Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 165

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 165 av 252 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 3,281 til 3,300 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Nja.. Det spørs vel hvordan du ser på det? Jeg ser på det som 2 komponenter. Monoblokker er ett produkt i mine øyne, om du skjønner, du kommer ikke langt med en monoblokk på to høyttalere. Nei, f*** det stemmer. Hm, nå vet ikke jeg hvilke andre forforsterkere fra McIntosh som har theater througput (eller om det er noen i det hele tatt), så da må det nok være en forforsterker fra en annen produsent. Jeg føler meg ganske sikker på at det er 501 du har planer om, og siden du ser på disse som 2 komponenter, ja, den er i boks tror jeg.
    Høhø.. Vi får se, vi får se [/QUOTE]

Du føler deg ganske sikker nå?

Som det kom frem i mcintosh tråden var det stor forskjell på 402 og 602 på arrayene, selv skal jeg ha høytalere i samme klasse og er avhengig av krefter, istedet for å gå opp til 501 som er en greit dyr forsterker tror jeg nok at jeg heller hadde slått til på de 2x602 som lå på brukt'n her om dagen til ca 50k hver (mener iallefall at det var prisen).
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittelen er intet annet enn velfortjent!

Hmmm... Kan du fortelle igjen om hvor mange du "høvla" over ifjor.... igjen? :lol:

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,682
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med tittlen, men det var vel ikke akkurat uventet.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tittelen er intet annet enn velfortjent!

Hmmm... Kan du fortelle igjen om hvor mange du "høvla" over ifjor, igjen?? :lol:
    Nja, det begynte jo med Anita og fortsatte med... vel, her kommer listen:

Ht kabler: Fra Nordost Frey til Better Cables til Xindak Cables.

Strømkabler: kjøpte inn 2xecosse the big orange og en hjemmemekka med furutech plugger.

Pre stereo\surround: McIntosh c220 -> onkyo 875 -> yammaha 1800 -> hk avr 255 -> yammaha 1800.

Effekt: Fra oberon 6.1 -> rogue stereo90 -> vincent sp991 -> parasound jc1 -> parasound a23 -> mcintosh mc275.

Høytalere: Starta med array1400, kjøpte array 880 i starten av januar -> klipsch rf51 -> klipsch rf82 -> avantgarde duo\solo

Div: ny stereobenk, iphone til å styre musikkpcen, lite audio dac 60 modified, ekornes sofa.

Egentlig ikke så ille gæli når man ser det samlet...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Gratulerer med tittlen, men det var vel ikke akkurat uventet.
    takk takk. Men jeg synes faktisk det var uventet. Skal man se på antall bytter tviler jeg sterkt på at jeg hadde det høyeste antallet men...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Du føler deg ganske sikker nå?
    DET gjør jeg :-D

Du nevnte som sagt at to komponenter fra McIntosh skal inn, visst alt går som planlagt. Og da tenker jeg som så at Mc402 ikke blir aktuelt, det har du selv sagt, pluss at Mc2301 og de dyrere blokkene blir nok i det dyreste laget for deg

Så da er konklusjonen den at du finner deg noe midt mellom Mc402 og Mc2301, altså Mc 501 :twisted:

Hvorfor finner jeg ikke prisene på Mc 602 på prislisten til Neby, btw?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET gjør jeg :-D

Du nevnte som sagt at to komponenter fra McIntosh skal inn, visst alt går som planlagt. Og da tenker jeg som så at Mc402 ikke blir aktuelt, det har du selv sagt, pluss at Mc2301 og de dyrere blokkene blir nok i det dyreste laget for deg

Så da er konklusjonen den at du finner deg noe midt mellom Mc402 og Mc2301, altså Mc 501 :twisted:
    Ikke som planlagt, som jeg drømmer om. Men for all del, jeg liker teorien din. Vi får se om det stemmer etter sommeren. Nå får jeg nok konsentrere meg om det som skal inn når duo og mc275 blir solgt

Hvorfor finner jeg ikke prisene på Mc 602 på prislisten til Neby, btw?
    Denne mastodonten av et efekttrin har desverre gikk desverre ut av produksjon for en gooood stund tilbake. Mener nyprisen lå på ca 90k.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke som planlagt, som jeg drømmer om. Men for all del, jeg liker teorien din. Vi får se om det stemmer etter sommeren. Nå får jeg nok konsentrere meg om det som skal inn når duo og mc275 blir solgt
    Okei okei, jeg følger meg

Hm, så det du sier, er at det som kommer inn etter Duo og Mc 275, blir bare midlertidig til etter sommeren en gang, og det som kommer inn etter det igjen - er det virkelig store?

Denne mastodonten av et efekttrin har desverre gikk desverre ut av produksjon for en gooood stund tilbake. Mener nyprisen lå på ca 90k.
    Oppfattet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei okei, jeg følger meg

Hm, så det du sier, er at det som kommer inn etter Duo og Mc 275, blir bare midlertidig til etter sommeren en gang, og det som kommer inn etter det igjen - er det virkelig store?
    Kanskje. Om det som nå kommer inn blir midlertidelig eller fast er helt avhengig av året slik det kommer. Har som sagt endel andre ting som må prioriteres fremfor anlegg dette året, så det kommer an på hvor mye som er igjen på kontoen etter at sommeren og disse planene er realisterte. men det er lov å drømme er det ikke?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å drømme er lov, det gjør jeg 24 timer i døgnet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å drømme er lov, det gjør jeg 24 timer i døgnet
    synes jeg har merket noe av det ja, og det går jo fort til 1februar
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke du skal ta det du vet forgitt enda. Jeg har ett par andre kandidater på lur også

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune?

Kan Krell være intressant?

Viss ja, har jeg kanskje ett alternativ til deg..

Acoustic Tuning selger en demobrukt Krell Evolution 302 til 76k nå. Veil pris på denne er 118k. Du klarer sikkert å prute enda noen kroner

PS: Du får også med noen Synergistic Research kabler til en verdi av 7500kr.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare 76k, er jo ikke noe sum for han Rune dette her. Lurer på om den gutten har tatt en lottopremie som han ikke har fortalt om. Eller?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune?

Kan Krell være intressant?

Viss ja, har jeg kanskje ett alternativ til deg..

Acoustic Tuning selger en demobrukt Krell Evolution 302 til 76k nå. Veil pris på denne er 118k. Du klarer sikkert å prute enda noen kroner

PS: Du får også med noen Synergistic Research kabler til en verdi av 7500kr.
    Hehe, jeg har titta litt på den 302en, desverre har jeg ikke fått hørt den, så jeg skal ikke uttale meg om denne. Og jeg tviler ikke på at det er en knakande god forsterker, men på lørdag var jeg inne og betalte inn et depositum på min neste forsterker så den ikke ble solgt før jeg får unna duoene

Problemet i denne prisklassen er at det så å si ikke finnes dårlige produkter, alle er high end på hver sin måte og alt koker ned til smak. Jeg tror ikke det går an å finne den perfekte forsterkeren selv i denne prisklassen, og selv om man kjøper en forsterker finnes det sikkert en som hadde fungerte litt bedre på noen områder. Så jeg tror nok jeg bare skal slå meg til ro med det som nå er bestilt egentlig....
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Bare 76k, er jo ikke noe sum for han Rune dette her. Lurer på om den gutten har tatt en lottopremie som han ikke har fortalt om. Eller?
    Hehe, det vil jo alltid være et spørsmål om økonomi. Som jeg har påpekt noen ganger tidligere så har jeg aldri vunnet i lotto, ikke kommer jeg fra en rik familie og ikke har jeg en overdrevet godt betalt jobb. For meg handler alt om prioriteringer, fordelen er dog at jeg har en jobb hvor det er mulig å ta en del overtid slik at man kan unne seg en og annen dyr sak i ny og ne.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare og bare. Det er jo klart at det fremdeles er snakk om veldig mye penger, selvom det ikke er fullpris, men en god pris? Ja, det må det da være!

Og jeg tviler vel heller sterkt på at Nissen vår har vunnet i lotto, da er det mangen med han her på forumet som har gjort det, inkludert meg. Må man vinne i lotto hver gang man skal kjøpe en bil til 2-300 tusen? Neppe! Hva man vil bruke pengene på kommer helt opp til hver enkelt, og vil Rune bruke 300 tusen på ett anlegg, eller på en bil, ja da er det vel opp til han og bestemme det.

Jeg for min del, kunne ha droppa hele anlegget mitt, kjøpt en komplett Bose pakke til 20k, og heller brukt pengene på en små hissig bil. Men, jeg valgte god lyd isteden, så får jeg bare leve med Civicen min med 180hk :-|

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har titta litt på den 302en, desverre har jeg ikke fått hørt den, så jeg skal ikke uttale meg om denne. Og jeg tviler ikke på at det er en knakande god forsterker, men på lørdag var jeg inne og betalte inn et depositum på min neste forsterker så den ikke ble solgt før jeg får unna duoene

Problemet i denne prisklassen er at det så å si ikke finnes dårlige produkter, alle er high end på hver sin måte og alt koker ned til smak. Jeg tror ikke det går an å finne den perfekte forsterkeren selv i denne prisklassen, og selv om man kjøper en forsterker finnes det sikkert en som hadde fungerte litt bedre på noen områder. Så jeg tror nok jeg bare skal slå meg til ro med det som nå er bestilt egentlig....
    Okei, den er grei. Jeg tenkte bare jeg ville tipse deg, visst du enda var på utkikk etter forsterkeri. Har liksom fått med meg at du drømmer om Krell en vakker dag

Nå gleder jeg meg bare til den dagen du legger ut nyheten hva neste effektrinn blir.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare kødder, er ikke værre....

Gutta fra skauen er ute med horna fort folk uttaler seg litt. Skogensvoktere

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare kødder, er ikke værre....

Gutta fra skauen er ute med horna fort folk uttaler seg litt. Skogensvoktere
    :-D

Side 165 av 252 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •