Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 16 av 252 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 5026
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du noen tanker om nye høytalere da ? Innen hvilken prisklasse tenker du deg?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål, hva i alle dager skal man handle seg etter La Scala og Array 1400 uten å få uutholdelige abstinenser?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV 1515:twisted: Neida spøk til side, men noe rimelig heavy fra RF serien til Klipsch var det første som slo meg.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Mnja, muligens litt problematisk, nå vet jeg ikke hva et Array-horn krever for å spille så brakhøyt som du forlanger, men det er da bare å kjøpe to Stereo90 og brokoble dem
    hehe, å kjøpe er som sagt uaktuelt.. men hadde jeg først hatt såpass med cash ville det ha innbært at c220'en hadde blitt i anlegget, og da hadde jeg nok gått for 2x275, ikke umulig at stereo90 er noe "bedre" (jeg har ikke hørt hverken den ene eller andre), men se for deg en stereo benk med c220 i midten, og en 275 på hver side; mcintosh all the way, man må jo ha litt synergi i anlegget også. hehe. men uansett er det bare drømmer fra min side. Hadde jeg først vært i en situasjon hvor jeg kunne investere i en eller to rørforsterkere, så hadde det vært mye testing inne i bildet.

Innbiller meg at jeg også måtte hatt et aktiv delefilter for å at det skulle ha vært optimalt. har nada erfaring med biamping se!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf og kakehode: bra spørsmål er det ikke. får vel først få reppa la scala og få solgt de før jeg går aktivt inn i jakten på nye ht. Problemet er jo som et ble poengter; etter la scala og array1400 blir det søttern ette lett! Sånn sett var det kanskje ikke noe sjakktrekk med arrayene på nåværende tidspunkt men.. hehe..

Det at du finner CW i mitt oppsett er like sannsynlig som at du ser meg trippe nedover karl johan på høye hæler og med kun en gstring mens jeg sprer jehovas vitner budskapet.. it's not gonna happen! Men hva det blir veit jeg som sagt ette. Det blir ikke noe ny klipsch råtass. Hele poenget med å selge er jo å likvidere midler som skal brukes på noe annet. Og la scala går neppe for noe mer enn maks halv pris, altså rundt 25k, omtrent samme pris som RF83. Men jeg får se, satser på å gå egentlig veldig langt ned for å få mest mulig cash til overs. Men i og med at dette garasjesalget mitt går ekstremt trått om dagen er det tydeligvis ette noe hastverk. Noen må da vel for søttern ha lyst på en c220?
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, cv var en spøk Hadde jeg hatt cash hadde du vært uten mc for leenge leenge siden, men sånn blir det altså ikke, enda ihvertfall

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, det er det som er problemet i denne prisklassen. billigere produkter omsettes på bruktbørsen døgnet rundt, børsen overvømmes jo av "normale" produkter. Det som er litt irritabelt her er at om den ikke snart blir solgt, så blir jeg boende på jobb ei stund fremmover. Er jo det jeg gjør nå i helga og da reddes oberon. Men vi får preikast mer senere. har akkurat kommet himmat frå jobb, skal sove fem timer før jeg skal utover igjen og jobbe til 15.00 imorgen.. Er'te sosialt, er'te sunt for kroppen, men du verden som det betaler seg økonomisk!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert, ingen vits å jobbe seg ihjel kun for strømtrekkende duppeditter.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope, du har så rett så rett i det. hadde det ikke vært for at det var litt kaos\krise der ute nå i helga, så hadde jeg ikke lagt inn fullt så mange timer. sånn sett blir de elektriske duppedittene bare en velkommen bonus i guess. må jo se det positive i enhver situasjon!!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert, Viktig å gjøre det beste utav det meste!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke den letteste perioden å selge ting nå på sommeren. Om et par måneder er alt totalt annerledes.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men snickers-is da; jag vil inte vente. du da, du trenger ikke en mcintosh c220 til ditt utviklingsarbeid da? hehehe (gjennomført ironi
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet en rørpre i går kveld så ble konklusjonen ganske klar:
    Jeg trenger definitivt ikke noe som farger lyden. De rørene som låt klart best var de som låt mest likt ingen pre over hodet.

Har du forsøkt å legge ut disse tingene på bruktbørsen på HFS?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, i og med at du virker så bestemt, så trur je at je skiter i å legga noe mer tid og energi i å overtale deg hehehehe.

Har lagt ut på hfs også så vidt jeg kan huske. Både avforum, hi fi sentralen, finn og rubrikk (igjennom l&b sine hjemmesider). Hundreogørten bud på obeorn, ett par mer eller mindre seriøe på la scala, nada på mcintosh. Man kan ta seg bak på at om jeg selger den for 20, så vil strømmen av forespørsler overgå løgnene til en viss president! Men i og med at den er såpass ny er det ette aktuelt å selga den med noe digert tap.. lite dilemma det der..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HFS tror jeg en del har kultur for å bare lese de ferskeste annonsene. Om den har havnet over på side 2 eller 3 er det kanskje verdt å legge den ut igjen?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, du kan nok ha et rimelig godt poeng der. Skal legga den ut på nytt. Får inderlig håpe at det hjelper!

Hm, er så mange som kommer med kommentarer som "jammen, det er jo en mcintosh". Det verste er at jeg faktisk ikke føler meg vemodig over å selga den. Det er en stereokomponent som alt annet, fancy og dyrt merke, låter sabla bra, og ikke minst har mcintosh en viss status. Men det finnes bedre alternativer, og selv om jeg ikke måtte ha solgt unna grunnet noe privat, så hadde neppe c220 vært den siste forforsterkern min.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd jeg ikke har råd til å hjelpe deg her, for den preampen kunne jeg godt tenke meg........ Håper den går nå som ferien er over
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det er tanken som teller vet du Devilej Men ja, litt synd i grunnen. For selv om vi ikke fikk testet den så lenge i ditt oppsett, så låt det da rimelig bra
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yess, igår kom hentelappen, ei lita pakke ligger på posten og venter. Nordost Baldur høytalerkabler. skal bli spennende å se hvor stor forskjell det er mellom noen forholdsvis billigere monster ht kabler, og disse nordostene.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om det blir så enkelt å høre forskjell når alt annet også er "nytt". I hvertfall synes jeg det er vanskeligere å høre forskjeller på kabler når jeg ikke kjenner lyden i anlegget godt fra før.

Side 16 av 252 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •