Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 127 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 5026
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Grattis med nye høytallere. Må si at selv om fruen min er flott, hadde jeg glatt byttet henne ut med disse.:twisted:
    Det har forekommet at disse fruene har klart å komme seg inn på hifi-trådene og LEST hva vi skriver... Spørs om du ikke får deg noen horn snart du også:twisted:

Gratulerer så MYE med flotte høyttalere nisse!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; RME ADI-2; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Head-fi: SB; RME ADI-2; Shure SRH940;/Sony MDR-1000x
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Ja, det er jeg fullt klar over. Derfor jeg kopierte inn en adresse hvor Kriller kunne lese mer om dette. Det er også en stor prisdifferanse fra bc og til bm som du nevner, men jeg gav han tipset så han kanskje har litt andre alternativer også!
    crap. my bad. Av en eller annen idiotisk grunn tok den linken meg til forsida til pmaudio istad, derfor jeg presiserte dette med betingelsene for 30 dagers åpent kjøp. beklager den.

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Kriller: Bor du nær en Soundgarden butikk, så pleier heller ikke de å være vanskelige på å la deg låne med noen Nordost kabler av ett eller annet slag!
    Kentove og Kriller: nordost har uten tvil gode kabler. Men matching er alfa\omega her. Det å bruke noen av nordost sine billigere kabler i et anlegg bestående av hegel og klipsch krever hjemlån for å si det mildt. Klipsch er en særdeles åpent høytaler reint lydmessig og hegelen er forholdsvis nøytral. Kombiner dette med de billigere nordost som er særdeles lyse og slanke, så frykter jeg resultatet kan bli altfor lyst. Men som sagt, se om du får testet det ut. Ikke umulig at mine hypoteser er på jordet

Men nordost frey i kombinasjon med mc220 og rogue stereo 90 på array? det var nydelig det!!

Necroth: Lyst til å utdype den litt nærmere? Hvilke modeller tenker du på og hva gjorde at disse var bedre enn de andre du testet ut? I og med at duo er en forholdsvis fersk høytaler hos meg prøver jeg å suge til meg mest mulig erfaringer rundt disse

Hoj: takk takk
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du skal ha et AV treff på Folkvang jeg skrot, så du virkelig kan ha en demo på høytalerne dine. Kan spørre mormora mi om a tar seg en tur, ho er gal men det går vel ? Er vel ikke så mange normale oppi bygda der?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RogerWaters: Nja, bygdefolk har vel sine særegenheter akurat som wannabe-byfolk formoder jeg. Men noe flytting av anlegget mitt er ikke aktuelt. Neste gang disse høytalere går ut av døra er det for å flytte inn i ett nytt hjem.. tror jeg... har lært at jeg nesten må ta litt forbehold når det gjelder disse påstandene
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler er vanskelig, ihvertfall på Duo, jeg har prøvd mer enn jeg kan telle på fingrene (mulignes tæra også)
    Men det beste lydmessig er rene sølvskinner 0.4X4mm trukket i bomullstrømpe.
    Det nest beste er Synergistic Research, de har aktiv skjerm og er så og si immune for støy. Det er skummelt med kabler, de har lissom "ingenting og si" men det er bare fram til det går på trynet en dag det ;-)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    RogerWaters: Nja, bygdefolk har vel sine særegenheter akurat som wannabe-byfolk formoder jeg. Men noe flytting av anlegget mitt er ikke aktuelt. Neste gang disse høytalere går ut av døra er det for å flytte inn i ett nytt hjem.. tror jeg... har lært at jeg nesten må ta litt forbehold når det gjelder disse påstandene

FYYYYY!

Vedlegg 38902

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: jeg vil helst ha meg frabedt slike fristelser siden jeg allerede har sikla nok på bilder av Mezzo utgaven. Men det må bli laaaangt frem i tid. Driter desverre ikke høvdinger i denne økonomiske gullperioden vi nå er inne i.

Det eneste jeg tørster meg med er at trio blir for stort for rommet og for fyrt for lommeboka... hehe..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: jeg vil helst ha meg frabedt slike fristelser siden jeg allerede har sikla nok på bilder av Mezzo utgaven. Men det må bli laaaangt frem i tid. Driter desverre ikke høvdinger i denne økonomiske gullperioden vi nå er inne i.

Det eneste jeg tørster meg med er at trio blir for stort for rommet og for fyrt for lommeboka... hehe..
    Men Mezzo er det plass til.....
    Det vil nok bli en evig siklebrønn for meg også, men kanskje en dag så ringer det noen og forteller meg om min rike onkel i USA som sitter med Coca-Cola aksjer til langt oppi buken og bare lengter etter en sønn han kan spille baseball med. Jeg stiller jeg :twisted:

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle lage strømkabler selv. Dette er en enkel jobb, og da kan jeg tilpasse lengde selv. Når en først skal gjøre jobben er det jo litt kult om kablene får fine strømper og kontakter.

dersom du hiver deg på, kan vi bestille sammen så fikser jeg dine også.
    det koster deg kun en demo ved overlevering.:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: Mm, det må nok en sånn situasjon til før det står ett par mezzo i stua mi au. Før den tid tror jeg nok at jeg skal legga litt mer penger i elektronikken. Du har jo et rimelig fancy oppsett for å si det mildt, duoene mine har ikke på langt nær så gode arb.forhold. Har liksom ikke samvittighet til å punge ut en hel haug for mezzo oppgraderingen nå, og så sitta med middels elektronikk i en evighet.

Men vet du hvor mye prisen på mezzo er? Skulle få prisene av tor om ett par dager bare han fikk avsluttet litt stress, men tålmodighet er ikke min sterkeste side..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kriller: jeg fikk ett par ecosse strømkabler ramlende inn døra nå for ett par timer sida. Disse kosta 1800kr pr stk for ca 3 år tilbake og er skjerma. Men jeg mangler en til centeren. Så da er du hjertelig velkommen til å forklare litt mer om dette lille prosjeket. Hvilke kontakter, strømper og kabel skal du mikse sammen?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: Mm, det må nok en sånn situasjon til før det står ett par mezzo i stua mi au. Før den tid tror jeg nok at jeg skal legga litt mer penger i elektronikken. Du har jo et rimelig fancy oppsett for å si det mildt, duoene mine har ikke på langt nær så gode arb.forhold. Har liksom ikke samvittighet til å punge ut en hel haug for mezzo oppgraderingen nå, og så sitta med middels elektronikk i en evighet.

Men vet du hvor mye prisen på mezzo er? Skulle få prisene av tor om ett par dager bare han fikk avsluttet litt stress, men tålmodighet er ikke min sterkeste side..

Prisen er gode 250K danske, Norske må nok påregnes litt.
    Tror du trygt kan slappe av med Duo i mange år, viss det skulle slumpe inn for mye cash kan du starte oppgraderingen og ta den i to steg. Først oppgradere driverene dine til Duo Omega, deretter basseksjonen til Mezzo. Voila

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sjekke litt på nettet først.

Dersom det ikke blir for mye jobb å finne noe kult og bra en en overkommelig pris ligger det et bilde på siden din snart.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: haha, da slipper jeg å drømme om de inatt. Men er det ikke Standard - Omega - Grosso - Mezzo - "en til"?

Kriller: Høres bra ut
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: haha, da slipper jeg å drømme om de inatt. Men er det ikke Standard - Omega - Grosso - Mezzo - "en til"?

Kriller: Høres bra ut

Joda, du kan hoppe innom Grosso også, men det ser jeg ingen vits i
    Så blir det Duo Primo da, men da kan du like godt kjøpe Trio når du alikevel skal ut med såpass med cash.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Skriver til deg her kent Ove, ettersom vi er på gang.

Forespurte hegel om strømkabel til min H200.

Fikk dette svaret av Anders.

[I][[I]I]Takk for spørsmål. H200 er en veldig god forsterker, der vi har gjort svært mye for minimere påvirkningen et dårlig el-anlegg eller nettkabel kan ha på lyden. Prinsipielt selger vi da også forsterkere og ikke nettkabler.

Men grunnleggende vil vi si at det i enkelte sammenhenger kan være forskjell. Noen ganger positivt og noen ganger negativt. Negativt kan det fort bli hvis man setter på en strømkabel som er designet som et ”filter” for å redusere eller fjerne støy. Bruk av disse kan i visse tilfeller ”bremse” strømtilgangen til forsterkeren og få den til å lyde mindre dynamisk.

Velger du en strømkabel som tvert imot har som hovedformål å slippe strømmen mest mulig uforstyrret igjennom, uten filtrering, har vi i visse tilfeller opplevd en lydforbedring på Hegel produktene. Håper dette hjelper deg litt på vei.

Ellers vet vi at vår forhandler i Norge, Soundgarden, har et bredt utvalg av strømkabler av begge typer.

mener jeg leste på tråden din at du har andre strømkabler. Merket du endring i lyden?
    Ja, jeg har Nordost Shiva fra kilde, pre og power amp! Jeg kan vel være såpasse ærlig å si at jeg ikke merket allverdens med å bytte strømkabler Men at det er mye penere kan ingen nekte på

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig med den første.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke klarer deg med de høytalerne der burde du legges inn på askim sykehus fortere enn f. Det er ikke tvil om noe annet altså, du har skikkelig drømmehøytalere. Se å fløtt på deg ellers kommer jeg med brekkjernet og tar dem. Da ser du meg kjørenes på traktor med last med høytalerne dine på....

Er bare så kult at folk satser på fyll. f.i.t.t.e og hornmusikk

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kriller: interresant... du har mailadressa mi, så hold meg gjerne oppdatert på dette prosjektet over mail

RogerWaters: du må desverre stille deg i kø, er mange som har annonsert innbrudd her i gården

Snakket mellom meg og Necroth går nok under generell bull, jeg er nå i en prisklasse på høytalera som ligger ganske så langt over hva som er normalt og jeg kommer nesten garantert ikke til å bytte de ut på lenge rett og slett pga prisen for en oppgradering. Drømmen er å få kjøpt meg et hus iløpet av året som kommer, helt avhengig av markedet selvfølgelig, men da kan jeg ikke blåse hver eneste krone på hifi. desverre.... dermed bør jeg også unngå innleggelse på et nesten nedlagt sjukehus!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster bare 22.000,- men da slipper en jo å mekke selv.

Side 127 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •