Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 171

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 171 av 252 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste
Viser resultater 3,401 til 3,420 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Siden du saumfarer brukten har du sikkert sett disse, ulempen er jo selfølelig at de befinner seg langt, langt nord...:neutral:
    Har sett de, men Dali er nok ikke noe som tiltaler meg nevneverdig. Blir litt for dannet for min del. Har litt mer sansen for løsluppenheten til f.eks. klipsch og jbl.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Ikke i et normalt hjem. Men har hørt de endel i de to soundgarden filialene i Oslo.
    Hadde en periode både LS80 og RF5 hjemme samtidig. Ble spilt på samme elektronik (rør). Må si at dette er to ganske forskjellige høytalere!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Hadde en periode både LS80 og RF5 hjemme samtidig. Ble spilt på samme elektronik (rør). Må si at dette er to ganske forskjellige høytalere!
    Uten tvil! Men dette ser jeg heller på som en fordel siden da blir enda viktigere å teste ut hjemme hos seg selv
    Selv har jeg begynt nedtellinga til søndagen og nærmest sitter og tripper i påvente av å få solgt mcintoshen, er jo først da jeg virkelig kan begynne å se meg etter noe annet
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ingen av disse har enkelt basselement i refleksløsning og hornladning for diskant og mellomtone vel? Hvor er amerikaneren?!
    Nærmeste er vel Klipsch og JBL, men ingen av de passer heller.
    Og apropos, hvis du skal teste Klipsch hjemme, det er ikke tulla at den nåværende RF-serien trenger et aboslutt minimum av 100-200 timer før dem åpner seg. Først etter et par uker med 24/7(300+ altså) spilling på varierende nivå at mine morsomme å høre på.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planene ble desverre forandret. Nå blir det noen billigere høytalere som skal fungere som en mellomstasjon mens kontoen vokser frem til f.eks. k2 dukker opp på brukten

Er klar over innspillingstiden til klipsch. har hatt både rf7, rf52 og rf82. Innspillingen av disse er en tålmodighetsprøve av grandiose dimensjoner. Men når den drittjobben er gjort kommer som oftest gliset
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det blir for lite prestisjefylt for deg, men bassen på disse ser jo slett ikke verst ut:
    XTZ 99.26 W10.17 P

Disse er jo også morsomme. Med delefilter på utsiden av boksen er de jo lette å modde til ekte aktiv drift også, men er redd de ikke har samme "rett i fleisen"-bassen som de ovenstående:
    XTZ 99.38 Pianolakk

Nei, jeg har ikke hørt noen av dem. Det er dessuten få seriøse lyttere som har forsøkt dem og formidlet sine erfaringer, så derfor kunne det vært morsomt dersom en seriøs hifientusiast som deg faktisk forsøkte deg på en av disse toppmodellene til XTZ. :-D

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg har jo mye erfaring med XTZ og har vel de øverste..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Mulig det blir for lite prestisjefylt for deg, men bassen på disse ser jo slett ikke verst ut
    Hehe, tro meg når jeg sier at prestisje har nada å gjøre med saken Det er selvfølgelig hyggelig med et prestisjefylt navn på produktet, men det hjelper så lite hvis lyden suger eselstump. Derfor seg jeg heller på navnet som en eventuell bonus hvis man kan kalle det det
    De xtz høytalerne ser ganske interresante ut og det har jo vært endel hyggelige skriblerier om de på nettet. Uten tvil et produkt som det kunne ha vært interresant å ha testet hjemme.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De xtz høytalerne ser ganske interresante ut og det har jo vært endel hyggelige skriblerier om de på nettet. Uten tvil et produkt som det kunne ha vært interresant å ha testet hjemme.
    Ble litt nysgjerrige på dem (XTZ 99.26 + W10.17 P), siden de minner litt om løsningen jeg kommer til å kjøre i min hjemmekino etterhvert. Har sjekket litt rundt på ulike nettsider, men er ikke i stand til å finne ut om de KREVER aktiv deling og separate effekttrinn til bassmodulene eller om det i denne komboen inngår passivt filter noe sted mellom "topp"- og "bunn"-moduler ala det som følger med for XTZ 99.38.
    Akkurat nå ser det mest sannsynlig ut at de krever aktiv deling og separate effekttrinn ala XTZs egen XTZ Sub Amp 1. For sistnevnte står det heller ikke noe om man får kanalseparasjon med to tilknyttede subber, noe jeg tviler på at man får. Det kan bli dyrt etterhvert om man skal ha separate effekttrinn med aktiv deling for hver av bassmodulene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ble litt nysgjerrige på dem (XTZ 99.26 + W10.17 P), siden de minner litt om løsningen jeg kommer til å kjøre i min hjemmekino etterhvert. Har sjekket litt rundt på ulike nettsider, men er ikke i stand til å finne ut om de KREVER aktiv deling og separate effekttrinn til bassmodulene eller om det i denne komboen inngår passivt filter noe sted mellom "topp"- og "bunn"-moduler ala det som følger med for XTZ 99.38.
    Akkurat nå ser det mest sannsynlig ut at de krever aktiv deling og separate effekttrinn ala XTZs egen XTZ Sub Amp 1. For sistnevnte står det heller ikke noe om man får kanalseparasjon med to tilknyttede subber, noe jeg tviler på at man får. Det kan bli dyrt etterhvert om man skal ha separate effekttrinn med aktiv deling for hver av bassmodulene.
    Som skrevet litt øverst så har AndreWerdenskrieg disse. Send han en PM så finner han ut.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er akkurat lagt ut, ser jeg:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/43798

Ikke akkurat det du spør etter i bassareal, men en meget spesiell modell jeg aldri har sett før. Kan jo være en morsom sak mens man sparer seg opp til drømmen. :-)
    Fikk ikke lenken på salgssiden til å virke, men denne er vel bedre:
    JBL Home Audio

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe: TIK serien er uten tvil interresant. Så langt idag har jeg så vidt kommet i kontakt med Roger fra soundwave angående F2.2F, og ikke minst har jeg kommet i kontakt med en fyr som skal selge noen smådyre høytalere for litt mer enn hva jeg har budsjettert med. Må innrømme at jeg har litt sansen for disse utskiftningsperiodene mine
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt du ikke har slik utskiftningstrang på kvinnfolk også, men det er moro å følge med på denne tråden altså. Her går man fra høytalere fra 100k ned til 30k, og ting flyr inn og ut regelmessig så det blir moro å se hva endelig resultatet blir her.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er godt du ikke har slik utskiftningstrang på kvinnfolk også, men det er moro å følge med på denne tråden altså. Her går man fra høytalere fra 100k ned til 30k, og ting flyr inn og ut regelmessig så det blir moro å se hva endelig resultatet blir her.
    Hehe, det her kommer sikkert ikke meg til gode, men hu svenskeberta jeg nevnte tidligere avsluttet jeg forholdet med her forleden dag. Så trangen til utskiftning ligger nok ganske langt nedi genene

Mange reagerer på dette med pris, men hvorfor skal det egentlig ha noe å si? Du kan ta verdas dyreste high end høytaler beregnet på klassiske mesterverk og den vil suge maks i ørene til en som elsker hard rock. Men gi han en rocka ht til rundt 30 og han vil være langt mer fornøyd Just an example
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir feil å snakke om utskiftningsperioder for din del, Skrotnisse. Du har noen korte avbrudd/perioder i en kontinuerlig utskiftningsprosess der du beholder ting!

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som du har forandret planer, kan du kanskje fortelle hvilke høyttalere du vurderte tidligere?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det her kommer sikkert ikke meg til gode, men hu svenskeberta jeg nevnte tidligere avsluttet jeg forholdet med her forleden dag. Så trangen til utskiftning ligger nok ganske langt nedi genene

Mange reagerer på dette med pris, men hvorfor skal det egentlig ha noe å si? Du kan ta verdas dyreste high end høytaler beregnet på klassiske mesterverk og den vil suge maks i ørene til en som elsker hard rock. Men gi han en rocka ht til rundt 30 og han vil være langt mer fornøyd Just an example
    Det er det jeg mener også og hvorfor skal man opp til toppen for å nå nirvana, så lenge man man få det for 1/4 del av prisen. Jeg synes du tyr til et meget fornuftig valg her nå, kan bli spennede og se hva som kommer i hus til deg nå altså. Hvis det speller ræva er det greit med litt romtiltak ?

Er svenskedama ute av systemet også, liker dem ikke anlegget ditt eller? Det er kanskje derfor det er ut og inn med dem, mismatch med anlegget og greier.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Nå som du har forandret planer, kan du kanskje fortelle hvilke høyttalere du vurderte tidligere?
    +1 :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/43809

Hva med gamle høytalerne til Devilej ?

God pris og rock n roll for alle penga...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos deg der du er, med hvem som måtte være ved din side og hva du måtte velge å høre/se på. 8)
    Jeg i vært fall koser meg akkurat glugg i hjel med mitt som aldri før, har ikke angret og ser meg ikke tilbake...

Side 171 av 252 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •