Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 17 av 252 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg vil jo ikke akkurat si at alt annet er splitter nytt. til tross for en kort periode enn så lenge med arrayene, så har jeg fått hørt rimelig mange timer på de. Og jeg har endel demolåter jeg kan omtrent ut og inn. Har testa de endel ganger på arrayene for å "lære de å kjenne litt", men om jeg hører noe forskjell kan jeg jo ikke si på forhånd, men spennende blir det.

ps: nå har jeg endelig fått "the first mail" om mcintoshen! jeg lever i håpet!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yess, first thing first. Etter å ha tilbragt litt flere timer inne på min hjemmekino\hi fi fant jeg ut at det snart var på tide å ta noen bilder av oppsettet selv, problemet er bare å få bildene så gode det overhodet lar seg gjøre, joda, noen relativt gode er knipset, men fornøyd har jeg slettes ikke vært. Uro i bildet er noe herk, så da var det naturlig å bestille seg stativ og fjernkontroll til kameraet, bør ankomme lørdag eller mandag, så da er det snart på tide å leike fotograf.

Sist gang det var noe aktivitet i denne tråden tilsa trådittelen at Nordost Baldur HT kabler var på test, de koster vel rundt 7-8k om hukommelsen ette spiller meg ett puss. Mine egne ht kabler er av typen Monster "ett-eller-anna", tjukke og monstrøse, relativt tøffe å se på. Nysgjerrigheten var stor, kunne disse ultratynne Nordost kablene til en halv formue forbedre lyden i anlegget i den grad at prisen kunne forsvares? vel, jeg var nok lettere skeptisk til dette.

Så mye for den skepsisen liksom.

Jeg har endel favorittlåter som jeg bruker til å teste ut nytt utstyr, deriblandt Korn med Alone I Break, Santana med Maria Maria og div techno låter jeg ette helt veit navnet på. Jeg spilte igjennom disse låtene først med Monster, gliset var der så absolutt, men helt perfekt var det ikke, men skal man kun kunne smile når alt er perfekt, vel, et stå stort forbrukslån får jeg neppe. Etter å ha spilt igjennom disse referansesporene var det på tide å koble til Baldur kablene. Du verden, de var så tynne og stive og kvalitetsinntrykket kunne strengt tatt vært bedre, Det er ikke mange år siden jeg prøvde meg med ett par ht kabler fra Nordost, dog fra bunnen av prisskalaen deres. Den gangen var skuffelsen til å ta på og kablene endte opp som vrakgods. Baldur på sin måte er noe helt annet. Og da mener jeg virkelig noe helt annet.

Bassen ble strammet opp, toppen ble mindre diskant og mer luft, stemmer ble bedre artikulert, lydbildet ble roet ned og kort sagt hjalp det noe grossalt. Det var direkte morro å gå igjennom de faste referanselåtene. Alt ble så mye bedre, og ikke bare litt. Til og med besøkende som har hørt endel på anlegget mitt bemerket at noe var skjedd. Mojjo! Og det beste av alt? nå er det ikke lenge til Nordost Frey HT kabler ankommer, kan prisdifferansen på nesten 10k forsvares slik diffen mellom monster og baldur kunne? stay tuned!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt!

Dersom du har mulighet så ville jeg forsøkt å teste Black Magic kabler også (fra pmaudio)

Mange som har byttet ut dyre Nordost kabler med akkurat denne produsentens toppserie, dvs Revelation IC og The Giant ht-kabler.
    Om det er fordi de er bedre eller om det dreier seg om smak og behag er imidlertid usikkert siden jeg kun har hørt BM av de to foreløpig

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepz, har tenkt endel på det, men tenkte å vente med å få tak i ett sett frem til Frey er på plass, de vet jeg iallefall at jeg får lånt endel uker, baldur har jeg aldri visst hvor lenge jeg får låne. Kan bli interresant å høre hvor stor forskjellen er, hørte på ett oppsett med komplet vallhalla, og bytta ut med div annet, og valhalla låt jævelig bra, men ikke pokkern om jeg hadde betalt så mye for det. Så noe må det jo være når folk sier det har forsaket valhalla til fordel for BM!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avsluttende kveld i momarkedet uka skulle være en liten fotokveld, da hadde det kanskje hjulpet å huska batteripakka. Dermed ble det bare to lekre bilder, klikk på bildet nedenfor for å se disse:

-------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at en kamerat av meg har kjøpt seg en avr445 måtte jeg bare få testet den ut på jbl array1400. En del av dere har sikkert fått med dere at jeg har vurdert sterkt å bytte ut min kjære McIntosh c220 med en billigere forforsterker så når jeg endelig fikk muligheten til å teste ut denne hk'n måtte jeg jo benytte muligheten.

Hk avr445 på jbl array1400; mismatch eller match made in heaven?

ps: prøv å overse diverse skriveleifer; har en *******s feber gående
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom test. Blir interessant å se hvordan den fungerer som ren pre mot Oberon. Jeg skal i morgen sette opp min 745 mot Parasound NC2250 og JBL TL260. Håper dette spiller overbevisende, for da er 745 solgt. Venter RX-V1800 i hus i slutten av måneden :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    planen er å få testet ut pre funksjonen på 445 iløpet av lørdan, så får jeg bare håpe på at det ette renner på med besøk!

På en side har jeg da også mine reservasjoner mot å prøve ut denne recieveren som en ren forforsterker; noe sier meg at den biter bedre fra seg enn hva man først skulle tro. Det siste jeg vil jo er at nabopjokken skal ha en billig reciever hvis pre funksjon kommer farlig nær min egen elskverdige mcintosh hehehhehe.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det konvertering til hjemmekino som gjelder nå? Eller er vi åpne for andre to-kanals forslags, som f.eks. denne: Audiofoni AS

Mulig det klusser litt med inngangsimpedanse på ICE-blokkene eller hva det nå var, så sjekk i så fall det nærmere om det skulle bli aktuellt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, det er IKKE konvertering til hjemmekino som gjelder nå. Surround er noe jeg så absolutt ette skal ha før jeg en eller gang i den uvisse fremtid sitter med et gedigent huslån og nok kvadrat til å kunne forsvare det. hehe

Derimot kan jeg jo ikke si nei når jeg får muligheten til å teste annet utstyr opp mot mitt eget ) Den ming da greia vurderte jeg, og så slo jeg den fra meg. Hadde endel kontakt med han audiofoni fyren (har glemt navnet), joda, jeg skulle få en til test så fort han fikk inn flere på lager. Og tida gikk.. og gikk... med tanke på min relativt korte tålmodighet når det gjelder sånt, så ble det en tur til oslo og mc'en ble handlet inn

Det som interresserer meg mest ved hk'en er egentlig romkorreksjonen. Om denne virkelig gjør nytta så kanskje, men jeg tviler vel litt. Har blitt sabla glad i mcintoshen vet du
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    planen er å få testet ut pre funksjonen på 445 iløpet av lørdan, så får jeg bare håpe på at det ette renner på med besøk!

På en side har jeg da også mine reservasjoner mot å prøve ut denne recieveren som en ren forforsterker; noe sier meg at den biter bedre fra seg enn hva man først skulle tro. Det siste jeg vil jo er at nabopjokken skal ha en billig reciever hvis pre funksjon kommer farlig nær min egen elskverdige mcintosh hehehhehe.
    Jeg håper du poster resultatet av testen, er veldig spent på hva du kommer frem til. Har selv en H/K Avr 435 som til musikk kun brukes som forforsterker til to Advance Acoustic monoblokker. Jeg er veldig fornøyd med denne løsningen, men så lurer jeg samtidig på om i hvilken grad en god stereoforforsterker vil kunne forbedre lyden ytterligere.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derimot kan jeg jo ikke si nei når jeg får muligheten til å teste annet utstyr opp mot mitt eget ) Den ming da greia vurderte jeg, og så slo jeg den fra meg. Hadde endel kontakt med han audiofoni fyren (har glemt navnet), joda, jeg skulle få en til test så fort han fikk inn flere på lager. Og tida gikk.. og gikk... med tanke på min relativt korte tålmodighet når det gjelder sånt, så ble det en tur til oslo og mc'en ble handlet inn
    Jeg har holdt på med det samme, men forklaringen er jo enkel. Eltek har ikke nok komponenter til å dekke etterspørselen av Mundorf kondiser. Dermed får ikke Motron deler til oppgraderingene. Min kommer fra RoDa om ikke så lenge, da blir det test her. Antakeligvis kommer Parasound A21 innom for å prøve seg mot Hegelen også.
    Jeg har forresten lånt den gamle Mk I utgaven med Svetlana rør (?), den var for romantisk for meg. Men bang for buck hadde den i bøtter og spann.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Jeg håper du poster resultatet av testen, er veldig spent på hva du kommer frem til. Har selv en H/K Avr 435 som til musikk kun brukes som forforsterker til to Advance Acoustic monoblokker. Jeg er veldig fornøyd med denne løsningen, men så lurer jeg samtidig på om i hvilken grad en god stereoforforsterker vil kunne forbedre lyden ytterligere.
    Selvfølgelig vil testen ble postet. hehe. Skal opp kl seks imorgen tidlig og begynne på jobben. Bør bli noen interresante timer! Testen bør i teorien komme iløpet a søndagen.

En god stereoforforsterker vil vel i omtrent alle tilfeller gjør en bedre jobb på tokanals musikk enn en surroundreciever, spørsmålet er bare hvor stor forbedringen er og om den kan forsvare en merpris. Hvis man skal kombinere litt hjemmekino og stereo, så vil nok den beste løsningen være å kjøpe en grei hjemmekinoreciever med pre out, en stereoforforsterker av god kvalitet med prossessor inngang og ett par gode effektforsterkere. Da får man god kvalitet på både filmlyd og musikk
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her da nisse? Beholder du utstyret eller er det solgt?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig vil testen ble postet. hehe. Skal opp kl seks imorgen tidlig og begynne på jobben. Bør bli noen interresante timer! Testen bør i teorien komme iløpet a søndagen.

En god stereoforforsterker vil vel i omtrent alle tilfeller gjør en bedre jobb på tokanals musikk enn en surroundreciever, spørsmålet er bare hvor stor forbedringen er og om den kan forsvare en merpris. Hvis man skal kombinere litt hjemmekino og stereo, så vil nok den beste løsningen være å kjøpe en grei hjemmekinoreciever med pre out, en stereoforforsterker av god kvalitet med prossessor inngang og ett par gode effektforsterkere. Da får man god kvalitet på både filmlyd og musikk
    Kansje du burde ta ein kikk på parsound new classic 2100? Det er ein forforsterker med prosessor inngang som du får veldig masse for pengene.
    Den koster bare 6000,- Den var iallefall ein stor oppgradering i forhold til pioneer surround receiver som forforsterker hos meg:-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hvordan går det her da nisse? Beholder du utstyret eller er det solgt?
    hehe. det er tatt et valg for å si det slik. Noe beholdes, noe selges. Det kommer en sak om det iløpet av uken. Har vært, og er, spinnvilt kaos på jobben, så jeg har rett og slett ette hatt tid til å lage en ordentlig sak om det. hehe. men det kommer... lenge leve tålmodigheta!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Kansje du burde ta ein kikk på parsound new classic 2100? Det er ein forforsterker med prosessor inngang som du får veldig masse for pengene.
    Den koster bare 6000,- Den var iallefall ein stor oppgradering i forhold til pioneer surround receiver som forforsterker hos meg:-)
    Det er uten tvil en interresant forforsterker! Har titta både litt på den og P3 som er en fantastisk forforsterker til prisen. Får se om jeg finner en butikk som er velvillig til hjemlån. vet du om noen?
    -------
    Mvh
    Rune

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uten tvil en interresant forforsterker! Har titta både litt på den og P3 som er en fantastisk forforsterker til prisen. Får se om jeg finner en butikk som er velvillig til hjemlån. vet du om noen?
    Eg lånte den av ein lokal butikk her i stavanger. Resonans lyd og bilde...
    Men da hjelpe vell ikkje de så masse:???:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Eg lånte den av ein lokal butikk her i stavanger. Resonans lyd og bilde...
    Men da hjelpe vell ikkje de så masse:???:
    njet, blir litt langt å dra! Får håpe det finnes en og annen snill butikksjel her nede au!
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å stikke innom deg en dag du har tid for en liten demo på Array1400
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 17 av 252 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •