobbe litt med plasseringen av høytalerne kontra sitteposisjonen. Etter det får du si ifra om du er på disse kanter og har lyst på en liten demo
    Jeg skal ha demo i bakhodet her når den tid kommer, når man ikke kjører bil selv så blir man litt handlingslammet men pokker så bra saker du har i hus nå altså. Dæven ta... Om det blir no Hortenmesse i år så kan vi sikkert møtes der og snakke om gamle traktorer og livet på gården osv. Det er helt rått med de blokkene du har fått deg, tror det var dem samme jeg hørte på Soundgarden i Oslo sentrum jeg. Det var også på Array 1400 som du har, kan si det låt forbanna bra i det kinorommet dem hadde der.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skal ha demo i bakhodet her når den tid kommer, når man ikke kjører bil selv så blir man litt handlingslammet men pokker så bra saker du har i hus nå altså. Dæven ta... Om det blir no Hortenmesse i år så kan vi sikkert møtes der og snakke om gamle traktorer og livet på gården osv. Det er helt rått med de blokkene du har fått deg, tror det var dem samme jeg hørte på Soundgarden i Oslo sentrum jeg. Det var også på Array 1400 som du har, kan si det låt forbanna bra i det kinorommet dem hadde der.
    Ja, jeg sliter med det samme "nada bil"problemet. Er noe herk, spesielt når det gjelder å besøke andre likesinnede og oppleve deres anlegg.

Nå har nok soundgarden vika "litt" bedre rom enn meg, men jeg tror detta kan bli bra. Blei sittende å spille i noen timer igår kveld. Er jo ikke våken for en femmer nå, men det var verdt det
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble helt død denne tråden nå, har du sovna helt

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mannen har vel et liv utenom vet du, mange jorder som skal pløyes.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman kardon
    Ble helt død denne tråden nå, har du sovna helt
    Hehe, neida, har ikke akkurat sovna. Det skjer bare så sjukt mye rundt på meg nå om dagen så jeg har ikke så mye tid til overs desverre. Håper det roer seg litt til uka så anlegget kan nytes og testes fullt ut.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har snakket en del om å teste dine egne JBL Array 1400 opp mot Swans F1.1F, så vil jeg bare nevne at de nok en gang har havnet på AVtorget..

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=44913&cat=12

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gangen med defekt mellomtone :-(

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg ikke har fått med meg? :shock:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med selgeren. Mellomtonen virker ikke, men dette skulle Soundwave kunne fikse, mente han.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååh, okei! Det syns jeg han kunne skrevet noe om i annonsen sin.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset KentOve, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe disse for å teste de ut. Det å ta "en Vollvik" med 30-40k er ikke noe for meg
    -------
    Mvh
    Rune

Side 189 av 252 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •