Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 155

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 155 av 252 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 3,081 til 3,100 av 5026
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir jeg virkelig nødt å gå i Sherlock-modus igjen, Nissemainn?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Jeg tipper du går for Array igjen, evt K2. Kanskje noe heftig fra ML eller Krell til å drive dynamikkbombene...
    Jeg syns 1400 var et godt forslag, men den har bassrefleks. Samtidig syns jeg denne var litt mistenkelig:
    .......mens basselementet er standard trykkammer (tror det er den riktige definisjonen).
    Skrotnisse har såpass peiling at han VET forskjellen på bassrefleks og trykkammer...8)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke få inn et rått parti med mcintosh forsterkere og et par everest, da har du anlegget til han Erling Neby. Da sitter du med kronjuveler du kan drømme om, det er anlegget sitt men pokker om jeg ville hatt så store beist i stuen.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg syns det var et godt forslag, men de har vel begge bassrefleks? Samtidig syns jeg denne var litt mistenkelig: Skrotnisse har såpass peiling at han VET forskjellen på bassrefleks og trykkammer...8)
    sorry. Skrotnisse har i utgangspunktet litt peil selv om det ikke er så mye. Men det skulle selvfølgelig ha stått bassrefleks og ikke trykkammer. Som jeg hintet til tidligere i tråden kom jeg opp i en sørglig men ventet situasjon tidligere idag og det er ganske så mye å tenke på... beklager den på det sterkeste..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvorfor ikke få inn et rått parti med mcintosh forsterkere og et par everest, da har du anlegget til han Erling Neby. Da sitter du med kronjuveler du kan drømme om, det er anlegget sitt men pokker om jeg ville hatt så store beist i stuen.
    jeg har hørt everestt på mc 2kw og ja, det var en drøm. Bare denne komboen kommer jo på rundt 1,1mill. 500k på everest og 600k på 2kw. Slike ting blir for meg bare rein fantasi, så det prøver jeg å ikke tenke så mye på...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    sorry. Skrotnisse har i utgangspunktet litt peil selv om det ikke er så mye. Men det skulle selvfølgelig ha stått bassrefleks og ikke trykkammer. Som jeg hintet til tidligere i tråden kom jeg opp i en sørglig men ventet situasjon tidligere idag og det er ganske så mye å tenke på... beklager den på det sterkeste..

Hva sitter du her å svarer for da mann?
    Nei, det høres ikke ut som en drømme situasjon. Ha klare planer, så kommer sørgelige og ventede siruasjoner å ødelegger. Trist!
    Men, blir uansett spennende å se hva, og om det kommer noe endringer i stuen din!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hørt everestt på mc 2kw og ja, det var en drøm. Bare denne komboen kommer jo på rundt 1,1mill. 500k på everest og 600k på 2kw. Slike ting blir for meg bare rein fantasi, så det prøver jeg å ikke tenke så mye på...
    Bare 1,1 mill... Da vet du hva du kan bruke lottopremien på om den skulle komme, så han Neby på det programmet som gikk på Nrk. Fikk vann i kjeften når jeg så alle de anleggene han hadde, det er verdt litt altså. Hadde fått kloa i et eldre anlegg som har stått i det hvite hus.

Det er bare å leve ut drømmene sine og det er helt klart, men det er det å ha midler for å dekke opp all denne galskapen da. Er som oftest killer pris når man skal så høyt på rangstigen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Hva sitter du her å svarer for da mann?
    Nei, det høres ikke ut som en drømme situasjon. Ha klare planer, så kommer sørgelige og ventede siruasjoner å ødelegger. Trist!
    Men, blir uansett spennende å se hva, og om det kommer noe endringer i stuen din!
    noen ganger får man ikke gjort mer og det kan være greit å få tankene over på noe annet for ett par timer...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen ganger får man ikke gjort mer og det kan være greit å få tankene over på noe annet for ett par timer...

Ser den. Har selv vært der. Sett det uønskede, men uungåelige komme, som ikke var særlig ønsket.
    Kjenner selvfølgelig ikke til din "grublegrunn", men take care!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid hyggelig og møte på en JBL freak
    Det er noe med lyden fra dem, spesielt når du kommer litt opp i pris...

Ja ja Skrotnisse, det ordner seg nok 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Det er alltid hyggelig og møte på en JBL freak
    Det er noe med lyden fra dem, spesielt når du kommer litt opp i pris...

Ja ja Skrotnisse, det ordner seg nok 8)
    Jeg er så enig så enig. De mindre jbl'ene har i mine øyne endel konkurranse, men fra array og oppover er det jo geniale. Nå har jeg desverre ikke fått gleden av å høre K2, men absolutt 100% av andres reaksjoner går på at de er sjukt mye bedre enn array. Og med tanke på hvor bra array faktisk er, så er det jo bare å drømme videre mens det spinkes og spares
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så enig så enig. De mindre jbl'ene har i mine øyne endel konkurranse, men fra array og oppover er det jo geniale. Nå har jeg desverre ikke fått gleden av å høre K2, men absolutt 100% av andres reaksjoner går på at de er sjukt mye bedre enn array. Og med tanke på hvor bra array faktisk er, så er det jo bare å drømme videre mens det spinkes og spares
    Du får komme innom hvis du er i nærheten av Geiranger en dag så skal du få høre så mye du vil :-D

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde JBL bare går opp i røyk jeg
    Eller hva Espen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Trodde JBL bare går opp i røyk jeg
    Eller hva Espen

Det var jo bare noen motstander da ops:

Men resultatet ble jo bra, tror fremdeles at jeg er den eneste i verden som har ett brev fra Greg Timbers på veggen hvor han ber meg om og ta det litt roligere når det gjelder lydnivå

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får komme innom hvis du er i nærheten av Geiranger en dag så skal du få høre så mye du vil :-D
    hehe. jeg skal nok holde deg til det tilbudet ja. Bare så himla synd at oddsene for at jeg roter meg opp i geirangerfjorden er så altfor dårlige...

tror fremdeles at jeg er den eneste i verden som har ett brev fra Greg Timbers på veggen hvor han ber meg om og ta det litt roligere når det gjelder lydnivå
    Det er slike hifi historier som burde ha vært samlet inn og gitt ut på bok!

Men si meg, har du fulgt hans oppfordring eller bare hatt flaks etter dette?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor hørte du den kombinasjonen hen ?
    Har selv hørt det her i oslo på nybutikken til soundgarden og i stocholm en gang, men sant å si vert det ikke inponerende de gangene

K2 var langt bedre i oslo og beste JBL minne har jeg med Array med 1,2kw forsterker

Synd at de ikke fikk til D2 i horten da, har hørt så mye bra om dem.
    En jeg vet om har et par som vist nok spiller utrolig bra, tror jeg har en stående invite der, må nok få meg en demo.

Jeg sitter å koser meg ihjel her med f1.1 fokusere på styrkene i det man har er jo viktig, egentlig mest når jeg skriver her jeg tenker på problem områdene... :-? .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. jeg skal nok holde deg til det tilbudet ja. Bare så himla synd at oddsene for at jeg roter meg opp i geirangerfjorden er så altfor dårlige...

Det er slike hifi historier som burde ha vært samlet inn og gitt ut på bok!

Men si meg, har du fulgt hans oppfordring eller bare hatt flaks etter dette?
    Tror det går bra med de nye motstandene han sendte, på film legger jeg meg bare på ca 110 Db på vanelige stemmer så får det gå som det går med toppene 8)

Nei da, jeg prøver og begrense meg litt, problemet er at du ikke får noen signaler om at du spiller for høyt før det går galt, og tro meg når jeg sier at det ikke finnes noen som helst forvregning når en guffer opp.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hvor hørte du den kombinasjonen hen ?
    Har selv hørt det her i oslo på nybutikken til soundgarden og i stocholm en gang, men sant å si vert det ikke inponerende de gangene

K2 var langt bedre i oslo og beste JBL minne har jeg med Array med 1,2kw forsterker
    Jeg var innom soundgarden i vika og hørte på dette oppsettet. Da var med mc2300 som pre, og så tror jeg de brukte megadyre cdspilleren jeg aldri husker navnet på (den hvite som er endel av en serie som koster langt borti en mill eller noe sånt.).

K2 har jeg desverre ikke fått hørt. Men Array på 1,2kw, off, jeg hørte de på mc500 og syntes det var rått. Men hej, når man bruker ett par effektrinn til 200k og 1,2kw på ett par ht til 80k bør man i det minste få det beste ut av høytaleren

Synd at de ikke fikk til D2 i horten da, har hørt så mye bra om dem.
    En jeg vet om har et par som vist nok spiller utrolig bra, tror jeg har en stående invite der, må nok få meg en demo.
    ja, jeg har heller ikke lest noe nevneverdig negativt om disse beista. De var også noe av det jeg gledet meg mest til med hele messa, så skuffelsen var ikke direkte liten...

Jeg sitter å koser meg ihjel her med f1.1 fokusere på styrkene i det man har er jo viktig, egentlig mest når jeg skriver her jeg tenker på problem områdene... :-? .
    Hehe, det å fokusere på styrkene og ikke hele tiden ønske forbedringer er nok ei lekse jeg burde ha lært også.

Men jeg må jo innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på hvilke problem områder du tenker på?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det går bra med de nye motstandene han sendte, på film legger jeg meg bare på ca 110 Db på vanelige stemmer så får det gå som det går med toppene 8)

Nei da, jeg prøver og begrense meg litt, problemet er at du ikke får noen signaler om at du spiller for høyt før det går galt, og tro meg når jeg sier at det ikke finnes noen som helst forvregning når en guffer opp.
    det er da man kan sette seg tilbake og være fornøyd med det anlegget man har
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du skal selge tyskerne?

:arrow: Avantgarde Basshorn

Side 155 av 252 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •