Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 182

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 182 av 252 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 3,621 til 3,640 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hyggelig at du høyst sannsynlig for solgt Duo'ne! Godt å høre. Er vel bare et sett Klipsch igjen og selge da?
    Jupz, er bare la scala igjen. Jeg øyner et håp der også etter å hatt ganske så mye kontakt med en hyggelig herremann i det siste. Men i la scala sitt tilfelle har jeg litt med ro i stumpen; salget av de er ikke så prekært som salget av duo, så om det tar enda litt mer tid så er ikke det noe krise
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Sorry for OT Nissen, men du sitter sikkert og gliser sjøl nå også tenker jeg :-D
    hehe, litt OT kan jeg tilgiv det du Og ja, jeg skal ærlig innrømme at jeg gliser ganske godt for meg selv nå.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Se der ja. Endelig ser det ut til at Duoene forlater deg, etter flere uker ute på brukten. Jeg vet det er en herlig følelse å bli kvitt noe du har hatt liggende lenge ute på brukten. Hvertfall følte jeg det sånn med mine tidligere Pioneer S-1EX.
    hehe, ja, det er alltid ei tålmodighetsprøve når man skal selge utstyr i denne prisklassen. Men tålmodighet er en dyd og den som venter på noe godt venter sjelden forgjeves.

Og er vi heldige, røper du også hvilken forsterker(e) som kommer i hus i løpet av de neste dagene. Det blir spennende å høre hvilken McIntosh modell det ble heheh
    hehe, jeg tror vel at det iløpet av perioden duoene har ligget ute for salgs at så å si alle modeller fra mcintosh, pass labs og parasound har vært foreslått, så det skal vel mye til for at ingen har hatt rett

Men, en ting jeg må få be deg om. Når Duoene er ut av hus, JBLene og den nye forsterkeren spiller vakkert i lag, da syns jeg virkelig du kunne fortalt oss litt om hva de opprinnelige planene var. Eller? :twisted: Det kan vel på ingen måte skade!
    Jupz, de opprinnelige planene skal "avsløres"

Helt tilslutt vil jeg bare gratulere deg med ett kommende helt nytt oppsett, som jeg håper du vil nyte en stund nå.... før du selger igjen! Nå ser du at du nok en gang har JBL Array 1400, og da håper jeg de står trygt hos deg denne gangen :-D
    takk takk. Arrayene skal nok få stå trygt en periode nå. Som tidligere nevnt er det kun swans f1.1f jeg fortsatt er nysgjerrig på, men nysgjerrigheten er ikke så sterk at jeg kommer til å kaste meg rundt for få de hjem for en test.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Må si det er artig å følge med i tråden her, sliter med å følge med helt, men blir nok knall etterhvert når alt kommer i hus.
    hehe. jeg håper også på at det nå endelig blir knall. Det som er litt synd er at dette byttet signaliserer starten på en lang og rolig periode for denne nissen. Men det har vært morro så lenge det har pågått
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    arrayene: jeg har tidligere nevnt at jeg drømmer om en ordentlig demo på swans f1.1f drevet av det effekttrinnet jeg skal ha meg om eieren ikke har gjort noe tull. hehe. Ett par andre forumbrukere har påpekt at de synes mellomtonen i de digre swansene er enda ett par hakk bedre enn arrayene, og på bassen er det vistnok en nesten overlegen seier til swansene. Det f1.1f settet jeg hadde hjemme var jo ombygd i skalpen og stumpen, så den testen ble egentlig litt urelevant med tanke på mitt anlegg. Hvis jeg får en demo av de på mine forsterkere, og hvis jeg finner de bedre enn arrayene, og hvis jeg finner de til en god pris, så bytter jeg. Men det har jeg ikke lagt skjul på tidligere heller
    Pass så du ikke går i fella igjen Skrotnisse. La de som diskuterer om paukene høres korrekt ut via kurver og måledata holde på med sitt. Nyt heller musikken og spill høyt. Hvis foten begynner å trampe i takt er du langt på vei til å finne anlegget som passer akkurat *deg*.

(NB! Dette var en generell betraktning og har ingenting med Swansene å gjøre)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hei og takk for sist Glenn Du kom deg trygt hjem etter helgen? Gratulerer så mye med Uno. Jeg siklet litt på disse selv, men turde ikke ta sjansen pga rommet vårt. Kansje neste gang et par av disse dukker opp
    Litt OT...

Kom meg greit hjem. Fly når en er forkjølt er en prøvelse, men det gikk greit. Uno har jeg hatt lyst på lenge og var vel strengt tatt den eneste som kunne lure meg unna AL oppsettet (som jeg er utrolig fornøyd med). Jeg hørte Vamp på de hos Necroth (som hadde de før) og det er vel gjerne det sterkeste Hifiminne jeg har. Når dama da ga meg et OK så var det ikke så mye å tenke på.

Sannax: AL blir prøvd, men er litt redd det kanskje stjeler litt av galskapen. Jeg kommer nok uansett til å bruke det under 2-300Hz for å integrere subbene som er på byggetstadiet...

Nok OT. My sincere apologies Nissen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Pass så du ikke går i fella igjen Skrotnisse. La de som diskuterer om paukene høres korrekt ut via kurver og måledata holde på med sitt. Nyt heller musikken og spill høyt. Hvis foten begynner å trampe i takt er du langt på vei til å finne anlegget som passer akkurat *deg*.

(NB! Dette var en generell betraktning og har ingenting med Swansene å gjøre)
    hehe, jeg kan love deg en ting; jeg går IKKE i "fella" en gang til. Arrayene føler jeg at jeg kjenner ut og inn, og hvis jeg skal bytte de ut, så skal det skje etter at de har blitt lydmessig slått hjemme hos meg selv Dog tror jeg ikke det skjer på ei stund egentlig.

Satt og leika meg litt med arrayene nå i helga. Bare ett par timer grunnet dette hersens sosiale livet som plutselig har slått inn. Joa, duo låter pr dags dato langt bedre. Men når jeg fikk presset yammisen så langt det gikk før det klippet, så ga arrayene meg en slags lydmessig finger, en slags "hva i huleste fikk deg til å selge oss første gangen".
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Nok OT. My sincere apologies Nissen
    hehe, jeg ser ikke på det som OT faktisk. Alltid interresant å høre andres betraktninger rundt produkter jeg har eid, eier eller skal eie
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kattekreket skal ut av sekken! Men var det planen?

I og med at jeg tidligere har skrevet en del om motivasjonen rundt dette byttet skal jeg prøve holde dette innlegget litt mer straigh to the point. Dog tar jeg forbehold om at det kan bli en og annen gjentakelse.

Bakgrunnen:
    De fleste som har fulgt med i denne tråden har fått med seg hvordan jeg etter to uker med jc1 og array 1400 gjorde en drastisk helomvending, solgte både jc1 og array1400, og kjøpte Aktos berømte Avantgarde Duo. Like mange har nok fått med seg at til tross for at jeg nådde mitt foreløpig beste oppsett med mc275r på Duo savnet noe tilsynelatende udefinert. For å gjøre en lang historie så kort som overhodet mulig; jeg savnet meg selv i anlegget. Jeg satt med utstyr som var langt dyrere enn flertallet i min lønnklasse ville ha tatt seg råd til. Jeg satt faktisk med utstyr som mange drømmer om uten å kunne ta seg råd til åkke som hvilken lønn de har. Og alle som var innom var enige; det låt forbasket bra til tross for at jeg aldri fikk dette oppsettet til å spille optimalt i rommet mitt. Men, jeg manglet som sagt. En demo hos en kamerat av meg som brukte den samme mc275r på ett par klipsch rf82 viste meg så ettertrykkelig at selv om anlegget hans på rein og skjær lydkvalitet ikke matchet mitt, så hadde det en langt høyere gøy-faktor. Dette flytende begrepet som brukes for å beskrive følelsen man får av å høre på musikk. Men, ikke bare om det å høre på musikken, men også om lysten til å spille musikk. Dette savnet ble rett og slett for stort. Duo, solo og mc275r ble lagt ut for salg.

Den opprinnelige planen:
    Den var ganske grei den. Duo, Solo og mc275r skulle ut. Inn skulle jbl array 1400 og mcintosh mc501. Dette skulle egentlig gå ganske greit og det skulle også annonseres på forumet ganske tidlig. Det var bare et problem. Det er alltid det. Og dermed gikk spekulasjonene. Jeg har hele veien vært bestemt på at jeg ikke avslører noe før det er i boks. Det å annonsere at man skal kjøpe et produkt for så på et senere tidspunkt å annonsere at det skeit seg og at man står på bar bakke er ikke noe jeg vil utsette meg selv for. Men spekulasjonene gikk. Naturlig nok. Men hva skjedde egentlig? Som mange har registrert har jeg handlet ganske så mye fra soundgarden og planen var da også så vitterligen å kjøpe både 501 og array1400 fra de. De hadde jo noen strøkne demopar av jbl array 1400 som de solgte for kr 49 000. Og det beste av alt? Det skulle ikke så bli mange kronene i mellomlegg.

Høytalera.
    Så kom bildene. Disse to para var alt annet enn strøkne. De så rett og slett forjævelige ut. Hvordan det går an å skade en høyttaler så grådig aner jeg ikke, men de har klart det. Greit at det tekniske var som det skulle og de låt like bra, men jeg betaler da ikke 50k for ett par høytalere som ser ut som om de har vært offer alkoholisert gla’vold. Plutselig satt jeg i en relativt kinkig situasjon. Det var array1400 jeg ville ha. Ikke noe annet. Og jeg ville ikke legge enda mer penger i dette. Utrolig men sant så har jeg faktisk et liv utenom anlegget Ut på brukt’n bar det. Jeg fikk kontakt med en hyggelig fyr som vurderte å selge sine array1400 til en god pris, og de var virkelig strøkne. Jeg ble dog ikke spesielt overrasket når han valgte å ikke gjøre det. Det var tross alt ikke uten grunn at jeg selv ville ha de tilbake. Problemet var bare at det satt meg i en litt kinkig situasjon. Jeg kunne ha trukket duo og mc275r tilbake fra markedet. Men solo var solgt. Og savnet var for stort. Planen forandret seg. Her skulle det finnes noen grei høytalere rundt 30k, overskuddet fra salget skulle spares til det en dag dukket opp ett par array1400 eller andre interessante kandidater. Jbl LS80, Swans F2.2F og lignende. Men så skjedde det. Jeg satt og surfet rundt, trøtt som en dass og litt irritert på at ting ikke gikk som jeg ønsket. Det viste seg at ei sjappe i Bergen hadde fått inn ett par array1400 fra en kunde som skulle bytte de ut. Og dette paret gikk for en del tusen mindre enn hva soundgarden ønsket for sine voldsofre. Det var jo ikke tvil. Men det var et problem. Jeg var avhengig av å få solgt mcintoshen først, men takket var en superb kundeservice fra denne sjappa gikk det greit å betale inn en viss sum i depositum for så å betale resten når mcintoshen var solgt. Og det skjedde jo fortere enn fryktet. Dermed var jbl array 1400 i boks.

Effektforsterkera.
    Jeg har tidligere nevnt at mcintosh 402 på array1400 ble for kjedelig for min del. 501 derimot, de fortonet seg som en uoppnåelig drøm. Over kr 100k på en effektforsterker ble rett og slett for mye. Tankene svirret rundt parasound jc1. Jeg hadde jo eid de en gang med stort hell og jeg visste at jeg kunne få tak i disse til en forbasket god pris. Men et og annet gullhår i rassen er bare sundt. Soundgarden skulle selge ut sitt demoutstyr fra McIntosh før jul. Det at de skulle ha igjen ett par 501 blokker langt ut i januar var nesten for godt til å være sant, men jo da, det hadde de. Dermed er katta ute av sekken. Ja, det blir mcintosh 501 på meg! Mest trolig innen et par uker om det ikke kommer noe i veien for kjøperen av Duo.

Fremmover.
    Hvem bryr seg? Nå skal 501 få drifte array1400. En kombinasjon jeg har siklet på siden 2007. Nå skal jeg nyte min type musikk igjen. Nå skal smilet tilbake over musikken og ikke bare lydkvaliteten. Endelig kan jeg begynne å gå igjennom den relativt svære haugen med usette blu rays. Endelig føler jeg at jeg er tilbake. Rundt 2 uker til å vente. Det takler jeg.
    -------
    Mvh
    Rune

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulera med McIntosh 501:-) Heilt klart ein drømmekombo.. Skal du ha array senter og nå eller blir det stereo i første omgang?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn!
    Gratulerer med drömmen. Dette er akkurat passe sykt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Gratulera med McIntosh 501:-) Heilt klart ein drømmekombo.. Skal du ha array senter og nå eller blir det stereo i første omgang?
    takk takk Gleder meg litt til de kommer i hus. hehe.

Vurderte å gå for en av de 2 602 som ligger ute for 50k pr stk. Men tror ikke det skal bli så ille med 501 heller
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Damn!
    Gratulerer med drömmen. Dette er akkurat passe sykt.
    hehehehehe, passe sjukt faktisk

Det som blir spennende blir jo å se om de takler mine krav til kontroll og volum, eller om jeg må begynne å spare til noe enda kraftigere.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med å finne seg selv i utstyrsvalget. Gudene skal vite at du har hatt mange elskerinner før du fant din(e) lydmessige partner(e). Jeg håper at du nå har funnet ditt nirvana, men vi vet jo alle hvor lett det er å glemme hvor bra det er når man sikler over alternativene. Det gjenstår jo å se hvor lenge det varer før det blir nye utstyrsmessige skilsmisser hos deg.

Håper ihvertfall du kan nyte livet framover med anlegget, og at eventuelle fremtidige utskiftninger følger dine egne preferanser og gir deg ytterligere forbedringer.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    takk takk Gleder meg litt til de kommer i hus. hehe.

Vurderte å gå for en av de 2 602 som ligger ute for 50k pr stk. Men tror ikke det skal bli så ille med 501 heller
    He he.. trur nok at dei blokkene skal levere nok ja:-) Håper du blir fornøyd med dei.. Eg såg litt på ein sånn 602 eg og, men då må eg nok spara litt til ja...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Gratulerer med å finne seg selv i utstyrsvalget. Gudene skal vite at du har hatt mange elskerinner før du fant din(e) lydmessige partner(e). Jeg håper at du nå har funnet ditt nirvana, men vi vet jo alle hvor lett det er å glemme hvor bra det er når man sikler over alternativene. Det gjenstår jo å se hvor lenge det varer før det blir nye utstyrsmessige skilsmisser hos deg.

Håper ihvertfall du kan nyte livet framover med anlegget, og at eventuelle fremtidige utskiftninger følger dine egne preferanser og gir deg ytterligere forbedringer.
    Har vært mye morro da! og ikke minst lærerikt! Og med tanke på hva det nå ender opp i så har det jaggu meg vært verdt det

Jeg har vel egentlig troa på anlegget mitt ikke kommer til å forandre seg så mye fremmover. Iallefall ikke på effekt og høytalere. Men uansett hva som skjer, så er du inne på noe vesentlig når du skriver om å følge sine egne preferanser; nå veit jeg iallefall hva de er
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spinnvillt!! Så det ble mc likevel ja, da tok jeg feil gitt

Bytter du ut dette da gir jeg opp, for dette må spille noe så hinsides utav en annen verden!! Gratulerer så mye!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    He he.. trur nok at dei blokkene skal levere nok ja:-) Håper du blir fornøyd med dei.. Eg såg litt på ein sånn 602 eg og, men då må eg nok spara litt til ja...
    Ja, det er ikke direkte billig det her, og ikke er det direkte ofte man ser disse produktene på brukt'n. Det positive er dog at det faktisk skjer, og sitter man med litt is i magen så vil man etterhvert gjøre et aldri så lite kupp.

Ser jeg glemte å besvare ditt sprm om center.
    Array centeren står høyt på ønskelista. Men jeg har også vurdert å gå for stereo. Men jeg vant jo de kef c1 her på forumet, så jeg skal nok først teste ut hvordan de gjør seg bak før jeg tar valget mellom stereo og surround. Pluss at det frister lite å betale 25k for en center nå. Men, om det viser seg at c1 gjør en god jobb hos meg som bakhøytalere, så går det sikkert ikke lange stunda før det står en center hos meg..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Spinnvillt!! Så det ble mc likevel ja, da tok jeg feil gitt

Bytter du ut dette da gir jeg opp, for dette må spille noe så hinsides utav en annen verden!! Gratulerer så mye!!
    hehe, tror ikke det er noe fare for at 501 ryker med det første

Off, ca 2 uker å vente i verste fall. Akkurat nå går tida veldig sakte! Det har gått greit helt frem til igår. frem til da hadde jeg innfunnet meg med at det her kom til å ta tid osv.. men nå som avtalene er i boks har jo tida stoppa helt opp...
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner igjen den, har verdens dårligste tolmodighet til og vente på slike ting, det beste hadde vært om de hadde kommet ca 1-2sec etter du hadde i det hele tatt vurdert og kjøpe noe

Side 182 av 252 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •