Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 168

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 168 av 252 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 3,341 til 3,360 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvorfor kan du ikke beholde tyskerhorn duoen og gjøre det beste ut av det, er nok ikke lett å selge slike høytalere når konene til evt kjøper setter ned foten. De er jo ganske så pirkete på slike ting så da er det vel best å holde seg i skinnet, er det Proson eller CV?som skal inn eller siden du er så hemmelighetsfull ?
    Det ville selvfølgelig ha vært en mulighet å beholde Duoene, soloen og mcintoshen, men ønsket om å oppgradere er relativt sterkt, soloen er solgt og prosessen er dermed godt i gang.
    Jeg har fra dag 1 vært klar over at det her vil ta tid, så akkurat det er ikke noe problem. Selv om endel tydeligvis tror det; du verden så mange hendvendelser av typen "jeg ser de har ligget lenge ute, jeg kan by deg 45k og henter imorgen" jeg har fått. Hehe. Så, planen ruller videre med uforminsket styrke, for en dag blir de solgt, og den dagen kommer gamle skrotnisse til å sprette ei cognacflaske av god gammel årgang som ble kjøpt inn nettopp til denne happeningen

Og CV\Proson er totalt uaktuelt i stueanlegget. Iallefall enn så lenge
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det ville selvfølgelig ha vært en mulighet å beholde Duoene, soloen og mcintoshen, men ønsket om å oppgradere er relativt sterkt, soloen er solgt og prosessen er dermed godt i gang.
    Jeg har fra dag 1 vært klar over at det her vil ta tid, så akkurat det er ikke noe problem. Selv om endel tydeligvis tror det; du verden så mange hendvendelser av typen "jeg ser de har ligget lenge ute, jeg kan by deg 45k og henter imorgen" jeg har fått. Hehe. Så, planen ruller videre med uforminsket styrke, for en dag blir de solgt, og den dagen kommer gamle skrotnisse til å sprette ei cognacflaske av god gammel årgang som ble kjøpt inn nettopp til denne happeningen

Og CV\Proson er totalt uaktuelt i stueanlegget. Iallefall enn så lenge
    Jeg husker engang jeg var på soundgarden for flere år tilbake så hadde de proson høytalere der faktisk. Det er jo ikke så galt for noe når de selger et slikt merke, ikke at jeg er noe fan av det merket da. Du får solgt dem og det er ikke noe problem, men det som er så kjedelig at alt skal ta så lang tid bestandig. Det er jo det som er ulempen med slikt dyrt utstyr at det er vanskelig å selge, er lissom ikke lett som å selge en rotel forsterker og slike ting. Når det kommer til alle tullingene som kommer med slike meldinger så er dem ikke int å kjøpe engang, når dem ikke har penger til prisen som står tviler jeg de har 45k heller og det blir for dumt. Er det som er kjedelig med å selge er jo alle disse pruterne, men det er jo kjøpers marked i dag og da er det ikke lett å kreve det man ønsker.

Du tar deg ikke en Chateau CoCo da? Det er rompesprit og selters (Det er tatt fra Mot i brøstet serie)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forresten fått testet Kef'ne? Du er jo som meg utrolig glad i dynamikk og fart så sånn sett blir du en referanse Vurderer de små QX20 i min lille stue, men er redd for at de blir litt for snille!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker engang jeg var på soundgarden for flere år tilbake så hadde de proson høytalere der faktisk. Det er jo ikke så galt for noe når de selger et slikt merke, ikke at jeg er noe fan av det merket da. Du får solgt dem og det er ikke noe problem, men det som er så kjedelig at alt skal ta så lang tid bestandig. Det er jo det som er ulempen med slikt dyrt utstyr at det er vanskelig å selge, er lissom ikke lett som å selge en rotel forsterker og slike ting. Når det kommer til alle tullingene som kommer med slike meldinger så er dem ikke int å kjøpe engang, når dem ikke har penger til prisen som står tviler jeg de har 45k heller og det blir for dumt. Er det som er kjedelig med å selge er jo alle disse pruterne, men det er jo kjøpers marked i dag og da er det ikke lett å kreve det man ønsker.
    Jeg har sansen for både Proson og CV sett ut fra deres nisje. CV har alltid vært - og vill alltid være - bang for the bucks. En perfekt ungdomshøytaler når det skal spilles opp til fest eller når det skal raseres et hus ved hjelp av filmtitting. Proson på sin side mangler det sjuke trøkket til CV men det tar de igjen på den generelle lydkvaliteten. Proson har jo gått fra å være ett superbillig dritt-(unnskyld språket)-merke til å bli en produsent som gir kjøperne veldig mye for penga. Men deres gamle og dårlige rykte henger nok igjen. Egentlig ganske synd når man ser på hva man får igjen for penga idag om man velger dette merket...

Prutere hører med. Så lenge folk holder seg høflig og tar et nei for et nei synes jeg egentlig at pruting hører med når man skal selge noe.

Du tar deg ikke en Chateau CoCo da? Det er rompesprit og selters (Det er tatt fra Mot i brøstet serie)
    Rompesprit og selters? Høres egentlig bare dritt ut!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har du forresten fått testet Kef'ne? Du er jo som meg utrolig glad i dynamikk og fart så sånn sett blir du en referanse Vurderer de små QX20 i min lille stue, men er redd for at de blir litt for snille!
    hehe, nå er det nok en "liten" forskjell mellom C1 og QX20 men KEF sin lydsignatur bør nok være fremtredene på de begge. Mine C1 ankom for endel dager sida, men grunnet jobb, sjukdom og ei svensk frue har de blitt stående i esken sin. Skal imidlertid prøve å få kobla de opp imorgen og gi de endel timer innspilling før de - som alt annet - skal blodtestes. De må jo våkne til liv med mc275r må de ikke?
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nå er det nok en "liten" forskjell mellom C1 og QX20 men KEF sin lydsignatur bør nok være fremtredene på de begge. Mine C1 ankom for endel dager sida, men grunnet jobb, sjukdom og ei svensk frue har de blitt stående i esken sin. Skal imidlertid prøve å få kobla de opp imorgen og gi de endel timer innspilling før de - som alt annet - skal blodtestes. De må jo våkne til liv med mc275r må de ikke?
    Grunnsignaturen bør nok være den samme, bare mer desto høyere opp!
    Får du ikke utnyttet potensialet med de med 275 så er det bare og gi opp!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Grunnsignaturen bør nok være den samme, bare mer desto høyere opp!
    Får du ikke utnyttet potensialet med de med 275 så er det bare og gi opp!
    jupz, og da tørr jeg ikke å tenke på hva de dyrere KEF modellene trenger av forsterkeri

Neida, dette skal nok bra. Sette de som sagt til innspilling imorgen, og så kommer det en litt fyldigere rapport i starten av neste uke en gang
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupz, og da tørr jeg ikke å tenke på hva de dyrere KEF modellene trenger av forsterkeri

Neida, dette skal nok bra. Sette de som sagt til innspilling imorgen, og så kommer det en litt fyldigere rapport i starten av neste uke en gang
    Det ser jeg frem til, de er jo så fordømte pene at de kunne stått på slottet uten at noen hadde rynket på nesen!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Hifihuset i går, og de hadde fått inn et par brukte macintosch.
    Store som beist, men tenkte på deg straks. de var vel 3 meter høye og 1 meter brede i brun eik.

Er det disse du er ute etter?:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Var på Hifihuset i går, og de hadde fått inn et par brukte macintosch.
    Store som beist, men tenkte på deg straks. de var vel 3 meter høye og 1 meter brede i brun eik.

Er det disse du er ute etter?:-D
    hehe, hørtes forsåvidt forlokkende ut, men akkurat de dimensjonene kan nok bli litt for heftige for min del, og hvis prisen matcher størrelsen så er nok ikke dette aktuelt åkke som

Det skulle uansett ha vært interresant å ha hørt ett par høytalere signert denne legendariske produsenten, men det er jo ikke akkurat de høytalera som det selges mest av her på berget. Jeg tørr ikke helt å bestille ett par uhørt heller. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, hørtes forsåvidt forlokkende ut, men akkurat de dimensjonene kan nok bli litt for heftige for min del, og hvis prisen matcher størrelsen så er nok ikke dette aktuelt åkke som

Det skulle uansett ha vært interresant å ha hørt ett par høytalere signert denne legendariske produsenten, men det er jo ikke akkurat de høytalera som det selges mest av her på berget. Jeg tørr ikke helt å bestille ett par uhørt heller. hehe

Mener de sa de ligger på rundt 70k på brukten, men hjemlån av dem er nok ikke aktuelt nei.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Mener de sa de ligger på rundt 70k på brukten, men hjemlån av dem er nok ikke aktuelt nei.
    hehe, hadde nok blitt et lite prosjekt det der med hjemlån ja.

Men 70k er ikke direkte lite penger, jeg har faktisk seriøst vurdert å legge meg på rundt 30k på mitt neste høytalerpar for å være ærlig. Tenker litt sånn at det er greit å ha noen grunker på bok den dagen det dukker opp noen seriøst gode tilbud... utrolig hvilke tanker som kommer når man ligger nesten rett ut..
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høytttalere i 30k klassen er det du vurderer da?

Kunne JBL LS 80 til 25k være noe? Med EC elektronikk? Det står oppkoblet hos Soundgarden i Haugesund, og jeg har ikke hørt en eneste en som har klaget på det oppsettet enda

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hvilke høytttalere i 30k klassen er det du vurderer da?

Kunne JBL LS 80 til 25k være noe? Med EC elektronikk? Det står oppkoblet hos Soundgarden i Haugesund, og jeg har ikke hørt en eneste en som har klaget på det oppsettet enda
    Jbl LS80, Swans F2.2F, JBL Array 800.. Er nok de som er på blokka enn så lenge. Holder dog et veldig våkent øye på bruktbørsen om dagen

Det gikk jo også ett par swans f1.1f for kr 32k på brukt'n for ikke så lenge sida, og her om dagen gikk dett par array1400 for 30k (SJUUUUUUUUUKT)! Hadde jeg solgt duoene på dette tidspunktet hadde brått hatt et lite dilemma

Ec er nok ikke aktuelt, ikke pga lyden, men jeg har allerede betalt inn et lite depositum på noe annet vet du
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følger minst like godt med på brukten som du. Det har vært mye snacks, og masse av det har gått til latterlig gode priser

Ja, pokker.. Kom ikke på at du hadde inne det depositumet jeg 8)

Jeg er også litt i handle modus fortiden, er ett par ting jeg vil få på plass, men det får vente noen månder, til jeg er inne i ny leilighet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg er også litt i handle modus fortiden, er ett par ting jeg vil få på plass, men det får venten noen månder, til jeg er inne i ny leilighet
    synes den perioden din har vart ei stund nå jeg
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å slå seg litt til ro med det man evt får i hus da mister? Jeg har hatt Dali høytalerne mine siden 2007 og dem er jo gamle dem nå, kjøpte disse med engang dem kom i butikken. Hva er det som er planen for innkjøp egentlig, hadde jo vært litt moro med å lese noen tanker her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen muligens registrerte ble undertegnede kåret til årets rundbrenner for 2008 – en tittel jeg faktisk er stolt av (sånn er’e med folk frå bøgda). Premien var ett par Kef C1 fra Soundplanet og etter en hyggelig samtale med Rune Åsenden fra samme butikk er disse høytalerne nå på vei til Indre Østfolds hovedstad.
    Hva de skal brukes til? De skal pælmes bak! Joda, det er langt mer å hente på surroundbiten ved å investere i dyrere bakhøytalere, men faktum er at jeg tidligere ikke har hatt muligheten til å ha bakhøytalere over lengre tid hjemme hos meg selv og det blir litt digg å få stilt denne nysgjerrigheta. Hvis det viser seg at det fungerer over all forventning – altså gjør nissen avhengig – så blir det nok en oppgradering på denne biten iløpet av året. Hvis det ikke funker med tanke på rommet blir nok disse sendt inn på gjesterommet som en dag skal bli et lite kontor og da blir det nok en liten jakt på en liten forsterker etter hvert.

Uansett blir dette meget interresant for en gammal nisse får de dype skogene i Indre Ø.
    Når jeg leser testen av modellen over, C3, i What Hi-Fi? så blir det spennende å høre hva du synes om C1.
    Tror knapt jeg har sett noen høyttaler som har fått så dårlig kritikk i What Hi-Fi?!

KEF C3 - review whathifi.com

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dantax surroundhøyttalere | FINN torget

Jeg skal til bruttern i Lillehammer til helga. Kan godt ta dem med nedover til deg. Så har du erstatningen for DUO klare til den dagen du for solgt dem.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å slå seg litt til ro med det man evt får i hus da mister? Jeg har hatt Dali høytalerne mine siden 2007 og dem er jo gamle dem nå, kjøpte disse med engang dem kom i butikken. Hva er det som er planen for innkjøp egentlig, hadde jo vært litt moro med å lese noen tanker her.
    hehe, det at du har klart å slå deg til ro med dine høytalere er kjempebra.. for deg. Men det hjelper ikke meg det skvatt desverre Men hva om vi sier det slik at det skal et mirakel til om jeg bytter fronthøytalere enda en gang i 2009? Altså at det paret som tar over for duo blir stående ut 09? Kan gjerne sette penger på den

Tankene er som følger:

- på høytaler siden skal jeg ha meg ett par som er tro mot min type musikk. Det heter seg at man skal kjøpe etter anlegg etter musikken man hører på, ikke kjøpe musikk etter anlegget man har. Ikke umulig at ingenørene i Avantgarde hadde fått litt bakoversveis om de hadde kommet på demo hos meg og hørt hva høytalera deres måtte svelge hver dag

- På effekttrinnsiden lover jeg ikke at de neste blir stående ut 2009, men mest trolig gjør de det. Den ultimate drømmen for meg - slik det ligger an nå - er modellen over den jeg har betalt inn et depositum på. Men da snakker vi en såpass høy prisklasse at det rett og slett ikke skal la seg gjøre i år. Det jeg er ute med dette trinnet er at lyden skal helle litt mot det varme. Mellomtonen skal være ekspanderene og ha litt rørklang, diskanten skal være silkemyk og oppløst til tusen. Bassområdet er det eneste jeg kunne ha tenkt meg litt forbering i selv om det gruser det meste jeg har hørt så langt (her er det viktig å påpeke at jeg har hørt langt fra alt på markedet og det betyr ikke at jeg mener på at alle andre forsterkere suger, jeg har bare ikke hørt de!!). Det at utseendet også er kongerått er bare en bonus.

- Når disse to tingene er på plass aner jeg ikke hva som skjer. Jeg titter litt på muligheten for å bytte ut proj'en med en flatskjerm, men til tross for at dagens 50 og 60 tommere er pokker så bra, så er det noe eget meg 100 tommers lerret. Problemet med et så stort lerret hos meg er at det blir litt vanskelig med bakhøytalere om dette behovet skulle melde seg. På en annen side går det an å kjøpe et mindre lerret.
    Jeg har heller ikke bestemt meg om jeg skal gå for center+effekt, eller om jeg skal over til stereo. Eller om jeg bare skal la yammisen styre showet og se an tiden. Det er endel tanker som svirrer oppi mitt nå feberbefengte hode og første pri er nå å få på plass nye høytalere og ett nytt effekttrinn. Det jeg nevnte vedrørende ht til rundt 30k bunner også litt i at det kunne ha vært greit med noen grunker på bok den dagen det dukker opp noen fantastiske tilbud på brukt'n
    -------
    Mvh
    Rune

Side 168 av 252 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •