Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 166

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 166 av 252 FørsteFørste ... 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 162 163 164 165 166 167 168 169 170 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste
Viser resultater 3,301 til 3,320 av 5026
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    :-D
    Jeg synes det er moro at det er disse galingene her inne, skroten er en av dem og han er jo rundbrennern au. Nå skal jeg hjem til en av disse galingene her på forumet den 30, mr ambiance og scic står for tur. Det skal bli en morsom opplevelse, se og klå litt... Er ikke ulovlig det, sånn se og føle?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg bare kødder, er ikke værre....

Gutta fra skauen er ute med horna fort folk uttaler seg litt. Skogensvoktere
    hehe, de hønna er et varemerka

Var ikke meningen å virke ilter eller gretten
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er moro at det er disse galingene her inne, skroten er en av dem og han er jo rundbrennern au. Nå skal jeg hjem til en av disse galingene her på forumet den 30, mr ambiance og scic står for tur. Det skal bli en morsom opplevelse, se og klå litt... Er ikke ulovlig det, sånn se og føle?
    hehe, vær du obs; det å besøke andre som har dyre og råe anlegg kan ofte være en real lommebok-killer. Tro meg jeg vet; devilej bor ikke mer enn tjue min unna

Når jeg får bytta ut dagens høytalere og effektforsterker er du også hjertelig velkommen til trøxas om dette er ønskelig.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, vær du obs; det å besøke andre som har dyre og råe anlegg kan ofte være en real lommebok-killer. Tro meg jeg vet; devilej bor ikke mer enn tjue min unna

Når jeg får bytta ut dagens høytalere og effektforsterker er du også hjertelig velkommen til trøxas om dette er ønskelig.
    Dette er jo hjemmekino karer så helt der er jeg ikke, og ikke skal jeg ha no slikt heller. Det er for plasskrevende og dyrt hvis man først får smaken på det livet, musikk er livet for meg så jeg holder meg til 2kanalern. Du lever farlig med en slik "nabo", er vel sånn oppi der at det er langt til neste hus. Neida, Trøgstad ikke værste stedet på jorden, har jo vært der en del hos min mormor vet du..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info....... Jeg bor IKKE i Trøgstad....... :roll:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Haha...Trodde Indre Enfold var 1 distrikt jeg,sognende til Østfolds hovedstad Sarpsborg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Neida, men du er ikke langt unna... Nabokommuner

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Haha...Trodde Indre Enfold var 1 distrikt jeg,sognende til Østfolds hovedstad Sarpsborg
    Vel, nå tror jeg vi stopper denne OT samtalen før det her går på helsa løs. Særp som hovedstad liksom.. Dere særpinger bør jo egentlig passe truten deres før dere en dag våkner opp til en parade med kuer i krigsutrustning og tonene til trøxas' nasjonalsang.

Men nok om det.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager OT,men den sjangsen var bare for god til å la passere8-)

Nå håper jeg du snart drar i land denne dealen din så jeg kan få gleden av å kjøre opp i de dype stolte skoger for å høre litt High-End godsaker!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Beklager OT,men den sjangsen var bare for god til å la passere8-)

Nå håper jeg du snart drar i land denne dealen din så jeg kan få gleden av å kjøre opp i de dype stolte skoger for å høre litt High-End godsaker!
    hehe, ja det håper jeg også! Bare alt av utstyr er i hus og jeg får justert litt med tanke på ht plassering - og ikke minst spilt inn utstyret en smule - så er du selvfølgelig hjertelig velkommen en tur
    Dog noe rendyrket high end oppsett blir det jo ikke. Ht og effekt blir greit, men yammisen vil nok fungere som en flaskehals, og til tross for at dac'en gir mye for penga er det mye å gå på der også. Men direkte dårlig vil det nok ikke låte nei. hehe.
    Vi får legge opp dagen slik at det blir litt "halv high end" i trøxas, og så blir det komplett high end hos devilej. Etter å ha lånt ayon forsterkersettet hans nå gleder iallefall jeg meg noe helt sjukt til å høre dette i hans stue og oppsett, og ikke minst "stue"kinoen med komplett solo i front
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hvordan går det med salgene`?

Kommer det inn seriøse bud, eller kommer det bare tull inn?
    Du får vel snart forhandlerstatus

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, i 08 hadde det kanskje passet med forhandlerstatus, men det skjer garantert ikke i 09

Salget går trått men på en annen side bra. Solo ble jo kjøpt av en meget hyggelig jævel fra askim (hehe), mens resta drøyer litt. Det har vært relativt mye respons på annonsene og det mest overraskende er at det har vært utelukkende seriøse hendvendelser. Iløpet av 08 kom de merkeligste mailer med spørsmål om det var mulig å bytte bl.a. array centeren mot noen kunstverk o.l, men nå har det kun vært høflig og seriøse personer som har tatt kontakt. Det er imidlertid to små problemer; det ene er prisklassen som ikke er direkte "løp og kjøp på elkjøp" og det andre er utseendet. Flertallet av de som har økonomi til å handle inn denne typen utstyr har en bedre halvdel med særdeles sterke meninger. Det var også en som tok kontakt ang duo og var dritkeen, men han bodde i trondheimsområdet og jobber fortsatt med å skaffe transport. På mc275 har jeg en som vurderer det sterkt, men vi får se. jeg lever i håpet
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ikke får solgt kan du sende nedover i posten til meg, tar det gjerne men har ikke nok midler til å betale for de. Jeg kan jo evt luke noen poteter og slik, men vi finner nok på en løsning som passer oss begge. Nei, som du vet og alle andre vet så stoppet kjøpefesten i 2008. Tviler den vil ta seg opp så veldig mye så tidlig på året, men det er kjiipt å ikke få solgt det. Det som er minus med high end, dyrt til innkjøp og vanskelig å få solgt igjen. Kom deg tilbake til start du Rune, pleier som regel å lettere da vet du.

Ellers kan du starte bygdekino.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ikke får solgt kan du sende nedover i posten til meg, tar det gjerne men har ikke nok midler til å betale for de. Jeg kan jo evt luke noen poteter og slik, men vi finner nok på en løsning som passer oss begge. Nei, som du vet og alle andre vet så stoppet kjøpefesten i 2008. Tviler den vil ta seg opp så veldig mye så tidlig på året, men det er kjiipt å ikke få solgt det. Det som er minus med high end, dyrt til innkjøp og vanskelig å få solgt igjen
    Er ikke helt enig her. Selvfølgelig har denne påståtte finanskrisen påvirket markedet, men jeg jeg vil nok ikke legge all skylda på den. I disse prisklassene tar det alltid tid før man finner en kjøper, så tålmodighetsperspektivet er jeg forsåvidt innenforstått med. Jeg trøster meg veldig med at devilej kjøpte soloen så jeg fikk betalt inn den summen som et depositum på mine neste forsterkere, høytalera kan jeg alltid få tak i, men forsterkera er litt mer sjeldne til den prisen jeg får de for

Kom deg tilbake til start du Rune, pleier som regel å lettere da vet du.
    mulig det er litt for tidlig for denne nissen, men den tok jeg ikke helt. Tilbake til start? det vil si selga alt og finne noe billig noe? hehe

Ellers kan du starte bygdekino.
    hehe, vi har faktisk en sånn provisorisk bygdekino en gang ibland. Jeg setter pris på både initativet og tilbudet til bygdas ungdom, men jeg har uansett bedre lyd og bilde hjemme Dog veldig få sittaplasser, så det hadde nok tatt noen visninger før det vil lønne seg. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Er ikke helt enig her. Selvfølgelig har denne påståtte finanskrisen påvirket markedet, men jeg jeg vil nok ikke legge all skylda på den. I disse prisklassene tar det alltid tid før man finner en kjøper, så tålmodighetsperspektivet er jeg forsåvidt innenforstått med. Jeg trøster meg veldig med at devilej kjøpte soloen så jeg fikk betalt inn den summen som et depositum på mine neste forsterkere, høytalera kan jeg alltid få tak i, men forsterkera er litt mer sjeldne til den prisen jeg får de for

mulig det er litt for tidlig for denne nissen, men den tok jeg ikke helt. Tilbake til start? det vil si selga alt og finne noe billig noe? hehe

hehe, vi har faktisk en sånn provisorisk bygdekino en gang ibland. Jeg setter pris på både initativet og tilbudet til bygdas ungdom, men jeg har uansett bedre lyd og bilde hjemme Dog veldig få sittaplasser, så det hadde nok tatt noen visninger før det vil lønne seg. hehe
    De blir vel solgt men ting tar tid, prøver å selge noen rimelige kabler og det er det ingen som vil ha heller. Det er ikke lett å bli kvitt ting i dag, folk skal prute og herje så det holder. Ellers håper jeg noen biter på dine Duo'er, får bare smøre deg med litt tolmodighet. Jeg investerte i noen "nye" rca kabler og dvd spiller. Det får være bra til enn så lenge, er tv som står for tur men den lar seg vente på seg siden det er Pioneer jeg vil ha. De har en tendens til å koste litt, så jeg er i gang med sparing som tar utrolig lang tid. Men det blir vel en råd med det også, hadde vært deilig å få kasta ut den polakk tv'n jeg har her.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen muligens registrerte ble undertegnede kåret til årets rundbrenner for 2008 – en tittel jeg faktisk er stolt av (sånn er’e med folk frå bøgda). Premien var ett par Kef C1 fra Soundplanet og etter en hyggelig samtale med Rune Åsenden fra samme butikk er disse høytalerne nå på vei til Indre Østfolds hovedstad.
    Hva de skal brukes til? De skal pælmes bak! Joda, det er langt mer å hente på surroundbiten ved å investere i dyrere bakhøytalere, men faktum er at jeg tidligere ikke har hatt muligheten til å ha bakhøytalere over lengre tid hjemme hos meg selv og det blir litt digg å få stilt denne nysgjerrigheta. Hvis det viser seg at det fungerer over all forventning – altså gjør nissen avhengig – så blir det nok en oppgradering på denne biten iløpet av året. Hvis det ikke funker med tanke på rommet blir nok disse sendt inn på gjesterommet som en dag skal bli et lite kontor og da blir det nok en liten jakt på en liten forsterker etter hvert.

Uansett blir dette meget interresant for en gammal nisse får de dype skogene i Indre Ø.

-------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de imponerer Nissen som bakhøyttalere i hans system, er ikke lett å si, men at de helt sikkert vil fungere som musikk formidlere på ett kontor, ja det føler jeg meg rimelig sikker på

Og sånn ellers, hvordan går det med forsterkere, høyttalere osv?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de imponerer Nissen som bakhøyttalere i hans system, er ikke lett å si, men at de helt sikkert vil fungere som musikk formidlere på ett kontor, ja det føler jeg meg rimelig sikker på

Det samme lurer jeg også på, hva har skjedd med nissen ? Vi venter i spenning her på noen oppgraderinger, hvor er juletreet?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nå er vel heller planen å finne ut om jeg føler det er verdt strulet med å ha bakhøytalere i dette bøttekottet av ei leillighet fremfor å finne gull og grønne lyd-skoger Så c1 bør så absolutt kunne nissen et greit nok inntrykk over flere dager, og så får vi se om de blir erstattet eller bare degradert til "en-gang-blir-det-kontor"rommet.

Nja, nå kommer det jo som sagt noen nye høytalere snart da.. C1 Litt mer seriøst, så står det det desverre litt stille om dagen. Er mange som er i tenkeboksen angående duo og flertallet av de som virker seriøse blir stoppet av sine "bedre" halvdeler som tror de forstår seg på design. McIntoshen er det langt mindre interesse for og det erger meg også litt egentlig. Men som tidligere nevnt så jeg har jeg iallefall fått betalt inn et depositum på mitt neste effettrinn så nå er det bare å smøre seg med tålmådighet.

Hm, dette måtte jo ha vært noe for deg Kent Ove? Ut med arrayen og tankene om svindyre og svindyre effekttrinn, og inn med überlettdrevene duo og en liten rørforsterker som allikevel vil gi deg bakoversveis. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme lurer jeg også på, hva har skjedd med nissen ? Vi venter i spenning her på noen oppgraderinger, hvor er juletreet?
    c1 blir jo en oppgradering det
    -------
    Mvh
    Rune

Side 166 av 252 FørsteFørste ... 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 162 163 164 165 166 167 168 169 170 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •