Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 135

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 135 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 2,681 til 2,700 av 5026
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg går og venter på at staten utvider døgnet til å inneholde 28 timer fremfor 24 timer.
    Done.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent det samme som jeg venter på, bare at jeg venter på en pille som skal erstatte nattsøvnen min. Tenk å greit å faktisk kunne brukt alle 24 timene istedet for å sove bort 6 - 7 av de hvert døgn.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har hørt 275 ved 2 anledninger og synes den spiller strålende.
    Det oppsettet som bestod av Clearaudio LP, Tube-box Riia, MC275 og Array 800 låt uuuuutmerket
    ...men som jeg har forstått er de horna sinnsykt kilne på utstyr
    mm, horna har den samme innstillinga til andre komponenter som jeg har til kvinnfolk; det skal være perfect all the way. Det hører med til historien at jeg er fortsatt singel og hønna mangler en god partner Men jeg håper dette blir bra, leste også igjennom testene i Fidelity hvor redaksjonen gikk totalt bananas i sin beskrivelse av disse amerikanske sakene. Pluss at jeg muligens får inn et annet relativt heftig effektrinn etterhvert til test, men dette er litt i det blå enda. Jeg har iallefall innsett at det er rein idioti å påstå at jeg skal roe meg ned sånn i nærmeste fremtid.

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Done.
    grrrrrrrrreat da får jeg enda flere timer på avforum, så får jeg se på bildene i romjula

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Omtrent det samme som jeg venter på, bare at jeg venter på en pille som skal erstatte nattsøvnen min. Tenk å greit å faktisk kunne brukt alle 24 timene istedet for å sove bort 6 - 7 av de hvert døgn.
    jeg tror faktisk det finnes noe sånt, visstnok veldig populært på trance-partys o.l, men det later til at produsenten ikke helt har klart å fjerne alle uheldig bieffekter enda...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kvitter hvilken butikk du er innom, felles for de alle er at de har nok av fancy cd spillere i sitt sortiment, og selvfølgelig har de en i ditt prisleie om det så være seg budsjett eller high end. Selv er det en stund sida jeg ga hele ideen om en cd spiller på båten. Jeg simpelheten avksyr disse løpemeterne med cdplater. Joda, mye god musikk har jeg så absolutt, men cd'er blir tatt frem og avspilt, og fingermerker og riper kommer en eller annen gang åkke som. Og det å sette coveret tilbake i hylla? lett for å glemme den ja... Pluss at det er et ork å bytte cd hver gang man vil høre en ny låt.

En ide jeg har siklet lenge på er å lagre all musikken looseless på pc'en og kjøre signalte digital til en ekstern dac som igjen fører signalet videre til preen, i dette tilfellet en yamaha 1800. Etter å ha lest ørten tester og begynt å spare, så kom devilej med et godt forslag; hvorfor ikke kjøpe hans lite dac 60 modified som han uansett ikke hadde noe bruk for. Som foreslått som gjennomført. Og nå er altså denne lille dac'en MIN. Om jeg er litt fornøyd? ja så absolutt! Jeg slipper å tenke på drivverksproblemer og alle penga ble lagt i signalprosseseringen. Og det beste av alt? Dac'en er faktisk en rør dac.

Denne har blitt behøverlig testet ut de siste to månedene, og jeg kan ikke annet si enn at jeg fortsatt gliser godt over hva denne lille boksen presterer med tanke på prisen!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kvitter hvilken butikk du er innom, felles for de alle er at de har nok av fancy cd spillere i sitt sortiment, og selvfølgelig har de en i ditt prisleie om det så være seg budsjett eller high end. Selv er det en stund sida jeg ga hele ideen om en cd spiller på båten. Jeg simpelheten avksyr disse løpemeterne med cdplater. Joda, mye god musikk har jeg så absolutt, men cd'er blir tatt frem og avspilt, og fingermerker og riper kommer en eller annen gang åkke som. Og det å sette coveret tilbake i hylla? lett for å glemme den ja... Pluss at det er et ork å bytte cd hver gang man vil høre en ny låt.

En ide jeg har siklet lenge på er å lagre all musikken looseless på pc'en og kjøre signalte digital til en ekstern dac som igjen fører signalet videre til preen, i dette tilfellet en yamaha 1800. Etter å ha lest ørten tester og begynt å spare, så kom devilej med et godt forslag; hvorfor ikke kjøpe hans lite dac 60 modified som han uansett ikke hadde noe bruk for. Som foreslått som gjennomført. Og nå er altså denne lille dac'en MIN. Om jeg er litt fornøyd? ja så absolutt! Jeg slipper å tenke på drivverksproblemer og alle penga ble lagt i signalprosseseringen. Og det beste av alt? Dac'en er faktisk en rør dac.

Denne har blitt behøverlig testet ut de siste to månedene, og jeg kan ikke annet si enn at jeg fortsatt gliser godt over hva denne lille boksen presterer med tanke på prisen!

Har hatt en sånn selv, dog ikke modifisert (kom aldri så langt)
    Hva er gjort med den?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: Hehe, nei du har jo kommet deg et "lite" steg videre fra Lite Dac du da
    Hva som nøyaktig er gjort med den er jeg litt usikker på men vil anbefalle deg å sjekke ut hjemmesiden til produsenten og se om du blir noe klokere enn meg:

Lite dac 60 modified

Ikke umulig at jeg prøver ut noen forskjellig rør fremmover. Men den duger lenge for meg... enn så lenge...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: Hehe, nei du har jo kommet deg et "lite" steg videre fra Lite Dac du da
    Hva som nøyaktig er gjort med den er jeg litt usikker på men vil anbefalle deg å sjekke ut hjemmesiden til produsenten og se om du blir noe klokere enn meg:

Lite dac 60 modified

Ikke umulig at jeg prøver ut noen forskjellig rør fremmover. Men den duger lenge for meg... enn så lenge...

Aha, kul modifikasjon, Mcap og Elna. Vil tro det hjelper på det meste, rørene var veldig kritiske. De står helt uti utgangen og farger signalet rett før det forlater boxen (rørene kan bypasses med en enkel modifiaksjon, noe som virkelig er verdt og prøve). Viss det står Electro Harmonix i den originalt så har du mye og glede deg til når du finner ut at du skal putte i feks, TFK Diamond eller Mullard Holland

Edit: rørene i denne fungerer som om du skulle satt på en sånn: Pacific Valve & Electric Company Yaqin Tube Buffer på ett SS produkt, u see?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en stuepc med musikk lagret som flac tilkoblet anlegget og ønsker best mulig lyd. Anlegget består av pc -> Rx-v1800 -> Meridian 557 -> Monitor Audio GS20. Vil en ekstern DAC være til noe hjelp her? Og hvordan bør det eventuelt kobles? Vurderer først og fremst en Cambridge Audio DACMagic når den kommer for salg hos hifiklubben.

Rimelig digitalkonverter fra Cambridge - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duplex
    Jeg har en stuepc med musikk lagret som flac tilkoblet anlegget og ønsker best mulig lyd. Anlegget består av pc -> Rx-v1800 -> Meridian 557 -> Monitor Audio GS20. Vil en ekstern DAC være til noe hjelp her? Og hvordan bør det eventuelt kobles? Vurderer først og fremst en Cambridge Audio DACMagic når den kommer for salg hos hifiklubben.

Rimelig digitalkonverter fra Cambridge - Lyd og Bilde

Meget god ide med Dac, Cambridge virker til og være solid hardware og fungerer nok upåklagelig sammen med pcen. Lydmessig er jeg langt fra sikker da du har en kombinasjon som er relativt sjelden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring når det gjelder DAC og er veldig usikker på hvordan jeg eventuelt skal koble det. Cambridge'en har usb-inngang, bør pc'en da kobles til via usb og så vidre til rx-v1800'en med phono eller optisk/coaxial?

Beklager off topic i tråden, men måtte benytte sjangsen når temaet jeg lurte på var tatt opp.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Necroth: takker for gode tips, du skal ikke se bort fra at jeg kontakter deg i forbindelse med bytte av rør etterhvert

Duplex: Det skrives at usb er fremtiden uten at jeg har testet dette selv. Jeg bruker en digital coax fra htpc til dac, og rca inn til min yamaha. Men det er ingenting i veien for å kjøre coax fra dac til reciever.

Og ta det med ro, i denne tråden er det bare å stille spørsmål uten å være nervøs for å bli beskyldt for kupp-forsøk
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok innkjøp av DAC en gang i fremtiden. Er ikke fornøyd med lyden ifra pc'en sånn det er nå. Da gjenstår det bare å se om en DAC vil forandre på det!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duplex: Akkurat DET kan jeg love deg at det gjør. Mange av oss som bestemmer oss for å lagre musikken på pc1 pleier å kjøpe inn en dac så fort prosjektet settes igang, men jeg begynte å rippe inn musikken lenge før jeg fikk dac'en i hus. Dermed fikk jeg nok av spilletimer uten en dac. Når dac'en ble koblet inn var hakesleppet et faktum, selv uten å ha spilt inn dac'en. Det å kjøpe en ekstern dac når man har lagra musikken looseless på pc1 blir som en kjøpe del2 av en god cdspiller hvis du tenker at cdspilleren er delt opp i Drivverk og Dac. Drivverket ditt blir da pc1 som er rimelig stabil siden du rett og slett eliminerer selve drivverket og dermed vil dac'en bli den som serverer deg lyden fra innspillingene. Jeg elsker dette konseptet så det synger etter!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ta det med ro, i denne tråden er det bare å stille spørsmål uten å være nervøs for å bli beskyldt for kupp-forsøk
    Puuuhhh. Da stiller jeg et spørsmål: Kjære nisse fra nabo-bøgda - virker som om du har satt deg litt inn i denne dac verdenen. Jeg bruker pc'en på kontoret og har strekt skjerm og optisk digital kabel fra kontoret. Tenkte å benytte denne både til film og musikk. Finnes det dac'er hvor man kan både benytte seg av dac'en og i tillegg la singnalet passere? Tenker på hvis man feks vil se en film fra pc'en med DD/DTS 5.1 lyd?

Lurer litt på denne Dac Magic fra Cambridge da den er innenfor et greit prisområde for min del - kanskje et julegave ønske fra konemor også.DAC Magic rear Ser jo at den har utganger, men lurer på om denne eller kanskje en annen modell vil gi meg det som står øverst på ønskelista?

Takker så mye for svar!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Msport: for å verra ærlig har'te je filla snøring på detta desverre

Så vidt jeg kan forstå ut fra beskrivelsen din blir det som en dedikert stereopre med ht-inngang? Hva om du velger en litt mer tungvint løsning? Kjøre signalet fra pc til dac på usb, mens du kjører surroundsignalet igjennom cax\optisk direkte til recieveren? Dette er bare et løst forslag fra min side siden jeg aldri har testet ut dette i praksis...
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å se at dacen står til forventningene. Mine egne planer om å bruke denne i kino-oppsettet ble skrinlagt da drivverket ble solgt til Mor10 pga plassmangel i racket. Jeg rakk hvertfall å bestille den før dollarkursen skjøt opp 30%, så ytelsen pr norske kr burde være bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen bilder av DACen i oppsettet, skrotnisse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DevilEj: ja jeg har tenkt litt over det med kursen og jeg kan jo ikke si annet enn at jeg er rimelig fornøyd selv

Roffe: Desverre har det ikke blitt tatt noe nevneverdig med bilder etter at dac og avantgarde har kommet i hus desverre...
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe: Desverre har det ikke blitt tatt noe nevneverdig med bilder etter at dac og avantgarde har kommet i hus desverre...
    Kan jo skjønne at man ikke klarer å rive seg løs med slikt utstyr i hus, men synes absolutt du bør dele den visuelle opplevelsen med oss, så får vi gjette oss til hvordan det låter og bli grønne av misunnelse.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er nok heller at jeg har for lite fritid, så når det først dukker opp noe blir den som regel benyttet til å enten nye anlegget eller justere det. Jeg kan ikke få sagt nok hvor møk lei jeg er seven drums etter å ha tilbragt en dag med dette klippet på repeat! hehe. Men en eller annen gang må det jo bli litt mer fritid. hehe.
    -------
    Mvh
    Rune

Side 135 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •