Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 113 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Skrot: er det noe du egentlig ønsker deg til jul? det som blir solgt her kan de "fleste" bare drømme om. Syns du skal røpe litt jeg altså, eller er dette en bygdehemmelighet?
    1: å jada, er mye jeg ønsker meg til jul faktisk, men de største gavene håper jeg å ha i hus før den tid

2: Dette er nok ingen bygdehemmelighet, så vidt meg bekjent er det tre, kanskje fire personer inkl meg selv her på forummet som vet hva som skal inn. Det får holde for nå. jeg skal ærlig innrømme at jeg har en slags barnslig glede av å følge med på alle spekulasjonene.
    Det virker som folk nesten avholder ett veddemål; det må liksom være meg eller Kenti som skal ha hønna til Akto, og det er jo litt av et kompliment å få det på en måte. Men tro meg, hadde det vært meg hadde jeg annonsert det fort som ****, de er jo dødsråe!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Parasound jc1 selges grunnet oppgradering"

..den var litt kvalm...:grin:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Passet dårlig at Array1400 kom til salgs nå da. Har vært sugen på ett slikt par lenge, men passer dårlig økonomisk nå med tanke på jeg rev i stykker hele girkassen på bilen igår i en litt for brutal giring fra 2. til 3. gir........... :-(
    auch! Hardgiring er noe dyrt herk, og det verste er at man sjelden lærer av sine feil, er jo tross alt medfødt mandig å grisekjøre litt

Men du får se det slik at selv om arrayene er sjeldne til gode priser så vil det en eller annen dukke opp ett par på brukt'n, men så var det denna tålmodigheta da..
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    "Parasound jc1 selges grunnet oppgradering"

..den var litt kvalm...:grin:
    nja, egentlig, og slettes ikke med vilje og et sleskt smil om munnen . og kanske litt misvisende. Første steg blir oppgradering av høytalerne sett ut fra mine ønsker. andre steg blir å finne en passende effektforsterker. En kombinasjon av disse stegene bør i teorien resultere i en stor oppgradering sett ut fra mine behov
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    det må liksom være meg eller Kenti som skal ha hønna til Akto
    Jeg leste den settningen vel fort.... Med bare en n i hønna.... Det var litt skremmende lesning

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg leste den settningen vel fort.... Med bare en n i hønna.... Det var litt skremmende lesning
    off!! Den der taler for seg selv!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Dagens LOL! :lol:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GUH (Gliser Ut Høgt), dette blir spennende!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    GUH (Gliser Ut Høgt), dette blir spennende!
    jupz. Utrolig hvor fort tida har gått. Er ikke lenge sida vi snakket litt mulighetene for å flytte nadaene dine ned til trøxas til jc1 var i hus til jc1 var på brukt'n. Men, jeg håper dette ordner seg så jeg kan setta meg ned å nyte musikk og film uten å ha disse sjuke oppgraderingstankene i skallen.

Hadde jo også skaffet meg opsjon på en parasound a23 som jeg tenkte å brokoble til centeren au vet du. Og plutselig forandrer alt seg. Skal i allefall love en ting; om noen år hvis noen spørr hva jeg husker best fra årene med hifi, så vil nok denne situasjonen stille rimelig sterkt
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du tror du har lest det meste her på forumet så klarer jaggu meg nissen som ihvertfall ikke kan påstå og ha skrotutstyr og sjokkere meg såpass at jeg blir nesten sjokkert, nok engang!

Uten og ha så mye som litt snøring så har jeg en teori om en snasen rørforsterker, muligens type mc, og noen horn av abnormal størrelse.

For jeg fatter virkelig ikke hva som kan erstatte arrayene når det gjelder dynamikk og livefølelse som jeg antar du verdsetter like mye om ikke mer som oss andre dynamikkhorer!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Når du tror du har lest det meste her på forumet så klarer jaggu meg nissen som ihvertfall ikke kan påstå og ha skrotutstyr og sjokkere meg såpass at jeg blir nesten sjokkert, nok engang!
    hehe, du får se det slik at dette mest trolig er siste gangen jeg gjør et skikkelig krumspring her inne

Uten og ha så mye som litt snøring så har jeg en teori om en snasen rørforsterker, muligens type mc, og noen horn av abnormal størrelse.
    Hehe, så løst oversatt snakker vi mcintosh mc275 og duo mezzo \ trio? Hehe, nei, desverre så er jeg ikke det minste sår i stumpen, så tusenlapper jeg nok ette driti de siste årene nei.

Og husk at jeg tidligere har blitt relativt skuffet over mc2275 på arrayene etter å ha hørt hvordan stereo90 disket opp med et satans bedre lydbilde. På en annen side er m275\2275 relativt mørk i klangen, noe sier meg at de på ett par lysere høytalere kan bli ganske bra. Men desverre. budsjett er budsjett.

For jeg fatter virkelig ikke hva som kan erstatte arrayene når det gjelder dynamikk og livefølelse som jeg antar du verdsetter like mye om ikke mer som oss andre dynamikkhorer!
    hehe, det at jeg er ei dynamikkhore er ingen godt bevart hemmelighet God dynamikk: jc1 på array 1400, kjør så yello - planet dada og vips, så er du NESTEN i himmelen.

Array 1400 er en fantastisk høytaler. Og ja, det føles pokker så rart å la de gå. Men det ligger en historie bak, og den historien kommer når utstyret er solgt Tror det vil oppklare en del
    -------
    Mvh
    Rune

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K2
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    K2
    Eh, okay, da er vi sånn "skjer-aldri-drømme-nivå" desverre. Nei, det kan jeg iallefall avkrefte, de blir altfor dyre for meg. Iallefall nå. Om det var målet ville jeg nok ha beholdt arrayene og jc1, spart som **** og kjøpt de senere. Loffen68 drar vel disse rimelig greit med jc1 så vidt jeg vet, så om det var planen ville det ha vært litt [svenskt å selga jc1 nå
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,382
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer og Hegel!!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, du får se det slik at dette mest trolig er siste gangen jeg gjør et skikkelig krumspring her inne

Hehe, så løst oversatt snakker vi mcintosh mc275 og duo mezzo \ trio? Hehe, nei, desverre så er jeg ikke det minste sår i stumpen, så tusenlapper jeg nok ette driti de siste årene nei.

Og husk at jeg tidligere har blitt relativt skuffet over mc2275 på arrayene etter å ha hørt hvordan stereo90 disket opp med et satans bedre lydbilde. På en annen side er m275\2275 relativt mørk i klangen, noe sier meg at de på ett par lysere høytalere kan bli ganske bra. Men desverre. budsjett er budsjett.

hehe, det at jeg er ei dynamikkhore er ingen godt bevart hemmelighet God dynamikk: jc1 på array 1400, kjør så yello - planet dada og vips, så er du NESTEN i himmelen.

Array 1400 er en fantastisk høytaler. Og ja, det føles pokker så rart å la de gå. Men det ligger en historie bak, og den historien kommer når utstyret er solgt Tror det vil oppklare en del
    Fordømt disse luremus faktorene altså Er jo nesten så en føler seg litt snytt her en sitter, følger med i tråden jevnlig, poster og holder liv i den så når du trur du har gjort ditt og avtalen er i boks og pakken skal leveres så er det jaggu meg smekk på fingrene og beskjed om at historien kommer senere, nesten så jeg ser likheten med det virkelig liv

At det blir ditt siste krumspring? Du kan skrive det, love det og prøve så godt du kan og holde det, men tror nok den gemene hop her på forumet sitter og humrer godt med kaffekoppen i hånda og VET at det er bare en innbildning du velger og overbevise deg om, men for all del, det er ingen ukjent ting det at audiofile overbeviser seg selv om mangt og mye

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Pioneer og Hegel!!

hehe, har tidligere nevnt at jeg hadde en hegel h4se på hånd men avslo den til fordel for jc1. Det ville ha føltes som en liten baktur å gå for den nå. Pluss at jeg er litt mer fan av litt farget lyd. Har hørt s3 på h4se og det låt sabla bra. Men det er ikke en lydfilosofi jeg kunne ha slått meg til ro med desverre.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, okay, da er vi sånn "skjer-aldri-drømme-nivå" desverre. Nei, det kan jeg iallefall avkrefte, de blir altfor dyre for meg. Iallefall nå. Om det var målet ville jeg nok ha beholdt arrayene og jc1, spart som **** og kjøpt de senere. Loffen68 drar vel disse rimelig greit med jc1 så vidt jeg vet, så om det var planen ville det ha vært litt [svenskt å selga jc1 nå
    Tenkte ikke på flett nye heller da. Espen drar disse veldig bra på JC1. FOR bra kan man vel si..... jmfr Landstreffet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordømt disse luremus faktorene altså Er jo nesten så en føler seg litt snytt her en sitter, følger med i tråden jevnlig, poster og holder liv i den så når du trur du har gjort ditt og avtalen er i boks og pakken skal leveres så er det jaggu meg smekk på fingrene og beskjed om at historien kommer senere, nesten så jeg ser likheten med det virkelig liv
    hehehehe, genialt svar! Det er en viss likhet med det virkelig liv ja, men der er det mer at man sitter nesten med musa i hånda før smekken kommer. Men det hører jo hjemme på et helt anna forum

Årsaken til at jeg vil drøye litt med den historien er at jeg først vil få solgt anlegget og så closa dealen med de nye høytalera. Jeg liker sikkerhet jeg vet du.

At det blir ditt siste krumspring? Du kan skrive det, love det og prøve så godt du kan og holde det, men tror nok den gemene hop her på forumet sitter og humrer godt med kaffekoppen i hånda og VET at det er bare en innbildning du velger og overbevise deg om, men for all del, det er ingen ukjent ting det at audiofile overbeviser seg selv om mangt og mye
    Okay, dette blir FORHÅPENTLIGVIS mitt siste STORE krumspring innenfor denne hobbyen. Noe utbytting blir det seff, men jeg håper det roer seg litt etterhvert. Tror nok jeg endelig har begge beina på sporet jeg lenge har hatt lyst til å følge om dette går veien.

men, vi jabbes mer imorgo, nå må jeg prøve å få kara meg tel sengs så jeg kommer meg opp imorgo. Skal nok ta med puta å jobben ja!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Tenkte ikke på flett nye heller da. Espen drar disse veldig bra på JC1. FOR bra kan man vel si..... jmfr Landstreffet.
    hehe, leste det om landstreffet. tenkte stille for meg selv "enten er jc1 perverst sterke, eller så har de gutta dratt på noe gudsforjævelig!!"

Er klar over muligheten for å skaffe de brukt, men kanskje når jeg blir eldre. Akkurat nå så er det en ting som frister som søttern, og den har jeg forbanna meg på at jeg skal få tak i nå Selv med array og jc1 har jeg ikke glemt den lytteopplevelsen jeg hadde med disse høytalera og jeg må bare få ro i sjelen. Går det bra er det helt konge, går det rævva er jeg en erfaring rikere og jeg slipper å tenke noe mer på det
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skrotnisse
    Selv med array og jc1 har jeg ikke glemt den lytteopplevelsen jeg hadde med disse høytalera og jeg må bare få ro i sjelen.
    Da er det vel kanskje "bare" å lete bakover i tråden til vi finner noe som kan passe med denne uttalelsen....?

Side 113 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •