Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 184

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 184 av 252 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 3,661 til 3,680 av 5026
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, det ble noen flere skjær i sjøen enn hva som det skulle bli når vi første gangen snakket om dette. Bare den situasjonen med arrayene holdt på å fremkalle tårene for å si det mildt; legger ut duo for salg fordi man oppsjon på ett par strøkne array til 50k, som viser seg å se ut et klorestativ for 10katter på speed. ikke bra. Men det ordna seg i lengden
    Det ordner seg for gærne hifigutter!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det aldri stille og så godt kjenner vi deg Rune, du er kongen av Trøgstad og prinsen av Båstad...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja gratulere igjen. Blir spennende å se hvor lenge dette varer og hva som evt måtte komme i stedet for:wink:

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Her blir det aldri stille og så godt kjenner vi deg Rune, du er kongen av Trøgstad og prinsen av Båstad...
    la oss ikke trekke inn hurrahølet Båstad i denne saken. Vi vet jo at det heter "Hoffnarren av Båstad", ikke prinsen. hehe. Men kongen av Trøx kan jeg forsåvidt slå meg til ro med

Men jo, det blir stille. Det gjør desverre det. Ikke helt dødt. men stille.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Ja, ja gratulere igjen. Blir spennende å se hvor lenge dette varer og hva som evt måtte komme i stedet for:wink:
    hehe, takker og bukker. Men jeg har veldig vanskelig for å tro at verken arrayene eller mcintoshene kommer ti å forsvinne på en goooooooood stund. Jeg gikk fra array til duo til array. Og nå blir det 501. Skal jeg oppgradere dette må jeg seriøst rane Stordalen eller noen slike.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, takker og bukker. Men jeg har veldig vanskelig for å tro at verken arrayene eller mcintoshene kommer ti å forsvinne på en goooooooood stund. Jeg gikk fra array til duo til array. Og nå blir det 501. Skal jeg oppgradere dette må jeg seriøst rane Stordalen eller noen slike.
    Det trenger du ikke gjøre. Finnes jo mange banker som gir deg 250K på konto i løpet av minutter. Alt du trenger å gjøre er å sende dem en SMS eller.no

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Det trenger du ikke gjøre. Finnes jo mange banker som gir deg 250K på konto i løpet av minutter. Alt du trenger å gjøre er å sende dem en SMS eller.no
    hehe, å nei du, her i gården er det totalt uaktuelt med noe som slags finansiering for å kjøpe hifi utstyr

250k på sms lån, og så må man betale tilbake 500k. særdeles dårlig deal i mine øyne
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer da. Da ble det som vi trodde

Tenker du kommer til å glise ganske så fett hver gang du legger et blikk på de nye effektblokkene... Gøy med produkter som kan gi en enorm eierglede !

Er jo selv på jakt etter en effektforsterker til mine "Baby" Array. Men er ganske blank på hva som kan være den riktige match'n. Max 25000Kr. Brukt eller nytt. Jeg er ute etter best mulig lyd på lavt til middels høyt volume ( ca. 45-95dB ) . Jeg ønsker DYNAMIKK med stor D, oppløsning og best mulig holografi. Det første og siste punktet er nok viktigst. Stort, bredt, dypt og svært 3dimensjonalt lydbilde, hvor lyden slipper taket fra høyttalerene å gir en bra opplevelse av tilstedeværelse og ikke at man sitter å lytter til et par høyttalere.

Har forumets mest erfarene Arrayeier noen tips ??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb

Tenker du kommer til å glise ganske så fett hver gang du legger et blikk på de nye effektblokkene... Gøy med produkter som kan gi en enorm eierglede !

Er jo selv på jakt etter en effektforsterker til mine "Baby" Array. Men er ganske blank på hva som kan være den riktige match'n. Max 25000Kr. Brukt eller nytt. Jeg er ute etter best mulig lyd på lavt til middels høyt volume ( ca. 45-95dB ) . Jeg ønsker DYNAMIKK med stor D, oppløsning og best mulig holografi. Det første og siste punktet er nok viktigst. Stort, bredt, dypt og svært 3dimensjonalt lydbilde, hvor lyden slipper taket fra høyttalerene å gir en bra opplevelse av tilstedeværelse og ikke at man sitter å lytter til et par høyttalere.

det er litt vanskelig å si siden jeg har testet utelukkende på array1400, en høytaler som stiller litt høyere krav enn babyene og som derfor oppfører seg litt annerledes. Men mine tanker går som følger av det jeg har testet:

- Obeorn: glem det. Masse krefter som vil deg mye head room, men lyden er kald og kjedelig. Arrayene liker forsterkere med litt sjel, noen liker å kalle det farging.

- Vincent sp991: så absolutt nok av krefter, men den er litt siderumpa i bassen, og litt lukket i toppen. Dynamikken får du, men de vil nok holde igjen på oppløsning og holografi.

- Rogue stereo 90: den hadde for lite krefter til 1400, men jeg TROR at den kanskje kan holde på babyene. Dette er en rørforsteker på godt og vondt, den har ikke hva du kan kalle en superthight bass, men allikevel er den meget god. Den har en meget frodig mellomtone, en herlig oppløsning og varmt og deilig lydbilde. Dog fungerer den ikke på all type musikk. Om du hører endel på rock, techno o.l. kan den nok bli litt for "hifi-aktig" selv om den låter forbasket bra.

- Usher 1.5: ligger link til en liten test i denne trådens første post. Den er virkelig stygg som juling. Men den synger som ei lerke. 2x150w klasse a. Den tok på en måte det beste fra alle de andre, la seg litt under på visse kriterier, men var en langt bedre allrounder. På reine krefter var den bedre enn vincentene, ikke fordi vincentene var noe svakere, men fordi ushertrinnet låt så mye bedre at man kunne skru høyere opp. Resten vil jeg anbefalle deg å lese testen for.

Bare vær obs på en ting: arrayene er egentlgi ganske tilgivende på forsterkeren, de låter rett og slett forbasket godt. Men skal du ha ut potensialet deres må du nesten ta med en forsterker hjem og teste den på din type musikk. Tro meg jeg vet; jeg kjøpte duo på bakgrunn av hvordan det låt hos andre. Og nå er det tilbake til array. Jeg angrer ikke, så absolutt ikke, men det viser litt hvor viktig det er å teste hjemme

håper dette hjalp litt
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer til å få et sinnsykt rått anlegg her, men jeg savner en cdspiller i oppsettet ditt altså. Folk med respekt for seg selv og musikken man liker har en spiller til et så bra oppsett.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer til å få et sinnsykt rått anlegg her, men jeg savner en cdspiller i oppsettet ditt altså. Folk med respekt for seg selv og musikken man liker har en spiller til et så bra oppsett.
    Eller en annen transport- og DAC-løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si ifra hvis du blir fornøyd med C1, jeg har c7 og en c6lcr, er faktisk villig til å bytte likt med dine arrays...
    Tenkte jeg skulle kjøpe 1400, men fikk ansattpris på kef c7, så jeg måtte bare slå til! 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Eller en annen transport- og DAC-løsning.
    For all del, jeg har hørt mang en god cdspiller, og jeg hadde også gleden av å eie en emc1up i ett års tid. Saken er bare at jeg har fått smaken på den digitale tidsalder og fremfor å ha løpemeter med cd'er og ikke minst måtte bytte cd hver gang jeg vil høre ett spor, eller rippe og brenne dagen lang, så velger jeg å ha all musikken lagrert ukomprimert på en harddisk og kjører det digitale signalet rett inn i en rør-dac. Slettes ingen dum løsning det heller
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avmartin
    Du får si ifra hvis du blir fornøyd med C1, jeg har c7 og en c6lcr, er faktisk villig til å bytte likt med dine arrays...
    Tenkte jeg skulle kjøpe 1400, men fikk ansattpris på kef c7, så jeg måtte bare slå til! 8)
    hehe, takker for tilbudet om å bytte, men jeg tror nok jeg takker nei til den

C1 har jeg faktisk akkurat koblet oppp siden duoene er koblet ned. Det er altfor tidlig å si noe om hvordan de låter, men jeg skal kjøre en grundig test på de bare 501 er i hus. Regner med at de blokkene skal klare å presse det meste ut av disse smårollinga
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, jeg har hørt mang en god cdspiller, og jeg hadde også gleden av å eie en emc1up i ett års tid. Saken er bare at jeg har fått smaken på den digitale tidsalder og fremfor å ha løpemeter med cd'er og ikke minst måtte bytte cd hver gang jeg vil høre ett spor, eller rippe og brenne dagen lang, så velger jeg å ha all musikken lagrert ukomprimert på en harddisk og kjører det digitale signalet rett inn i en rør-dac. Slettes ingen dum løsning det heller
    Neida og du vet jo hva du snakker om så det blir nok bra uten tvil, synes det er fortsatt litt stas å hente en plate og rote litt i cdskapene enda. Det er vel og bra med disse "stream" løsningene som er på markedet, man må jo kjøpe disse platene da for det er ikke mye FLAC på nett enda. Er da noe men det er ikke det som flyter mest av desverre, blitt skikkelig jålete dette anlegget ditt nå i hvertfall. Oser skikkelig Chanel over det...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida og du vet jo hva du snakker om så det blir nok bra uten tvil, synes det er fortsatt litt stas å hente en plate og rote litt i cdskapene enda. Det er vel og bra med disse "stream" løsningene som er på markedet, man må jo kjøpe disse platene da for det er ikke mye FLAC på nett enda. Er da noe men det er ikke det som flyter mest av desverre, blitt skikkelig jålete dette anlegget ditt nå i hvertfall. Oser skikkelig Chanel over det...
    Jeg er forsåvidt enig med deg i at man må kjøpe platene først, så sånn sett er man jo like langt med tanke på plassen i hyllene. Men fordelen er at man kjøper en cd, ripper den, legger den i coveret og arkiverer dette. Dermed unngår man skader på plata eller coveret av forskjellige årsaker Pluss at det å kunne sitte i sofaen med en iphone og ha direkte kontroll til hele musikkbiblioteket med spillelister overgår det å bytte plater med god margin for min del. Akkurat dette er jo meget subjektivt, men jeg har funnet min foretrukne løsning for å si det slik.

Chanel? GRØSS!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av AndyMcnebb

det er litt vanskelig å si siden jeg har testet utelukkende på array1400, en høytaler som stiller litt høyere krav enn babyene og som derfor oppfører seg litt annerledes. Men mine tanker går som følger av det jeg har testet:

- Obeorn: glem det. Masse krefter som vil deg mye head room, men lyden er kald og kjedelig. Arrayene liker forsterkere med litt sjel, noen liker å kalle det farging.

- Vincent sp991: så absolutt nok av krefter, men den er litt siderumpa i bassen, og litt lukket i toppen. Dynamikken får du, men de vil nok holde igjen på oppløsning og holografi.

- Rogue stereo 90: den hadde for lite krefter til 1400, men jeg TROR at den kanskje kan holde på babyene. Dette er en rørforsteker på godt og vondt, den har ikke hva du kan kalle en superthight bass, men allikevel er den meget god. Den har en meget frodig mellomtone, en herlig oppløsning og varmt og deilig lydbilde. Dog fungerer den ikke på all type musikk. Om du hører endel på rock, techno o.l. kan den nok bli litt for "hifi-aktig" selv om den låter forbasket bra.

- Usher 1.5: ligger link til en liten test i denne trådens første post. Den er virkelig stygg som juling. Men den synger som ei lerke. 2x150w klasse a. Den tok på en måte det beste fra alle de andre, la seg litt under på visse kriterier, men var en langt bedre allrounder. På reine krefter var den bedre enn vincentene, ikke fordi vincentene var noe svakere, men fordi ushertrinnet låt så mye bedre at man kunne skru høyere opp. Resten vil jeg anbefalle deg å lese testen for.

Bare vær obs på en ting: arrayene er egentlgi ganske tilgivende på forsterkeren, de låter rett og slett forbasket godt. Men skal du ha ut potensialet deres må du nesten ta med en forsterker hjem og teste den på din type musikk. Tro meg jeg vet; jeg kjøpte duo på bakgrunn av hvordan det låt hos andre. Og nå er det tilbake til array. Jeg angrer ikke, så absolutt ikke, men det viser litt hvor viktig det er å teste hjemme

håper dette hjalp litt
    Et tips til AndyMcnebb !!!!
    Det kommer et par M-150 blokker på brukten om ikke så alt for lenge. Etter erfaringen med Array 1400 og de samme blokkene bør de fungere meget godt på normale lyttenivåer.

Ellers så må jeg bare gratulere deg med kjente høytalere og " drømme" forsterkere Rune. For å få testet de kommer jeg gjerne å henter både deg og blokkene for å teste de ut på mine ProAc D80. Hint,Hint. Jeg kjenner til en i ProAc tråden som sitter med D100 og forer de med Mc 1,2 kw, dette skal etter sigende fungere meget godt.

Mvh
    Nølle

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Opprinnelig skrevet av AndyMcnebb

Et tips til AndyMcnebb !!!!
    Det kommer et par M-150 blokker på brukten om ikke så alt for lenge. Etter erfaringen med Array 1400 og de samme blokkene bør de fungere meget godt på normale lyttenivåer.

Ellers så må jeg bare gratulere deg med kjente høytalere og " drømme" forsterkere Rune. For å få testet de kommer jeg gjerne å henter både deg og blokkene for å teste de ut på mine ProAc D80. Hint,Hint. Jeg kjenner til en i ProAc tråden som sitter med D100 og forer de med Mc 1,2 kw, dette skal etter sigende fungere meget godt.

Mvh
    Nølle
    Yaiks! Årsaken til at jeg utelot m150 i min anbefalling var nettopp grensen på 25k. Men om man får m150 til rundt denne prisen bør man så absolutt vurdere det. Og på baby-arrayene tror jeg nok m150 kan ta med lytteren langt over "normale" lyttenivåer

Hint hint du liksom Det skal selvfølgelig la seg gjøre å teste ut 501 på høytalera dine. Nå kjenner jeg ikke proac overhodet, men interresant blir det så absolutt.
    Mc1.2kw, off, kortholderen trekker i kamuflasjedrakt bare jeg tenker på de monstrumentale blokkene. Det er det som blir det store spørsmålstegnet for meg nå; holder 501 for meg eller vil det fortsatt være et savn etter mer krefter. Håper virkelig at 501 holder, for prismessig er det et stooooort steg opp til 1.2kw desverre. Selv om mye tyder på at det dukker opp et par på brukt'n før påske. Hadde håpet fyren skulle vente til feriepenga kom men dengang ei. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What a beautiful day!

Kl 15.30 kommer det en hyggelig herremann fra Egersund og henter duoene som ble koblet ned seint inatt. En litt vemodig seanse hvor Lene Marlin fikk æren av å avslutte dette eierskapet en gang for alle.

Planen var å få henta hjem mcintosh 501 iløpet av neste uke, men nå virker det som om de kommer hjem allerede i ettermiddag om ikke noe grossalt surt skulle skje.

Hjemme nå? Duoene ligger oppstykket på gulvet. Kef c1 står oppe på racket. i et hjørne står array 1400. Hvis alt går som planlagt står det ikveld ett par mc501 hooka opp til jbl array 1400. Og ikke for å glemme; mest trolig får jeg lånt meg noen lange ht kabler idag så jeg får testa ut c1 som bakhøytalere i helga. Noe sier meg at jeg burde ta ut litt ferie, for denne helga kan fort bli satans kort!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What a beautiful day!

Kl 15.30 kommer det en hyggelig herremann fra Egersund og henter duoene som ble koblet ned seint inatt. En litt vemodig seanse hvor Lene Marlin fikk æren av å avslutte dette eierskapet en gang for alle.

Planen var å få henta hjem mcintosh 501 iløpet av neste uke, men nå virker det som om de kommer hjem allerede i ettermiddag om ikke noe grossalt surt skulle skje.

Hjemme nå? Duoene ligger oppstykket på gulvet. Kef c1 står oppe på racket. i et hjørne står array 1400. Hvis alt går som planlagt står det ikveld ett par mc501 hooka opp til jbl array 1400. Og ikke for å glemme; mest trolig får jeg lånt meg noen lange ht kabler idag så jeg får testa ut c1 som bakhøytalere i helga. Noe sier meg at jeg burde ta ut litt ferie, for denne helga kan fort bli satans kort!

Gleder meg på dine vegne!
    Blir vel litt klisjè nå å si: Blir bra detta vel?
    Men men, du får legge ut litt info etterhvert som inntrykkene setter seg, og den "riktige" musikken får sparket fra seg! (Ser vi har ganske så lik musikksmak ja!)

Side 184 av 252 FørsteFørste ... 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 180 181 182 183 184 185 186 187 188 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •