Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 110 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Bra artikkel, venter spent på del 2 :-)

Når det gjelder "Amerikansk design på sitt beste", presenterte jeg Halo for min samboer på et tidspunkt, og hennes umiddelbare reaksjon var: "Hell no Hellnoob - det er jo en HP Laserjet"...
    hahaha! Jc1 blei plutselig rimelig mye mindre kule å se på akkurat nå men... hp laserjet du liksom..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir småsyk av å lese her jo.. :???:
    Har utrolig lyst å prøve Parasound selv på utstyret mitt, og etter dine ord og beskrivelser så har jeg lyst å løpe ned til DnB og nuse en rute og..... :twisted:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Blir småsyk av å lese her jo.. :???:
    Har utrolig lyst å prøve Parasound selv på utstyret mitt, og etter dine ord og beskrivelser så har jeg lyst å løpe ned til DnB og nuse en rute og..... :twisted:
    Hm, vi skal ikke ta en slik en verditransport istedet? Kunne ha tenkt meg full arraysurround hvor hver ht ble drevet av en jc1, men da er verditransporten et krav!!

Tro meg når jeg sier at det er flere dimensjoner mellom oberon og jc1. Jeg startet selv med krell kav 400xi som pre og og oberon 6.1 som effekt. Oberon var med meg leeeeeenge, men når jeg fikk teste ut litt forskjellig røyk de relativt fort. De gir mye for penga, men det finnes så utrolig mye herlig utstyr der ute.

ps: beklager som du en dag i søvne knuser ruta hos dnb. Jeg fraskriver meg alt ansvaret!!!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også har full Array-surround (in my dreams). Men er det bassport bak på 880? Den som er bak 1400 kan jeg jo stikke hodet inn i, og den gjør seg dårlig klemt opp mot en vegg (ja, 4x 880 som surround og surround back...).

Skal du ha en A51 til å drive senter og side/bak, Skrotnisse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg vil også har full Array-surround (in my dreams). Men er det bassport bak på 880? Den som er bak 1400 kan jeg jo stikke hodet inn i, og den gjør seg dårlig klemt opp mot en vegg (ja, 4x 880 som surround og surround back...).

Skal du ha en A51 til å drive senter og side/bak, Skrotnisse?
    Drømmer er til for å oppfylles. Problemet i dette tilfellet er jo bare (hvis man er normalt lønna og spiser annet enn nudler) så vil man ikke oppnå fullt oppsett med array og heftige forsterkere før jbl har lansert to arvtager-serier til array *SNUFS*

880 har ingen bassport bak.

1400 har som du sier en gigantisk port bak og fortjener å komme langt lenger ut på gølvet enn hva de gjør hos meg, men jeg skal - etterhvert - leike meg litt med diverse dempeanordninger. Ser det også litt slik at det er like greit å få kjøpt inn komponenter jeg kan leve lenge med nå, før det blir fult huslån og få muligheter til å slå seg laus i hifijungelen.

Jeg ser soundgarden selger ut 800 for 30k for paret nå, vet ikke om det er verdt det å heller gå for 880 som bakhøytalere, men tanken er så absolutt snasen

Edit: det blir nok ingen a51 her i gården. Er ikke så megafan av å ha et multikanalstrinn. Men det blir effekt til centeren om ca 5 uker etter hva jeg har forstått. Men dette blir ikke noe high end saker, selv om det bør duge ei stund
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig test Nisse, meget bra skrevet Jeg er klar for del to!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Herlig test Nisse, meget bra skrevet Jeg er klar for del to!
    skal prøve å få publiset den på søndag om jeg rekker å korrekturlese det som er skrevet, og skrive ned resta. Det neste døgnet får'n vel verra litt pus vel
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fin lesning Skrotnisse. Ser på bildet av baksiden at bias-switchen står på low. Det er jo en detalj du har utelatt fra testen, men det kommer kanskje i del 2?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Meget fin lesning Skrotnisse. Ser på bildet av baksiden at bias-switchen står på low. Det er jo en detalj du har utelatt fra testen, men det kommer kanskje i del 2?

hehe, du så det ja Tro meg, dette blir så absolutt tatt opp i del2. Jeg var litt skeptisk, eller undrende om du vil, til at biasknappen skulle ha noe å si. Jeg tok feil. Enkelt og greit

Del 2 kommer iløpet av morgendagen. Prøve å få ut konklusjonen på mandag.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er hele testen publisert på side 109 i denne tråden håper den faller i smak.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg ser soundgarden selger ut 800 for 30k for paret nå, vet ikke om det er verdt det å heller gå for 880 som bakhøytalere, men tanken er så absolutt snasen
    Hva med å kjøpe 1400ene som lå på torget til 40k og bruke de som bakhøyttalere. Mer helhetlig enn det kan det ikke bli
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med et glimrende kjøp

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er side 109? Har bare 74 sider jeg...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hva med å kjøpe 1400ene som lå på torget til 40k og bruke de som bakhøyttalere. Mer helhetlig enn det kan det ikke bli
    hehe. Jeg skal ikke si at jeg ikke tenkte tanken Men ikke har jeg 40lakser som kan brukes på hifi nå, og ikke har jeg plass. Satt inn 1400 som bakhøytalere i stua slik den er nå ville jo ha vært galskap selv ikke jeg ville ha prøvd ut (les: hadde ikke penga heheh).

Driver å titter på en slags løsning for bakhøytalere, men må få unna ett par andre smågreier nå først. Men håper det ordner seg før jul.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Gratulerer så mye med et glimrende kjøp
    takk takk. De siste månedene har vært harde. En tilsynelatende never ending jakt for gode nok effektrinn - mer enn en gang vurderte jeg å gi beng, selga arrayene og kjøpe noe mer lettdrevent - men fytti katta å glad jeg er for at jeg holdt ut
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hvor er side 109? Har bare 74 sider jeg...
    Hæ? Nå er jeg riktignok litt ør i skallen etter å ha kjørt en liten demo for noen folk idag, men den der tok jeg bare ikke. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? Nå er jeg riktignok litt ør i skallen etter å ha kjørt en liten demo for noen folk idag, men den der tok jeg bare ikke. hehe
    Det har med noen innstillings greier å gjøre. Noen kamerater av meg, har det som kenti. Jeg skulle vise ett innlegg i tråden min, men han fant det ikke på den sida jeg oppgav, for han hadde ikke halvparten av de sidene en gang

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det har med noen innstillings greier å gjøre. Noen kamerater av meg, har det som kenti. Jeg skulle vise ett innlegg i tråden min, men han fant det ikke på den sida jeg oppgav, for han hadde ikke halvparten av de sidene en gang
    aha. det forklarer jo litt. Har nå forandret trådtittel fra "side109" til "post2179". Detta må jo berra bli krutegøtt
    -------
    Mvh
    Rune

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare ikke si det i klartekst, men det kom jo for en dag hvordan en bør referere innlegg her

Ellers så visste jeg selvfølgelig hvor omtalen befant seg, og er akkurat ferdig med å lese den. Det var morsom lesning, Skrotnisse, veldig bra! Og gratulerer selvfølgelig med det siste innkjøpet, som virker som noe du kommer til å ha i lang tid fremover. At det låt såpass bra med Samsung som kilde etc betyr jo bare at du har enda mer å hente, og det er jo bra. Hadde vært for ille om man ble helt ferdig med oppgraderingene også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare ikke si det i klartekst, men det kom jo for en dag hvordan en bør referere innlegg her
    hej, jeg har fortsatt ørlite grann igjen av kvota med nybegynner feil

Ellers så visste jeg selvfølgelig hvor omtalen befant seg, og er akkurat ferdig med å lese den. Det var morsom lesning, Skrotnisse, veldig bra! Og gratulerer selvfølgelig med det siste innkjøpet, som virker som noe du kommer til å ha i lang tid fremover. At det låt såpass bra med Samsung som kilde etc betyr jo bare at du har enda mer å hente, og det er jo bra. Hadde vært for ille om man ble helt ferdig med oppgraderingene også.
    Mm, samsungen som kilde er sugande dårlig egentlig, men det var rimelig interresant å se\høre hvordan jc1 løftet lydbildet til nye høyder selv med denne avspilleren. Og jc1, ja de blir stående. Iallefall for en lang stund fremmover. Finner sikker forsterkere som matcher enda bedre, mcintosh, pass labs og ec har jo noen rimelig interresante produkter hvis man beveger seg videre oppover prisskalaen. Men for nå var dette maks av hva jeg har råd til, så jeg føler ikke noe press for å bytte de ut. Nå blir det å jobbe med resten av anlegget, og den dagen hvor jeg føler at det meste er på plass er det ikke umulig at jc1 ryker, men det er leeeeeeeeeeeeeeenge til

Fæl tank det der Kenti; ferdig med oppgraderingene. Bare tanken på å setta seg, være helt hundre pros fornøyd og ikke engang ha lyst på nytt utstyr gir meg frysninger!!
    -------
    Mvh
    Rune

Side 110 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •