Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 105 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Det var synd du ikke får testet Bi-amp'ing med cinenova fordi her har eg hørt Dag og Natt forskjelder med bi og single. Altså Bi er det ultimate med denne
    mm, i know. Har hørt andre si det samme. Men det får bare gå, hadde dette vært en forsterker jeg kunne ha testet ut over flere dager ville jeg garantert ha testet bi opp imot single, men vi får gjøre det beste ut av det. Mojjo bør det bli åkke som
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Håper inderlig du ikke har tenkt å bruke Yamaha 1800 som forforsterker på JC1, fordi med den får ikke ut av potensialet i JC1. Den vil være en skikkelig "flaskehals".
    jo visst pokkern skal jeg det

Desverre er jeg ikke i en økonomisk situasjon hvor jeg kan kjøpe jc1, passende pre og passende kilde all at once. Planen var å anskaffe ordentlig effekt på starten av 2008, men ting skjer. Så nå har jeg levd med krykkeløsninger for arrayen lenge nok og vil prøve å få effekta på plass nå. Så blir det å jobbe for å få tak i en passende pre, og så avspiller etterhvert. Halvparten av morroa er jo å teste ut nye produkter og stadig jobbe seg nærmere nirvana mens man opplever at lyden blir bare bedre og bedre

Har også en parasound p3 som skal testet ut selv om denne også er langt under par for jc1 blokkene...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du blir fornøyd med Yamaha 1800 som pre, så kan du glede deg til du en gang i fremtiden kan kjøpe en pre som får ut potensialet.

Jeg gikk fra Parasound C2 via Yamaha Z11 til Parasound JC2 som pre til
    mine JC1, og det er sjokkerende stor kvalitetsforskjell. Trodde rett og slett ikke det var mulig. Mine tilårskommende B&W CDM9NT fikk en ny vår. :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Takk for en hyggelig kveld med JBL Array i spissen

En utrolig dynamikk og tyngde i bassen på musikk, og et forholdsvis høyt lydnivå for en gammel mann:-P Ble litt for mye i toppen etter min smak, men jeg vet at jeg er litt sær der også. Skjønte at disse høyttalerne løfter deg veldig nære en live konsert-opplevelse. Trodde diskantene skulle smelle av når som helst, men de tåler utrolig mye juling....

Som vi pratet om så har vi kanskje en av de mest forkjellige måtene å høre på musikk man kan få, så det matchet nok ikke helt med oppsettet, men skikkelig moro var det å høre på JBL.

Toppet av kvelden med et lite klipp fra Die Hard 4.0 og det var HELT SINNSYKT. For en kontroll og myndighet Arrayene viser med et helt vanvittig trykk. Ble litt misunnelig der jeg satt og tenkte fort på hvordan dette ville låte hjemme hos meg

Du er som sagt velkommen på en lytt i mitt litt mer "rolige" miljø:wink: Er nok ikke i nærheten av trykket du har.... Bortsett fra kanskje i dypbassen?

Hva slags brownies var det du hadde? Veldig min smak...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu meg på tide at de får kjørt seg, skrot

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det JC1 som var på besøk?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Var det JC1 som var på besøk?
    nope, jc1 kommer på lørdag

Igår var det mor10 og hans gedigene cinenova som var på besøk. skal slenge ut noen inntrykk ikveld. Men har vært borte fra jobb noen dager nå, helt biiipings kaos å rydde opp i. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Jaggu meg på tide at de får kjørt seg, skrot
    nja, de fikk iallefall lufta seg litt, men helt kjørt ble de desverre ikke. Men mer om dette senere ikveld, må rødda opp i et lite jobbkaos her
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger smiler livet til en dedikert lyd og bilde geek. Ikke bare har jeg gått noen måneder nå uten en skikkelig effekforsterker til mine høyt elskede jbl array 1400, men det har også vært dønn stille på test fronten. Litt skriblerier i denne tråden resulterte i et forslag om å teste et lite monster som skjulte seg bak navnet Cinenova Grande. Noen få dager etter sto den lykkelige eieren og Cinenovaen foran garasjen min – klare til dyst. Men det stopper ikke der. Planen var å teste ut cinenovaen, men med litt flaks fra min side tok også eieren med seg litt annet snaks. 50kg forsterker holdt ikke. Her kom det også 20kg dac iform av en Teac sak, og en snasen marantz cd spiller. Det ultimate ville selvfølgelig ha vært å blodtesta disse produktene med alle tenkelig oppsett siden cinenovaen byr på en hel rekke særdeles innbydende muligheter. Dessverre hadde vi ikke så god tid, så vi konsentrerte oss om disse produktene koblet sammen, bi-amping på arrayene og en del herlige låter. Dermed vil nok dette fortone seg mer som et kort og lite presist hjemme-hos-besøk enn en fullverdig test. Men noe fornuftig skal vi da få rabla ned.

Synet av elektronikken var mildt sagt imponerende – i bilen til mor10 så de rimelig heftige ut, men det var først når vi skulle løfte og bære opp beista at jeg virkelig skjønte hva tung hifi egentlig var for noe. Vel, en liten men strabasiøs bæretur opp ei trapp, rundt et hjørne og inn i stua skulle selvfølgelig den sedvanlige hyggelig praten ta sted – dog i en satans anpustet utgave. Jeg har fulgt mor10 sin tråd uten å være så deltagende og fyren har virket som en særdeles hyggelig herremann. Dæggern, nå kan jeg kalle meg en ekte menneskekjenner. Kjemien var der og praten satt laust, med felles interesser og noe av den samme livserfaringa ble dette en særdeles hyggelig aften fylt til randen med go’lyd, ferske kaker fra rimi og kald cola.

Det var ingen tvil! Fra første tone ble det klinkende klart at dette settet slo spikeren i kista for oppsettet mitt slik det var. Noe annet ville selvfølgelig vært en skammelig utenkelighet. High end utstyr kontra en spinkel hjemmekinoreciever liksom. En ting var klart, om jeg ikke får meg en ny effekforsterker i nærmeste fremtid kommer jeg til å tørne i savnet av god lyd!
    Først ut var en del testspor mor10 hadde med seg, ikke spørr meg hva de het, men mojjosamme var de så absolutt. Mannen foreslo at jeg kunne leike meg litt først, men hej, halvparten av morroa med å ha besøk er jo å oppdage ny musikk. I og med at jeg ikke kjente musikken fra før var det litt vanskelig å sammenligne med noe annet jeg har hørt, men det som slo meg var at lyden var særdeles høflig og behagelig i mine ører. Dette var koselyd, selv i mitt oppsett og rom som byr på en litt mer direkte lyd enn hva mor10 foretrekker. For meg ble dette litt merkelig for å være ærlig. Jeg elsker konserter og det jeg strever etter er et slags kompromiss mellom ekte liv lyd og herlig forførende hi fi lyd, kanskje litt kravstort, men noen mål må man da ha her i livet. Det ble mer og mer tydelig at dette neppe var produkter jeg selv kunne ha kjøpt, selv om jeg det låt herlig balansert med en rolig diskant, frodig mellomtone og en særdeles dyp bass som uten tvil fikk god hjelp av rommet ble det også litt for balansert for min del. En liten tanke gikk ut på at det lå veldig mye i musikken, det var artige spor men milevis fra hva jeg selv hører på til daglig. Da var det bare en ting å gjøre, ut med sølvplata til mor10 og inn med mine terrorspor. Terror fordi dette er musikk som ikke akkkurat alle rådigger i dette miljøet.

Det ble kjørt på med ole paus, nils lofgren, death stars, korn, yello, infected mushroom og wasp. Til tross for en liten advarsel fra mor10 om at volumkontrollen var særdeles aggressiv måtte jeg bare skru opp volumet, rakkeren heller, sikrigen fløy jo ut når vi startet opp cinenovaen, her måtte det bo uante krefter.

Og dermed var uenigheten et faktum. Og sjelden har det vært en større fryd å være uenig enn akkurat her. En ting som har irritert meg ganske ofte er at mange i dette miljøet er av typen ”jeg driter i hva dine ører liker, min type lyd er bra og din dårlig”. I mitt og mor10 sitt tilfelle var vi begge enig om vi har vidt forskjellig lydpreferanser og det han så på som en svakhet hos meg så jeg på som en styrke. Dette gjorde det også mye lettere å være ærlig siden vi begge var enig om at lyd går ut på personlige preferanser. Jeg syntes ole paus ble noe blodfattig, sagt på en bedre måte hørtes han litt for edru ut i mine ører mens koret var digert og bredt som rakkeren. Mer enn godkjent egentlig til tross for flisespikkeri fra min side. Den første halleluja følelsen kom imidlertid når Nils Lofgren gikk totalt bananas på den fantastiske Keith don’t go. Han heftige klingring på strengene på arrayene kan øyelokka til å jobbe på spreng. Dette stinget og attacket fikk jeg dessverre ikke, men fytti katta å bra det egentlig låt. Det var åpenbart at mannen spilte på et bredt spekter av strenger, alt fra de tynneste til de nesten groveste (ingen stevie ray vaughn, men det ville ha vært litt overkill å sammenligne).
    Noe av det samme gjentok seg på yello og infected. Til tross for at jeg skrudde opp aldri så mye hoppa aldri hjertet ett par ekstra ganger. Det trøkka, misforstå meg rett, men den ultimate trøkkopplevelsen uteble dessverre. Men i stedet for å gå igjennom hver bidje låt vil jeg gjerne hoppe rett til indrefilen. W.A.S.P med sin eminente Trail Of Tears. Denne låte vil du neppe høre på et normalt treff, og takk gudene for det, desto artigere er det å kose seg med den selv. Låta er ikke noe mesterverk av de sjeldne, men den byr på et satans godt lydbilde for det. Den rustne, harde, og nesten jævelig råe stemmen til vokalist Blackie Lawless på denne låten trer frem med en fantastisk kraft som kan få selv Jonathan fra Korn til å fremstå som lettere normal. Cinenovaen tegnet opp et gedigent lydbilde hvor plasseringen var pokker så god selv om den ikke var helt optimal, men dette skyldtes rommet og ikke utstyret. Men også her kom den elskede\hatede høfligheten inn i bildet. Jeg har hørt Blackie live, og så høflig høres han bare ikke ut.

Mange vil nok her tenke at dette settet med komponenter var noe jeg avskydde og at jeg ikke fikk noe ut av kvelden. HELT FEIL! Saken er at jeg kosa meg glugg ihjæl. Det lå veldig bra, det gjorde virkelig det, men det låt ikke slik jeg er ute etter. I tillegg var det mor10 en sabla hyggelig fyr å prate med, kakene var gode og når vi avsluttet med den berømte skytescenen fra die hard 4 var kvelden komplett. En høydare, ett minne, en kveld jeg kommer til å huske. Og ikke minst kom jeg i kontakt med en meget hyggelig og kunnskapsrik mann jeg garantert kommer til å prate med igjen.

Så, mor10, tusen hjertelig for at du tok deg en tur til de dype trøxas skogene! I had a fucking blast!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakten på en god effektforsterker fortsetter og for ikke lenge siden dumpet det inn et par naise monoblokker. Bilde ser dere nedenfor og da får jeg stikke opp til modern på en liten bursdagsmiddag for hu. Stay tuned for more skrotnews

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-img_7662-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jakten på en god effektforsterker fortsetter og for ikke lenge siden dumpet det inn et par naise monoblokker. Bilde ser dere nedenfor og da får jeg stikke opp til modern på en liten bursdagsmiddag for hu. Stay tuned for more skrotnews

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-img_7662-jpg
    Dæsken, de pappeskene der har sett sine beste dager

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo bare bli helt rått? Det er jaggu et dröyt oppsett du har nå, Skrotern. Det blir spennende å lese om dette.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    nja, de fikk iallefall lufta seg litt, men helt kjørt ble de desverre ikke. Men mer om dette senere ikveld, må rødda opp i et lite jobbkaos her
    Ja, men tror at JC1 i ditt tilfelle vil bli ett hyggeligere bekjentskap
    John Curl vet hva han holder på med

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dæsken, de pappeskene der har sett sine beste dager
    jupz, blei litt skeptisk når jeg så de der bak i kjerra som kom. Men Parasound kan dette med å pakke inn godsakene sine. Forsterkera har en egen eske innvendig og med masse isopor og forsterkninger - dette var dønn bøtte strøkent.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Dette må jo bare bli helt rått? Det er jaggu et dröyt oppsett du har nå, Skrotern. Det blir spennende å lese om dette.
    hehe, ja og det irriterer meg egentlig. Hvis man er sånn passelig dedikert (les: her på bøgda kalles det galskap) så vil man gjerne helt tiden oppover på stigen for lydkvalitet, noe som gjør at man stadig får råere og drøyere produkter. Men for å være ærlig stopper budsjettet mitt for effektforsterkere på jc1 så jeg har en sabla lei tendens at det neppe blir noe drøyere sånn sett.. og det er mine venner, det er en vemodig tanke. Men tanker til side, de neste dagene skal det nytes musikk for fulle mugger!!

har så vidt smålytta litt på nå, morgendagen er nødt til å bli en særdeles hyggelig dag!!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, men tror at JC1 i ditt tilfelle vil bli ett hyggeligere bekjentskap
    John Curl vet hva han holder på med
    hehe, har småhørt litt på de nå bare for å sjekke litt. Mr Curl har uten tvil et snev av peil på hva han driver med (bare sånn for å si det så mildt som mulig hehe).
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jc1 vil jeg tro er skikkelig nice

Har du testa A21 på arrayene dine? Hadde vært artig med en sammenligning, selv om det strengt tatt ikke skal være mulig om man ser på specs og pris

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Jc1 vil jeg tro er skikkelig nice

Har du testa A21 på arrayene dine? Hadde vært artig med en sammenligning, selv om det strengt tatt ikke skal være mulig om man ser på specs og pris
    nope, har desverre ikke det. Hadde veldig lyst til å slå til på et par for ikke så lenge siden. A21 er jo også en av hovedkonkurrentene til vincent sine sp991 og sp998 hvor førstnevnte har vært i mitt eie ved to anledninger. Men tilfeldighetene ville ha det til at jeg gikk glipp av den a21'enen som lå ute på brukt'n, akkurat nå er jeg jo hoppende glad for det siden det står ett par überlekre jc1 her og godgjør seg. hehe.

Men det skulle ha vært skikkelig interresant å testet a21 opp mot jc1, så om noen har en a21 de gjerne tar med på tur så er visst trøxas et hyggelig reisemål har jeg hørt
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det tror jeg ikke er nødvendig. Jeg prøvde Array 800 når jeg hadde A21, og det var ikke noe ideell match. Syns det ble for masete i lengden. Da var Primare A32 en bedre match.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Akkurat det tror jeg ikke er nødvendig. Jeg prøvde Array 800 når jeg hadde A21, og det var ikke noe ideell match. Syns det ble for masete i lengden. Da var Primare A32 en bedre match.
    å jo, det er høyst nødvendig! Saken er at om jc1 blir stående så vil jeg også gjerne ha et parasound-effektrinn til centeren min. Enten a23 eller a21, bi-ampa eller brokobla, så dette er noe jeg absolutt ville ha testa ut om jeg fikk muligheten til å teste a21 opp mot jc1
    -------
    Mvh
    Rune

Side 105 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •