Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 129 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 5026
    Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg digga skapet! Ser det er flere som har blitt nødt til å "kunstigt" krympe sin filmsamling

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KentOve: Joda, det kommer det kommer. Alt til sin tid Har detti inn endel denne helga; nytt skap for br\cd, stereobenk, høytalerkabler, strømkabler, forsterker. Så her må det posjoneres ut litt
    ----------------------------------------------

Steve Vice: Takker. Var bedre før egentlig, om reolen var så full at platene var formet som en veldig djup U så hadde det ikke noe å si så lenge man fikk satt samlinga i system

ps: gratulerer med ny tv
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne kanskje fått sett no bilder av sakene du har kjøpt deg, alltid moro å se hva du finner på oppgraderingsdelen. Vi venter i åndeløs spenning her

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    KentOve: Joda, det kommer det kommer. Alt til sin tid Har detti inn endel denne helga; nytt skap for br\cd, stereobenk, høytalerkabler, strømkabler, forsterker. Så her må det posjoneres ut litt
    Du slår virkelig på stortromma, skal si du handler

Jeg venter spent på noen bilder utover kvelden!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RogerWaters: kan ikke love sånn altfor mye idag. Har desverre litt å gjøre idag. Men nå ser det ikke ut til at det blir sånn altfor mye overtid til uka, så det bør dukke opp noen oppdatering i denne tråden iløpet av uka

KentOve: egentlig ikke. Bare tar litt nå og da. Men satser på å få unna litt til iløpet av året
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Planen er å få på ei vippedør på skapet hvor solo står slik at jeg kan ta den av når jeg skal se på film. Tror det kan hjelpe på helthetsinntrykket

Edit: en stor takk til Gompan for inspirasjon og gode tips
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er disse møblene kjøpt, og hva heter de?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoob: De kommer faktisk fra Ikea og heter Bestå. Desverre er de ikke mer enn 40cm dype, men det fikser man jo enkelt ved å fjerne bakplata. For økt stabilitet fungerer det også fint å skru skapa sammen

Satt og titta etter den samme løsningen andre steder. Fant noe likt hos soundgarden, men da med 50cm dybde. Totalt ville det ha kostet rundt 15 lakser og ett par sild. De tre skapene i stereobenken og mediaskapet kom på totalt kr 2300. Fult overkommelig
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på disse selv, de har blant annen fancy dører i pianolakk og zebra-ish :-) Men er ikke helt komfortabel med dybden, dessuten kunne jeg meget godt tenkt meg stoffdører slik at fjernkontrollen kan brukes uten å vise komponentene. Men prismessig er jo disse uovertrufne, så jeg driver stadig og revurderer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoob: nei, det er sånn jeg tenkte også. Men da hadde jeg plutselig vært oppe på frislev nivå.

Dybden er dog ikke noe som bekymrer meg. De blei mer enn stive nok uten bakplata, og får man skrudd de sammen bør det holde. De fleste komponentene er ikke dypere enn at hvileføttene fortsatt er innafor benken selv om rævva stikker ut. Hvis man har litt avstand til sittegruppa kan det jo kanskje være en ide og kjøpe to sett med skap og sette de bak hverandre for ekstra dybde?

Når det kommer til dørene skal jeg høre med en nevenyttig kamerat av meg om det er mulig å skjær ut mesteparten av dørene slik at man kun har ramma igjen, og så sette inn stoff istedet. Får håpe han sier ja!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møbelet hvor Solo står, er det 3x 60cm bredde du har brukt der?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupz, 60cm bredde pr stamme.

Hadde sjitflaks for å si det mildt. Jeg har desverre ikke hva man kan kalle en avslappende jobb med mye fritid, ergo huet er til tider litt slitent. Under utregningen av plassen jeg trengte så fant jeg enkelt ut at solo ville passe enkelt inn i et sånt skap. Det jeg glemte å regne med var foten solo står på, den er er jo ikke helt ubetydelig liten den heller. Skal love deg jeg pusta letta ut når jeg fikk inn solo og det hele gikk bra
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

konsekvenser

Det er vel ikke no særlig å plassere en høyttaler inni et skap? Selv om du hadde tatt ut bakplata

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MrMyagi: Du har uten tvil et poeng. En fordel med solo'en er stikker endel uttafor foten den står på, så ved å kjøre foten helt frem kommer selve høytaleren litt utenfor rammene til benken. Da slipper iallefall vegge på benken å begrense spredningen. Men dette er no jeg skal teste ut videre for å være hundre pros sikker.

Har endel andre ideer om det viser seg å funke dårlig
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Jeg forstår.
    Det er jo nesten litt synd å gjemme bort en så voksen senter også.
    Har selv en Solo i tankene men da må det bli en spesialbygd benk, for å få plass til komponentene

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MrMyagi: En spesialtilpasset benk vil uten tvil være det beste. Jeg tenkte endel igjennom dette før jeg handla på Ikea. For jeg skal ha meg hus, forhåpentligvis til året. Og da blir det å innrede fra bunnen av igjen, så jeg ville ikke få bygga en dyr og heftig benk før jeg veit hvilken stil det blir når det blir hus. Ikea løsningen blir dermed en slags mellomløsning.

Soloen blir jo ikke direkte gjemt bort, den er ganske ruvende når man sitter rett foran anlegget
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ei helg!

Først dumpet dett inn en ny stereobenk og ett nytt skap for oppbevaring av blu ray og cd’er. Dette var fredag. På lørdag fikk jeg besøk av AndreWerdenskrieg som overleverte ett par xindak SC-01B høytalerkabler og en Parasound A23 forsterker. På toppen av det hele har det også kommet inn ett par nettkabler av typen Ecosse The Big Orange.

Helga gikk med til å montere opp stereobenk og mediaskap, så forsterkeren skal kobles opp i ettermiddag. Detta bør bli noen høyst interresante dager
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er forskjellen på A23 og NC2125/NC2250 rent lydmessig?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egon: hakke filla snøring desverre. A23 skal jeg få koblet opp ikveld, men nc produktene til parasound har jeg aldri hørt.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noen av de, men jeg antar det er litt mere spark i Halo-serien. Mener jeg leste en sammenligning av nc2250 og A21 - som i utgangspunktet er nogenlunde likt spesifisert dog med større prisforskjell enn 2125 og A23 - hvorav A21 var en vesentlig mer potent forsterker, ikke minst mer strømsterk. Men det er sikkert noen her inne med erfaring på begge som kan komme med en bedre beskrivelse :-)

Side 129 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •