Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 136

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 136 av 252 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste
Viser resultater 2,701 til 2,720 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette må vel kalles dårlig timing! Jeg har igjennom hele vært klar på en ting; jeg kjøper det produktet jeg vil når jeg vil, det å kjøpe noe fordi andre kjøper det er totalt uaktuelt. Men tilfeldighetene ville nå en gang ha det slik at jeg nesten få følge i de nylig opptråkkede fotsporene til en annen meget profilert forumbruker.

Igjennom det siste året har jeg ved mer enn en anledning proklamert at fremtiden er digital lagring av ukomprimert musikk og til tross for at det har tatt litt tid er prosjektet godt i gang. Rundt 40% av cdsamlingen er digitalisert og en ekstern dac av typen Lite Dac 60 Modified fikk jeg kjøpt av DevilEj.

Musikkpc’en står for øyeblikket i stueanlegget, men denne skal inn på gjesterommet skal bli et lite kontor etter hvert. I dag styrer jeg denne igjennom den bærbare pc’en, en meget god løsningen, men på en annen side er det litt surt å hele tiden måtte ha en bærbar pc foran seg, eller på fanget, for å styre spilledåsen. Andre muligheter ble nøye vurdert.
    Først ute var en htc touch pro som var tiltenkt rollen som fjernkontroll, men før jeg fikk lastet ned et passende program ble denne solgt grunnet et pur elendig brukergrensesnitt. Neste ide var å kjøpe inn en ipod touch og laste ned Remote for å styre ipod på denne måten. Helt genialt! Pluss at det ikke kom i konflikt med min påstand om ”å aldri kjøpe meg en iphone”. Jeg hater virkelig hypede produkter som omtrent får monopol på markedet i en periode. Men her forleden dag skjedde det tragiske. Men fast følgesvenn igjennom de tre siste månedene, en nokia mobiltelefon (ja jeg bytter ofte) kom i puberteten og da var opprøret et faktum. Her snakker vi et skikkelig opprør, det å høre på sin overordende var totalt uaktuelt. Ga jeg den beskjed om å ringe kvitterte den liksågodt med å slå seg av og når jeg endelig fikk overtalt den til å ringe, så tømte den batteriet etter ca 20minutters samtale. Etter å ha bokstavelig kjørt en strømkabel opp i rævva på den var vi klare for runde 2. Etter at vi begge tydelig fikk vist hvor vi sto så ble vi enig om at vi måtte avbryte dette forholdet. Vi må bare gå hvert til vårt. Dessverre.
    Min kjære nokia kommer derfor til å forlate mitt eie og legge ut på nye eventyr i et eller annet gjenvinningsanlegg i sin desperate jakt på en ny eier som kan gi den masse kjærlighet og bruk slik den ønsker. Selv gikk jeg til det steget å bryte ett av mine mest gjennomførte prinsipper; jeg bestilte meg en iphone 8gb, SNUFS!, Dermed kan jeg nok vinke en lang og omfattende sms-karriere adjø samtidig som mine stakkars ører kommer til å få nok å henge fingra, eh, ørene i. Men morroa kommer først når Remote er nedlagt, unnskyld, nedlastet og da skal alt være klart for at jeg kan bruke denne som en fjernkontroll til musikkpc’en som bruker Itunes som spilledåseprogram.

Til min kjære nokia: jeg håper du finner det du leiter etter på søplefyllinga. Når det er sagt ønsker jeg deg dit pepper’n ette en gang gidder å gro! Jeg ser virkelig frem mot å slippe dine primadonnanykker!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slippe primadonna nykker, så handler du en iPhone som er så overdrevent Cocky for tiden ?

Men ja, iPhone sin touchscreen er overlegen..

Når HTC får noe lignende på sine telefoner, så handler jeg en ny.
    Men foreløpig får jeg leve med TyTN II'n.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det blir kanskje en liten selvmotsigelse det der ja. Men hej, litt fancy duppeditter må man jo ha

Htc har uten tvil et godt konsept, men slik det er idag på deres touch produkter var det helt ubrukelig for min del. Men en htc med det beste fra en iphone er en snasen tanke.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skammelige greier...

Nå er det vel ikke lenge før du sitter der med komplett Apple oppsett hvor du er låst til Apple's way, all the way

MOHAHAHA

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer: jeg er nok litt sikrere på detta enn på stereoanlegget; så nei, noe fult apple oppsett hos meg kommer nok til å skje. Ikke umulig at det blir enn sånn express dingse boms etterhvert, men da stopper det også.

Hvis det i mot all formodning ikke skulle stoppe og jeg ender opp som gjennomført eple hue håper jeg noen er snill nok til å få meg tvangsinnlagt på avvenning
    -------
    Mvh
    Rune

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som noen sinne har fått i-pod/i-phone til å fjernstyre noe annet enn overformyndernazimøkkaprogrammet i-tunes?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Noen som noen sinne har fått i-pod/i-phone til å fjernstyre noe annet enn overformyndernazimøkkaprogrammet i-tunes?
    Nå synes jeg du var litt snill med itunes. Det der er jo nesten for et kompliment å regne i forhold til det itunes virkelig fortjener :twisted:

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,546
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja. Jeg hadde en iPod 60 GB full av musikk og har aldri brukt iTunes men Anapod explorer.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et ipod/iphone app for å styre XBMC
    LINK

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, itunes er tydeligvis ikke det som står høyest i kurs her inne. For meg så fungerer det egentlig ganske så greit, men av rein nysgjerrighet:

hvilket program anbefaller dere?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hehe, itunes er tydeligvis ikke det som står høyest i kurs her inne. For meg så fungerer det egentlig ganske så greit, men av rein nysgjerrighet:

hvilket program anbefaller dere?
    Mange som ikke liker itunes ;-) Jeg selv syns det er et meget bra avspillings-/rippeprogram for musikk. Gratis er det og

Til film bruker jeg XBMC

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Mange som ikke liker itunes ;-) Jeg selv syns det er et meget bra avspillings-/rippeprogram for musikk. Gratis er det og

Til film bruker jeg XBMC
    XBMC har jeg nok aldri testet ut, men på en annen side foretrekker jeg å ha filmer på enten dvd eller blu ray, så der kommer jeg nok til å utforske noe mer.
    Men som du skriver itunes er det faktisk et meget bra avspillings\rippe program. Jeg har prøvd ut diverse avspiller programmer og deriblandt foobar som får mye skryt. Helt idiotisk brukergrensesnitt i mine øyne. Den nærmeste konkurrenten jeg har funnet er MediaMonkey, men i og med det programmet ligger så tett opptill Itunes uten å forbigå det så jeg ingen grunn til å bytte ut Itunes.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med iPhone 3G Nisse

Jeg bestilte meg en igår også!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KentOve: det var deg jeg hintet til ja

Netcom putta klædden i posten idag, den var levert inn til poststerminalen kl 19.05 ikveld, så jeg håper jo at posten får ut fingeren så den er i postkassa mi imorgo. Hadde vært kjekt å kunne fikle litt med denne mens rf82 står og spiller seg inn.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det regnet jeg nesten med

Dette skal bli spennende. Selv har jeg alltid sverget til Nokia, og har aldri hatt noe annet, så nå gleder jeg meg til å studere iPhonen både opp og ned

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del kunne jeg tenke meg å skille fjernis og telefon. Forøvrig er jo svakheten med Itunes den samme som med mye annet, dog 10 ganger verre med itunes, nemlig den s*t*ns dårlige kontrollen på hvor filene befinner seg, både på harddisk, bærbar enhet og i programmet.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kunne tenkt meg en rørdac jeg og.
    Har lagt ut duet`en min til salgs, da jeg er veldig godt fornøyd med itunes og har pc i stua. Ble ikke til at jeg brukte fjernkontrollen så mye.

Har du bilde og/eller link til dacen din?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KentOve: Til tross for visse korte utroskap har også jeg alltid sverget til nokia, men jeg tror det her kan bli bra. Fikk leike meg en dag med iphonen til en kamerat av meg og falt pladask. Eneste jeg savna var et godt on-screen tastatur slik f.eks. htc, lg og samsung har. Men det får gå. Nå kommer jo også nokia med en touchmobil enten rundt jul eller tidlig nyttår, så det kan også bli spennende. Hvis det viser seg at den passer meg enda bedre enn iphone lar jeg søstern få iphonen, kjøper nokiaen og en ipod touch. Litt backup planer må man ha

Snickers-Is: Jeg synes egentlig ikke at dette er noe stort problem, iallefall ikke for meg, men jeg ser poenget ditt. Når man får rippa inn endel musikk igjennom itunes kan det fort bli noe uoversiktelig å finne frem, men jeg har en ganske grei rutine på det; ripper inn ett par tre cd'er, går inn på "sist lagt til", og legger de interresante sporene over på dedikerte spillelister. Disse består av en blanding av dedikerte sjangerlister og mer "personlig smak" lister. For meg fungerer dette ypperlig, men som nevnt har jeg full forståelse for at dette er langt fra optimalt for mange.
    Når det kommer til bærbare enheter bruker jeg enn så lenge ikke dette og kan derfor heller ikke uttale meg.

Kriller: Lite dac 60 modified - jeg har desverre ikke hatt tida til å knipse noen ordentlige bilder selv, men testen er skrevet så jeg må nok se å få fixa bildedelen au
    -------
    Mvh
    Rune

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iPhone

iPhone eller iTouch er uansett meget bedre en menysystemet til min Slimdevices Transporter. Har ca. 65.000 sanger på min server. Det er mye å holde rede på. Jeg kom frem til at iTunes klarer jobben best. Kravet er vel at man holder arkivet oppdatert slik at man finner tilbake til godbitene. Tester ut en ny plugin for å bruke iPhone med Slimdevices denne helgen. Spiller den del bedre med den DAC'en.

Side 136 av 252 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •