Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 130 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 5026
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    Jeg har ikke hørt noen av de, men jeg antar det er litt mere spark i Halo-serien. Mener jeg leste en sammenligning av nc2250 og A21 - som i utgangspunktet er nogenlunde likt spesifisert dog med større prisforskjell enn 2125 og A23 - hvorav A21 var en vesentlig mer potent forsterker, ikke minst mer strømsterk. Men det er sikkert noen her inne med erfaring på begge som kan komme med en bedre beskrivelse :-)
    NC2250 og A21 er jo en interessant sammenligning - spesifikasjonene er jo nokså like men prisen veldig forskjellig..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sist, Rune.
    Håper alt fungerer bra i kveld, er litt spent på hvordan A23 fungerer sammen med de jetmotorene i stua di.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreW: oppkoblinga ble desverre utsatt til imorgen grunnet en liten tur på kino for å se Fritt Vilt 2. Normalt sett ville det ha vært litt surt å forsake oppkoblingen av en ny komponent til fordel for en skrekkfilm, men detta var jaggu meg artige saker!

ps: ht-kablene fungerer som bare pokkern; lenge leve eletrikerteipen
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    AndreW: oppkoblinga ble desverre utsatt til imorgen grunnet en liten tur på kino for å se Fritt Vilt 2.
    Likte du filmen?

Jeg var på premieren med noen venner på Fredag. Drit kul film, hvor dette var en av de gangen jeg veldig sjeldent ser etterfølgeren er bedre enn den første

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KentOve: Omtalen kommer ut iløpet av ettermiddagen
    --------------------------------

Ny DIY Nettkabel er bestilt

Avantgarde Solo er en meget følsom liten klump som stiller store krav til sin arbeidsgiver, her snakker vi virkelig om et tilrettelagt arbeidsmiljø med de nødvendige verktøyene. Et av de viktigste verktøyene i dette tilfellet er nettkablene, i og med at denne centeren er så utrolig følsom har den en überlei tendens til å plukke opp endel støy for å si det mildt. Dermed trengte jeg en god og skjermet nettkabel. Etter å ha trålet nettbutikkene kom løsningen iform av Devilej. Hvorfor ikke lage en selv? - var sprm. Selv har jeg aldri tuklet med sånt før og føler meg ikke helt up to it, men når han tilbydde seg å hjelpe til var det ingen tvil.

FI-E35 - Gull

FI-25 - Gull

Supra LoRad - 2m (skal moddes til 1.5m)
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreW: oppkoblinga ble desverre utsatt til imorgen grunnet en liten tur på kino for å se Fritt Vilt 2. Normalt sett ville det ha vært litt surt å forsake oppkoblingen av en ny komponent til fordel for en skrekkfilm, men detta var jaggu meg artige saker!

ps: ht-kablene fungerer som bare pokkern; lenge leve eletrikerteipen
    Høres bra ut!:-D

Angående DIY nettkabler; jeg har selv slike Furutech-plugger og de er greie å montere. Bare husk at de ikke skal skrues helt fra hverandre, bare løsnes på. Skrur du de helt fra hverandre, har du straks litt mere jobb, haha.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A.W: Takker for godt tips, skal overlevere dette til teknikeren min
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoob: De kommer faktisk fra Ikea og heter Bestå. Desverre er de ikke mer enn 40cm dype, men det fikser man jo enkelt ved å fjerne bakplata. For økt stabilitet fungerer det også fint å skru skapa sammen

Satt og titta etter den samme løsningen andre steder. Fant noe likt hos soundgarden, men da med 50cm dybde. Totalt ville det ha kostet rundt 15 lakser og ett par sild. De tre skapene i stereobenken og mediaskapet kom på totalt kr 2300. Fult overkommelig
    Dette så utrolig kjekt ut. Er det Bestå hylle/overhylle du har brukt (mål BxHxD = 60x64x40)?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roffe: det stemmer det. Mista som sagt litt av stabiliteten når bakplatene føyk ut, men dette skal gå an å fikse på en annen måte.

Likte disse produktene. Vurderte som sagt ordentlige møbler fra soundgarden, men tenkte litt "det er bedre å kunne kjøpe seg syv sett a'la det jeg kjøpte nå enn ett sett hos soundgarden"
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A.W: Takker for godt tips, skal overlevere dette til teknikeren min
    Haha, kanskje jeg også skal få meg en tekniker ...?
    Btw: fint skap og rack.
    Det racket er nok større enn det ser ut på bildet, for den senteren er jaggu ikke liten.
    Nice!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roffe: det stemmer det. Mista som sagt litt av stabiliteten når bakplatene føyk ut, men dette skal gå an å fikse på en annen måte.
    Ja, det er greit å kunne spare inn litt så langt det er mulig. Den bakplata, var den ment å skulle spikres med stifter langs kantene? Hvor tykk er bakplata?

Kan man stabilisere ved å sette på et par 50-60mm bredde bord på hver side i bakkant istedet, tror du (forankre disse med skruer i side, topp og bunnplate)?
    Åpningen bak blir jo likevel 48-50cm bred, nok til alle standardbredde komponenter.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KentOve: Omtalen kommer ut iløpet av ettermiddagen
    --------------------------------

Ny DIY Nettkabel er bestilt

Avantgarde Solo er en meget følsom liten klump som stiller store krav til sin arbeidsgiver, her snakker vi virkelig om et tilrettelagt arbeidsmiljø med de nødvendige verktøyene. Et av de viktigste verktøyene i dette tilfellet er nettkablene, i og med at denne centeren er så utrolig følsom har den en überlei tendens til å plukke opp endel støy for å si det mildt. Dermed trengte jeg en god og skjermet nettkabel. Etter å ha trålet nettbutikkene kom løsningen iform av Devilej. Hvorfor ikke lage en selv? - var sprm. Selv har jeg aldri tuklet med sånt før og føler meg ikke helt up to it, men når han tilbydde seg å hjelpe til var det ingen tvil.

FI-E35 - Gull

FI-25 - Gull

Supra LoRad - 2m (skal moddes til 1.5m)
    Har igjen en LoRad på 2,9 m m. strømpe og en på 2 m uten strømpe hvis du ikke har bestillt eller trenger mere. Begge uten kontakter.

Supra Lorad 3x2,5 mm2 strømkabler selges (med nylonstrømpe, uten kontakter).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Haha, kanskje jeg også skal få meg en tekniker ...?
    Btw: fint skap og rack.
    Det racket er nok større enn det ser ut på bildet, for den senteren er jaggu ikke liten.
    Nice!
    hehe, ja det ække dumt det nei Neida, men jeg skal ærlig innrømme at jeg setter rimelig stor pris på at devilej tilbydde seg å hjelpe til med dette. Man kan jo spare rimelig greit mye penger med å gjøre det selv. Sammenligna litt på prislista til pmaudio. Ferdig terminert furutech kabel med de pluggene jeg skal ha hadde kommet på kr 3600, hvis jeg skulle ha gjort dette selv med å kjøpe kabelen i løs vekt og terminert de selv hadde prisen kommet på kr 2099. Men etter hva jeg har lest rundt omkring bør supra kabelen gjøre nytten, så detta ble egentlig veldig billig kontra ferdigløsninger.

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ja, det er greit å kunne spare inn litt så langt det er mulig. Den bakplata, var den ment å skulle spikres med stifter langs kantene? Hvor tykk er bakplata?

Kan man stabilisere ved å sette på et par 50-60mm bredde bord på hver side i bakkant istedet, tror du (forankre disse med skruer i side, topp og bunnplate)?
    Åpningen bak blir jo likevel 48-50cm bred, nok til alle standardbredde komponenter.
    Det går spor i stammene slik at man bare trer bakplata inn. En veldig tynn sak, men som også stiver opp betraktelig. Jeg bruker den på dvd skapet og det fungerer ypperlig.

Det skal i teorien fungerer bra å sette på et par bord av typen du beskriver.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har igjen en LoRad på 2,9 m m. strømpe og en på 2 m uten strømpe hvis du ikke har bestillt eller trenger mere. Begge uten kontakter.
    [/url]
    jeg har (dessverre) bestilt allerede. Men du er hjertelig velkommen til å gi meg en link til strømpen og gjerne sånn krympestrømpe hos elfa? leiter meg grønn her....
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at centeren er aktiv og trenger en signalkabel, og parasound a23 dumpet inn døra her var jeg plutselig en signal kabel short. I og med at jeg ikke vil sprenge etthvert budsjett i disse økonomiske jubeldagene ble utvalget noe begrenset samtidig som det ville ha vært litt ergelig å måtte kjøpe to signalkabler og pælme den ene i skapet.
    Ett par hyggelige mail med Mr Åsenden fra soundplanet resulterte i at jeg bestilte meg ett stk ViaBlue NF-S1 til Soloen.

Sitat Opprinnelig postet av Roy Ervin Solstad, HIFI-skribent magasinet Hjemmekino
    "ViaBlue NF-S1 har en fantastisk byggekvalitet og en fantastisk lyd til en fantastisk pris. Du skal betale mye mer for bare litt bedre lyd."
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye på gang som vanlig
    Spennende og se hva du synes om de Supra kablene, jeg får de ikke til her, låter som ett ullteppe har blitt lagt over høytaleren i forhold til "LMC" varianten.

Dessuten ligger det en Leben forsterker ute på HFS nå som jeg er rimelig sikker på vil treffe ditt hjerte lydmessig.8)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at centeren er aktiv og trenger en signalkabel, og parasound a23 dumpet inn døra her var jeg plutselig en signal kabel short. I og med at jeg ikke vil sprenge etthvert budsjett i disse økonomiske jubeldagene ble utvalget noe begrenset samtidig som det ville ha vært litt ergelig å måtte kjøpe to signalkabler og pælme den ene i skapet.
    Ett par hyggelige mail med Mr Åsenden fra soundplanet resulterte i at jeg bestilte meg ett stk ViaBlue NF-S1 til Soloen.
    Jeg har både dempeføtter, høyttalerkabler og optiske kabler fra ViaBlue. Knallgod byggkvalitet, nydelig uttseende og kvalitet tvers igjennom.
    Skulle bare ønske de laget HDMI -og strømkabler også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både dempeføtter, høyttalerkabler og optiske kabler fra ViaBlue. Knallgod byggkvalitet, nydelig uttseende og kvalitet tvers igjennom.
    Merkelig at de ikke gjør det? Spør dere som har førstehåndskunnskap til Via...hvordan er den mot en anelse skarp diskant..roer den ned eller girer opp? Via ser bra ut også...skulle gjerne kjørt det rund baut

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir svært spennende å få se resultatet på profilsiden din. Jeg gikk i baret og la igjen en kommentar. Du får slette den om du ønsker Lykke til, jeg følger med!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Mye på gang som vanlig
    Spennende og se hva du synes om de Supra kablene, jeg får de ikke til her, låter som ett ullteppe har blitt lagt over høytaleren i forhold til "LMC" varianten.

Dessuten ligger det en Leben forsterker ute på HFS nå som jeg er rimelig sikker på vil treffe ditt hjerte lydmessig.8)
    Ikke si sånt a, blir jo skeptisk her jeg sitter. hehe.

Nå i første omgang har jeg ett par ecosse the big orange på duoene, så supra-bastarden skal brukes på soloen enn så lenge. Det som er planen fremmover er å få tak i ny signalkabel til centeren, strømkabel til centeren, effektrinn, og så bakhøytalere. Alt i en normal prisklasse slik at utgangspunktet er der, da kan jeg heller ta meg god tid til å teste ut og heller legga litt mer penger i det senere.

i know. Jeg har også en sånn liten ting for å ha alt av kabler fra samme produsent, men det er desverre ikke så mange av de. Nordost kan jo være en aktuell kandidat, men jeg orker ikke lydsignaturen på de billigere kablene deres og jeg føler meg ikke helt kokko nok i huet til å kjøpe kabler i prisklassen 10k+ riktig enda

Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Blir svært spennende å få se resultatet på profilsiden din. Jeg gikk i baret og la igjen en kommentar. Du får slette den om du ønsker Lykke til, jeg følger med!
    hehe, det går bra vet du.
    Er redd det kan drøye litt før det kommer noen profilbilder desverre. Det er et veritabelt ******* å ta gode bilder av duoene. Regner med at mye av problemet ligger i mine manglende fotokunnskaper, men allikavæl da mann, arrayene var jo så fotogene at selv ei blind bestemor på 90 med kamera fra femtitallet kunne ha knipsa et bra bilde av de. Duoene på sin side krever jo nesten utdanning.. eller et medfødt talent....
    -------
    Mvh
    Rune

Side 130 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •