Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 164

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 164 av 252 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 3,261 til 3,280 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Ville hun ikke være med på bildene...? :twisted:
    Svensk dame, Ayon rør og Duo horn kunne sikkert blitt pent sammen det...

you wish
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    har desverre ikke fått knipset noen enda. Men det står på agendaen for i aften. Fikk dog tatt frem kameraet igår, men ei svensk dame satte punktum for den fotoseansen

ha ha. Jeg har og en svensk dame i hus, og hennes bryllupsplaner har satt en kraftig brems hos meg og.
    Diamantring på 1 karat my aas

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    ha ha. Jeg har og en svensk dame i hus, og hennes bryllupsplaner har satt en kraftig brems hos meg og.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahahaha. Så langt har ikke jeg kommet da; tenkte å først eventuelt bli bedre kjent før jeg lar hu ruinere hifibudsjettet på den måten
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor forteller du oss ingenting i denne tråden, mens du kanskje hinter veldig frem i en annen tråd hva som skal inn?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hvorfor forteller du oss ingenting i denne tråden, mens du kanskje hinter veldig frem i en annen tråd hva som skal inn?

Han sier jo at det er en svensk dame på vei inn.
    Så valget ble rør igjen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg lurte på hvor lang tid det ville ta før noen påpekte dette Som jeg har påpekt i den andre tråden håper jeg på å få i hus en eller to mcintosh komponenter iløpet av året, men det blir i perioden "etter feriepenga". Avantgarde og mc275 selges nå, og jeg skal nok ikke sitte uten lyd frem til feriepenga nei.. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sier jo at det er en svensk dame på vei inn.
    Så valget ble rør igjen
    haha, om hu er på vei inn eller ikke vet jeg ikke, men rør blir det så absolutt! Det å ta med ei svensk jente ut her på bygda er som å be om bråk; tok en tur ut på den lokale pubben igår kveld. Desverre var det relativt få folk der, rundt 13 mannfolk. Samt meg og hu. Det tok ikke lange stunden før flertallet av de begynte å prøve seg på hu. Det er helt greit det for meg. Vi er da bare venner enn så lenge. Men når hu presterte å si at hu dro hjem med meg for natta (det var egentlig ment som at hu skulle på jobb idag og at vi er naboer, så vi sku ta følge hjem) så fant flertallet av forsamlingen ut at jeg burde fjernes fra ligningen. Så ja, svenske jenter har en lei tendens til å by på litt rør!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Humbly thank you all!

Selve tittelen “årets rundbrenner” - selv på avforum - kan være positivt og negativ for mange. I denne kåring var det utelukket gode kandidater og felles for oss alle er det at vi har hatt en lange rekke komponenter innom i løpet av fjoråret og selv hadde jeg ikke en måned bortsett fra Desember hvor det ikke ble byttet ut en komponent eller to. Etter et slikt år som endte med Avantgarde Duo, Avantgarde Solo og McIntosh mc275 i front burde fokuset for 2009 være på resten av utstyret. Den tanken forsvant i løpet av den første uken i januar. Solo er solgt, Duo og mc275 ligger på brukt’n. Slik er det for flere av oss som har vært nominert denne gangen. Og vi har alle fått spørsmål om det er verdt det, hvor mye kronasjer vi har tapt, hva som er poenget og når vi skal begynne å nyte oppsettet fremfor å bytte ut noe både titt og ofte. For mange er dermed “årets rundbrenner” litt negativt ladet.
    Ikke for meg.
    Jeg tar det som et kompliment.

Hvorfor?

Det å bytte ut komponentene i dette tempoet har aldri handlet om å bruke mest penger, få oppmerksomhet på forumet, eie mest mulig, brife eller “leike kul”. Det handler om å finne seg selv i anlegget. Og med det som mål har veien vært lang og svingete. Rør, transistor, high end, low end, mid end, jeg tror jeg har vært innom det meste og jo da, jeg har ikke tjent så mye på dette, heller tvert om. Men allikevel er jeg fornøyd. Når man er i en situasjon som tillater en til å bytte utstyr så ofte får man også en gylden mulighet til å legge seg opp en del erfaring rundt dette med lydsignaturer og matching. Man lærer også seg selv å kjenne når det kommer til prioriteringer for anlegget. Skal man konsentrere seg om å få best mulig lydkvalitet, noe som også vil sette visse krav til musikken? Skal man bygge opp anlegget basert på de store filmopplevelsene og nedprioritere musikkdelen? Skal man kombinere dette? Og flere spørsmål kan stilles. Jeg misunner virkelig alle som klarer å finne ut av dette uten å bytte utstyr trutt og jevnt, men samtidig er sjeleglad for at jeg har hatt det året som 08 viste seg å bli. For endelig føler jeg at jeg har funnet min vei for fremtiden (tar dog høyde for at ting kan forandre seg), jeg har hatt mang en glede med å teste utstyr, skrive om det og få tilbakemeldinger fra avforums brukere (noe jeg setter stor pris på, vi begynner å få et knakende godt miljø her) og det har aldri hatt økonomiske konsekvenser som har gått utover andre viktigere ting her i livet. Det har vært moro!!

Til slutt vil jeg gjerne takke alle som stemte på meg, og ikke minst alle som ikke stemte på meg. Alle nominerte fortjente i mine øyne denne tittelen og det var derfor litt ekstra moro å få faktisk få den for min del.

TAKK TAKK ALLE SAMMEN!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundbrenner blir nok brukt mot deg på den lokale puben neste gang du tar med frøkna dit.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    För att använda bibelord:

"Låt den som är utan synd kasta första stenen"

Vägen till ljudnirvana är sällan rak och 100% logisk.

Ser fram emot vad du landar med för utstyr!:-D

Har lärt mig några suveräna norska ord på tråden
    din. "Luremus". Perfekt beskrivning på en kvinna du
    bjuder på drinkar hela kvällen, men som inte följer
    med dig hem.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundbrenner blir nok brukt mot deg på den lokale puben neste gang du tar med frøkna dit.
    du skal ikke se bort fra det nei...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Ser fram emot vad du landar med för utstyr!:-D
    Steinen har iallefall begynt å rulle, var inne og betalte inn et depositum på forsterkera igår, så de blir iallefall mine etterhvert

Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Har lärt mig några suveräna norska ord på tråden
    din. "Luremus". Perfekt beskrivning på en kvinna du
    bjuder på drinkar hela kvällen, men som inte följer
    med dig hem.....
    Hehe, jeg vet, "luremus" er et av de bedre orda vi har her i Norge. Men jeg lærte noe nytt noe igår kveld også. "Pule i trädgården" - nå hvordan i alle dager kan det bety at man skal ut og rydde?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steinen har iallefall begynt å rulle, var inne og betalte inn et depositum på forsterkera igår, så de blir iallefall mine etterhvert

Hehe, jeg vet, "luremus" er et av de bedre orda vi har her i Norge. Men jeg lærte noe nytt noe igår kveld også. "Pule i trädgården" - nå hvordan i alle dager kan det bety at man skal ut og rydde?
    Hehe, den var bra.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha,

Farsan fick lära sig ett uttryck när han arbetade i Trondheim i
    sin ungdom: "Ska du pule to gånger på samme styvene"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med tittel...ikke helt uventet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Grattis med tittel...ikke helt uventet
    takk tak, men jeg synes faktisk det var mer åpent nå enn sist... 2008 var virkelig ett hvor langt fler enn tidligere byttet veldig mye utstyr i jakten på målet og det har vært spennende og lærerikt å følge med på. Selv om jeg selv roer meg betraktelig ned i 09 så håper jeg inderlig at tempoet fortsetter her på avforum
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har påpekt i den andre tråden håper jeg på å få i hus en eller to mcintosh komponenter iløpet av året, men det blir i perioden "etter feriepenga".
    Snakker vi Mc C220 og Mc 501 ? :twisted: :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi Mc C220 og Mc 501 ? :twisted: :-D
    blir ikke det teknisk sett 3 komponenter? Også kjenner du meg; kan jo ikke gå til innkjøp av utstyr jeg allerede har hatt. C220 er også utaktuelt pga at den ikke har theater througput, noe jeg har forbannet meg på at min neste 2kanals pre skal ha hvis jeg først kjøper meg en sådan..

501 er jo selvfølgelig en drøm, men vi får se. Det eneste jeg er sikker på er hva som skal inn nå, og alt annet får forbli drømmer. Hadde det ikke vært for at jeg har endel andre saker på "must to"lista for i år så ville nok 501 ha blitt kjøpt inn nå.. noe dritt detta med prioriteringer!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir ikke det teknisk sett 3 komponenter? Også kjenner du meg; kan jo ikke gå til innkjøp av utstyr jeg allerede har hatt. C220 er også utaktuelt pga at den ikke har theater througput, noe jeg har forbannet meg på at min neste 2kanals pre skal ha hvis jeg først kjøper meg en sådan..
    Nja.. Det spørs vel hvordan du ser på det? Jeg ser på det som 2 komponenter. Monoblokker er ett produkt i mine øyne, om du skjønner, du kommer ikke langt med en monoblokk på to høyttalere. Nei, f*** det stemmer. Hm, nå vet ikke jeg hvilke andre forforsterkere fra McIntosh som har theater througput (eller om det er noen i det hele tatt), så da må det nok være en forforsterker fra en annen produsent. Jeg føler meg ganske sikker på at det er 501 du har planer om, og siden du ser på disse som 2 komponenter, ja, den er i boks tror jeg.

501 er jo selvfølgelig en drøm, men vi får se. Det eneste jeg er sikker på er hva som skal inn nå, og alt annet får forbli drømmer. Hadde det ikke vært for at jeg har endel andre saker på "must to"lista for i år så ville nok 501 ha blitt kjøpt inn nå.. noe dritt detta med prioriteringer!
    Høhø.. Vi får se, vi får se

Side 164 av 252 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •