Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 177

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 177 av 252 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 3,521 til 3,540 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Var det slike i Bergen altså?
    Hm... Kanskje jeg bør holde øyne og øre LITT mer åpen etterhvert, slik at jeg faktisk får hørt dem?
    jupz, butikken tok de i innbytte fra en som skulle oppgradere/omprioritere anlegget sitt.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben igjen hehe du bytter høytalere oftere en jeg bytter sokker

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    Velkommen i klubben igjen hehe du bytter høytalere oftere en jeg bytter sokker
    takk og pris var det en spøk!! og ikke minst; takk takk, er en sann glede å være tilbake i det gode selskap eller, jeg har vel vært i et supergodt selskap nå. shit au, du vet hva jeg mener
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med Array 1400 igjen da Rune, frem og tilbake er like langt. Nå håper jeg virkelig du beholder disse høytalerne en stund, er ikke vits å tro gresset er grønnere på andre siden når du allerede sitter med state of the art høytalere fra før. Håper du får solgt Avantgardene snarest så du kan få slappe av og nyte litt musikk igjen, savner at du kan sitte og skryte litt varene dine igjen så dette har vi venta på. Hva har du tenkt å drive disse høytalerne med i fremtiden? Parasound JC1 ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis med Array 1400 igjen da Rune, frem og tilbake er like langt. Nå håper jeg virkelig du beholder disse høytalerne en stund, er ikke vits å tro gresset er grønnere på andre siden når du allerede sitter med state of the art høytalere fra før.
    Nå har det nok aldri handlet om å tro at grønnere er grønnere på andre siden, det har vel hatt mer å gjøre med at man som et "hifi nerd i utvikling" alltid vil ha det bedre. Og jeg får nok ikke bedre lyd enn hva jeg hadde med duo og mc275r, men jeg får forhåpentligvis en annen type lyd som passer musikken min bedre. Men det fnner jeg ut av iløpet av helga

Håper du får solgt Avantgardene snarest så du kan få slappe av og nyte litt musikk igjen, savner at du kan sitte og skryte litt varene dine igjen så dette har vi venta på. Hva har du tenkt å drive disse høytalerne med i fremtiden? Parasound JC1 ?
    å nei du, jc1 har jeg hatt. og solgt. Greit jeg tok tilbake arrayene, men det er noe annet enn jc1 som skal inn. Men vi snakker samme land, dog en høyere nypris. Time will show
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Nå har det nok aldri handlet om å tro at grønnere er grønnere på andre siden, det har vel hatt mer å gjøre med at man som et "hifi nerd i utvikling" alltid vil ha det bedre. Og jeg får nok ikke bedre lyd enn hva jeg hadde med duo og mc275r, men jeg får forhåpentligvis en annen type lyd som passer musikken min bedre. Men det fnner jeg ut av iløpet av helga

å nei du, jc1 har jeg hatt. og solgt. Greit jeg tok tilbake arrayene, men det er noe annet enn jc1 som skal inn. Men vi snakker samme land, dog en høyere nypris. Time will show
    Tja... Kan det være no annet enn McIntosh? Erling Neby bruker slikt på sine JBL everest.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På samme måte som "beauty is in the eyes of the beholder", er jeg av den oppfatning at "beatiful sound is in the ears of the listener". Duoene er ikke "bedre" enn Arrayene - for deg.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul att du är med i Yankee Horn klubben igen!!!!!!
    Jag har saknat dina välskrivna tester av elektronik på Arrayérna.

Och som jag sagt tidigare: Vägen till Nirvana är sällan rak. Du har
    fått mer erfarenhet bara.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Endelig fikk vi noen håndfaste detaljer... Blir artig å høre en sammenligning eller no slik mellom Duo vs Array.

Du kjører samme byttemodell som meg ser jeg, ut med A inn med B, ut med B inn med A und so weiter...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    På samme måte som "beauty is in the eyes of the beholder", er jeg av den oppfatning at "beatiful sound is in the ears of the listener". Duoene er ikke "bedre" enn Arrayene - for deg.
    bra sagt! og ikke minst; ett oppriktig takk jeg har som sagt vær nervøs for at folk har tolket dette som at arrayene er "bedre" enn duone og ikke helt forstått hva som har foregått. setter pris på se at andre faktiks forstår det
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Kan det være no annet enn McIntosh? Erling Neby bruker slikt på sine JBL everest.
    det er mye fett som er dyrere enn jc1
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Gratulerer! Endelig fikk vi noen håndfaste detaljer... Blir artig å høre en sammenligning eller no slik mellom Duo vs Array.

Du kjører samme byttemodell som meg ser jeg, ut med A inn med B, ut med B inn med A und so weiter...
    hehe, ja det har vært litt frem og tilbake. Når jeg får det nye effekttrinnet når duo er solgt, så har jeg ett ønske om å teste ut swans f1.1f hjemme i original stand på dette effektrinnet opp mot arrayene. Utover det er det faktisk ikke noe annet jeg har et sterkt ønske om å teste ut nå. Det ligger også litt i at en bekjent av meg som har ganske lik smak som meg i lyd mente på at jeg burde gi swansene en second chance fordi mellomtonen i hans ører var like bra, om ikke bedre enn arrayene. Og den demoen jeg fikk hjemme var helt håpløs med tanke på at det systemet ikke fungerte i rommet mitt..
    -------
    Mvh
    Rune

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans kunne jeg selv tenke meg i et fremtidig kinorom, men de må nok ha mer enn mine 19 kvm for å puste. Du får kose deg i helga, er alltid deilig å få sakene i hus, pappen inn på kottet og ei skive i spillern

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Kul att du är med i Yankee Horn klubben igen!!!!!!
    Jag har saknat dina välskrivna tester av elektronik på Arrayérna.

Och som jag sagt tidigare: Vägen till Nirvana är sällan rak. Du har
    fått mer erfarenhet bara.
    du skal ikke se bort fra at det blir flere tester fremmover. Har tester av både ayon og mc275r på lager, og det er endel produkter jeg har lyst til å teste ut hjemme etterhvert. Men jeg har rett og slett ikke tatt kjangsen med duoene siden de ikke fungerer så bra som arrayene i mitt rom, og jeg har ikke følt at de er de riktige for meg, da har det blitt så feil å teste utstyr på de
    -------
    Mvh
    Rune

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Är det ett par grotttroll rakt ur kartong?

Min erfarenhet efter 1 år och 2 månader är att dom
    växer från råtassar till "beinstekka high end".

Jag är inte så aktiv på olika forum längre, men du kanske
    minns att jag är ett riktigt vinyl-skägg. Kan inte tänka mig
    ett par bättre högtalare i prisklassen för audiofil-dritnödig-
    vinyl-granskning. Kanske jag själv bidragit till myten att
    Array bara är till för att flytta tarmarna i magen med.

Nei da, Grottroll + Hegel H4SE = Love

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fram og tilbake er like langt ja Får jo gratulere deg med Array igjen, og noen erfaringer rikere. Har ingenting mot kjøp/salg som du har gjort her, for uten å prøve vet en jo ikke. Og da blir en gående å lure...

Er spent på hva du skal dra inn av forsterkeri, men holder en knapp på et eller annet fra McIntosh grunnet din lille fetisj for merket.

Når det gjelder sammenlikning av Array mot Duo, føler du denne blir rettferdig med Yamahaen? Duo har jo tross alt aktiv bass, som er en fordel når det gjelder krefter.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten er det McIntosh MC-501 monoblokker, eller så er det McIntosh MC-602. Jeg er så sikker i min sak, at jeg nesten er villig til å satse penger

Gutten er jo like forelska i McIntosh forsterkeri som jeg er i en lettkledd Jenna Jameson

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutten er jo like forelska i McIntosh forsterkeri som jeg er i en lettkledd Jenna Jameson [/QUOTE]

Kan du klandre han ? :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra sagt! og ikke minst; ett oppriktig takk jeg har som sagt vær nervøs for at folk har tolket dette som at arrayene er "bedre" enn duone og ikke helt forstått hva som har foregått. setter pris på se at andre faktiks forstår det
    Selv takk. Litt tarmskylling:

A kildevarianter (=X drivverkvarianter X Y DAC-varianter) X B signalkabelvarianter X C forsterkervarianter (= Æ forforsterkervarianter X Ø effektforsterkervarianter) X D høyttalerkabelvarianter X E høyttalervarianter X F lytteromvarianter X G varianter av oppfattelse (kognisjon?) av lyd = et utall muligheter for gjengivelse og oppfatning av stereolyd (og her har jeg ikke hensyntatt strømrensing, strømkabler og multikanalslyd). Og fortsatt insisterer mange på at én komponent eller én kombinasjon er objektivt bedre (i betydningen slår alle andre - for andre lyttere), eller at én komponent matcher en annen komponent objektivt bedre (for andre lyttere)?

Hadde det vært entydig oppfatning av "lyd", hadde vi hatt betydelig færre aktører innenfor produksjon av komponentene listet ovenfor. Kanskje bare én - Microsoft eller Tupperware?

Mangfoldet av produkter og hyperaktiviteten på forumer som dette viser meg to ting : 1) ingenting er objektivt "best" så shut the f**k up about which is better :-) og 2) finn noe som passer ditt rom, ditt budsjett og dine lydmessige preferanser, vær fornøyd med det og drit en meget lang i hva andre mener.

Det jeg liker å lese og høre om, er forskjellene mellom produkter (men helst uten konklusjonen om hvilken som var best for akkurat den personen i akkurat det rommet med akkurat den signalveien... = AV-pressen, by the way)).

The end.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kjøpt 14B SST forran de McIntosh sakene!

Side 177 av 252 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •