Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 12 av 252 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Mmmm...
    Prøver bare så godt vi kan å komme fram til en god løsning på problemet..
    hehe, det var ikke negativt ment det jeg skrev, beklager om det ble tolket slikt!

alle gode forslag settes stor pris på.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..frustrerende å ikke finne ut hva som er feil?
    Vet... slet veldig med diagnostiseringen siden jeg ikke hadde noen komponenter jeg kunne bytte ut med..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Når det kommer til bildene kan jeg vel ikke annet gjøre enn å takke ydmykt. Dog er jeg langt fra fornøyd. Ble veldig hastverksarbeid egentlig, tanken om kort tid sammen med marantzen surra hele tida i bakhuet, så det var bare å knipse noen bilder, håpe på det beste, og så kose seg med musikken.
    Foto er jo litt morro au da. Med tanke på at kjøp av nye ht garantert blir utsatt en stund sitter jeg nå og vurderer stativ og ekstra blitz til eos'en. Føler at objektivet i kombo med solblenderen og uvfilteret er godt nok, så da er det bare blitz og stativ som mangler. Vel, også et durabelig zoomobjektiv, men dette får nok drøye en stund, vil jo gjerne oppleve å ha nye høytalere på denne siden av nyttårsaftenen!
    Ja det koster uansett hva man skal ha av dingser. Jeg har vurdert et 10-30 zoom en stund, men ikke kommet så langt. Dette hade vert ypperlig for hifi-bilder. Må vel snart ta meg tid til å knipse en ny presentasjon av hifi-oppsettet. Tenkte kansje jeg skulle innvitere Homecinema innom en tur da han har mange års erfaring med dette
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Må vel snart ta meg tid til å knipse en ny presentasjon av hifi-oppsettet. Tenkte kansje jeg skulle innvitere Homecinema innom en tur da han har mange års erfaring med dette
    er'te så dumt å få noen som vet hva de driver med til å gjør dette nei, og presentasjonene dine slik de er idag er jo relativt gamle med tanke på hvor mye du har byttet ut. hehe.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Presentasjonene dine slik de er idag er jo relativt gamle med tanke på hvor mye du har byttet ut. hehe.
    I kinoen er det bare dvd-spiller igjen av det gamle oppsettet. Skal jeg lure Håvar ned til meg en tur er det greit å ha begge rommene komplette først. Venter enda på den hersens receiveren fra HFCK
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, hi fi center kjedens slagord virker jo til å være "gøy med lyd og bilde", de burde kanskje bytte til "tålmodighet er en dyd, og er du ikke tålmodig, så vennligst gå et annet sted". eller noe sånt.. det finnes jo ikke noe verre enn å vente på hifi utstyr, men enn så lenge skal du ikke klage, som jeg nevnte tidligere venta jeg 9 mnd på elementene til rf7... den tok nesten kaka for å si det slik! lært iallefall en ting: ikke noe mer handling i den butikken nei!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsertomtale av Metallica - Sick of the studio '07, Valle Hovin 10 Juli 2007

De gamle er eldst!

Dette var uten tvil en av de bedre konsertopplevelsene jeg har hatt på norsk jord! Og den siste delen av showet var jo bare til å dø for!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der også...

Min oppfatning av kvelden:
    - tydeligvis problemer med lydutstyret store deler av kvelden
    - Turboneger - ikke helt min gate men de er gode på å skape liv, og stemningen var god
    - HIM - tragisk kjedelig og det virket som det meste av publikumet gledet seg til de skulle gå av :evil:
    - Metallica - helt enkelt en kongekonsert!:-D Masse godsaker fra de fleste (alle?) albumene. Tiden gikk da ganske fort...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok HIM hadde tatt litt mer av om lyden hadde fungert som den skulle. Man så jo tydelig en frustrert vokalist som veiva med henda for å signalisere til scenepersonellet at noe var på bærtur. For min del var det sabla synd siden jeg har hørt endel på HIM og gleda meg som en unge til å endelig oppleve de live, men det røyk jo..
    -------
    Mvh
    Rune

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Var der også...

Min oppfatning av kvelden:
    - tydeligvis problemer med lydutstyret store deler av kvelden
    - Turboneger - ikke helt min gate men de er gode på å skape liv, og stemningen var god
    - HIM - tragisk kjedelig og det virket som det meste av publikumet gledet seg til de skulle gå av :evil:
    - Metallica - helt enkelt en kongekonsert!:-D Masse godsaker fra de fleste (alle?) albumene. Tiden gikk da ganske fort...

Merka det med lyden du og? at den fade litt og kom veldig sterkt til tider? iallefall der jeg sto.. men ellers var det knall.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under Metallica var det iallefall overlevbart for å si det slik. Men lydproblemene fucka jo opp de to første konsertene. Men men, vi fikk iallefall en heidundrande metallica konsert!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde det så morro! Mcintosh C220 koblet til oberon 6.1 som holdt kontroll på selveste Klipsch La Scala. The Happy Times! Det var morro å høre på musikk og se på film. Hele boligbyggelaget ble engasjert hver gang jeg var i spillehumør, altså daglig fra jeg kom hjem fra jobb og til jeg la meg.

Men så var det slutt.

La Scala gjekk ad dundas.

Akkurat når de skulle selges

Tilbake satt jeg lettere skuffet, forsmådd og definitivt fly fille forbanna!

Etter å ha prøvd desperat på å få tak i importør har jeg nå gitt blanke f**n i hele greia, her om dan bytta jeg ut hele anlegget!

Det nye spiller like fett som det ser ut!!
    Som Snickers spurte: spiller du på full guffe med sprente la scala??
    som jeg svarte: Nope, jeg spiller på full guffe med:

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-img_4014-jpg

Nå gidder jeg ette mer, pakker sakene og drar på ei ukes ferie. Sydligere breddegrader here i come!
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du støtter miljøet med å kjøpe "grønn" hifi med moderat strømforbruk....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei helt seriøst, dette gir du ikke opp! Det der er garantisak.....

Håper det bare var en spøk?

Dog, slitan med nytt anlegg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig oppgradering du har fått deg der. De spiller sikkert rotta av mcintosh og la scala

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Godt å se at du støtter miljøet med å kjøpe "grønn" hifi med moderat strømforbruk....
    Nja, moderat og moderat, anlegget er vel ca 10 år gammelt! Det stammer fra en tid hvor miljøpolitikk ikke eksisterte og strømforbruk var bare positivt! men joda, det bruker nok litt mindre strøm enn det andre utstyret. jeg aleine kan ikke redde miljøet, men om alle på avforum resirkulerer anleggene sine, og kjøper små minianlegg til ett par høvdinger, så kan vi sammen gjøre en forskjell!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Skikkelig oppgradering du har fått deg der. De spiller sikkert rotta av mcintosh og la scala
    Det ske je love deg grabben! En herlig hul bassgjengivelse som virkelig fillerister flua som har landa på elementet, en forførende krisp diskant som virkelig "føles" i øra når man skrur litt for mye opp, og det beste er kanskje mellomtonen. Vi hører jo ofte om anlegg hvor det er så lett å skille ut bass, diskant og mellomtone, også hører vi om noen få anlegg hvor det er så bra sammenhengende lydbilde at man ikke trenger å dele opp lydbildet i tre deler, slik er det hos meg, mellomtonen integreres såpass godt i lydbildet at den så å si ette er der lenger!! :mrgreen

Litt mer seriøst, det låter bra for størrelsen og at det har 10 år på baken. en grei mildertidlig løsning. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra du har lyd i alle fall, men seriøst du har vel ikke tenkt å gi opp la scala, dette er jo klart en garanti sak.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei, jeg gir de nok ikke opp. Men jeg drar på ferie om noen få timer, så da blir det ei uke borte fra omverdenen. Får fortsette å prøve å få kontakt med selger\importør etter denne ferieuka. og så fot de er i orden, så selges de..
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut! blir det duo el array da?

Side 12 av 252 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •