Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 143

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 143 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 2,841 til 2,860 av 5026
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje de ikke yter rettferdighet, men den ser jo helt råå ut!

Gleder meg til jeg får leke meg med DSLR i stua mi

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Audofilt smykke.... Ingen tvil om det

Alltid godt når anlegget atter en gang finner sjela si!

Motivasjonen min mtp. det å holde på med har vært så som så, men etter at Dynaco'en kom tilbake fra service har fokuset kommet tilbake.... Noe som resulterte i at kablinga i Klipsch'ene (fra Monster) ble forkasta til fordel for Mundorf ledere til diskant og Flatline til mellombass
    da er vi nok på samme stadiet hva anlegg angår
    Det siste året har vært et dyrt og forvirrende år, fra 1 januar og til mc275 var i hus har det daglig vært et hig etter bedre lydkvalitet og ikke minst en nedatgående motivasjon. Men nå er gliset på plass og siden jeg er fornøyd med elektronikken får jeg titte litt på små-tweaks fremmover

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva blir neste oppgradering? Det pleier ikke å stå stille hjemme hos deg av det jeg vet i hvertfall.
    Som jeg skreiv under bildene er jeg ferdig med dette oppgraderingsstyret for en stund. Mcintosh mc275 på avantgarde duo med avantgarde solo som center, en krutegod rør-dac, jeg drømmer riktignok om en bedre forforsterker, men yamahaen gjør en såpass god jobb at jeg føler at jeg må langt opp i pris for å overgå den og overraskende nok må nok også jeg bruke stålet på andre ting enn hifi, på en annen side er det like greit, for nå kan jeg endelig bare sette meg og ned og nyte musikken!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå selv rørdempere selv..
    Har jo hørt om duende criatura(?), men synes de blir i overkant dyre.
    Ser litt på noen som rotekroken(?) fører som bare koster 30% av det.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig fine bilder du har tatt av din nye lekre mcintosh pre, skikkelig bra på hifi de gutta der. Det er moro å se åssen ting utarter seg i selve trøgstad altså, er virkelig der det skjer innenfor hifi verdenen. Jeg synes at du har et rimelig fett anlegg nå, regner du har det du trenger for en stund. Om ikke Avantgarde er bra nok så trenger man en tur til psykologen, det er helt klart i hvertfall.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert! Er nesten noe magisk over de røra, og du har god grunn til å lytte med ro i sjela, Avantgarde er noe av det beste jeg har hørt, Duo Grosso satte varige spor i mitt audiofile sinn.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vurderer nå selv rørdempere selv..
    Har jo hørt om duende criatura(?), men synes de blir i overkant dyre.
    Ser litt på noen som rotekroken(?) fører som bare koster 30% av det.
    jeg har tittet litt på Criatura selv faktisk, tenkte å se litt nærmere på det utpå nyåret. Prisene er ikke direkte lommebokvennlige i disse økonomiske vanskelige tidene, men spørsmålet er hvor mye man taper i kvalitet på å gå ned i pris og kjøpe noe annet. Rørene blir jo ganske så varme og jeg hadde nok blitt relativt grinete om jeg en dag så at ringene var smeltet fast i rørene.

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Virkelig fine bilder du har tatt av din nye lekre mcintosh pre, skikkelig bra på hifi de gutta der. Det er moro å se åssen ting utarter seg i selve trøgstad altså, er virkelig der det skjer innenfor hifi verdenen. Jeg synes at du har et rimelig fett anlegg nå, regner du har det du trenger for en stund. Om ikke Avantgarde er bra nok så trenger man en tur til psykologen, det er helt klart i hvertfall.
    McIntosh mc275 er ett effektrinn og ikke en pre
    Og noe tur til psykologne blir det neppe med det første, jeg stortrives

Sitat Opprinnelig postet av cybervision
    Utrolig lekkert! Er nesten noe magisk over de røra, og du har god grunn til å lytte med ro i sjela, Avantgarde er noe av det beste jeg har hørt, Duo Grosso satte varige spor i mitt audiofile sinn.
    Grosso står veldig høyt på ønskelista, men det er en betydelig pris for å oppgradere ett par vanlig duo til Grosso desverre. Men hej, blir det like mye overtid iløpet av 2009 så er det jo ikke umulig....
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg tror du skal bare holde på de du har! Jeg nevnte bare Duo Grosso fordi jeg ikke har hørt dine. Vil tippe dine følger Grosso til dørstokken i normale rom og andre faktorer spiller mer inn i ditt oppsett enn avstanden mellom de modellene lydmessig.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer du med ny profil??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hehe, jeg tror du skal bare holde på de du har! Jeg nevnte bare Duo Grosso fordi jeg ikke har hørt dine. Vil tippe dine følger Grosso til dørstokken i normale rom og andre faktorer spiller mer inn i ditt oppsett enn avstanden mellom de modellene lydmessig.
    mye vil ha mer, fanden vil ha fler og den soper-jævelen overgår jeg da glatt

Jeg har hørt grosso og falt mer eller mindre pladask, men som du sier er det mange faktorer som spiller inn på sluttresultatet og jeg har nok endel andre saker på listen før jeg oppgraderer høytalera. Men en gang....

Sitat Opprinnelig postet av Gorg
    Når kommer du med ny profil??
    Aner desverre ikke. Hadde et lite håp om å få den ut før jula, men helgene mine er booka fremmover så jeg får se hvor mye jeg får til på hverdagskvelda.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastiske bilder du har tatt

Skal si du har blitt dyktig til å ta og finpusse bilder. Desverre har jeg bare ett digitalt kamera til rundt 2000kr, har ikke prioritert kamera delen så det får klare seg enn så lenge.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er faktisk helt utrolig hva man kan få til med et digitalkamera til rundt 2k! Men sevl skjønte jeg ikke det før jeg lærte meg litt mer om speilrefleksen, det å ta gode bilder kan sammenlignes med bilkjøring; setter du ei gammal bæstemor bak rattet på en ferrari og en profesjonell sjåfør bak rattet på en ford vil rundetiden til forden bli langt bedre... (så sant ikke bæstemorra er en djevel bak rattet, men det er en helt annen sak).
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, intressant.

Hva er oppskriften?

Jobbe med lyset osv rundt det du skal ta bilde av? Eller mye etterarbeid på dataen?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto skrev en ganske god basis-guide her på avforum, tror den ligger under generelle guider.

Du vil så absolutt tjene på å bruke et stativ, i og med at det ikke alltid er like lett å finne et stativ til et kompaktkamera kan du jo f.eks. bruke en stol eller lage deg en innretning av andre saker og tin.

Tenk også på bildets komposisjon; prøv å begrens antall objekter mest mulig, blir det for mange mister bildet fort sin slagkraft. Sørg også for å legg litt arbeid i valg av kameravinkler og lyssetting. Det å ta et bilde rett på en forsterker med full blitz blir sjelden noen suksess.

Leik deg også med innstillingene på kameraet, de fleste kameraene har endel fancy funksjoner som kan resultere i innbydene og lekre bilder.

Men det viktigste av alt: ha det morro! Husker når jeg begynte så v idt å forske på speilrefleksen, leste guider og prøvde ut det tekniske... og blei dritt lei. Endte opp med at jeg heller fulgte litt av det, og brukte fantasien og prøvde meg frem på resta; mye morsommere!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal så absolutt legges på minne, når jeg skal legge opp ny "minHifi profil" når jeg kommer meg i ny leilighet. Så får vi se om jeg klarer å få til noen bedre bilder

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet 275 på La Scala?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har du testet 275 på La Scala?

yes indeed i have og det var rett og slett bælartig! La scala låt ikke videre godt med oberon, men de gjorde en god jobb med parasound a23. Men, når jeg koblet opp mc275 til de, vel, hadde jeg kjøpt en mc275 den gangen jeg kjøpte la scala hadde jeg neppe hatt duo i hus idag. Nå skal ikke tolkes dithen at la scala er en bedre ht enn duo, for det er de ikke, men komboen 275 og la scala er såpass engasjerende og livbejaende (sikkert feil stavemåte) at jeg neppe hadde hadde gått ut på den jakten har jeg vært på det siste året.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det på tide og følge opp, tell gjennom alle bildene du har tatt av annet billig skrammel og match antallet med bilder av Duo for føkk seik. kaller seg nisse men skjønner ikke oss kidsa det spøtt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: forskjellen er at duo er et smykke som fortjener at det blir lagt mest mulig sjel i arbeidet med fotograferingen av de mens det andre billige krimskramset klarer seg med hastverksarbeid
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ny blu ray spiller

Fxxn døtte meg langt oppi det hvor sola ette har skint på ett par år!! Her forleden dag vandret jeg lykkelig ut fra obs med både Mamma Mia og The Dark Knight - begge på blu ray - under armen. Himmat det bar og i spilleren føyk den første filmen. Komplett stopp. Føkk! Inn med den andre. Samme problem. Min “kjære” (det er en løgn forresten) samsung bdp1400 ville bare ikke spille de av. Tidligere i kveld kom en kamerat og hans ps3 innom og til tross for at jeg hadde et lite håp om at det var feil på platene viste det seg raskt at det var spilleren min som var problemet. Det å sende inn denne plastikksaken på reparasjon er total urealistisk og siden det nærmer seg jul haster det litt med å få tak i en erstatter.

Etter å ha lest litt rundt har jeg gjort meg opp følgende tanker:

- Samsung er totalt uaktuelt etter å ha tilbrakt noen måneder med bop 1400
    - Panasonic takler jeg ikke utseendet på, tankene vandrer tilbake til vhs dagene.
    - Yammaha har et herlig utseendet, men prisen i forhold til specsa er hårreisende og dermed er også den uaktuell.

Dermed har det kokt ned til en Sony spiller faktisk. Men slik jeg ser det er det tre muligheter; Sony Playstation 3, Sony BDP-S350 og Sony BDP-S550. Til tross for at ps3 er en knakende god maskin føler jeg at den er uaktuell både pga viftestøy og det faktum at jeg har en USA utgave fra før av. BDP-S350 kan man få for kr 1995 på ekjøp.no og storebroren har jeg funnet til kr 3199 hos avshop. Men samtidig reklamerer nettdata med begge de to spillerne som sonefrie, dog til ca 500kr mer.

Vet noen om de er sonefrie på en generell basis, eller er dette noe nettdata har fikset selv?

Kan prisforskjellen forsvares når jeg ikke trenger de analoge utgangene?

Jeg må få bestilt en ny spiller i løpet av ca 24 timer fra dette innlegget publiseres og alle svar vil bli satt uhordelig stor pris på
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Trenger ny blu ray spiller

Fxxn døtte meg langt oppi det hvor sola ette har skint på ett par år!! Her forleden dag vandret jeg lykkelig ut fra obs med både Mamma Mia og The Dark Knight - begge på blu ray - under armen. Himmat det bar og i spilleren føyk den første filmen. Komplett stopp. Føkk! Inn med den andre. Samme problem. Min “kjære” (det er en løgn forresten) samsung bdp1400 ville bare ikke spille de av. Tidligere i kveld kom en kamerat og hans ps3 innom og til tross for at jeg hadde et lite håp om at det var feil på platene viste det seg raskt at det var spilleren min som var problemet. Det å sende inn denne plastikksaken på reparasjon er total urealistisk og siden det nærmer seg jul haster det litt med å få tak i en erstatter.

Etter å ha lest litt rundt har jeg gjort meg opp følgende tanker:

- Samsung er totalt uaktuelt etter å ha tilbrakt noen måneder med bop 1400
    - Panasonic takler jeg ikke utseendet på, tankene vandrer tilbake til vhs dagene.
    - Yammaha har et herlig utseendet, men prisen i forhold til specsa er hårreisende og dermed er også den uaktuell.

Dermed har det kokt ned til en Sony spiller faktisk. Men slik jeg ser det er det tre muligheter; Sony Playstation 3, Sony BDP-S350 og Sony BDP-S550. Til tross for at ps3 er en knakende god maskin føler jeg at den er uaktuell både pga viftestøy og det faktum at jeg har en USA utgave fra før av. BDP-S350 kan man få for kr 1995 på ekjøp.no og storebroren har jeg funnet til kr 3199 hos avshop. Men samtidig reklamerer nettdata med begge de to spillerne som sonefrie, dog til ca 500kr mer.

Vet noen om de er sonefrie på en generell basis, eller er dette noe nettdata har fikset selv?

Kan prisforskjellen forsvares når jeg ikke trenger de analoge utgangene?

Jeg må få bestilt en ny spiller i løpet av ca 24 timer fra dette innlegget publiseres og alle svar vil bli satt uhordelig stor pris på

Spillerne gjøres sonefrie via universal fjernkontroll, sjekk tråden som s350 så ser du hvor enkelt det er!

Forskjellen på S350 og S550 er i hovedsak analoge utganger og lys i fjernkontroll. Lurer på om man også får med en minnepenn på S550...

Valget ble ikke vansklig for meg i hvertfall, lever SVÆRT lykkelig med min s350

Side 143 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •