Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 128 av 252 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kriller: hehe, hadde håpa du hinta til at det var noe sånt designmessig du planlag. Er klar over prisen; er godt mulig at selv jeg setter igang mine 10 tommeltotter istedet for å betale kr 22k for ett par strøm-kabler!

Men vi talast. må nesten få ett par timer på øyet nå
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei din drømmer!

Kom over noen bilder for en kino glad gutt som deg, her er neste oppgradering.:-D

Denne personen nøyer seg med 5.1, men hvorfor stoppe der.
    7.1 eller kanskje 11.2 med bare solohøytalere tar bare litt mere plass.

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er på god vei til å matche denne!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kremhøyttalere i stuggu! :-D
    Når det gjelder ex'en så blir det vel slik at når hu har hørt de nye hønna så får du a vel ikke ut igjen... men det var kanskje etter planen! :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker den Solo'en, jeg. Den er aktiv, er den ikke?

Mumle, mumle, trenger bare 7 av disse og en surroundpre, mumle, mumle... og så SVSene da, mumle, mumle... og et større rom, mumle, mumle... og shortet aksjemarkedet for en måned siden, mumle, mumle...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nølle: De første bildene dine gir meg samme tanke som de jeg la ut for noen få innlegg sidag: hvordan i ******* tar de kjangsen på å feste solo på vegge, galskapen veier jo sine kilo for å si det mildt!
    Men joda, det hadde ikke skada med solo også bak. Men ikke i dagens leillighet. Tror nok det blir litt vell mye overkill

Homecinema: hehe, veien til hennes hjerte går nok ikke igjennom et stereoanlegg desverre. Men nå er ikke det planen\håpet heller så det går bra

Hellnoob: Solo er aktiv ja. Alt man trenger er en signalkabel fra forforsterkeren. Sabla praktisk

Har endel gode ideer selv om hvordan jeg kan finansiere oppsetet du sketcher opp, aberet er at jeg muligens må ta meg en statsfinansiert ferie i utkanten av trøxas om dette skal gjennomføres
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,060
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter kjøpet av Martin Logan Purity har jeg innsett hvor utrolig behagelig aktive høyttalere er. Frem med strøm og signal, så er det bare å spille ivei rett fra receiver. Ingen krangling med å finne den beste effekt-matchen til oppsettet. Kjøp Supra LoRad 2.5 i løpemeter og tilpass lengden til det du trenger. Ryddig, skjermet og billig :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I know. Til tross for at de to foregående ettermiddagene\kveldene har gått med til å krangle med en pc, så har jeg fått hørt litt på de, ved mer enn en anledning har jeg tatt meg selv i titte på benken og lure på hvorfor jeg overhodet gadd å styre med gedigene strømslukere på mange-mange kilo tidligere.

Når jeg lot yamahaen drive array rekka var den mer tungpuste enn en ikke-dopa syklist i tour de france etter målgang, men nå? Ikke antydning til å slit. Så da er det bare å få inne et snasent rørtrinn så bør detta bli særdeles likandes.

Jeg ikke inn ett par ecosse strømkabler igår kveld. Disse koster i sin tid rundt 1800kr pr kabel. Skal teste ut disse ikveld før jeg eventuelt bestille supra rundt baut.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde engang i tiden sett for meg ett oppsett med AG Solo og Noen fete Velodyne subber... Ditt oppsett nærmer seg farlig mitt idealoppsett

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    I know. Til tross for at de to foregående ettermiddagene\kveldene har gått med til å krangle med en pc, så har jeg fått hørt litt på de, ved mer enn en anledning har jeg tatt meg selv i titte på benken og lure på hvorfor jeg overhodet gadd å styre med gedigene strømslukere på mange-mange kilo tidligere.

Når jeg lot yamahaen drive array rekka var den mer tungpuste enn en ikke-dopa syklist i tour de france etter målgang, men nå? Ikke antydning til å slit. Så da er det bare å få inne et snasent rørtrinn så bør detta bli særdeles likandes.

Jeg ikke inn ett par ecosse strømkabler igår kveld. Disse koster i sin tid rundt 1800kr pr kabel. Skal teste ut disse ikveld før jeg eventuelt bestille supra rundt baut.
    Jeg skal definitivt følge med på denne. Har bestemt meg for å gå samme veien selv med forsterker. Nå er det vel bare å lete etter en rørbasert nett sak som kan få luftig musikk til å rulle ut av hønna

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hadde engang i tiden sett for meg ett oppsett med AG Solo og Noen fete Velodyne subber... Ditt oppsett nærmer seg farlig mitt idealoppsett
    hehe, ender nok ikke opp med ditt idealoppsett (desverre). Velodyne har jeg aldri falt for og leilligheta er for liten til å rettferdiggjøre solo som bakhøytalere. Men en dag blir det garantert hus, og joa, solo bak er en snasen tanke

Sitat Opprinnelig postet av sannax
    Jeg skal definitivt følge med på denne. Har bestemt meg for å gå samme veien selv med forsterker. Nå er det vel bare å lete etter en rørbasert nett sak som kan få luftig musikk til å rulle ut av hønna
    hehe, jammen jeg har jo funnet meg en rørbasert nettsak Skal prøve å få ut testen av denne iløpet av helga
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigere får du ikke Rogue Audio M150. Om det ikke "holdt" til de forrige høyttalerene, så burde det være mer enn nok for Duo.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yaiks. det var virkelig billig også det. Nå kommer Nølle med sine m150 til torsdagen, så jeg får se hvordan de låter på duo og om annonsen fortsatt er aktiv. For en gangs skyld skal jeg unngå å handle på impuls

Har også fått mange anbefallinger på vtl til duo, så jeg må se om jeg får sjekka ut dette også.

Når jeg hadde arrayene hadde jeg hele en følelse av at jeg måtte finne et effektrinn, aner ikke hvorfor men det var sånn. Med duo føler jeg at har god tid, jeg har ingen tanker om å bytte de ut, jeg titter ikke på noen råere og dyrere høytalere og føler egentlig at jeg har god tid på finne mitt effektrinn for å si det sånn. En herlig følelse!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, jammen jeg har jo funnet meg en rørbasert nettsak Skal prøve å få ut testen av denne iløpet av helga
    Har du bestemt deg da? Jeg tror ikke du slår deg til ro med Rouge før du har testet VTL uansett Må være deilig å kunne bygge opp rundt høytalerene med elektronikk isteden for at alt i kjeden må byttes

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupz, en rørbasert dings basert på nettverksavspilling har stått hos meg rundt tre uker nå, og ikke søttern om eieren får den tilbake

Kommer en omtale av den forhåpentligvis i helga.

Det er seriøst dønn bøtte herlig å faktisk kunne bygge opp anlegget rundt høytalera som du sier, merker ikke snurten av det jaget som jeg hadde når arrayene sto hos meg. Årsakene er mange:

- Duoene har aktive basser og dermed kan jeg konsentrere meg om å finne et effektrinn hvor lydkvaliteten prioriteres fremfor flere hundre watt, på arrayene var det like mye kraft som lydkvalitet som telte.

- Arrayene har et visst potensial, dueoen kan oppgraderes den dagen man føler at man trenger noe mer.

- Hvor arrayene føltes som ett par høytalere føles duo mer som en investering i god livskvalitet.

Bare nytt stereorack er på plass i helgen og forhåpentligvis et tjukt teppe foran anlegget, så begynner justeringen av høytalera. Og når det er gjort sånn nogenlunde, så tenkte jeg at jeg skulle begynne å titte på muligheten for å oppgradere røra som sitter i dac'en
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være herlig å kunne spille kun på yamahaen uten at hønna får det minste pusteproblemer! Jeg føler at du har tatt en ny retning idet å finne best mulig lydkvalitet kontra det å finne antall watt som du holdt på med med arrayene. Du beskriver det jo selv også
    Har tenkt i de baner selv også etterhvert. Høytalerelementer skal oppgraderes til noe kompromissløst, så kan resten bygges rundt disse.

Herlig lesning

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det nok mange som lurer på hvorfor i all verda jeg driver med alt annet enn å justere avantgardene, årsaken er som følger: Omega stereobenken har tjent meg vell og lenge til tross for at den er lausere enn ei, vel, nok om det. Når jeg hadde array centeren kunne denne ligge oppå benken og fortsatt gå under ramma til lerretet. Avantgarde Solo er dog en sjukt mye større center enn array 880 og når soloen står oppå omegabenken går den faktisk over rammekanten på lerretet. Dermed var det bare å tråle møbelbutikkene for en grei løsning som ikke kostet en god lottogevinst. En liten, men hyggelig bonus var at det også ble ett skap til dvd\br\cd samtidig. Tidligere stor det bare en stor, hvit og sleten reol i stua.

I og med at jeg fint lite fan av store knotter på enhver dør valgte jeg enn trykkløsning hvor man monterer en liten mekanisme med ei litta rundt stang i plast som skyver ut døra når man trykker på den.

-------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint skap men.............. WAF med figuren på toppen. Nope.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kriller: WAF kommer ann på dama! Har så langt fått positive tilbakemeldinger fra de tre representantene av det kvinnlige kjønnet som har vært innom så langt i helga, så helt gæli kan det ikke være
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott skap du har fått deg der!

Men, skulle vi ikke få se benken du hadde fått deg til centeren? :-D

Side 128 av 252 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •