Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 153 av 252 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 3,041 til 3,060 av 5026
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hehe, hva jeg ønsker fra dette anlegget? Det skreiv jeg ganske mye om i innlegg nr 3010

Det handler ikke om å kjøpe og selga, og ja, jeg har nok annet å bruke penga på. Men det handler om prioriteringer og det handler om å finne seg selv i anlegget. Joda, jeg fikk oppfylt en drøm med duo. Men hva når den drømmen var bedre for meg som en drøm enn en realitet? Jeg befinner meg (desverre) i en altfor høy prisklasse til at jeg kan nøye meg med å ikke være 100% fornøyd. Jeg ønsker rett og slett komponenter som ikke fremkaller ønsket om å oppgradere. Når det kommer til effekt regner jeg med at dette nå kommer til å skje, noe dyrere enn det håper jeg at jeg aldri kommer til å ta meg råd til. På høytaler siden? nei, min neste høytaler blir ikke min siste, men den skal få være her leeeeeeenge mens jeg sparer til den ultimate drømmen for min del. Men der har jeg meg som mål å oppfylle denne før jeg fyller 40, så jeg har god tid
    Du er bare helt rå du Skrotnisse, det er så mange gale folk så du får føye deg godt i rekken der gitt. Er jo litt moro også da, hva med å degradere hele anlegget og satse på noe som er litt lettere å matche. Det du har nå er i faresonen til å bare koste deg mer penger enn glede, du får mye bra til under 100k altså. Kan si det er kjedelig med all denne byttingen og aldri treffe spikern på hue, er jo både kostbart og bortkastet spør du meg.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt korrekt. men jeg har bestilt spesial utgaven med basselementet i sokkelen. Dette slår da nedover. Jeg har også fått lagt inn nordost valhalla kabler, samt byttet ut gull-legeringene med rhodium. Strømledningen vil da også være av typen valhalla
    Åh dæven, fyller du på med en Music Angle (verdens beste forsterker ref. andre på forumet) og en PS1 som kilde... Da trur jeg rett og slett alt annet kan gå å legge seg!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Åh dæven, fyller du på med en Music Angle (verdens beste forsterker ref. andre på forumet) og en PS1 som kilde... Da trur jeg rett og slett alt annet kan gå å legge seg!
    ps1 vil sprenge budsjettet mitt, tenkte på å bruke en iphone 16gb fylt til tranden med mp3 i 128kb
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er noen spenstige oppgraderinger du har gjort det siste året Blir spennde å se hva du ender opp med nå. Taper du ikke veldig mye penger på å bytte så ofte?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps1 vil sprenge budsjettet mitt, tenkte på å bruke en iphone 16gb fylt til tranden med mp3 i 128kb
    Fantastisk!

Kommer du snart med et lite hint på hva som venter eller? 8)
    Syns vi har fiska nok her nå....:evil:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du er bare helt rå du Skrotnisse, det er så mange gale folk så du får føye deg godt i rekken der gitt. Er jo litt moro også da, hva med å degradere hele anlegget og satse på noe som er litt lettere å matche. Det du har nå er i faresonen til å bare koste deg mer penger enn glede, du får mye bra til under 100k altså. Kan si det er kjedelig med all denne byttingen og aldri treffe spikern på hue, er jo både kostbart og bortkastet spør du meg.
    Det å degradere anlegget, vel, jeg gjør jo det på en måte når jeg går fra 3.0 til 2.0. Men noe mer enn det skjer ikke.

Penger kontra glede vil alltid være et tema. Og joda, man får mye bra til under 100k. Men når man først ligger godt over 100k totalt og man ikke er nødt til å nedgradere ser jeg ingen grunn til å gjøre det, ikke for min del iallefall, men dette er noe som er opptil enhver av oss.

Kostbart og bortkastet? Kostbart så absolutt, men bortkastet? why? Hadde jeg tatt opp lån for å kjøpe, selge, kjøpe, selge så ville det ha vært bortkastet. Men dette er noe jeg brenner for og så lenge jeg kan rettferdigjøre pengebruken ovenfor meg selv - og det ikke går utover andre ting som er viktigere - så er dette langt fra bortkastet for min del.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    det er noen spenstige oppgraderinger du har gjort det siste året Blir spennde å se hva du ender opp med nå. Taper du ikke veldig mye penger på å bytte så ofte?
    jeg har tapt noen kroner underveis ja, det er ikke til å legge skjul på. Men om jeg angrer på noe? Nope. Det har så langt ikke kommet i konflikt med viktigere ting og da har jeg ei heller dårlig samvittighet pga de tapene som har vært..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Fantastisk!

Kommer du snart med et lite hint på hva som venter eller? 8)
    Syns vi har fiska nok her nå....:evil:

Vet du, jeg har gitt så utrolig mange hint at jeg faktisk er litt forundret over at ingen har truffet huet på spikeren.

Men, den dagen alt er 100% i boks skal jeg se om jeg får tid til å quote alle mine hint, kan bli mojjo
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke Palladium vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt korrekt. men jeg har bestilt spesial utgaven med basselementet i sokkelen. Dette slår da nedover. Jeg har også fått lagt inn nordost valhalla kabler, samt byttet ut gull-legeringene med rhodium. Strømledningen vil da også være av typen valhalla
    Det er vell ikke noe fra vår gale svenske Sperling?

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har tapt noen kroner underveis ja, det er ikke til å legge skjul på. Men om jeg angrer på noe? Nope. Det har så langt ikke kommet i konflikt med viktigere ting og da har jeg ei heller dårlig samvittighet pga de tapene som har vært..
    da er det bare å kjøre på videre, jeg har selv tapt MASSE penger på oppgraderinger opp gjennom årene, men byttefrekvensen har roet seg betraktelig de siste årene. Eneste jeg virkelig angrer på, og fremdeles ikke forstår hvorfor jeg gjorde var at jeg solgt z11, for å nedgradere litt.... F... nå må jeg bite i det sure EPLE å kjøpe ny. Jeg liker det ikke, men der har jeg ikke noe valg.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde t adeg en tur å lytt til Tannoy en dag.

Men jeg tipper gutten har funnet seg en som vil selge noen K2...?
    Kan ikke se at noen har tippet det tidligere, noen har nevnt Infinity kappa?
    Nå vet jeg at noen her inne har fått det til med dem, men en høytaler som selges strøken for mellom 12 og 16 k er vel neppe rå nok til å utkonkurere Array og Duo eller hur?
    Swans F1.1 er det ikke, selvom de også byr på mye morro.

Nope, ikke en full hornkonstruksjon iallefall. Diskant og mellomtone i horn mens basselementet er standard trykkammer (tror det er den riktige definisjonen).

Tannoy har jeg aldri hørt desverre, men Pio er ikke noe for meg. TAD R1 hadde jeg riktignok tatt imot med åpne armer, men s3 ble iallefall litt for nøytral og klinisk for min smak. Nei, vi snakker fortsatt amerikansk

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg googler og tenker som en gærning her jeg. :-D

Det er fint at det er flere her som er interessert i å stable på beina et skikkelig "rockeanlegg". Leser dine erfaringer med stor interesse. Stå på Skrotnisse!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ikke Palladium vel?
    Dette traff meg også rett etter jeg skrev forrige innlegg, det er i hvertfall en uhyre spennende høytalerserie!

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ikke Palladium vel?

Neppe, siden det var rockeannlegg Nissen var ute etter.

Bare ikke slep inn noe skrot nå nisse

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper du går for Array igjen, evt K2. Kanskje noe heftig fra ML eller Krell til å drive dynamikkbombene...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    da er det bare å kjøre på videre, jeg har selv tapt MASSE penger på oppgraderinger opp gjennom årene, men byttefrekvensen har roet seg betraktelig de siste årene. Eneste jeg virkelig angrer på, og fremdeles ikke forstår hvorfor jeg gjorde var at jeg solgt z11, for å nedgradere litt.... F... nå må jeg bite i det sure EPLE å kjøpe ny. Jeg liker det ikke, men der har jeg ikke noe valg.
    hehe, ja vi har vel alle en ting vi angrer på. Det eneste jeg muligens har angret som en hund på var at jeg solgte c220 fra McIntosh.. kan ikke fatte og begripe hva som gikk av meg.. Men man lærer av sine feil, og så lenge et produkt ikke forsvinner fra markedet er det alltid håp
    -------
    Mvh
    Rune

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du, jeg har gitt så utrolig mange hint at jeg faktisk er litt forundret over at ingen har truffet huet på spikeren.

Men, den dagen alt er 100% i boks skal jeg se om jeg får tid til å quote alle mine hint, kan bli mojjo
    Var flere som traff spikeren på hodet sist gang, men du avslørte det ikke da heller. Så du er ikke helt til å stole på der Rune.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Du burde t adeg en tur å lytt til Tannoy en dag.

Men jeg tipper gutten har funnet seg en som vil selge noen K2...?
    Kan ikke se at noen har tippet det tidligere, noen har nevnt Infinity kappa?
    Nå vet jeg at noen her inne har fått det til med dem, men en høytaler som selges strøken for mellom 12 og 16 k er vel neppe rå nok til å utkonkurere Array og Duo eller hur?
    Swans F1.1 er det ikke, selvom de også byr på mye morro.
    Tannoy er uten tvil en spennende høytaler, men jeg har nok funnet hva jeg ønsker. K2 vil nok desverre fremstå som en drøm, men ja, de står så absolutt på ønskelista og hvis jeg en dag får muligheten til å kjøpe ett par kommer jeg til å slå til fort som rakkern.

F1.1F byr på veldig mye morro, men de er desverre ikke helt riktige for meg.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenke litt på om det dreide seg om Usher D2 også, men så var det vel nevnt at det bare var ett bassellement det dreide seg om, da forsvant den ideen.

K2 er jo ikke så vannvittig kostbare på bruktmarkeddet er de det ?

F1.1 er nok ikke noe for en som ikke blir trett av hornlyden nei

Side 153 av 252 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •