Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 15 av 252 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 5026
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skeptisk, setter jeg på vifte/pizza funksjonen så flytter den å endel luft Spiller pent gjør den ikke da, ikke engang tøft

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiomur
    La Scala flytter vel mere luft enn Array?
    for å være ærlig vet jeg ikke sånn teknisk hvem av de som flytter mest luft. Men det føles iallefall som om array fløtter mer luft. La Scala var ekstremt hurtig i bassen, men gjekk ette spes dypt. array er også sjukt hurtige, men går langt dypere. På ett par basspor jeg tok tidligere idag var det nok til at stolen med meg var gjennomsyrret av vibrasjoner. Men som sagt, tekniskt sett har jeg ette peiling
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf: i de fleste tilfeller hvor man deler bopel med ei dame så er WAF ett stort tema. Det er ytterst få kvinner som synes La Scala er pene (mi syntes imidlertid at det gjekk greit å ha de i stua!!), men jeg er sikker på at to la scala vil gjøre større suksess i stua enn to komfyrer, selv om komfyra kanskje fløtter mer luft
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det tror nok jeg å, heller et par la scala enn etpar steikovner ja, det er sikkert

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men på en annen side er det jo kjekt å kunne steike ørten pizzaer på en gang.. er vel prioriteringer i guess. hehe.

jeg har iallefall funnet ut at jeg har et gedigent problem. Arrayene er maaaange hakk penere enn la scala! hele inntrykket av rommet forandra seg noe grossalt inni gamperøven! Og når de drar, så håper jeg snart la scala blir solgt. hehe. har det liksom så pent nå, vil ikke gå tilbake til noe digert og stygt. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    noe digert og stygt. hehe
    La Scala er vel ikke stygg. Det lyse treverket burde være en super match for en leilighet i scandinavisk design/utforming. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du fikset La Scala?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvordan går det med La Scala'ne?

McIntosh og Array er utrolig morro! Men, blir det ikke nå enda vanskeligere og legge denne hobbyen på is en stund? :P

Uansett, nyt tiden du har med dem, de er jo også ypperlige filmhøyttalere og burde passe fint sammen med bildet fra W9000

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    La Scala er vel ikke stygg. Det lyse treverket burde være en super match for en leilighet i scandinavisk design/utforming. :-D
    nja, det går jo å få de til å passe inn, men man skal være særlig tolerant for å synes at de er pene. hehe.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Fikk du fikset La Scala?
    De står og samler støv. Fikk endelig kontakt med audiocompaniet som selvfølgelig har hatt en real ferieavvikling. Avtalte å få kjørt de inn dit, helga før jeg og en kamerat skulle innover ble han lagt inn på sjukehuset, måtte ta blindtarmen. Og nå har det begynt å sprekke opp, så de måtte operere han igjen. Så jeg jobber litt med å få tak i noen andre som kan hjelpe meg med de. Tollpost vil jo ha 1700kr for jobben, en times kjøretur - HORRIBELT!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Ja hvordan går det med La Scala'ne?

McIntosh og Array er utrolig morro! Men, blir det ikke nå enda vanskeligere og legge denne hobbyen på is en stund? :P

Uansett, nyt tiden du har med dem, de er jo også ypperlige filmhøyttalere og burde passe fint sammen med bildet fra W9000
    ang la scalaene, se min kommentar over denne

Det blir et reint hælvete å legga den på is! Det å dra på demo i oslo med mcintosh og array er ikke noe problem, men når man faktisk får array på lån, da har man virkelig driti på draget. blir jo helt forelska her! så min første film med de i anlegget igår; torque. en utrolig drittfilm uten tvil, men du verden for et lydbilde! gleder meg til å sjekke ut en stabel filmer og cd'er i helga! Pluss at jeg blei sabla overraska over at oberon faktisk dro de så bra!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er for øyeblikket et såkalt sikleprosjekt som foreløpig befinner seg på tegnebordet. selv kan jeg ikke sånn altfor mye om det, men en kamerat av meg som har bygga noen pc for dette formålet har satt opp ei liste han mener bør holde for meg.

--------------
    336041 Asus GeForce 8600GTS 256MB GDDR3 Silent, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I/HDTV/HDCP

324513 Intel Core 2 Duo T7200 2.0GHz PC667, 4MB BOXED

310794 Kingston ValueR. DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched ValueRAM 1024MB DDR2

327778 Logitech diNovo Edge Norsk trådløst keyboard

322005 MSI 945GT-Speedster-A4R, I945GT, m-ATX Socket-479, SATAII, Intel ViiV, PCI-Ex16

325581 NEC DVD-brenner AD-7173 IDE Silver OEM Duallayer,LabelFlash,Multirecorder(Ram)

329104 NorthQ Giant Charger, 400W w/USB, 140mm vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin

333039 Origen AE S21T Sort, 12.1" touchskjerm, Aluminium, ATX (Uten Strømforsyning)

27715 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM
    -----------------------

Om noen har lyst til å vurdere dette, og gjerne komme med forslag om det er noe dere mener er helt på trynet, så er dere hjertelig velkommene til dette.

- avspillern er en midlertidelig løsning til blu ray brennerne når et overkommelig nivå.

- Hvis dette prosjektet blir noe av, så skal vi også bygge en lagringsserver, derfor ikke mer enn 500gb på lista våres.

Kravene jeg stilte til han når han satt den opp var at det skulle være fokus på lavt støynivå, effektive komponenter spille av 1080p knirkefritt.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de fleste av denne trådens lesere har fått med seg så så jeg meg nødt til å legge ut oberon for salg for ikke så lenge sida. Etter å ha fått ett par dager med array1400 er følgende resultatet:

30 timer denne helga, samt overtid til uka! Oberon beholdes! Mcintoshen ser fortsatt til salgs som noen skulle være interresert! Men oberon er mine, og bare mine! Hvorfor? Vel, mcintosh 402 stanget bokstavelig talt i taket når jeg virkelig guffa på på array1400, når jeg da kom til volumhakk 80 (av 100) på mcintosh c220, begynte varsellampene å blinke febrilsk og lydbildet ble helt forferdelig, 402'en klarte bare ette mer. Hva skjedde så med oberon? jeg kom til hakk 80, jeg kom til hakk 88, da måtte jeg bare skru ned. Oberon holdt mer enn god nok kontroll på disse effeksugne mastodontene, det var ikke det, men da var det lydnivå som rett og slett ble for monstrumentalt høyt hos meg, hverken kroppen eller øra orket dette trøkket. Jeg hadde forbanna meg på at jeg ikke skulle jobbe meg ihjæl, da var det bedre å selga unna noe hifiutstyr, men rakkern, hvor kraftig er egentlig disse rakkestadbeista?? Og bare for sikkerhets skyld, lydmessig foretrekker jeg mc402, men når det kommer til rein kraft ser jeg ikke helt poenget med å betaler over 60 lapper for den når oberon gjør en litt bedre jobb til en langt billigere penge. Er det mulig å få i både pose og sekk? mulig, mcintosh har jo 501 blokkene, og 602'en, begge til avsindige priser. Selv er jeg dausugen på å teste ut følgende kombo: oberon til bassene, og en eller to 275 til horna. Men om jeg får noe sånt på lån før arrayene fyker ut av døra er vel heller tvilsomt.

Det som imidlertid er garantert å komme er ett sett med Nordost Baldur høytalerkabler til uka. Og hvis eieren rekker det, så får jeg også ett par Nordost Frey ht kabler (ca 17k) til test, "kjære høyere makter, la han rekke det!!!"!.

Modedit: Banning
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra Skrotnisse! Da går det vel rette veien likevel da ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Og bare for sikkerhets skyld, lydmessig foretrekker jeg mc402, men når det kommer til rein kraft ser jeg ikke helt poenget med å betaler over 60 lapper for den når oberon gjør en litt bedre jobb til en langt billigere penge..
    Når du da sier "gjør en bedre jobb", så mener du vel egentlig bare at du kan spille høyere med Oberon? Du er tydeligvis veldig opptatt av SPL, og da er jeg enig i at Oberon er et godt valg. Er derimot den totale lydkvaliteten viktigst hadde jeg tvert valgt å spille litt lavere, men med et bedre lydbilde som resultat.

Heldigvis er folk forskjellige, og det finnes produkter for alle. Er også glad for at du nå klarer å beholde "your prescious.."...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Så bra Skrotnisse! Da går det vel rette veien likevel da ?
    nope, ette helt.. mc'en og la scala ligger fortsatt ute til salgs, og der blir de. Jeg tror vel jeg vil ha mer nytte av å ta vare på oberon enn f.eks. mc'en. Pluss at en real nedgraderinge IKKE innebærer kjøpe av høytalere i klassen til array1400!! Ville ha vært rein galskap å bruke mc'en i ett oppsett med noen billig jalla høytalere synes jeg. Men som sagt; en dag, en dag skal jeg opp igjen!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Når du da sier "gjør en bedre jobb", så mener du vel egentlig bare at du kan spille høyere med Oberon? Du er tydeligvis veldig opptatt av SPL, og da er jeg enig i at Oberon er et godt valg. Er derimot den totale lydkvaliteten viktigst hadde jeg tvert valgt å spille litt lavere, men med et bedre lydbilde som resultat.

Heldigvis er folk forskjellige, og det finnes produkter for alle. Er også glad for at du nå klarer å beholde "your prescious.."...
    jepz, spille høyere. Pluss at de holder ekstremt god kontroll på arrayene selv på lavere nivå, nok en gang er det viktig å presisere at lydmessig er obeorn og 042 to vidt forskjellig verdener hvor 402'en låter langt bedre, ref mitt sitat i min forrige kommentar:

Sitat Opprinnelig postet av skrotnisse
    Og bare for sikkerhets skyld, lydmessig foretrekker jeg mc402, men
    ..

håper jeg en dag for muligheten til å teste obeorn på basselementa og en 275 (eller en annen rørforsterker på horna, kanskje rogue? hm, hva var nå nummeret til devilej igjen hehehehe).
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, for en tanke, Array 1400 med MC602 på basselementene og Stereo 90 på hornene, jeg blir helt våt i trusa bare ved tanken

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    våt i trusa tror jeg også banken hadde blitt.. av tårer i fortvilelse over hva folk bruker penga sine på!

som de fleste har fått med seg er jeg kanskje ikke så teknisk opplyst innenfor denne hobbyen, men jeg innbiller meg at om man skal kjøre biamping, så bør begge forsterkerne holde tritt med hverandre; 600 mcintosh watt og 90 rogue? mulig, skulle ha vært rimelig interresant å testet ut. Men hej, hadde vært fornøyd med 90 rogue og 600 rakkewatt au jeg liksom...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnja, muligens litt problematisk, nå vet jeg ikke hva et Array-horn krever for å spille så brakhøyt som du forlanger, men det er da bare å kjøpe to Stereo90 og brokoble dem

Side 15 av 252 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •