Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 181

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 181 av 252 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste
Viser resultater 3,601 til 3,620 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvor lenge står Array'ene denne gangen eller det andre utstyret?
    Forsterkera: med tanke på prisklassen regner med at disse kommer til å stå ganske lenge.

arrayene: jeg har tidligere nevnt at jeg drømmer om en ordentlig demo på swans f1.1f drevet av det effekttrinnet jeg skal ha meg om eieren ikke har gjort noe tull. hehe. Ett par andre forumbrukere har påpekt at de synes mellomtonen i de digre swansene er enda ett par hakk bedre enn arrayene, og på bassen er det vistnok en nesten overlegen seier til swansene. Det f1.1f settet jeg hadde hjemme var jo ombygd i skalpen og stumpen, så den testen ble egentlig litt urelevant med tanke på mitt anlegg. Hvis jeg får en demo av de på mine forsterkere, og hvis jeg finner de bedre enn arrayene, og hvis jeg finner de til en god pris, så bytter jeg. Men det har jeg ikke lagt skjul på tidligere heller
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Har fulgt med dere begge litt Regner med at han bytter fra røde/burgunder tubaer til dine Porsche grå? Vurderte selv hans Unoer, men madamen vil ha hvite 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Grattis! Har fulgt med dere begge litt Regner med at han bytter fra røde/burgunder tubaer til dine Porsche grå? Vurderte selv hans Unoer, men madamen vil ha hvite 8)
    stemmer det ja

Det går jo an å bytte ut selve horna, eller få de omlakkert uten at det skal bli en gigantkostnad. Venter fortsatt på svar fra Tor. eller, venter og venter, hadde et ørlite håp om at det kanskje endelig en gang skulle komme..
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Forsterkera: med tanke på prisklassen regner med at disse kommer til å stå ganske lenge.

arrayene: jeg har tidligere nevnt at jeg drømmer om en ordentlig demo på swans f1.1f drevet av det effekttrinnet jeg skal ha meg om eieren ikke har gjort noe tull. hehe. Ett par andre forumbrukere har påpekt at de synes mellomtonen i de digre swansene er enda ett par hakk bedre enn arrayene, og på bassen er det vistnok en nesten overlegen seier til swansene. Det f1.1f settet jeg hadde hjemme var jo ombygd i skalpen og stumpen, så den testen ble egentlig litt urelevant med tanke på mitt anlegg. Hvis jeg får en demo av de på mine forsterkere, og hvis jeg finner de bedre enn arrayene, og hvis jeg finner de til en god pris, så bytter jeg. Men det har jeg ikke lagt skjul på tidligere heller
    Du er litt av en type du Rune og håper virkelig du får solgt disse Duo'ene dine, moro du går tilbake til amerkanske krefter og jeg synes vi fortjener litt bilder så snart dette forsterkeriet er i hus. Det er McIntosh effekter du sikter til eller? Jeg har kikket litt på disse Swans sakene og synes dem er vanvittig store, det er knallprodukter men jeg har ikke hørt åssen de leverer lyden. Fikk en demo på Hortenmessen og synes det var litt for mye bass, men det var jo subber som dunka i bakgrunnen da. Mye ligger de Swans høytalerne på? Jeg må nesten spørre... Åssen er kroppen og følelsene dine når det sitter så mange her på forumet og maser? Det må være ille mener jeg og alle sitter som unger på julaften og venter på hva som skal inn, kan ikke være noe god følelse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er litt av en type du Rune og håper virkelig du får solgt disse Duo'ene dine, moro du går tilbake til amerkanske krefter og jeg synes vi fortjener litt bilder så snart dette forsterkeriet er i hus. Det er McIntosh effekter du sikter til eller? Jeg har kikket litt på disse Swans sakene og synes dem er vanvittig store, det er knallprodukter men jeg har ikke hørt åssen de leverer lyden. Fikk en demo på Hortenmessen og synes det var litt for mye bass, men det var jo subber som dunka i bakgrunnen da. Mye ligger de Swans høytalerne på? Jeg må nesten spørre... Åssen er kroppen og følelsene dine når det sitter så mange her på forumet og maser? Det må være ille mener jeg og alle sitter som unger på julaften og venter på hva som skal inn, kan ikke være noe god følelse?
    Du er like mye på fisketur som alle andre ja? mcintosh du liksom. som sagt, om eieren ikke har gjort noe veldig dumt som fortjener trøxasTortur (les: bli inpregnert med alkohol og bindt fast i et rom stappet til randen med alkoholiserte jan thomas lookalikes) så kommer "avsløringa" enten imorgo eller torsdag avhengig av jobbmengde og sosialt liv.

Det at folk lurer og maser og fisker går helt greit bare hyggelig

Nå har jeg ikke fått hørt disse digre swansene på ei messe. var det ikke f2.2f som spilte på horten messa eller gikk jeg glipp av et rom?
    De koster 60k nye, men soundwave kjører som regel 20% rabatt på messer. Pluss at de dukker opp en sjelden gang iblandt på bruktn for rundt 35k.
    Jeg har hatt tre demoer av de. Den første var i holmestrand med dp elektronikk og et ihjældempet rom. Eieren elsket det, jeg hatet det. Jeg fikk teste ut det snickers-systemet hjemme hos meg selv, fikk det aldri til å sitte og fikk aldri hørt på selve høytaleren. hørte de hos holst på vincent sp991 og ble dypt imponert. Hvordan disse låter på ett par skikkelige effekktrinn, vel, hvor blei det av pampersen for nå blei det jaggu meg vått! hehehe
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da blir det en aldri så liten annonsering av effekktrinnet enten imorgo eller torsdag avhengig av jobbmengden og såkalt sosialt liv
    GOD WILLS IT

Forhåndsgratulerer med salget av Duoene!

Jeg vet at devilej og et par andre foretrekker Swans F2.2 lydmessig fremfor F1.1. Og størrelsesmessig er vel F2.2 å foretrekke for de fleste. Har du eller dine kontakter noen synspunkter (hørselspunkter ) på lydforskjellene mellom disse to?

Og vet du hva Holst har byttet Vincentene i?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er like mye på fisketur som alle andre ja? mcintosh du liksom. som sagt, om eieren ikke har gjort noe veldig dumt som fortjener trøxasTortur (les: bli inpregnert med alkohol og bindt fast i et rom stappet til randen med alkoholiserte jan thomas lookalikes) så kommer "avsløringa" enten imorgo eller torsdag avhengig av jobbmengde og sosialt liv.

Det at folk lurer og maser og fisker går helt greit bare hyggelig

Nå har jeg ikke fått hørt disse digre swansene på ei messe. var det ikke f2.2f som spilte på horten messa eller gikk jeg glipp av et rom?
    De koster 60k nye, men soundwave kjører som regel 20% rabatt på messer. Pluss at de dukker opp en sjelden gang iblandt på bruktn for rundt 35k.
    Jeg har hatt tre demoer av de. Den første var i holmestrand med dp elektronikk og et ihjældempet rom. Eieren elsket det, jeg hatet det. Jeg fikk teste ut det snickers-systemet hjemme hos meg selv, fikk det aldri til å sitte og fikk aldri hørt på selve høytaleren. hørte de hos holst på vincent sp991 og ble dypt imponert. Hvordan disse låter på ett par skikkelige effekktrinn, vel, hvor blei det av pampersen for nå blei det jaggu meg vått! hehehe
    McIntosh er noe av det mest originale som finnes, gammelt design som aldri går ut av mote. De er veldig overpriset men kjenner jeg deg rett så er det ikke langt unna, hvis man sitter med noe slikt så har man ingenting å skamme seg over. Det var soundwave sitt rom som Roko spilte på du snakker om? Enten var det rommet som gjorde den litt mindre gode lyden der inne, men dette nirvana du snakker om. Er det langt igjen til det når dette er i hus? Du bor på landet mann, traktorer og ford granada er mere stilen der oppe. Får gratulere at Ica har blitt Bunnpris da, Rune's landhandel neste?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    GOD WILLS IT

Forhåndsgratulerer med salget av Duoene!
    takk takk

Jeg vet at devilej og et par andre foretrekker Swans F2.2 lydmessig fremfor F1.1. Og størrelsesmessig er vel F2.2 å foretrekke for de fleste. Har du eller dine kontakter noen synspunkter (hørselspunkter ) på lydforskjellene mellom disse to?
    mm, har fått med meg dette. Nå har jeg ikke fått hørt f2.2f i kontrollerte former så den høytaleren skal jeg ikke uttale meg om. Men Holst har et rom som er ganske likt mitt på mange måter, deriblandt størrelsen. Og jeg skal ærlig innrømme at den demoen jeg fikk med sp991 som kraftleverandør satt et varig merke. Jeg sier som sagt ikke nei takk til å teste f2.2f hjemme, men det er nok ikke den høytaleren som frister mest å teste ut.

Og vet du hva Holst har byttet Vincentene i?
    Holst er en ung fyr som liker å gjøre ting ordentlig; så når han først bytta ut vincentene ble det liksågodt mcintosh sine 1000wattere
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    McIntosh er noe av det mest originale som finnes, gammelt design som aldri går ut av mote. De er veldig overpriset men kjenner jeg deg rett så er det ikke langt unna, hvis man sitter med noe slikt så har man ingenting å skamme seg over. Det var soundwave sitt rom som Roko spilte på du snakker om? Enten var det rommet som gjorde den litt mindre gode lyden der inne, men dette nirvana du snakker om. Er det langt igjen til det når dette er i hus? Du bor på landet mann, traktorer og ford granada er mere stilen der oppe. Får gratulere at Ica har blitt Bunnpris da, Rune's landhandel neste?
    Om en vare er overprist kommer ann på hvilke kriterier man legger til grunn for vurderingen. Om man synes at forstekreren låter så godt som prislappen tilsier kvitter det om importøren har en sjuk avanse på det. hehe.

Nivrana ja, bra gruppe det der! Men spøk til side; det er ett ord jeg ikke vil bruke om anlegget mitt rett og slett fordi jeg mener på at en persons smak i både musikk, lyd, og ikke minst ens egne prioriteringer forandrer seg mang en gang iløpet av livet.

Rune's landhandel kommer aldri på tale. Men kanskje det kunne ha vært en ide å åpne en hifibutikk i trøx?
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holst er en ung fyr som liker å gjøre ting ordentlig; så når han først bytta ut vincentene ble det liksågodt mcintosh sine 1000wattere
    Hot dang. Men 1.000 watt - mener du 1.200 som i MC1.2KW?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hot dang. Men 1.000 watt - mener du 1.200 som i MC1.2KW?
    nope, 1000w. Dette er de forgjengeren til MC1.2KW. Sjekk profilen hans for bilder
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig inngått en avtale angående disse duoene med en av hfs mer profilerte brukere og innen ett par uker bør duoene ha forlatt de dype skogene i trøxas så sant hans kjøper av uno ikke skulle finne på trekke seg (noen forby!).
    Nå har ihvertfall jeg betalt for Uno'ene, så da spørs det vel ikke om ditt salg er rimelig spikra og

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Nå har ihvertfall jeg betalt for Uno'ene, så da spørs det vel ikke om ditt salg er rimelig spikra og
    hehe, verda ække stor! Da har vi nok alle tre mange mange timer med ekte musikknytelse å se frem imot. Gratulerer med kjøpet av ett par fantastiske høytalere
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en vare er overprist kommer ann på hvilke kriterier man legger til grunn for vurderingen. Om man synes at forstekreren låter så godt som prislappen tilsier kvitter det om importøren har en sjuk avanse på det. hehe.

Nivrana ja, bra gruppe det der! Men spøk til side; det er ett ord jeg ikke vil bruke om anlegget mitt rett og slett fordi jeg mener på at en persons smak i både musikk, lyd, og ikke minst ens egne prioriteringer forandrer seg mang en gang iløpet av livet.

Rune's landhandel kommer aldri på tale. Men kanskje det kunne ha vært en ide å åpne en hifibutikk i trøx?
    Det er sant og når man ser prisene på Parasound i USA og her så må jo importør tjene en del stål på det, rabatter og alt det der mener jeg. Du menter Trøgstad trenger Hifibutikk altså? Hvorfor ikke mener jeg men plasseringsmessig ville det vært bra med en i Askim feks.

Duo ikke ga den gleden du ville ha i lydens verden, åssen føles det å selge disse horna ?

Vil si desverre at det er en del saker i denne lydverden som er overprisa over taket og litt til, se bare på Nordost kabler som koster 160k og da er det lov å si syke priser.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant og når man ser prisene på Parasound i USA og her så må jo importør tjene en del stål på det, rabatter og alt det der mener jeg. Du menter Trøgstad trenger Hifibutikk altså? Hvorfor ikke mener jeg men plasseringsmessig ville det vært bra med en i Askim feks.

Duo ikke ga den gleden du ville ha i lydens verden, åssen føles det å selge disse horna ?

Vil si desverre at det er en del saker i denne lydverden som er overprisa over taket og litt til, se bare på Nordost kabler som koster 160k og da er det lov å si syke priser.
    Det som er er at jo at man kommer til å bli manisk depressiv om man skal tenke for mye på avansen importører og butikker har på dette utstyret. Man kan jo importere selv, ta risikioen dette medfører, kødde litt med strømforsyninga og leve lykkelig. Eller så kan man akseptere det faktummet at norske importører og butikker tjener godt på oss, betale det det koster og være fornøyd

Hvorfor legge en slik butikk i askim? Askim er jo en by, nei, man må jo ha en viss atmosfære. Ser for meg et familiekonsept her. Mor kan gå over gata til det lokale bakeriet og nye ferske bakevarer mens far er tvers over gata og nyter god lyd mens barna kan leke med kua i bakgården

Det føles helt greit å selge disse hønna. Ellers hadde jeg ikke gjort det. Mann må ta hele situasjonen i betraktning her. Jeg er 27 år gammel, jeg har hatt utrolig mye fett utstyr og hvis man ser på lønnsnivået jeg ligger på er det egentlig ganske utrolig. Duo er en drøm for mange, jeg hadde forbannet meg på at jeg skulle ha de før jeg fylte 35, nå fyller jeg 28 og kan si "bin there done that" om avantgarde duo. Er egentlig ganske fornøyd ja

Nordost er en situasjon jeg ikke vil gå nærmere innpå egentlig

Men nå er det kvelden på denne nissen. vi snx!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at du høyst sannsynlig for solgt Duo'ne! Godt å høre. Er vel bare et sett Klipsch igjen og selge da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæggern! Det var altså du som stakk av med de g-h! Stusset litt når jeg så den Hypex annonsen din "grunnet overgang til rør og horn". Blir det Audiolense på oppsettet?
    Nå blei jeg dødelig misunnelig må jeg innrømme Sorry for OT Nissen, men du sitter sikkert og gliser sjøl nå også tenker jeg :-D

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Endelig ser det ut til at Duoene forlater deg, etter flere uker ute på brukten. Jeg vet det er en herlig følelse å bli kvitt noe du har hatt liggende lenge ute på brukten. Hvertfall følte jeg det sånn med mine tidligere Pioneer S-1EX.

Og er vi heldige, røper du også hvilken forsterker(e) som kommer i hus i løpet av de neste dagene. Det blir spennende å høre hvilken McIntosh modell det ble heheh

Men, en ting jeg må få be deg om. Når Duoene er ut av hus, JBLene og den nye forsterkeren spiller vakkert i lag, da syns jeg virkelig du kunne fortalt oss litt om hva de opprinnelige planene var. Eller? :twisted: Det kan vel på ingen måte skade!

Helt tilslutt vil jeg bare gratulere deg med ett kommende helt nytt oppsett, som jeg håper du vil nyte en stund nå.... før du selger igjen! Nå ser du at du nok en gang har JBL Array 1400, og da håper jeg de står trygt hos deg denne gangen :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for sist Glenn Du kom deg trygt hjem etter helgen? Gratulerer så mye med Uno. Jeg siklet litt på disse selv, men turde ikke ta sjansen pga rommet vårt. Kansje neste gang et par av disse dukker opp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det er artig å følge med i tråden her, sliter med å følge med helt, men blir nok knall etterhvert når alt kommer i hus.

Side 181 av 252 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •