Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 160

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 160 av 252 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste
Viser resultater 3,181 til 3,200 av 5026
    Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kjenner kanskje til denne ?
    Hifimagasinet - för dig som är intresserad av hifi och musik

Denne eller en tilsvarende har vært tilsalgs en stund, mener den siste prisen var ca. 100K svenske.

Ellers så må jeg legge til at det du holder på med om dagen er galskap, mulig den er kontrollert men...

Du kan ikke ha som mål å eie alle høytalere og forsterkere du synes er spennende på markedet, da vil du aldrig kunne slå deg til ro å nyte underholdningen.

Men kanskje det er med deg og anlegg som det var med meg og den siste Camaro'en jeg hadde, en meget fin og spesiell bil. Men en stund etter jeg solgte den, kom jeg fram til at det artigste var kanskje å restaurere den. Rive den ned og bygge den opp igjen i utstillnings stand.

Til sammenligning er det kanskje prossesen med å bytte komponenter som gir deg mest tillfredshet.

Lykke til med oppgraderingene....

Nølle

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hehe, tror ikke jeg er den du bør vedde for mye penger på, det siste året har kanskje vært litt vell impulsivt...

Jo, til vedkommende som forelso Espen Lind sin siste cd: har faktisk vurdert å kjøpe meg denne, så ta kontakt på pm om dere har ett ekstra eks dere vil gi bort
    Kan få i mp3 format av meg helt gratis

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Du kjenner kanskje til denne ?
    Hifimagasinet - för dig som är intresserad av hifi och musik

Denne eller en tilsvarende har vært tilsalgs en stund, mener den siste prisen var ca. 100K svenske.
    Det var jo en relativt nais prais! Til tross for at jeg ikke har fått hørt denne høytaleren så har den uten tvil vært en het potet. Men som Atle påpekt i testen sin krever den min 4m fra seg til lytteren og desverre er ikke lytterommet mitt pr dags dato tilrettelagt for denne høytaleren.

[QUOTE=Nølle]Ellers så må jeg legge til at det du holder på med om dagen er galskap, mulig den er kontrollert men.../QUOTE]

Galskap er et meget subjektiv begrep. Om en person bytter som en gal i prisklassen rundt 5000kr er det ingen som vil heve ett øyenbryn, men om vi snakker det 10dobbelte er det veldig mange som synes det er galskap. Alt avhenger av to ting: ens egen økonomi og hva man selv føler at er rett. Så lenge mine hifi relatert eskepader ikke kommer i konflikt med viktigere saker så synes jeg dette faktisk er meget så kontrollert

Du kan ikke ha som mål å eie alle høytalere og forsterkere du synes er spennende på markedet, da vil du aldrig kunne slå deg til ro å nyte underholdningen.
    Det har jeg nok ikke som mål. nå DEt ville ha ruinert meg. Men jeg skal love deg en ting; jeg nyter anlegget til det fulle åkke som hvilke komponenter som står her, problemet er bare at nytelsen ofte tar slutt, og siden jeg synes livet er fort kort til å ikke følge sitt hjerte velger jeg heller da å bytte for å komme enda et steg nærmere "målet". Om jeg noen gang kommer i mål? tviler jeg på! Men etter å ha testa og eid endel forskjellige gromsaker de to siste årene har jeg vært innom nok forskjellige lydidealer til å vite litt bedre hva som egentlig er meg.

Effektrinna jeg nå endelig skal ha meg har jeg drømt litt om de tre siste årene, men de har så langt vært for dyre. Nå er de innenfor rekkevidde, så jeg er egentlig bare kjempehappy om dagen

Men kanskje det er med deg og anlegg som det var med meg og den siste Camaro'en jeg hadde, en meget fin og spesiell bil. Men en stund etter jeg solgte den, kom jeg fram til at det artigste var kanskje å restaurere den. Rive den ned og bygge den opp igjen i utstillnings stand.

Til sammenligning er det kanskje prossesen med å bytte komponenter som gir deg mest tillfredshet.

Lykke til med oppgraderingene....

Nølle
    Takk takk. Det er ikke prosessen med å bytte ut komponentene som gir meg mest glede, men heller det at prosessen med å bytte ut komponenter stadig tar meg ett steg nærmere drømmen om å kunne slå seg til ro med det jeg eier.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, jeg så du hadde svart meg kjapt på posten i djevelens tråd, jeg dreit meg ut.. Ikke helt med i dag

Uansett..

Jeg husker desverre ikke hva Duoene dine ligger på veil. Ser du har prisen til " beste tilbud " ... Hva er ett bra bud? 30k? 40k? 50k? 60k? ??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kent Ove: sender deg en pm
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Boikotting, voldtekt, espen lie, espen lind, tortur, moderering, flytting til generell shitsnakk. Etter å ha vært på en bedre middag hos modern var jo detta litt av noen reaksjoner!!!
    Wishful thinking - såvidt jeg kan se har ikke dette vært et av virkemidlene for å tvinge katten ut av sekken din.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig får du mye oppmerksomhet! Vi er jo bekymret for deg!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble litt bekymret i starten jeg også, men etter å ha snakket med Skrotis og hørt hans argumenter for det valget han har tatt forstår jeg dem veldig godt. Andre har gjort lignende valg her inne det siste året, og det er ingen forundt å legge så mye av sjela si i denne hobbyen uten å føle at man kommer i mål.
    At jeg samtidig kunne kjøpe centern hans var heller ikke å forakte
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som motstander av realitybølgens pauser (Dere vet: den som må gå er.......30sek........du!), skjønner jeg ikke poenget. Hvorfor ikke: Idag har jeg solgt x og kjøpt y...? Sorry, men jeg forstår ikke poenget..

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Som motstander av realitybølgens pauser (Dere vet: den som må gå er.......30sek........du!), skjønner jeg ikke poenget. Hvorfor ikke: Idag har jeg solgt x og kjøpt y...? Sorry, men jeg forstår ikke poenget..

Joa skjønner hva du mener, men med Kokken er det noe mere, her er det spenning og gøy, ikke bare "jeg har kjøpt og solgt" :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du er jo mildt sagt inhabil her. 8)

Neida, blir moro å se veien fremover, men det blir ikke Klipsch som jeg skrev for noen sider siden som forslag på hva det kunne være.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Joa skjønner hva du mener, men med Kokken er det noe mere, her er det spenning og gøy, ikke bare "jeg har kjøpt og solgt" :-D
    Ikke glem å nevne Skrotnisse da... ;-)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem å nevne Skrotnisse da... ;-)

Ehh Fredag, sent ,litt godt og drikke ops:

Men det var Nissen jeg mente :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Wishful thinking - såvidt jeg kan se har ikke dette vært et av virkemidlene for å tvinge katten ut av sekken din.
    Det har du helt rett i. Aner ikke hvor jeg tok det fra, men jeg får skylde på at jeg har vært singel for lenge.. men kommentaren fra Msport kan vel nesten sammenlignes tror jeg:

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    To-tre mann som binder han fast til stolen og må se "Jakten på kjærligheten" til han tilstår. Personlig ville jeg tilstått med en eneste gang.....
    Og når det gjelder det bildet av fyren i tvangstrøye; er det mulig å bytte ut det eplet med noe bedre? eller en rund og trådløs høytaler?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    godt å høre, etter de truslene som har kommet her så begynner jeg å bli en anelse bekymret selv. Men som seg hør og bør for en skrota nisse holder han selvfølgelig stand imot avMobben
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt noen ganger tidligere de siste dagene handler det ikke om å kjøpe og selge. Det har det aldri handlet om. Jeg skal ikke si at alle kjøpene har vært nødvendige i det store og det hele, men allikevel har alle de tidligere situasjonene bidratt til det som er selve poenget her: det å bli fornøyd og finne ut hvilken retning man skal ta anlegget i. La oss ta et eksempel; en fyr på 18 år kjøper seg cerwin vega, spiller som et hxxvete og er fornøyd. Men så føler at han trenger litt mer hifi egenskaper og kjøper seg b&w. Han spiller på dette trutt og jevnt, men føler hele tiden at det mangler noe. Så går han tilbake til CV, blir skitfornøyd og lever med CV i mange år. Det er dette jeg hovedsakelig har bedrevet de to siste årene. Forskjellen er dog at jeg har operert i en litt høyere prisklasse enn CV og jeg har byttet langt mer. Men som jeg også har poengtert tidligere har dette aldri gått økonomisk utover viktigere ting og nå etter å ha eid high end høytalere som Array og Duo som er i to forskjellige fløyer hva lydsignatur gjelder, og ikke minst reisen mellom rør og transistor, føler jeg at endelig har testet ut nok og gjort meg opp nok erfaringer til å vite hvilken sti jeg skal følge fremmover.

Min resyme hva utskiftningene angår har aldri dreid seg om å få oppmerksomhet, bli sett på som "en av de store gutta", få noe status, eie mest mulig eller få forståelse fra andre. Jeg - som deg - er ute etter å bli fornøyd og du bryr deg sikkert om at andre synes du tar noen unødvendig valg så lenge du selv er fornøyd? Er det ikke det det handler om tross alt? å bli fornøyd! Iallefall er det det for meg, og om du ikke skjønner poenget er det selvfølgelig beklagelig, men jeg håper du en dag innser det, for poenget for meg som for deg er det samme: å bli fornøyd
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektrinna jeg nå endelig skal ha meg har jeg drømt litt om de tre siste årene, men de har så langt vært for dyre. Nå er de innenfor rekkevidde, så jeg er egentlig bare kjempehappy om dagen
    Ok. Da utelukker jeg MC501 som jeg nevnte sammen med Array1400.

Kanske noe fra Pass Labs, ML eller Krell. De er vell alle Amerikansk, og har jo noen ganske heftige transistor forsterkere. Men jeg kjenner ikke til så mange av de forskjellige modellbetegnelsene, så det blir nesten umulig for meg å gjette på riktig modell.

Tilbake til høyttalerene. Tenkte litt på Klipsch KSP-400, men den er vel ikke så veldig tungdrevet ? RF7 krever nok litt mer krefter, men denne modellen har du vel eid før hvis jeg husker rett...

Kan du ikke gi oss et lite hint til. F.eks om det er en helt passiv konstruksjon, eller om den har et aktivt basselement slik som KSP-400.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg ble litt bekymret i starten jeg også, men etter å ha snakket med Skrotis og hørt hans argumenter for det valget han har tatt forstår jeg dem veldig godt. Andre har gjort lignende valg her inne det siste året, og det er ingen forundt å legge så mye av sjela si i denne hobbyen uten å føle at man kommer i mål.
    Mm, jeg føler vel egentlig at jeg på mange måter både har fått oppfylt drømmer og skaffet meg erfaringer som er gull verdt for fremtiden. Hvem har ikke latt seg imponere av Duo hos Atle.. Og det er kanskje det som har vært den nyttigste erfaringen for meg så langt; nemlig det å innse at en drøm ikke nødvendigvis er en drøm over lengre tid. I tillegg kommer jo det faktummet at de siste to årene har jeg hatt muligheten til å bytte litt rundt og finne den riktige stien. Som jeg har hintet innpå her i tråden har jeg endel planer for året som ikke er hifirelatert og disse er egentlig viktigere og vil uten tvil sette en stopper for kjøpsbonanzan som har pågått de to siste årene. derfor er jeg sjeleglad for at jeg nå endelig har funnet min sti...

Det at det her passet så utrolig bra med at du fikk tak de to soloene er jo ett sammentreff som nesten burde havne i "avforums historie bind 1"
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg skrev tidligere at jeg ikke kommer til å avsløre noe før alt er 100% i boks, og desverre dukket det opp et skår i gleden her forleden dag. Så jeg kommer ikke til å bekrefte eller avkrefte noe mer enn hva jeg tidligere har gjort.

Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Ok. Da utelukker jeg MC501 som jeg nevnte sammen med Array1400.
    Jeg har tidligere uttalt at det er 402 som jeg ikke likte, men 501 syntes jeg låt ganske så mye bedre. Så 402 er utelukket, men ikke 501.

Kanske noe fra Pass Labs, ML eller Krell. De er vell alle Amerikansk, og har jo noen ganske heftige transistor forsterkere. Men jeg kjenner ikke til så mange av de forskjellige modellbetegnelsene, så det blir nesten umulig for meg å gjette på riktig modell.
    kanskje kanskje...

Tilbake til høyttalerene. Tenkte litt på Klipsch KSP-400, men den er vel ikke så veldig tungdrevet ? RF7 krever nok litt mer krefter, men denne modellen har du vel eid før hvis jeg husker rett...

Kan du ikke gi oss et lite hint til. F.eks om det er en helt passiv konstruksjon, eller om den har et aktivt basselement slik som KSP-400.
    De er passive. Ved andre ord er KSP-400 uaktuelle. RF7 har jeg eid tidligere og dette var en utrolig artig høytaler som i mine ører grusa de nye RF modellene til Klipsch. Jeg vil imidlertid ikke gå tilbake til disse siden jeg nå har kosa meg med både duo og array som ligger langt over rf7.

Mitt beste tips til alle som er nysgjerrige: Ha litt tålmodighet og la meg få denne dealen 100% i boks, så vil avsløringene komme. Går alt som det var meningen, så blir det uansett litt småimponerende
    -------
    Mvh
    Rune

Side 160 av 252 FørsteFørste ... 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 156 157 158 159 160 161 162 163 164 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •