Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 125 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 5026
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du tenkt å gjøre noe med akustikken i rommet ditt? Du kan ikke forsette å bruke så mye penger på utrolige gode komponenter og ikke tenke (litt) på akustikken?
    Dårlig akustikk ødelegger mye av opplevelsen du burde få

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jerome: er klar over at det er en liten akilleshæl i oppsettet. Er ikke umulig at jeg ser litt på dette fremmover, men det vil ikke bli dønn gjennomført for å si det sånn. Dette er uansett ikke ei lellighet jeg kommer til å bo i flere år til, så det blir også litt begrenset hvor mye jeg vil gjøre med selve leilligheta med tanke på et videresalg.

Nå blir det å få tak i skjermede nettkabler, ht kabler og ny stereobenk, så får jeg se litt på akustikken senere
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har du sett...

Tror du ikke jeg hadde rett??
    Usedvanlig lekre de horna!!

Send PM til Necroth og hør om hans erfaringer med forsterkere på sine AG'er!
    Han har visst prøvd det meste av rør og endte opp med noen VTL-forsterkere!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BGuardian: skrev litt med Necroth for ett par innlegg tilbake i denne tråden VTL virker særdeles interresant. Men ser han bruker en annen rørforsterker nå.

Tenkte jeg skulle bruke uka på å få justert de riktig i hendhold til plassering og alle de hersens bryterne på baksiden, så får jeg begynne å jobbe med å huke inn noe til test neste uke igjen.

En ting er sikkert, det blir ikke aktuelt å drive på som før; kjøpe og selge for å teste ut. hehe
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jupz, blir litt digg å sleppa unna monstrøse blokker som drekker strøm i samme takt som en nervøs russisk politiker pimper vodka

VTL har jeg faktisk aldri fått hørt selv, kun lest mye skryt om de.

Tenkte jeg skulle få spurt Nølle om han kan ta med seg sine rogue m150 en tur igjen. Elska stereo90 på arrayene, og 150 var enda bedre! Kunne ha vært interresant å kjørt en test mellom rogue og vtl. Så har må det nok smiskes med både Nølle og en forhandler av vtl

Mm, akkurat det var et satans problem med arrayene. selv om de låt bra på stereo90 krevde de perverst mye krefter for å låte bortimot optimalt og det var et dyrt slit å leite etter noen som hadde nok krefter og låt godt nok. Noe sier meg at hønn og rør kommer til å følge meg resten av livet

Hei og gratulerer skrotnisse!

Jeg har avtale med TAA om prøve av Avantgarde Nano i løpet av høsten, så ja jeg tar gjerne med meg blokkene til trøgstad en gang til. Men da rekker det vei kanskje med triodedrift og 75 watt

Har egentlig planer om å bytte ut litt rør, men det blir ikke før litt lenger utover høsten / vinteren. Så har du det travelt med å teste ut blokkene på horn for det bli til neste uke, sån det ser ut nå passer det best på torsdag. Når w og venninene har bestemt seg for hvilken dag de skal ha symøte ( uten sying ) så har jeg mer oversikt. Vi hørs!!

mvh
    Nølle

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Hei og gratulerer skrotnisse!

Jeg har avtale med TAA om prøve av Avantgarde Nano i løpet av høsten, så ja jeg tar gjerne med meg blokkene til trøgstad en gang til. Men da rekker det vei kanskje med triodedrift og 75 watt

Har egentlig planer om å bytte ut litt rør, men det blir ikke før litt lenger utover høsten / vinteren. Så har du det travelt med å teste ut blokkene på horn for det bli til neste uke, sån det ser ut nå passer det best på torsdag. Når w og venninene har bestemt seg for hvilken dag de skal ha symøte ( uten sying ) så har jeg mer oversikt. Vi hørs!!

mvh
    Nølle
    Hei du.

takk takk.

Igår ble det mye stress og hastverk, så jeg rakk bare å setta sammen høytalera og spella en halvtimes tid for å se at de funka. Men rakkern, om de låter så heftig på en stakkars yamaha 1800 og da uten å ha justert høytalera er det bare en ting: jeg gleder meg vilt til jeg får justert de og prøvd ut rør på de! Så du bør så absolutt glede deg til du får teste nano.

Denne gangen bør det så absolutt holde med 75w ja, jeg simpelheten elsker avantgarde for deres lettdrevenhet i kombinasjon med aktive basser. Endelig er jeg kvitt det ekstremt dyre watt-jaget.
    Torsdag neste uke kan vi jo prøve på vet du. Bare gi meg et biip når du vet noe nærmere. Kjøp gjerne inn ei flaske rødvin til din kjære slik at du er garantert å få en frikveld
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke testa mot McIntosh, men VTL vs Rouge fant sted hos gut_man i vinter(?). Tror de fleste var enige der.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke en link til et referat av den kvelden?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke en link til et referat av den kvelden?

Desverre, tror aldri det ble skrevet noe.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at disse høytalerne kan justeres i det uendelige for å passe best mulig inn i rommet er det dessverre for tidlig å komme med en fullstendig rapport. Men her forleden kveld kom jeg opp i en småartig situasjon takket være disse flotte hønna.

Der satt jeg og hørte på musikk og krangla så busta føyk med min ”kjære” nye bærbare pc. Plutselig peip i det i telefon. En melding tikket inn og samtalen gikk om følger:

XXXX: Hei rune. XXXXX her. Jeg bare lurte på om du hørte de skuddsalvene som ble avfyrt her istad. Jeg vet ikke om det var rundt våres bygning, men det hørtes ut som det var veldig nær oss. Jeg lurer på å ringe politiet, men jeg vil gjerne være sikker på at det ikke var noe jeg innbilte meg.

Meg: Hei xxxxx. Så vidt meg bekjent har det ikke vært noe skyting her i nabolaget i kveld. Men når var dette da?

XXXX: Det var rundt 19.30.

---tenkepause-----

Meg: FOR GUDS SKYLD IKKE RING PURKEN!!!! Det var bare meg. Fikk meg nye høytalere i går se, så jeg måtte teste ut ei skuddscene fra en westernfilm. Beklager at jeg skremte deg.

XXXX: HVA??? Sa ikke du at du skulle gå ned i effekt?
    Meg: Joda, jeg har gått ned i effekt. Mulig jeg glemte å si at disse er langt mer lettdrevene enn de forrige. Dette gjør at de kan spille like høyt med langt mindre effekt i forsterkeren. Beklager den.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He He He He, genialt
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Solo activ? Mener å huske at Akto nevte dette en gang...

Uansett så er vel Solo den råeste senter jeg har hørt. Jeg forstår helt hvorfor naboen din ble overbevist når du spilte Open Range

Heldig deg!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha...døbra
    Grattis med horn forresten. Visste det jo egentlig, men moro uansett!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er daurå! Nå tviler jeg ikke på at array centeren på en god effektforsterker også låter rimelig heftig, men når det kommer til troverdighet og realisme i kombinasjon med spinnsjukt lydtrykk er solo centeren heilt kongelig daurå!

Må jo innrømme det var litt artig når disse meldingene tikket inn og ikke uventet begynte tankene å gå. For her forrige uke en gang spilte jeg igjennom et par gamle dj jurgen plater hvor det er spesielt to låter som fremstår som den perfekte nabo-provokasjon:

only one scream går som vanlig techno ganske lenge før det blir helt stille, og så kommer et satans skrik. Denne midt på natta bør gjøre jobben.

orgasm - vel, tittelen på låten taler vel for seg selv. Kanskje dra den på full spiker under kjerkas åpningstid på søndagen. hehe

Sånn med tanke på at verdensøkonomien og det norske boligmarkedet ikke er helt med meg om dagen kan det jo hende at purken kan hjelpe til med tvangsflytting etterhvert
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du virkelig lever farlig nå mann, det er så bra det men de meldingene som kom inn hos deg. Kan ikke annet enn å le av de, men sånn er det når man leker seg for mye tror jeg. Du har jo høytalere folk kan bare drømme om nå. Trodde ikke tyskerne skjøt med skarpt her nå ved disse tider, ellers er det ikke noe krig lengre tenkte jeg på. Du har fått væpna tyskere i heimen du, dette kan bli farlige greier.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RogerWaters: Duo er langt fra en uoppnåelig høytaler. Tor på lyric har faktisk solgt endel av de rundt i landet. Det står også endel duo grosso og ett par duo mezzo rundt om, og på toppen av det hele blir det stadig flere som investerer i trio. Men joa, vi snakker jo om en relativt høy prisklasse som utelukker "elkjøp-shopperne" blandt oss.

Det blir nok til å legga inn en liten bestilling på litt kabelsnacks i ettermiddag, og til helga blir det ny stereobenk, så bare den er fedig montert og modifisert kan jeg endelig begynne å jobbe med plassering og innstilling av høytalera. Om tyskerne skyter med skarpt nå, så kommer de å eksplodere når de blir korrekt justert
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHAHA! Beste jeg har hørt på lenge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Duo! Lekre saker. På en måte føles det helt riktig at de nå har forflyttet seg betydelig nærmere Halden... ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roffe: men noe nærmere halden kommer iallefall ikke dette paret til å forflytte seg
    Akkurat nå er jeg gjennomført forelska i de, og det er uten å ha jobbet noe som helst med plassering og justering. Om det er en typisk førstereaksjon eller ikke kan sikkert diskuteres, men disse blir stående leeeeeenge!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at disse høytalerne kan justeres i det uendelige for å passe best mulig inn i rommet er det dessverre for tidlig å komme med en fullstendig rapport. Men her forleden kveld kom jeg opp i en småartig situasjon takket være disse flotte hønna.

HAHAHA! Det må være tidenes!

Side 125 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •