Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 14 av 252 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe, du opplever sånt du au ja? hos meg har det gått litt andre veien, litt mer at jeg har overtalt de til at de trenger bedre utstyr, og så har jeg oppgradert. med unntak av en emc1up spiller, så har alt forsvunnet innen ei mil. merkelig hvordan slikt henger sammen. hehe.

men jeg tror nok jeg skal drøye litt med å overtale eieren av array1400, vil jo ette at han skal finne det for å godt å bytte de ut før jeg får råd heller da. hehe.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, du får legge en bra strategi, å begynne å presse på litt når du har 2/3 av midlene som trengs for å handle.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. "øy dy, de array høytalera dine, de begynner jo å trekke litt på åra nå, du har ikke vurdert å bytte de ut? for en kar som deg bør jo ha ett anlegg det står respekt av, ikke komponenter som snart kan beregnes som gode gamle klasikkere. har du foresten hørt at jbl har lansert everest?" hehehehe.

Skal en liten tur til oslo idag også, skal se om jeg får lånt med meg noen kabler himmat for prøving. Kunne ha vært interresant å sammenlignet litt dyrere greier kontra monster settet jeg har nå, og ett par ht som array BØR få frem visse forskjeller.

Stay tuned, 'cause this thread will be updated like crazy the next few days.. sånn forhåpentligvis..
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good shit! Skal bli morro å lese om erfaringene dine med disse i heimen, hva om de blir alt for store å spiller crap ? :twisted:

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bilder av denne "luksus ferien" er vel og på sin plass?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Good shit! Skal bli morro å lese om erfaringene dine med disse i heimen, hva om de blir alt for store å spiller crap ? :twisted:
    det er det selvfølgelig en mulighet for, men rommet er ikke så mye mindre enn rommet til eieren, og det er lenger fra ht til sittegruppe hos meg enn i rommet til hifi center kjeden i oslo centrum, men for all del, er mye i et rom som kan påvirke lyden. Skal også få prøvd å leike meg litt med demping iløpet av disse to ukene, om tida rekker til.

I verste fall får jeg de ikke til å spille bra, men egentlig har det ikke så mye å si, de går jo tilbake til sin eier når vedkommende er himme frå ferie åkke som!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Noen bilder av denne "luksus ferien" er vel og på sin plass?
    jepz, men du må la meg få de i hus først!! hehehehehe. neida, men jeg fikk en tlf rett før jeg logga meg inn her nå; de kommer idag!! om jeg rekker å få spilt noe er vel tvilsomt, skal på NIN konserten ikveld (gleder meg som en unge!!). Men bilder og lytteinntrykk kommer etter verdt. Men om det ikke er en total katastrofe, så skal du ette se bort fra at bilder og rapport vil drøye litt, for om det låter bra vil ikke jeg være å få kontakt med på noen dager!

blei nervøs istad når en ringte ang oberon au. var livredd for at han hadde et seriøst bud og kunne hente idag. men av div årsaker ble det ette noe salg, JIIIIIIIIIIIIIPI!! Føles rart å være glad for å ette få solgt noe!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Ser du har Benq W9000.

Hva synes du om den?
    Kan du anbefale den som en god HD PJ?

A.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei.

Ser du har Benq W9000.

Hva synes du om den?
    Kan du anbefale den som en god HD PJ?

A.
    Jepz. Det var den enkle løsningen. den litt mer utfyllende: Jeg har ikke all verdas erfaring med hd projektorer og har aldri fått test benq'en i a\b test mot en pj i samme prisklasse fra en annen produsent. Men om den er verdt 24k? vel, om du får en bedre hd pj til samme pris; så SLÅ TIL fort som f**n! Benq'en byr på strålende bilder rett opp av esken, og jeg har så vidt begynt å leike meg litt med innstillingene, forbedringspotensialet er så absolutt der, så jeg gleder meg til å fikle enda mer. Det er vel i utgangspunktet to ting jeg kunne ønsket meg.

1: Enda litt mer smell i fargene. Sone sin "pearl" har mer punch i fargene, men til gjengjeld fant jeg kontrastene på w9000 mer tiltrekkende.

2: Justering av linse. denne kan kun justeres horisontalt, ikke vertikalt. Jeg mener det burde ha vært muligheter for dette, men hej, det betyr bare at man må være ekstra nøye hvis man henger den i taket!

På sd materiale gjør den en god jobb, men på 1080p og en god hd utgave byr den på bilder som fikk haka mi til å henge langt nedafor knæra.
    Hvis du ette bor så langt unna trøxas kan du sikkert ta deg en tur en aften og sjekke den ut.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jepz. Det var den enkle løsningen. den litt mer utfyllende: Jeg har ikke all verdas erfaring med hd projektorer og har aldri fått test benq'en i a\b test mot en pj i samme prisklasse fra en annen produsent. Men om den er verdt 24k? vel, om du får en bedre hd pj til samme pris; så SLÅ TIL fort som f**n! Benq'en byr på strålende bilder rett opp av esken, og jeg har så vidt begynt å leike meg litt med innstillingene, forbedringspotensialet er så absolutt der, så jeg gleder meg til å fikle enda mer. Det er vel i utgangspunktet to ting jeg kunne ønsket meg.

1: Enda litt mer smell i fargene. Sone sin "pearl" har mer punch i fargene, men til gjengjeld fant jeg kontrastene på w9000 mer tiltrekkende.

2: Justering av linse. denne kan kun justeres horisontalt, ikke vertikalt. Jeg mener det burde ha vært muligheter for dette, men hej, det betyr bare at man må være ekstra nøye hvis man henger den i taket!

På sd materiale gjør den en god jobb, men på 1080p og en god hd utgave byr den på bilder som fikk haka mi til å henge langt nedafor knæra.
    Hvis du ette bor så langt unna trøxas kan du sikkert ta deg en tur en aften og sjekke den ut.

Det hadde vært hyggelig!

Jeg bor jo som du sikkert vet i Sandefjord, så det er vel ikke lange vegen for ettermiddags tur, om du har tid en uke dag!? :-D

A.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    off, nå skjønner jeg jo hvorfor hu lærerinna mente på at jeg var en geografisk katastrofe.. mente sandefjord var langt borti gæliheta, men ifølge gulesider tar det ett par timer give or take ett par min.. det skal vel la seg gjøre å finne en kveld til uka, må bare få komferert litt med en bedre halvdel (det er jo jaggu meg på tide at hu får besøkt akkurat "den" veninna en kveld te uka er det ette! Sender deg en pm nrå jeg får hørt med hu, så tar vi det fra der vet du.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har de endelig ankommet. to herlige uker ligger foran meg. 2 uker med blod (det strømmer litt fortere enn normalt!), svette (det er så pokkers engasjerende) og tårer (en dag må de forlate meg).

Vel, først inntrykket: å hællan dusten så're speller'a mann! En litt mer utfyllende rapport kommer en eller annen dag, samt flere bilder, imens kan følgende sikles litt på:

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-array-og-la-scala-redigert-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er jaggu stygge! Men finishen er skitlekker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    smak og behag i guess.. selv synes jeg de ser bedre ut med stofframma på fronten, og støgge? næsj, jeg syns de lekre jeg da men.. Som dama sa: koffert-høytalere jo! hva hu mente med det vil jeg helst ette utdype..

i mine øyne er la scala en stygge, vel, mindre pen høytaler. Array'en har et spesielt utseendet som nærmest skriker "je ske rocke'ræ så're griner etter uten hensyn til det estetiske". i love it! hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, der var de Først nå skjønner jeg hvor store la scala egentlig er

Array er herlige høytalere!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det å bli vant til å ha la scala i stua tok ett par dager, rf7 fremsto som michelle pfeiffer i forhold til la scala som minte mer om, vel, bruk fantasien! Men når de først var på plass gikk det helt greit. Og array er jo ingen liten høytaler sånn egentlig den heller. Men du verden for en forskjell det egentlig er, frontrekka ble langt mer "luftig" og ikke minst sjukt mye penere.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    off, nå skjønner jeg jo hvorfor hu lærerinna mente på at jeg var en geografisk katastrofe.. mente sandefjord var langt borti gæliheta, men ifølge gulesider tar det ett par timer give or take ett par min.. det skal vel la seg gjøre å finne en kveld til uka, må bare få komferert litt med en bedre halvdel (det er jo jaggu meg på tide at hu får besøkt akkurat "den" veninna en kveld te uka er det ette! Sender deg en pm nrå jeg får hørt med hu, så tar vi det fra der vet du.

Toppers! Hehe

Da snakkes vi!

A.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ahh, der var de Først nå skjønner jeg hvor store la scala egentlig er

Array er herlige høytalere!

La Scala er akkurat like store som en vanlig komfyr. (60x60x90)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk bort til komfyren min å så for meg to slike i stua, det hadde blitt vel...
    Spennende

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La Scala flytter vel mere luft enn Array?

Side 14 av 252 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •