Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 13 av 252 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    duo er ute av dansen. Fantastiske høytalere så absolutt, men det ble kanskje litt vell mye detaljrikdom på dem.

Array er så absolutt en spennende kandidat, men markedet i denne prisklassen er ikke akkurat så inneskrumpa. Satt og søkte litt på nettet her om dan, bare som et eksempel, fant et demopar med ett par hundre timer på seg, av Jamo R 909! Til kr SEK 55K, ca NOK 48K! Men det finnes da mye snasent her på hjemmemarkedet. Driver også å vurderer om jeg skal legge ut Mcintoshen på markedet.. og nei, jeg prøver ikke å ta opp kampen med Devilej og Akto når det kommer til tempo på å bytte utstyr. hehe. Men nå er det ei uke ferie først, så blir det å få fixa la scala, så få solgt de, og først da vil jeg nok ta et valg på hva som kommer inn i finstua. På en annen side kan det alltid dukke opp interresante kandidater og det er jo ikke sikkert det blir noe nytt før jul. array1400 eller noen andre råtasser som julegave? joda, kan godta den tanken.Og når vi er inne på tanker, hehe, jeg har en sånn lei tilbakevendende tanke om dagen: det må jo være mulig å få tak i høytalere i en betalbar prisklasse som matcher array1400!?!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må selvsagt gjerne ta med deg høyttalere og andre ting hit for å få målt de. Jeg har utstyr til å få målt høyttalerne elektrisk og akustisk, samt øvrige enkeltkomponenter i oppsettet. Utstyret mitt er ikke satt opp til nøyaktige målinger i 0,001% THD-området osv, men slik jeg forstår deg så er det heller ikke i den størrelsesorden problemet ligger akkurat nå.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal prøve å få tatt en tur etter ferien..

Her snakker vi så absolutt ikke 0,0001% av noe som helst, her snakker vi 96% på bærtur!

Men nå får jeg logge av her. Skulle bare oppom huset te hu mor og sjekke litt mail og sånt, merkelig hvor fort tida går når man plustelig sitter der med labtop'en på fanget. og hvor fort, ja det finner man ut når ma plutselig mottar ei "koslig" mld fra sin kjære med sprm om hvor i huleste heite man har gjort av seg, siden vi skal opp grytidlig imorgo for å dra på ferie og ingenting er pakka og bla bla bla

Men, vi snakkes!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God tur!

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakking? Pakking skal gjøres under stress og i siste liten. Fungerer bestandig. "Det en ikke får med seg da, trenger en ikke" er mottoet. Slik gjorde jeg når vi dro til Island i begynnelsen av juni også. Det var da jeg gikk ut av flyet i Keflavik og ble møtt med 8 grader og stiv kuling, at jeg kom på at jakka hang i gangen...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du bestemte deg likvel for å selge unna alt ? :roll:

Eller har du en plan som kommer til å blåse oss over ende

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, det blir solgt. desverre. det er med tungt hjerte denne kombinasjonen åker ut av døra, "perfect match" begrepet har vel sjelden passet bedre. Hvofor det selges vil jeg helst holde for meg selv, det er en såkalt privat situasjon som ikke er noe videre positiv. desverre.

Planer fremmover? noe lyd blir det, men da i den billige enden av skalaen.

Men en dag skal jeg nok tilbake til "øvre mid end sjiktet". Garantert. og da er planen klar. men det er uansett lenge til. så jeg får bare se hva som skjer fremmover...
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da triste greier! Får virkelig håpe du kommer deg på beina igjen å får realisert drømmene dine. Spennende å se hva du nedgraderer til anyways.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en eller annen dag blir nok div. drømmer realisert skal du se, men neppe på ei god stund. sånt skjer, er ikke verdas undergang, bare "litt" surt!

Jeg tror nok ikke at det vil komme noe mer info i denne tråden av om hva jeg nedgraderer til. Får se hva som skjer...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var da pokker så trist Skrotnisse! Men du melder deg vel ikke helt ut av lydmanien, så du må bare holde oss oppdatert.

Lykke til videre

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borte fra av-forum kun få dager, og her skjer det en del. Hos deg er ting solgt, og kakehode selger Stereo90en som var en så god match til Klipschene :???:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kakehode: det suger, for å si det som det er, men jeg melder meg nok ikke ut, blir heller ei uplanlagt pause fra "mid end" sjiktet hva komponenter angår. Noen ting her i livet er forutbesemte, og som vår gode venner arni en gang sa: i'll be back. det er garantert. vil mest trolig bare ta ei lita stund.

Devilej: Blei så imponert over ditt bytte-tempo av utstyr, så jeg måtte jo prøve å så deg, hehe. litt mer seriøst, all good things must come to an end, so must this. iallefall for nå. nå blir det som sagt en lengre og rolig periode hva anlegg angår, blir uvant å nøye seg med laaaaaaant billigere utstyr, men som Snickers'en poengterte på en veldig god måte; man må prøve å se det positive i enhver situasjon og tenke at et løser seg. Om ikke annet får jeg jo ett god utgangspunkt for å starte helt på nytt en eller annen vakker dag...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen sett på trådtittelen eller???

Som mange har oppfatet havnet jeg i en situasjon som endte med at mesteparten av anlegget ble lagt ut for salg. Hverken la scala, oberon eller mcintoshen har blitt solgt.

Hvor dust i skallen er man om man prøver å få oberon 6.1 for 6k liksom, men tilbake til saken.

Hva gjør man når man egentlig skal selge anlegget og så ringer en kamerat og forklarer at han skal bort i ett par uker. Jo, man spørr om man skal passe på huset, vanne potteplanter, og kanskje holde anlegget ved like slik at det ikke støver ned, dette inkluderer da ett par jbl array 1400. Men når man da er så hyggelig og foreslår dette, hva gjør man når vedkommende foreslår at man heller kan få låne arrayene mens han er borte? Jo, man takker ja og ber til høyere makter om at det ikke kommer inn akseptable bud på utstyret ens!

Lettere forklart, enten til helga, eller starten av neste uke, så får jeg jbl array 1400 på besøk fra en kamerat av meg. og de blir hos meg i ca to uker. "Man bør ette drekke cola fremfor en tørrlagt coca coliker, og således bør man ei heller sette disse høytalera foran en som må selga anlegget sitt"

en komplett rapport med lytteinntrykk og bilder kjem så absolutt, jeg må jo nyte de når jeg har muligheten. Pluss at det skal bli rakkern så interresant å teste oberon på array'ene siden mcintosh 402 gikk tom for krefter!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt er MORO! 8)

Bring the impressions on!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    morro og faderlig dyrt...

jeg var i oslo nå på lørdan hos en kamerat av meg, dro innom hfck oppafor guinerius, og der hadde de jaggu meg ett komplett array surround oppsett. mc 402 til front og noe primare greier til baken. samt en array sub, som var ganske så nusselig. fy satan å det rocka.

skal bli rimelig interresant å teste de her hjemme. Husker jeg snakka litt med devilej en gang han var hos meg, om disse, hvor han mente på at de muligens blir "en liten tøddel" for store for stua mi, noe jeg tror han har helt rett i foresten, men hej, når man først får låne de, så må man jo prøve.

så om noen nå tenker på å kjøpe oberon'ene min og mc'en, så belag dere på litt "leveringstid"... hehehehhe
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro'a gitt Dette må jo være perfekt, er vel ikke lenge før annonsene blir fjernet for godt nå tenker jeg ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å tenk om det var så væl a gitt.. men dengang ei desverre, disse høytalera blir på besøk frem til han fyren kjem himmat frå ferie, da forlater de meg. Og annonsene blir liggende ute. Men det la scala og mcintosh c220 er ette det enkleste å få solgt om man ette selger til "gi bort" priser. Oberon kunne jeg ha solgt samme dag jeg la ut annonsa, men jeg er for glad i de til å la de gå til en altfor lav pris.. i og med at disse tre komponentene vil genere endel kronasjer ved salg må jeg jo innrømme at jeg håper de snart blir solgt, MEN:

For øyeblikket vil jeg ikke tenke noe mer på det! for øyeblikket kan jeg lukke øynene, se for meg array og gå på snørra over stuebordet når jeg prøver å strekke meg etter de, noen få dager igjen nå..
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ærlig talt ikke om jeg hadde turt å hatt 1400 hjemme hos meg, fristelsen hadde blitt for stor.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har så absolutt et poeng, men livet er jo ette mer morro enn når man virkelig frister skjebnen er det ette? hehe.

Uansett kommer jeg garantert ikke til å kjøpe de nå, pluss at han gompen har en lei tendens til å bytte utstyr rimelig ofte, oddsene for at array1400 er de siste ht han har er relativt små, kanskje litt tålmodighet vil lønne seg.. one never know...
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, du har en plan skjønner jeg ? Prøve å overbevis han om at det finns noe bedre så tar du over de til en fordelaktig pris ?

Den gimmicken kjører kompisene mine på meg rett som det er, er en grunn til at alt mitt gamle utstyr er innen 4km omkrets etter salg

Side 13 av 252 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •