Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 133 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Knall test!! flotte bilder :-D Fatman er råtøff!
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ser du frem til den dagen du skal bruke anlegget til kun å kose deg med musikk i stedet for å prøve ut komponenter?
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Morsom og annerledes test!

Lekre bilder også - og du påsto at du manglet talent i forhold til fotografering av Duoene?
    I og med at disse tre kommentarene gikk mye på det samme tar jeg et lite oppsamlingsheat

Først av alt; takker for de positive reaksjonene. På mange måter ble vel dette mer som en brukerfaring enn en ordentlig test. Skulle jeg ha fulgt typiske anmelder-maler og dissekert lyden fra fatman på duo så hadde det nok blitt en megaslakt av dimensjoner. Selv var jeg mer opptatt av å finne ut hvordan den fungerte på duo, hvor kreftene tok slutt og hvilken type musikk den foretrakk.

Jeg ser også frem imot dagen jeg kan sette meg å nyte anlegget og musikken, men det er nok litt frem i tid. Har fortsatt endel justering av duoene igjen og på toppen av dette slutter det jo ikke å dumpe inn komponenter hos meg. Ja jeg er svak, jeg klarer bare ikke så si nei til å teste ut noe

Når det gjelder bildene er det hyggelig at de falt i smak, men jeg synes nok selv at de så vidt nærmer seg middels til tider. Jeg har fortsatt en laaaaang vei å gå for å si det mildt. De to bildene av de single røra var forsåvidt greie nok, men jeg sliter med skarpheten på det med flere rør. og helbildet var bare flaks at det blei som det blei. Jeg var den husmorra jeg, støvesugde og tørka det jeg kunne. Men fra det var dønn reint og til jeg fikk tatt bildet (ikke lange stunden) så kom de hersens støvgreiene for fullt. hehe.

edit: det nederste bildet av fatman logoen er faktisk tatt av frontplata på forsterkeren, den der var'nte helt lett nei
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror vel folk at jeg er stein spikka gærn, men det er jo ingen hemmelighet at jeg har ønsket meg bakhøytalere ei stund nå. Planen var egentlig å få jobbet med duoene først, fått tak i en passende effektforsterker og så titte litt etter bakhøytalere. Men livet har en lei tendens til å ta visse uante vendinger.
    En kamerat av meg har i dag ett par klipsch rf52 som fronthøytalere, men som seg hør og bør har han selvfølgelig et ønske om å oppgradere. Når jeg kom over ett godt tilbud på ett par rf82 var det bare å snu opp ned på det meste, dette måtte vi ordne. Dermed er ett par klipsch rf82 bestilt.

Dermed vil det bli en aldri så liten shootout mellom rf52 og rf 82 hjemme hos meg, det sier seg selv at rf82 er en langt bedre høyttaler enn rf52, men hos meg kommer det også mye an på hvordan de passer inn i oppsettet, hvor mye plass de tar og om jeg føler at de duger som bakhøytalere. Om det blir rf52 eller rf82 som blir stående hos meg, eller om jeg går over til rs serien ettehvert, det får tiden vise, men dette blir uten tvil interessant.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det for seg som altid :-D

Blir spennende og se hvordan du oppfatter disse Klipsch modellene som bak høyttalere sammen med Duo i front

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Her går det for seg som altid :-D

Blir spennende og se hvordan du oppfatter disse Klipsch modellene som bak høyttalere sammen med Duo i front
    og jeg som mer enn en gang har annonsert at det skal bli litt roligere hos meg.. ser dårlig ut det ja....

Det blir veldig spennende faktisk. Ikke bare skal de bli testet ut som bakhøytalere, men også som fronthøytalere skal de få kjørt seg.

Etter at eksen flytta ut fikk jeg plutselig et ekstra rom som skal innredes som et slags minikontor etterhvert. Må jo ha lyd der au, så det er mange muligheter:

1: Rf82 er helt konge som bakhøytalere, da tar jeg de selv.
    2: Rf82 blir for store for stua mi og han får de.
    3: Rf52 blir for små for stua mi, da enten selger jeg de eller setter de på the office.

gleder meg
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inni de svarteste skoger og buskas mann! Tar galskapen aldri slutt?

Du vet jeg kommer til og bruke deg som referanse neste gang noen påstår at jeg er gal uansett hva det gjelder? "Ehh, relax pjokken, det finns en nisse fra Trøgstad som er definisjonen på gal og han er MYE verre enn jeg noen gang kommer til og bli" 8)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.
    Velkommen i klubben. Må si dette var overraskende.

Får du plass til 82 bak og 52 på sidene?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Inni de svarteste skoger og buskas mann! Tar galskapen aldri slutt?

Du vet jeg kommer til og bruke deg som referanse neste gang noen påstår at jeg er gal uansett hva det gjelder? "Ehh, relax pjokken, det finns en nisse fra Trøgstad som er definisjonen på gal og han er MYE verre enn jeg noen gang kommer til og bli" 8)
    haha,. det er det beste komplimentet jeg har fått på lenge

Men det bør jo snart i teorien begynne å roe seg, får jeg på plass bakhøytalere og effekt, så aner jeg ikke hva mer jeg kan putte inn i denne leilligheta

Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    He he.

Hehe, vi får se hvor lenge medlemskapet varer.

Jeg vil nok ikke satse på å kjøre 7.0 her i kåken nei, rommet er ikke stort nok til å kunne utnytte syv høytalere og da føler jeg at det blir en bortkastet utgift å kjøpe inn de to siste høytalera.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.

Et bittelite 7.0 oppsett rett og slett. Hva i herrens navn skal brukes som subb? Stakkar nabo...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Et bittelite 7.0 oppsett rett og slett. Hva i herrens navn skal brukes som subb? Stakkar nabo...
    hehe. Jeg kan nok garantere at det ikke blir noe subb her i gården. Leilligheta er som sagt for liten til å rettferdiggjøre dette. Pluss at duoene har litt å by på når det kommer til bass, selv om en dedikert sub ville ha vært å foretrekke.

Så jeg får nok nøye meg med 5.0 desverre.. Men kan bli artig det også

Naboene ja, de har jeg gitt opp!!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke undervurdere RF-52, det er en knall god høytaler!
    Jeg har både RF82 og 52 selv, å blir overrasket over hvor god 52 er hver gang jeg hørere på de.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octane
    Du skal ikke undervurdere RF-52, det er en knall god høytaler!
    Jeg har både RF82 og 52 selv, å blir overrasket over hvor god 52 er hver gang jeg hørere på de.
    hehe, jeg undervurderer ikke rf52 for å si det sånn. Har hørt endel på disse drevet av en fatman itube (skrev også litt om den for "ett par" innlegg sida), selv med denne lille knerten av en forsterker låt det overraskende bra.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått rana Trøgstad sparebank? Virker som det sitter mye kroner på bygda for tiden....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du har fått rana Trøgstad sparebank? Virker som det sitter mye kroner på bygda for tiden....
    nope, robba båstad sparebank, derfor må jeg nøye meg med rf52 el rf82, hadde jeg tatt trøxas hadde jeg nok kjøpt dyrere høytalere! hehe..

Litt mer seriøst: det som faktisk er viktig å huske på er at jeg kjøper ikke begge to for å ha de. Om ett av parene fungerer tilfredstillende, så kjøper jeg det. Hvis ikke så er det greit. Så det har egentlig ikke noe med at penga sitter løst, det bare passa seg slik at begge kommer inn samtidig før en eller to forlater meg igjen.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Etter at eksen flytta ut fikk jeg plutselig et ekstra rom som skal innredes som et slags minikontor etterhvert.
    Du fikk frigjort ett rom når eksen flytta ut, hmm! Det betyr at dere ikke delte rom, men du hadde henne på ett eget rom? Sweeeet

Må jo ha lyd der au, så det er mange muligheter:

1: Rf82 er helt konge som bakhøytalere, da tar jeg de selv.
    2: Rf82 blir for store for stua mi og han får de.
    3: Rf52 blir for små for stua mi, da enten selger jeg de eller setter de på the office.

gleder meg
    Det ser ut som om nesten uansett hvilket alternativ det blir, så blir du nok en gang Klipsch eier

Neste uke skal jeg til Oslo, da gleder jeg meg til å høre Palladium P38-F i ett rom som visstnok skal være ganske bra, med MBL elektronikk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste uke skal jeg til Oslo, da gleder jeg meg til å høre Palladium P38-F i ett rom som visstnok skal være ganske bra, med MBL elektronikk.[/QUOTE]

Det gleder jeg meg til og:twisted:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gleder jeg meg til og:twisted:
    Det blir nok ikke så verst med Dynaudio Confidence C2, Sonus Faber Amati Anniversario, TAD R1 osv heller

Jeg gleder meg som en liten unge til neste Onsdag

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope, robba båstad sparebank, derfor må jeg nøye meg med rf52 el rf82, hadde jeg tatt trøxas hadde jeg nok kjøpt dyrere høytalere! hehe..

Litt mer seriøst: det som faktisk er viktig å huske på er at jeg kjøper ikke begge to for å ha de. Om ett av parene fungerer tilfredstillende, så kjøper jeg det. Hvis ikke så er det greit. Så det har egentlig ikke noe med at penga sitter løst, det bare passa seg slik at begge kommer inn samtidig før en eller to forlater meg igjen.
    Når du får alt stasjet i hus, åssen blir det med oppgraderingsmonsteret da? Selv har jeg bytta ut dvdspillern min i går fra Denon 1930 til 1940, bare en liten oppgradering. Og i morgen skal jeg ut og handle meg noen Soundcare spikes, er greit å få stablet høytalerne på noe godt grunnlag. Er ikke så fan av slike løse spikesføtter. Noen smågleder i hverdagen får en si....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo disse tweekene og små oppgraderingene som er morsomme å leke seg med når de store tingene er på plass :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det er jo disse tweekene og små oppgraderingene som er morsomme å leke seg med når de store tingene er på plass :-D

Er vel feil tråd og referere til små oppgraderinger.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev, små oppgraderingene når de store tingene er på plass
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 133 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •